Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-11, 16:41 Biała Sandero zamiast białego tico
10 VI 2016 po ponad 2 miesiącach oczekiwania odebrałem wreszcie swoją sanderkę -
zwykłą białą , acces . a wieźli ją aż z maroka
dacia przyjechała z gliwic o godz 12;15
Wcześniej o godz 10;30 pan Tomek poinformował mnie że dokumenty przyjechały , Z warszawy .
Czyli rejestrować pojechałem z dokumentami , ale jeszcze bez autka na placu
W wydziale komunikacji godz 12 kolejka do rejestracji aut ; przede mna 43 numerki .......
Urząd pracuje do 15;30 więc raczej nie ma szans na obsłużenie .
Ide po poradę do okienka informacji w tym urzędzie ; uprzejma pani widzi że zaliczam się do niesprawnych , radzi wejść bez kolejki i poprosić panią urzędniczkę , może się uda .
Pani urzędniczka się zgodziła wpuścić bez kolejki Wypełnienie wniosku , wpłacenie opłaty we WPŁATOMACIE , którego nie umiem obsługiwać , ale pani z informacji pomogła i o godz 13;00 wyszłem z tablicami rejestracyjnymi :
sc0820r .... Powrót do salonu - godz 13;20 a tam autko już szykują do odbioru
Pan Tomek każe przyjść około 17-tej po odbiór .
Pracownicy mają pełne ręce roboty ; szykują inne auto na dzisiejszy piknik .
Co chwilę tylko strzelają baloniki z napisem dacia .
O godz 17;36 autko gotowe do wydania
Kilka uwag pana Tomka przed oddaniem kluczyków w moje ręce i o godz 18;30 autko jest już w garażu ;
Pan Tomek w chwili wydania autka powiedział że jestem 1 z niewielu klientów którym udała się tak sztuka że ; auto z lory zdjęte po godz 12-tej a wydane o 17;40
Pierwsze 2 fotki są zrobione jeszcze w saloniwe przed wydaniem ;
A to przed budynkiem głównej poczty w moim mieście ;
Tak prezentuje się moja sandusia przed dworcem PKP w cz-wie
Raz już nawet stanęła moja sanderka obok innej , droższej ;
A pomyśleć że w roku 1987 to był sukces ;
A w roku 2001 to było coś ;
A kiedyś w czsach prl-u jeździłem przez kilka lat takim czymś ;
Dla niezorientowanych ; ten trójkołowiec to nrd-owski simson z silniczkiem 49,6 ccm , czyli motorower
W którymś z wcześniejszych postów ktoś pisał że najuboższa wersja - acces nie ma tego elektronicznego licznika . NIeprawda . Jest on , tylko nie pokazuje tych funkcji związanych ze spalaniem a tylko ; czas i liczniki ; całkowity i okresowy . I wskaźnik paliwa .
W instrukcji obsługi pisze że aby całkowicie wyłączyć światła należy na tym przełączniku wiateł wybrać ikonkę "prostokąt" NIe ma takiej . Mogę przełączać pomiedzy świtłami dziennymi , pozycyjnymi , mijania . Ale nie ma opcji całkowitego ich wyłączenia . a w instrukcji piszą że powinna być Inna sprawa ; wg instrukcji na 4 stopniowym przełączniku nawiewu powinien też być przełącznik cyrkulacji powietrza ; z zewnątrz lub tylko wewnątrz kabiny . Nie widzę takiego przełącznika . a tak w ogóle to w tym aucie jest w tej chwili zbyt ciepło , pomimo iż pokrętło temperatury ustawiłem na kolor niebieski , to powietrze lecące przez otwory nawiewów nie jest chłodne tak jak bym chciał . Ratuje tylko uchylona szyba .
Nawet w tico jest chłodniej ..... Silniczek 1,2 75 KM jest wg mnie zbyt słaby .
Trza dawać gazu tak jak w tico by go na 3-ce rozbujać do 60 i dalej ciągnąć na 4-ce .
Nie widać różnicy pomiędzy tymi 75 KM w sanderce a 41 KM w tico .
Więcej się po francuskim silniku spodziewałem
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-07-13, 16:49, w całości zmieniany 11 razy
Kilka uwag pana Tomka przed oddaniem kluczyków w moje ręce i o godz 18;30 autko jest już w garażu ;
Już w garażu
A jednak się mieści
Nie było problemu z jazdą ( przyśpieszanie/zmiana biegów)?
Bezproblemowo udało się wjechać do garażu?
A wrażenia z pierwszej jazdy to gdzie?
A instalacja KUK-a kiedy?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-06-11, 18:23
para z gwizdka wreszcie zeszła - gratulacje, niech toczy się długo i bez kaprysów
Gratuluję z nowego auta, niech służy bezawaryjne i bez problemowo!
No i widzisz, już masz auto w garażu, a biedne TICO pewnie stoi koło domu pod chmurką....
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-12, 08:44
Tak route - tak właśnie jest że biedne tico stoi pod chmurką ;
Biedne tico pod chmurką
Ale wczoraj pojawił się problem z tym biednym teraz tico ;
przyszedł potencjalny kupieć obejrzeć i pokazał mi palcem na wilgoć w tym miejscu
które widać na fotce ;
Wyciek ?
Pod aparatem zapłonowym widać jakieś krople ....
Benzyną to nie śmierdzi , więc z czego ten wyciek tam jest
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
wlodarek1, jeśli podejrzewasz wyciek to trzeba sprawdzić organoleptycznie, tzn. palcem dotknąć mokre miejsce, potem powąchać czy to olej czy woda, przetrzeć między palcami i zobaczyć co to jest: jeśli jest bezbarwne to może być woda, a jeśli jest innego koloru to może być olej.
Jeśli masz zaprzyjaźnionego mechanika, to niech zweryfikuje dokładniej co to może być.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
wlodarek1, jeśli podejrzewasz wyciek to trzeba sprawdzić organoleptycznie, tzn. palcem dotknąć mokre miejsce, potem powąchać czy to olej czy woda, przetrzeć między palcami i zobaczyć co to jest: jeśli jest bezbarwne to może być woda, a jeśli jest innego koloru to może być olej.
Jeśli masz zaprzyjaźnionego mechanika, to niech zweryfikuje dokładniej co to może być.
Jeśli porobiły się krople na zalanej olejem powierzchni to musi być coś wodnego. Albo woda z opadów, albo po myciu, albo borygo.
Druga strona medalu to po tylu latach auto może być zarzygane olejem, a widać że to już ładnych kilka miesięcy leży na tej skrzyni.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2016-06-12, 12:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-12, 13:11
Po googlowania hasła ; olej pod aparatem zapłonowym w tico wyświetliło mi posty z innych forów w których ini userzy też opisują takie same zjawisko ;
http://zlosnik.pl/stary_z...p?Number=299651 http://daewooforum.pl/tem...adb727cc57804be
Czyli zjawisko jest znane , tylko czy mam wywalać kasę na naprawianie tego
Jeździć - jeżdzi z tym , nie staje . Myślę zwalić naprawę tej usterki temu kto ticzko kupi .
Dziś przy kościele w mojej dzielnicy po raz 1 w historii stanęły blisko siebie 2 sanderki
Biała i ciemnoniebieska acces 2 sandero acces przy kościele
Znajome osoby przy kościele uważały że biała jest ładniejsza od tej ciemnoniebieskiej
Zastanawia mnie taka rzecz ; próg drzwi jest w kolorze białym , teraz gdy jest nowy .
Ale jak go zabezpieczyć bym butami nie uszkodził lakieru
Zastanawiam się dlaczego w sanderce odległość kierowcy do przedniej szyby jest tak duża , że nie można dosięgnąć ręką do dolnej krawędzi przedniej szyby z miejsca kierowcy .
Zauważyłem że np w Pandzie albo VW UP też tak jest , ten plastik od daszka nad zegarami aż do szyby jest dłuugi . Dlaczego projektanci aut teraz tak robią
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Ostatnio zmieniony przez wlodarek1 2016-06-12, 13:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-06-12, 15:10
Co do świateł - dzienne nie mają osobnego wyłącznika, żeby je zgasić trzeba przekręcić stacyjkę do pozycji zero albo włączając pozycyjne.
Sterowanie cyrkulacji - to jest to zaraz POD środkowym pokrętłem taka mała wajcha
Co do silnika - fakt nie jest to mistrz na ćwierć mili ale wystarczy do sprawnego poruszania się po mieście - mój senior ma ten silnik w Clio 4. A ta większa moc w porównaniu do Tico jest zabita przez większą masę Sandero i stąd te odczucia.
Nie masz co narzekać - co nowa fura to nowa
Gratulacje jeszcze raz
_________________
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2016-06-12, 15:14, w całości zmieniany 1 raz
Access nie ma przełączenia pomiędzy obiegiem zamkniętym, a otwartym dla ogrzewania- wentylacji.
Co do dynamiki to w tym samochodzie jest inne odczucia w jeździe, a ma około 15 sekund do 100. Tylko że gaźnik inaczej realizuje moc niż silnik spełniający Euro 6.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2016-06-12, 16:08, w całości zmieniany 1 raz
Zastanawiam się dlaczego w sanderce odległość kierowcy do przedniej szyby jest tak duża , że nie można dosięgnąć ręką do dolnej krawędzi przedniej szyby z miejsca kierowcy .
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-12, 17:14
O proszę - tak wygląda u mnie regulacja temperatury ;
Gdzie jest przełącznik cyrkulacji ?
Mnie jeszcze zastanawia taki szczegół ;
tam na samym dole tej fotki widać u mnie 4 pustę przełączniki .
Wiadomo - w droższych wersjach służą one do różnych funkcji .
Ale co oznacza świecąca na czerwono podczas jazdy dioda pośrodku , pomiędzy tymi przełącznikami
To na jakiej ja cyrkulacji w tej chwili jeżdżę ; z zewnątrz czy wewnętrznej
I jeszcze wam opiszę taką rzecz ; koledzy arczi i arnold przysłali mi te vauchery ambasadora dacii . Poszłem z nimi teraz w piątek w chwili odbierania dokumentów do rejestracji pokazałem ten vaucher panu Tomkowi . A on mówi że ten vaucher jest nieważny
Według pana Tomka powinienem go pokazać w dniu podpisywania umowy czyli 7 IV .
Tak ponoć stanowi regulamin ....
A ja wtedy przecie jeszcze nic nie wiedziałem o jakichś waucherach dacii .
W końcu stanęło na tym że zapłaciłem 200 zł za przedłużenie gwarancji do 5 lat .
I pan Tomek obiecał mi jakieś zniżki za obsługę w ASO
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Ostatnio zmieniony przez wlodarek1 2016-06-12, 17:24, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum