Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-01, 04:12
Dodatkowe zabezpieczenia antykorozyjne
Autor Wiadomość
Endurorider.pl 


Marka: Hyundai
Model: Accent
Silnik: 1.3
Rocznik: 2000
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 24
Skąd: wAw
Wysłany: 2010-10-23, 07:31   

Martens, są, ale nie robią już usługi RustCheck :( Straszna lipa moim zdaniem :|
_________________
http://Endurorider.pl
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-23, 12:03   

Endurorider.pl napisał/a:
Martens, są, ale nie robią już usługi RustCheck :( Straszna lipa moim zdaniem :|


To mi ulżyło. Serwisujemy u nich każdy samochód po gwarancji, jeszcze się nie zdarzyło, by coś było nie tak, no i ceny - jak sam napisałeś, więcej niż rozsądne.
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-02-04, 22:20   

A czy nie lepiej kupić gotową miksrurę...Bitgum, która jest mieszaniną asfaltu z pyłkiem gumowym.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-19, 08:18   

Czym zabezpieczyć profile i spód auta? Zwykle robiłem to fluidolem i bitexem. Skutki były doskonałe. Ale może teraz jest na rynku coś lepszego?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-06-19, 08:22   

Dla mnie nie ma nic lepszego
_________________

 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-19, 18:26   

Ja zrobiłem to Motipem do profili zamkniętych, i (wbrew sobie) będę go polecał.
http://sklep.motip.pl/kon...ml-fluidol.html
Tyle że ja zabezpieczałem autko zaraz po kupnie. W ubiegłym roku pomalowałe spód bitexem i jak mam rdzę to w zasadzie tylko tam gdzie nic nie było robione.
Motip nakładam też przed każdą zimą w miejsca gdzie wiem że będzie stała woda, wokół szyb, łączenie karoserii ze zderzakami, dół drzwi i takie tam. Znaczy gdzie popadnie. Na wiosnę jest troszkę kłopotu z usunięciem tego ale odczyszczam tylko to co widać.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-06-19, 18:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-19, 19:59   

Ile puszek spraju 500 ml trzeba użyć żeby zabezpieczyć profile podwozia w MCV? Progi, podłużnice etc
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Jupiter 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 23
Skąd: NDM
Wysłany: 2011-08-15, 12:31   

Mam pytanko skoro Logan był zabezpieczony w profilach woskiem to teraz jeśli chcę to samemu zrobić to lepiej zaaplikować taki wosk np. Tectyl ML , czy spokojnie można użyć Fluidolu . Czy te preparaty są ze sobą mieszalne . Auto ma 5 lat
 
mario39 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: ok.Katowic
Wysłany: 2011-08-27, 17:23   

Nie czytałem wszystkiego dokładnie. Ale znalazłem cudowny środek ,,FERTAN'' używał ktoś może? Oczywiście jest to środek który wypiera rdze.
_________________
Tiry na tory, tirówki na perony.
Ostatnio zmieniony przez mario39 2011-08-27, 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-08-27, 17:46   

mario39,

Miałem do czynienia przy naprawie Merca i stwierdzam, że po usunięciu rdzy środek jest bardzo dobry. Ale uwaga, proces czyszczenia jest bardzo długi. Po pierwsze trzeba dokładnie odtłuścić powierzchnie przeznaczone do konserwacji. Wyczyszczenie zgrubnie ognisk rdzy i odkurzenie po mechanicznym czyszczeniu. Ponowne wymycie i wysuszenie, dobrze jest zastosować suche powietrze z kompresora. Nakładać pędzlem albo wałkiem z zachowaniem zabezpieczeń (rękawice, okulary). Środek powinien być pozostawiony na co najmniej 48 godzin aby dobrze wysechł. Temperatura minimalna co najmniej 15 stopni Celsjusza. Po wyschnięciu delikatnie usunąć pozostałości z reakcji rdzy z "Fertan".

Następnie można wyrównać powierzchnie i nałożyć podkład. Pozwolić na powolne wyschnięcie podkładu i po wyschnięciu przeanalizować powierzchnie. Jeżeli pojawią się brunatne zacieki, należy w tych miejscach ponowić operację.

Ja stosowałem oryginalny produkt niemiecki za 1 litr płaciłem 130 PLN. Środek jest bardzo wydajny 1 litr pozwala zakonserwować ponad 10 m kwadratowych powierzchni.
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2011-10-27, 20:45   dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne

Po półtora roku użytkowania postanowiłem zabezpieczyć Stepwaya żony Rustcheckiem.
Skłoniło mnie do tego marne zabezpieczenie fabryczne, bardzo cienkie i niedokładnie nałożone warstwy lakierów i mastik. We wszystkich modelach samochodów zabezpieczenia antykorozyjne są teraz słabsze niż kiedyś. Przez ostatnie 10 lat były kiepskie zimy i te niedoróbki nie pojawiały się szybko. Dopiero ostatnia zima i wywalone tony soli na jezdnie pokazały słabość fabrycznych zabezpieczeń.
Aby spać spokojnie zabezpieczyłem cały samochód profile i podwozie Rustcheckiem. Koszt 450 zł , zabieg do powtórzenia za trzy lata.
Moje poprzednie samochody też tak zabezpieczałem i nigdy nie było kłopotów z ich korozją.
Zyskiwały też przy odsprzedaży.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-10-28, 10:05   

zyga03 co ty? Jak zaglądałem pod spód mojej DD to aż znajomy mechanik się za głowę złapał, że tak dobrze jest zabezpieczona od spodu fabrycznie. Dawno nie widział tak grubej i dokładnie położonej warstwy antykorozyjnej podwozia.
Ja wyznaję zasadę , że powłoki ochronne i antykorozyjne oraz dekoracyjne nakładane są zgodnie z obowiązującymi normami i standardami. Ciągłe wjeżdżanie do zamkniętego garaży powoduje roztapianie błota, powstawanie mikroogniw i szybka korozja. Samochód powinien stać pod wiatą i nie będziemy przyśpieszać jego korozji.
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2011-10-28, 10:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-28, 11:25   

U mnie po ostatniej zimie też nic nie było. Utlenia się tylko gdzieniegdzie to co żelazne jak bębny hamulcowe, może po weekendzie wrzucę fotkę. Tłumik lekko zmieniał kolor to go całego srebrzanką za 6 pln potraktowałem celem zabezpieczenia.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-28, 11:36   

Niestety, chyba największą bolączką daciek jest właśnie nierówność w wykonaniu poszczególnych egzemplarzy - wiadomo, produkcja ręczne, ale też, mam wrażenie, albo mniejsza waga przykładana do kontroli jakości, albo większa tolerancja na odchylenia od standardu. Być może więcej kol. zydze03 faktycznie trafiła się słabiej zabezpieczona sztuka...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-29, 00:23   

http://www.daciaklub.pl/f...php?p=6290#6290
jan ostrzyca napisał/a:
dziwny temat, bo logan nie posiada nadkoli metalowych będących elemetem konstrukcyjnym samochodu. W poprzednich autach kolumny makpersona:) zamocowane były do blaszanego nadkola stanowiącego element nośny skorupy samochodu i chroniącego komorę silnika przed brudem W loganie silnik i zawieszenie opiera się na ramie, a nie na nadkolu zaś komora silnika chroniona jest częściowo plastikową wkładką (nadkolem).


A tymczasem...

http://www.automotive-cir...elcome.cfm?lg=e

- konkurs EuroCarBody 2011, nagrodzeni: Hyundai i40, Audi A6, Mercedes-Benz B-class, BMW 1, Mazda CX-5.





 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-11-06, 12:58   

Ja pomazialem dzisiaj przod nadkoli tylnych kol takim bitexem jakims. Sam nie wiem czy to potrzebne ale mialem wrazenie, ze fabryczne zabezpieczenie bylo tam bardzo cienkie a ewidentnie widac, ze kola ladnie tam "plukaja" (tak jak wszedzie w nadkolu jest piasek to tak z przodu jak i z tylu sa paski idealnie domytego plastiku/metalu wyraznie odpowiadajace bieznikowi opony). Zobaczymy jak to wyjdzie - aktualnie wszystko schnie - wieczorem pojde zobaczyc jak z zaciekami itp itd. Jesli wszystko bedzie OK to nastepny ruch do przemyslenia to ten pomysl z guma lub gruba folia. Ojciec tez polecal (z krycia dachu) poprostu "wlepienie" takiej siatki montazowej i jej zamacianie - mysle, ze to by tez zdalo ladnie egzamin.

Ogolnie najbardziej mnie boli wlasnie zerowe zabezpieczenie przed uderzeniami kamieni a to w zimie - szczegolnie przy wyjazdach na slowacje (gdzie sypie sie zwirem a nie sola) powazna bolaczka (a przynajmniej - powod do obaw).

Pierwsze koty za ploty - jak bedzie OK to pewnie bede kontynuowal - teraz troche pojechalem na zywiol bo chcialem wykorzystac te ostatnie kilka tygodni suchej pogody itp itd :)

IMG_20111106_101039.jpg
Po
Plik ściągnięto 365 raz(y) 32,16 KB

IMG_20111106_095714.jpg
Przed
Plik ściągnięto 342 raz(y) 40,06 KB

_________________
Ostatnio zmieniony przez RnR 2011-11-06, 12:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
rafals 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Pionki
Wysłany: 2011-12-22, 21:41   

Ja kupiłem środek pt. baranek z masą, który zabezpiecza przed kamykami itp. ,historiami, profile wewnętrzne poszły woskiem ale najbardziej mnie niepokoi brak możliwości dokupienia tylnych nadkoli plastikowych do Logana. Jeżeli ktoś miałby info o takich nadkolach to bardzo proszę do mnie. Jak nie to w przyszłym roku moje nadkola zabezpieczy gruba papa termozgrzewalna (nakładana na gorąco - testowana przez kolegę mechanika) - podobno przynosi b. dobre efekty. Pozdrawiam.
_________________
Rafał
Ostatnio zmieniony przez rafals 2011-12-27, 16:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Waldzik 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 16
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-09-27, 17:41   konserwacja przed zimą

Jestem właścicielem logana od niedawna. Wygląda na to że co najmniej pół zimy będzie musiał spędzić pod chmurką. Zona ma dizla a garaż jest jeden. Znajomy mechanik wyczyścił progi, błotniki i spryskał barankiem. Czy powinienem jeszcze o czymś pomyśleć. U nasady wycieraczek widzę drobne wykwity (może tak potraktować je czarnym hammeritem). Oczywiście zaopatrzę się niedługo w kultową uszczelkę. Błagam o kilka 'tipów' :cry:
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-27, 18:34   

Proponuję zawoskować lakier. Na grubo :-)
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2012-09-27, 21:04   

Baranek , barankiem, ale jesli konserwacja to przede wszystkim przestrzenie zamkniete. pozdr
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-28, 10:03   

jurek napisał/a:
ale jesli konserwacja to przede wszystkim przestrzenie zamkniete

A jeśli przestrzenie zamknięte to motip
 
Waldzik 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 16
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-09-28, 16:45   

Woskowanie owszem mam w planie (jakimś dobrym woskiem: może finish care) ale te przestrzenie zamknięte trochę mnie zniechęcają (czy kolega chce mnie może wpakować w jakiś demontaż tapicerki bo na to się nie piszę). Może cos jeszcze mogę zrobić we własnym zakresie nieinwazyjnie (na fluidolu np. podają że jest wężyk ułatwiający aplikację, czy to znaczy że można by jeszcze coś podziałać bez rozkręcania). Proszę o wyrozumiałość bo ja 'świeżak jestem' :roll:
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2012-09-28, 18:02   

Nie wiem jak w Dacii, ale powinny być w drzwiach otwory zatknięte gumką - zdejmujesz ją i aplikujesz fluidol.
_________________
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2012-09-28, 19:22   

Ja bezpośrednio po zakupie samochodu zabezpieczyłem profile zamknięte Rust Check'iem. Zero rozbierania tapicerki. Tylko później przez jakiś czas trzeba uważać nanogawki spodni :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Jupiter 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 23
Skąd: NDM
Wysłany: 2012-09-29, 06:07   

Operację taka przeprowadziłem dokładnie rok temu , we wszystkie otwory techniczne zgodnie z rysunkiem


wprowadziłem produkt VALVOLINE TECTYL ML . Zużyłem do tej operacji 4 sztuk po 600ml.
Z tego co pamiętam otwory numer 9 10, 11 są pod osłonami.

Do zabezpieczenia samego podwozie użyłem TECTYL BODY SAFE (też spray) 5 szt po 600ml , razem z demontażem z przodu nadkoli ,a z tyłu osłony przewodów hamulcowych. Warstwa nanoszona dwukrotnie .
Zostało mi tylko ( do tej pory )zabezpieczenie zewnętrzne progów . Nie chcę tego robić czarnym barankiem bo obecnie progi są srebrne . Mam nawet już produkt (UBS szary) ale nie mam czasu .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne