Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-01, 04:12
Dodatkowe zabezpieczenia antykorozyjne
Autor Wiadomość
dul. 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Sie 2015
Posty: 12
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2015-10-09, 17:01   

Wybaczcie, że znowu o tym samym. Czy ASO zrobi dodatkowe zabezpieczenia antykorozyjne? Może ktoś miał styczność i wie jaka będzie kwota za te usługę? I niech mi ktoś powie, czy jest sens dodatkowo zabezpieczać podwozie skoro jest gwarancja na to 6 letnia? Proszę o odpowiedź, bo zima się zbliża i nie wiem co zrobić :P
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-09, 17:46   

dul. napisał/a:
Wybaczcie, że znowu o tym samym. Czy ASO zrobi dodatkowe zabezpieczenia antykorozyjne? Może ktoś miał styczność i wie jaka będzie kwota za te usługę? I niech mi ktoś powie, czy jest sens dodatkowo zabezpieczać podwozie skoro jest gwarancja na to 6 letnia? Proszę o odpowiedź, bo zima się zbliża i nie wiem co zrobić :P

ASO nie zrobi dodatkowego zabezpieczenia, bo jest gwarancja 6-letnia. Jak przyjdzie zima to nic się nie stanie, tylko na wiosnę dobrze jest spłukać podwozie. Swoją Lodgy już przejechałem przez zimę i narazie nie mam rudej.
Chyba na upartego chcesz zrobić zabezpieczenie to tylko w specjalizujących zakładach zabezpieczających auta, ale potem ASO będzie czepiać i może odmówić naprawy blacharskiej, jak zobaczą dodatkowe zabezpieczenia.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-09, 17:56   

route2000 napisał/a:
dul. napisał/a:
Wybaczcie, że znowu o tym samym. Czy ASO zrobi dodatkowe zabezpieczenia antykorozyjne? Może ktoś miał styczność i wie jaka będzie kwota za te usługę? I niech mi ktoś powie, czy jest sens dodatkowo zabezpieczać podwozie skoro jest gwarancja na to 6 letnia? Proszę o odpowiedź, bo zima się zbliża i nie wiem co zrobić :P

ASO nie zrobi dodatkowego zabezpieczenia, bo jest gwarancja 6-letnia. Jak przyjdzie zima to nic się nie stanie, tylko na wiosnę dobrze jest spłukać podwozie. Swoją Lodgy już przejechałem przez zimę i narazie nie mam rudej.
Chyba na upartego chcesz zrobić zabezpieczenie to tylko w specjalizujących zakładach zabezpieczających auta, ale potem ASO będzie czepiać i może odmówić naprawy blacharskiej, jak zobaczą dodatkowe zabezpieczenia.


Kto Ci naopowiadał takich bajek?
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-10-09, 18:10   

route2000 napisał/a:
ASO nie zrobi dodatkowego zabezpieczenia, bo jest gwarancja 6-letnia

Dlaczego nie - dla nich to jest dobra kasa i jeszcze powinni to w książkę wpisać.

Dul.
Zawsze warto zrobić zabezpieczenie. Gwarancję masz na przerdzewienie czyli dziury na wylot a nie jak większość myśli drobne "parchy".
Dodatkowo musisz robić regularnie przeglądy w ASO na obecność korozji.
Pytanie tylko jak długo chcesz jeździć autem.
Koszt dobrego materiału np. NOXUDOL na całe auto to ok. 300zł + robota (nie podpowiem bo robię sam)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-10-09, 18:57   

Route2000 dobrze mówi. ASO nie zrobi zabezpieczenia tylko zleci swojemu serwisowi blacharskiemu i zgarnie kasę za pośrednictwo.
 
dul. 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Sie 2015
Posty: 12
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2015-10-09, 18:58   

Mam zamiar jeździć nim ok. 4 lat. Ale chciałbym je wykupić po tym okresie. Nie będę nim potem jeździł, ale ktoś z rodziny, wiec zależy mi żeby samochód był po tych kilku latach użytkowania zadbany. No i mam dylemat. Czy zabezpieczyć poza ASO. Czy olać totalnie sprawę a naprawy ewentualne zlecać w serwisie na gwarancji. Ewentualnie po każdym zimowym sezonie zlecać przeglądy. Co byście mi mogli polecić?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-09, 19:37   

nie rób tego w ASO
oni nie mają nawet możliwości zrobić tego dobrze .

Ja robiłem 5 miesięcy po kupnie auta i aktualnie auto kończy 3 lata nigdy problemów nie miałem
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-09, 19:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2015-10-10, 19:01   

W Jaszpol Łódź usługa dodatkowego zabezpieczenia profili ok 400 zł.
Wolę zrobić sam :-)
_________________

 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-10-10, 21:03   

dul. napisał/a:
Mam zamiar jeździć nim ok. 4 lat. Ale chciałbym je wykupić po tym okresie. Nie będę nim potem jeździł, ale ktoś z rodziny, wiec zależy mi żeby samochód był po tych kilku latach użytkowania zadbany. No i mam dylemat. Czy zabezpieczyć poza ASO. Czy olać totalnie sprawę a naprawy ewentualne zlecać w serwisie na gwarancji. Ewentualnie po każdym zimowym sezonie zlecać przeglądy. Co byście mi mogli polecić?

Mój Duster kończy 5 lat ( za trzy tygodnie). Nic nie zabezpieczałem, rdzy nie stwierdzam. Jak był temat o tym co i komu zardzewiało to też opisywali felgi stalowe, bębny hamulcowa ( nalot rdzawy) czy.. ramiona wycieraczek. Nikt nie opisał przerdzewiałych progów czy zardzewiałych błotników czy rdzewiejącego podwozia - a to jest to co możesz dodatkowo zabezpieczyć. Tak więc ja nie bardzo widzę sens dodatkowego zabezpieczenia - oczywiście nie zaszkodzi.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2015-10-10, 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Szajfus 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v Hi Flex
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 54
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-10-11, 18:28   

Robiłem już dwa razy konserwację wszystkich powierzchni zamkniętych " rust check"
Koszt około 500-600 zł. W każdym używanym poprzednio aucie najwięcej kłopotów miałem z blacharką bo silników nie udaje mi się zajeździć. Ponieważ Daćkę mam salonową to chucham na zimne i raczej mam pewność że mi buda nie spróchnieje przed wyeksploatowaniem silnika. Daćka to jednak nie Audi z podwójnym ocynkiem. Jak autko na 4 lata i do ludzi to może nie ma sensu zabezpieczać, jak ma zostać w rodzinie to jak najbardziej. A oleje zabezpieczające są przeźroczyste u mnie w ASO nic nie mówili. Moźe jakbyś zasmarował całe podwozie czarnym brunoksem to kręcili by nosem.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-11, 18:44   

Trzeba nadmienić że dodatkowe zabezpieczenie ma bardzo dobre właściwości wygłuszające .
Wydech jest właściwie nie słyszalny na wolnych obrotach


Argumenty że mam x lat auto i nie zardzewiały są słabe . Kropla drąży skałę . Bo auta rdzewieją po 10 latach i wtedy na przeciwdziałanie jest za późno .
_________________
Moje auto
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-10-11, 20:51   

Karenzo napisał/a:
Trzeba nadmienić że dodatkowe zabezpieczenie ma bardzo dobre właściwości wygłuszające .
Wydech jest właściwie nie słyszalny na wolnych obrotach


Argumenty że mam x lat auto i nie zardzewiały są słabe . Kropla drąży skałę . Bo auta rdzewieją po 10 latach i wtedy na przeciwdziałanie jest za późno .

Coś ty??? Od 2010 czytam na tym forum że Dacia po 4 :mrgreen:
A tak poważnie to nie sądzę żeby po 10 latach zaczął rdzewieć - jakoś nie ma epidemii przerdzewiałych Loganów z początku produkcji - mój sąsiad ma 2005 i też nie był konserwowany - a jak kol. Szajfus w ciągu trzech lat wydał już ponad 1000 zł to ryzykuje że po 10 latach wyda więcej niż będzie wtedy wart cały samochód - na chyba że planuje jeździć tyle ile ja Laguną ( od 1999r)- bo niech nie liczy że K4M mu odmówi posłuszeństwa, w Renault klubie znane są przypadki przebiegów powyżej 700 tyś!!!
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2015-10-11, 22:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2015-10-12, 11:21   

PiotrWie napisał/a:
Karenzo napisał/a:
Trzeba nadmienić że dodatkowe zabezpieczenie ma bardzo dobre właściwości wygłuszające .
Wydech jest właściwie nie słyszalny na wolnych obrotach


Argumenty że mam x lat auto i nie zardzewiały są słabe . Kropla drąży skałę . Bo auta rdzewieją po 10 latach i wtedy na przeciwdziałanie jest za późno .

Coś ty??? Od 2010 czytam na tym forum że Dacia po 4 :mrgreen:
A tak poważnie to nie sądzę żeby po 10 latach zaczął rdzewieć - jakoś nie ma epidemii przerdzewiałych Loganów z początku produkcji - mój sąsiad ma 2005 i też nie był konserwowany - a jak kol. Szajfus w ciągu trzech lat wydał już ponad 1000 zł to ryzykuje że po 10 latach wyda więcej niż będzie wtedy wart cały samochód - na chyba że planuje jeździć tyle ile ja Laguną ( od 1999r)- bo niech nie liczy że K4M mu odmówi posłuszeństwa, w Renault klubie znane są przypadki przebiegów powyżej 700 tyś!!!


Rdzewieją, w moim mieście widziałem dwa logany z 2005 roku pordzewiałe, nawet trzy. Niestety i mój też. Tak przy okazji spytam się. Czy jest sens lać wosk do profili zamkniętych teraz jak jest zimno? Wcześniej robiłem to w sierpniu lub we wrześniu jak było gorąco. Teraz zapomniałem, albo nie miałem kiedy to zrobić. Zostało mi sześć puszek wosku K2, zostawić na nowy rok czy jednak wlać?
Ostatnio zmieniony przez orzeszek2 2015-10-12, 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Szajfus 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v Hi Flex
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 54
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-10-16, 18:45   

PiotrWie napisał/a:
a jak kol. Szajfus w ciągu trzech lat wydał już ponad 1000 zł to ryzykuje że po 10 latach wyda więcej niż będzie wtedy wart cały samochód - na chyba że planuje jeździć tyle ile ja Laguną ( od 1999r)- bo niech nie liczy że K4M mu odmówi posłuszeństwa, w Renault klubie znane są przypadki przebiegów powyżej 700 tyś!!!


Teraz będę jeździł co 2-3 lata także nie ma tragedii w tych 170 zł w skali roku ;)
Ale fakt, samochody 18- letnie u mnie to norma. Może w tym modelu uda się do 20 dobić. Sąsiad obok ma Opla Astrę kombi 22 lata i mało naprawia a na ryby jeździ co 3 dzień i nie wraca na lawecie :)
 
ktk8 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: ---
Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 1
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2017-10-30, 14:47   

Witam Panowie, rozważam wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego do nowego auta. Jak to wpływa na gwarancję? Czy mogą się przyczepić?
I pytanie kolejne - kogo w Trojmieście polecacie do tej roboty? Ktoś mi polecał Beavera przy Trakcie Św.Wojciecha. Macie jakieś doświadczenia?
PS. jestem tu nowy i mogłem przeoczyć odpowiedzi w temacie gwarancji - jeśli tak, proszę o wybaczenie:)
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-30, 18:00   

Daj sobie spokój - Daczki jakoś szczególnie nie rdzewieją. Poza tym zaraz ASO się dowali, że ingerowałeś w pojazd i z gwarancją antykorozyjną się pożegnasz.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-30, 18:36   

ktk8 napisał/a:
Jak to wpływa na gwarancję?

http://www.daciaklub.pl/f...1679649#1679649

Można jednakże kupić te same środki, które zostały użyte fabrycznie, i wtedy nikt do niczego się nie przyczepi.

pixa napisał/a:
z gwarancją antykorozyjną się pożegnasz

Nie.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-30, 19:05   

Tak - na wszystko co obsmaruje na własną rękę straci gwarancję - czyli zapewne progi, nadkola, podwozie.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-30, 21:09   

pixa napisał/a:
Tak - na wszystko co obsmaruje na własną rękę straci gwarancję - czyli zapewne progi, nadkola, podwozie.

Możesz to udowodnić ?
Czy tylko tak myślisz ?
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-30, 21:25   

jas_pik napisał/a:
pixa napisał/a:
Tak - na wszystko co obsmaruje na własną rękę straci gwarancję - czyli zapewne progi, nadkola, podwozie.

Możesz to udowodnić ?
Czy tylko tak myślisz ?


Oczywiście, że mogę - OW Gwarancji punkt 3: "gwarancja nie obejmuje elementów pojazdu, które zostały poddane modyfikacji (...)" - do tego punktu odnoszą się też zapisy odnośnie ochrony antykorozyjnej w dalszej części warunków gwarancji.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-10-30, 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-30, 21:34   

pixa napisał/a:
Oczywiście, że mogę - OW Gwarancji punkt 3: "gwarancja nie obejmuje elementów pojazdu, które zostały poddane modyfikacji (...)" - do tego punktu odnoszą się też zapisy odnośnie ochrony antykorozyjnej w dalszej części warunków gwarancji.

Malowanie/nakładanie powłok ochronnych środkami innymi niż fabryczne w celach ochrony antykorozyjnych innymi środkami nie są modyfikacja elementu - tak rzecz prawo.
A jesli odwołujesz się do dalszych zapisów to je przywołaj .
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-30, 21:45   

jas_pik napisał/a:
pixa napisał/a:
Oczywiście, że mogę - OW Gwarancji punkt 3: "gwarancja nie obejmuje elementów pojazdu, które zostały poddane modyfikacji (...)" - do tego punktu odnoszą się też zapisy odnośnie ochrony antykorozyjnej w dalszej części warunków gwarancji.

Malowanie/nakładanie powłok ochronnych środkami innymi niż fabryczne w celach ochrony antykorozyjnych innymi środkami nie są modyfikacja elementu - tak rzecz prawo.
A jesli odwołujesz się do dalszych zapisów to je przywołaj .


Podstawa prawna? Jeśli masz rację, to z przyjemnością odszczekam, to co napisałem. Znając jednak swoje przeboje z ASO, nawet jeśli to Ty masz rację, nie wierzę, że w razie korozji ASO ochoczo by zakasało rękawy i wzięło się do naprawy widząc niefabryczne podkłady antykorozyjne. Trzeba by się kopać z koniem, a skończyłoby się i tak w sądzie.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-10-30, 21:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-30, 22:18   

Nałożenie dodatkowych warstw ochronnych na fabryczne zabezpieczanie nie skutkowała w żadnym przypadku jakimikolwiek problemami.
Ale już wiercenie ( czyli mechaniczna ingerencja w strukturę elementu grozi utratą gwarancji na ten element)
Pisze o swoich doświadczeniach ( na razie z innymi markami niż Dacia)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-30, 23:44   

pixa napisał/a:
na wszystko co obsmaruje na własną rękę straci gwarancję

1. Utrata gwarancji na element to nie jest utrata całej gwarancji.

2. Zależy czym obsmaruje i czy w ogóle będzie widać.

pixa napisał/a:
Trzeba by się kopać z koniem, a skończyłoby się i tak w sądzie

Nawet jak nie obsmaruje, to i tak może się kopać - "nie widzimy tu żadnej korozji / nie kwalifikuje się / nie mamy pańskiego płaszcza".

ktk8 napisał/a:
rozważam wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego

Fabryczne jest dość dobre, ale zawsze warto je sprawdzić przy / zaraz po odbiorze, a ewentualne niedoróbki zgłosić ASO.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-31, 06:12   

jas_pik napisał/a:
Nałożenie dodatkowych warstw ochronnych na fabryczne zabezpieczanie nie skutkowała w żadnym przypadku jakimikolwiek problemami.
Ale już wiercenie ( czyli mechaniczna ingerencja w strukturę elementu grozi utratą gwarancji na ten element)
Pisze o swoich doświadczeniach ( na razie z innymi markami niż Dacia)


Czyli w przeciwieństwie do mnie, nie bazujesz na zapisach umowy, którą podpisałeś, tylko na swoim widzimisię - to, że gdzieś cię tak potraktowano, nie znaczy, że jest to zgodne z zapisami umowy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne