Panowie, wejdę trochę w temat. Jak zabezpieczacie auta na zime? Jak odebralem Dustera 2 tyg temu i nie do konca wiem jak teraz ogarnąć ten temat? Jakies baranki etc?
Dacie mają fabryczne zabezpieczenia i masz na to 6 lat gwarancji. Jak zrobisz zabezpieczenie we własnym zakresie to można utracić gwarancję na perforację blachy.
Zresztą decyzja należy do Ciebie.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Dacie mają fabryczne zabezpieczenia i masz na to 6 lat gwarancji. Jak zrobisz zabezpieczenie we własnym zakresie to można utracić gwarancję na perforację blachy.
Zresztą decyzja należy do Ciebie.
Ok, dzięki za info. W takim razie będę się martwił za 3 lata. Nie wiedziałem że za to grozi utrata gwarancji.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2015-09-23, 17:46
alhaz,
Przez dodatkowe zabezpieczenie nie spowodujesz,że dojdzie do perforacji.
Gwarancja na lakier jest 2 lata a na perforację (rdza od wew na zew) 6 lat
Mnie serwis zalecił dodatkową konserwację profili we własnym zakresie i wykonuję ją co 2 lata.
Nie mam żadnej rdzy, a auto ma już 7 lat
Jak zrobisz zabezpieczenie we własnym zakresie to można utracić gwarancję na perforację blachy
Podaj podstawę prawną
Sorry, nie mam podstawy prawnej, ale jak coś będzie nie tak, to będzie wieczna walka z ASO, bo oni będą wypinać na klientów i tyle.
Dobrym gestem jest zabezpieczenie dodatkowe profili zamkniętych, tylko jak zrobią po partacku, a potem wyjdzie niespodziewanie ruda, tam gdzie nie było zabezpieczenia i co?
ASO, jak tylko zobaczy dodatkowe zabezpieczenie, to od razu odmówi naprawy gwarancyjnej bo powiedzą, że było "naruszone" zabezpieczenie poprzez nakładanie dodatkowej powłoki antykorozyjnej
Po prostu jest to chore.....
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2015-09-24, 18:52
Tak naprawdę wykonując zabezpieczenie profili od wewnątrz robisz przysługę gwarantowi.
Prawie nie możliwa jest perforacja w ciągu 6 lat gwarancji przy dodatkowym zabezpieczeniu
Widzę że konserwacja już zrobiona.
Miałem podobne problemy, co wy ale poradziłem sobie za pomocą YouTuba.
Znalazłem tam gostka co prawda Niemiec, ale bardzo kumaty. Na filmach przez niego dodanych było dobrze widać np. jak rozebrać plastikowe progi i wiele inych.
Ja moją Daćkę zrobiłem spód, profile zamknięte, nadkola itp. w jeden dzień we dwóch chłopa.
Koszt środków to ok 80-100zł. ok. 12 godzin pracy we dwóch.
Roboty było dużo ale satysfakcja większa.
Największe zdziwko miałem gdy odkrywałem oryginalna konserwacje w profilach zamkniętych, a moim Focusie takowej nie było.
Jakby ktoś miał jakieś pytania techniczne na ten temat ogólnie konserwacji to udzielę w miarę możliwości porad.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum