Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2 Pomogła: 1 raz Dołączyła: 09 Sie 2012 Posty: 175 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-29, 08:45
Mam pytanie. Co to są za produkty które wpuszczacie w te otwory techniczne i co one dają ( bardzo proszę o bardziej szczegółową odpowiedź niż zabezpieczają ;P ) Jupiter, jak często robisz takie zabezpieczenie podwozia?
I co to jest baranek ? :) :) :)
Na pytanie Ło matko kobito czyś ty nigdy nie zabezpieczała swojego auta odpowiem od razu - Nigdy nie zabezpieczałam :) w sumie to nawet nigdy nie woskowałam ale działanie tych preparatów to akurat znam :P
Tak mniej więcej to taki środek natłuszcza blachy auta narażone na działanie wody i ogranicza możliwość korozji poprzez odcięcie dostępu tlenu do takiej powierzchni. Deszcz spływający po szybach częściowo wnika pod uszczelke i spływa wewnętrzną stroną drzwi, czyli jakoś tam lakierowana blachą, która na dole jest zagięta i zbiera tę wodę, która później dzielnie czeka na odparowanie przy okazji niszcząc lakier i jedząc blachę. W profilach teoretycznie zamkniętych codzienne różnice temperatur powoduja skraplanie sie pary wodnej i taki sam efekt. Raz do roku warto takim środkiem te miejsca potraktować.
Generalnie jednym z lepszych zabezpieczen podwozia przed korozją jest ..... cieknący silnik
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-09-29, 09:16
Axia,
Luz. Ja tez nigdy nie zabezpieczalem. Moze dlatego w Matizie pewnej zimi zrobilo mi dziury w progach na 2 palce :)
Niemniej moje Cytryny maja lepsze zabezpieczenie niz wspomniany wyzej. Wiadomo bylo, ze z samochodow z 'kapusta' na masce z ostatniej generacji Matiz mial najgorsze blachy (czyli tak samo fatalnie zabezpieczone, jak Espero, Tico, Nexia). Nubiry, Lanosy i Leganzy juz nie mialy problemu w takiej skali. Sorry za OT.
Wracajac do meritum:
Jesli samochod nie ma pelnego ocynku, to bym zalecal wykonanie takich prac.
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2012-09-29, 09:18, w całości zmieniany 1 raz
Faktycznie Twoja Xsara ma ocynkowanie do linii dachu plus sam dach chyba 20cm od przodu. Ostatnim citroenem narażonym na korozję był ZX. Z tych rdzewiejących którymi jeździłem to 2CV, BX, ZX, ale potem Xsara, Picasso, XM czy C5 zero śladów rdzy. Jakby Dacia cynkowała chociaż do połowy wysokości drzwi to chętnie te 5tys. bym dopłacił.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2 Pomogła: 1 raz Dołączyła: 09 Sie 2012 Posty: 175 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-29, 09:25
Super ;) w sumie jeśli to wymaga tylko na wpuszczeniu środka przez istniejące dziurki (bez zdejmowania czegokolwiek) to nawet mogę się pokusić o zadbanie o przyszłego Dusterka przed zimą :) podwozie pospreyować tez mogę :)
Mam pytanie. Co to są za produkty które wpuszczacie w te otwory techniczne i co one dają ( bardzo proszę o bardziej szczegółową odpowiedź niż zabezpieczają ;P ) Jupiter, jak często robisz takie zabezpieczenie podwozia?
I co to jest baranek ? :) :) :)
Na pytanie Ło matko kobito czyś ty nigdy nie zabezpieczała swojego auta odpowiem od razu - Nigdy nie zabezpieczałam :) w sumie to nawet nigdy nie woskowałam ale działanie tych preparatów to akurat znam :P
wiciu_r wyjaśnił role preparatów do zabezpieczania profili zamkniętych
baranek -używa się go do zewnętrznego zabezpieczenia progów auta , Jeśli dobrze się przyjrzysz zwrócisz uwagę, że dolna część progu ma charakterystyczną strukturę , i to własnie tam nakłada się "baranka"
A propos właśnie dziś wykonałem tą czynność preparat Wesco UBS , miał być szary ( samochód jest srebrny progi również ) niestety kolor średni raczej zbliżony do białego , dosyć rzadki , opakowanie starczyło na dwa progi po dwie warstwy
Bitex lub Valvoline Body safe , czarne preparaty tworzące elastyczną powłokę ochroną służą do zabezpieczania podwozia , poza elementami układu wydechowego ,silnika i skrzyni biegów .
Jak często niektórzy robią to co sezon ale ja myślę robić to raz na 2-3 lata
Aby to wykonać minimum 4 godziny , gogle ,rękawice czapka stanowisko w postaci kanału lepiej podnośnika .
Z doświadczenia Bitex w porównaniu do Valvoline ML jest bardziej rzadki , przy nanoszeniu też bardziej pyli
Ostatnio zmieniony przez Jupiter 2012-09-30, 17:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 788 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2012-09-30, 18:34
Waldzik napisał/a:
Mam pytanko do BLACHY_997. Czy w twoim przypadku konserwacja wyglądała tak jak u Jupitera. Jak dzałałeś przy drzwiach? Czy też rust check'iem?
Tak - wszystko było robione Rust Checki-iem. Drzwi były robione przez naturalne otwory montażowe nic nie było rozbierane. Innej konserwacji nie robiłem ponieważ samochod jeszcze na gwarancji. Dopiero jak minie okres gwarancyjny zostanie położona mastyka - to chyba już grubsza robota.
Mam pytanko do BLACHY_997. Czy w twoim przypadku konserwacja wyglądała tak jak u Jupitera. Jak dzałałeś przy drzwiach? Czy też rust check'iem?
Tak - wszystko było robione Rust Checki-iem. Drzwi były robione przez naturalne otwory montażowe nic nie było rozbierane. Innej konserwacji nie robiłem ponieważ samochod jeszcze na gwarancji. Dopiero jak minie okres gwarancyjny zostanie położona mastyka - to chyba już grubsza robota.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-01, 22:03
wiciu_r napisał/a:
Faktycznie Twoja Xsara ma ocynkowanie do linii dachu plus sam dach chyba 20cm od przodu. Ostatnim citroenem narażonym na korozję był ZX. Z tych rdzewiejących którymi jeździłem to 2CV, BX, ZX, ale potem Xsara, Picasso, XM czy C5 zero śladów rdzy. Jakby Dacia cynkowała chociaż do połowy wysokości drzwi to chętnie te 5tys. bym dopłacił.
Dacia chyba ma ocynowane drzwi Za to tylna klapa nagaznika w citroen AX nigdy nie zardzewieje !
Marka: Była Dacia
Model: Był Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2 Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 88 Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-02-12, 08:56
Chciałem zapytać, czy nie zabezpieczał ktoś dodatkowo antykorozyjnie swojego autka. Co na to serwisy w kontekście gwarancji perforacyjnej? W sumie jest 6 letnia i może warto coś takiego zrobić. Ja na swojego D niecierpliwie czekam i przyznam, że myśl o rdzy troche psuje mi to miłe oczekiwanie
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-02-12, 09:34
Transfogarski,
Było wałkowane na forum. Zabezpiecz sobie profile zamknięte środkiem do tego przeznaczonym. Z tego co pamiętam ktoś już zabezpieczał płytę podłogową RUST CHECK. Nie martw się o utratę gwarancji, bo Twoje dodatkowe zabezpieczenia serwisowi są na rękę
Ja podwozie prysnąłem konserwacją we własnym zakresie. W sklepie motoryzacyjnym kupiem taki preparat za 22 zł do konserwacji podwozi, podpiąłem pod sprężarkę, pistolet do pryskania i podwozie zabezpieczone.koszt to 22 zł i 30 min roboty.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-13, 09:34
Ja w Dusterze zabezpieczyłem srebrzanką cały układ wydechowy i łączenia spawów (np. koszyka na koło zapasowe, wieszaki do wydechu). Koszt 6 PLN.
W Aveo na razie nic nie robiłem, ale też nic się tak szybko nie utlenia. Na wiosnę może się przełamię i kolejne 6 zeta zainwestuję
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2013-02-13, 09:34, w całości zmieniany 1 raz
Pytanie teoretyczne - LINE-X Poliuretanowe warstwy ochronne - myślał ktoś nad takim hmmm malowaniem całego samochodu? Szczególnie Duster do terenu i nie tylko?
Marka: Była Dacia
Model: Był Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2 Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 88 Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-07-25, 10:57
Zapytałem u źródła czyli w renault o ich stanowisko nt dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego.
Pytanie:
Witam, chciałbym się dowiedzieć jakie jest Państwa stanowisko w sprawie zastosowania dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego, które zleca klient (właściciel dacii) poza autoryzowaną siecią obsługi w trakcie trwania gwarancji na lakier i perforację blach. Czy tego typu zabieg ma wpływ na gwarancję w tym zakresie.
Odpowiedź:
W nawiązaniu do przesłanej przez Pana wiadomości, uprzejmie informujemy, że wg Ogólnych Warunków Gwarancji, gwarancja Producenta nie obejmuje elementów poddanych modyfikacji jak również podzespołów i elementów z nią powiązanych. Jeżeli zatem, w przypadku ewentualnej usterki Autoryzowany Partner Dacia uzna, że jest ona wynikiem wykonania usługi dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego, zostanie Panu odmówiona naprawa w ramach gwarancji. Informujemy również, że nie ma znaczenia, czy ewentualnego montażu dokona Pan w sieci Autoryzowanych Partnerów Dacia, czy też w innym niezależnym serwisie. Roszczenia w kwestii ewentualnej naprawy usterki związanej z ewentualną wadą zabezpieczenia, czy też usterki lakieru z niej wynikającej, będzie mógł Pan kierować wyłącznie do podmiotu wykonującego usługę.
Ostatnio zmieniony przez Transfogarski 2013-07-25, 11:00, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2014-02-11, 16:51 Zabezpieczenie antykorozyjne po zakupie
Reasumując - po wszystkich postach w wątku o korozji: czy polecacie zabezpieczenie profili zamkniętych i podwozia w nowym fabrycznie aucie Duster 2? Czym to najlepiej zrobić, może ktoś zna jakąś godną polecenia firmę z Trójmiasta?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-02-11, 17:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2014-02-11, 18:03
moulder, W nowym samochodzie powtórne zabezpieczenie to przesada. Szkoda kasy. Za 2 lata wprowadź sam wosk VALVOLINE TECTYL do profili zamkniętych(drzwi i klapy wystarczą), a raz na 5 lat konserwacja podwozia w zupełności wystarczy.
Dane firmy ze Straszyna
Indusco S.C. Przedsiębiorstwo Usługowo-Produkcyjne L. Skowronek M. Wilmanowski
ul. Spacerowa 9/2
83-010 Straszyn
woj. Pomorskie
Tel. 58 682 89 41
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum