Jako nowicjusz- mam jedno małe pytanko do użytkowników
Zauważyłem, że po dłuższym postoju samochodu, szczególnie przy porannym włączaniu stacyjki przed odpaleniem silnika, wraz z odgłosem startu pompy paliwa z tego samego rejonu (ale jakby ciut wyżej) dochodzi coś w rodzaju głuchego "chrupnięcia" czy chrobotu. To jest znacznie głośniejsze od samej pompy, trwa około sekundy- dwóch, czasem są dwa chroboty po sobie, drugi cichszy i krótszy. Pojawia się raz- nie jednocześnie z pompą, ale ułamek sekundy po załączeniu pompy.
Dźwięk kojarzy mi się z przełączeniem jakiegoś dużego elektrozaworu albo jakiegoś mechanicznego odpowietrznika...? Przy częstym odpalaniu tego nie ma, jedynie po wielogodzinnym postoju samochodu.
Czy możecie potwierdzić podobne objawy u siebie, TTTM czy może ja mam coś nie halo z pompą? Chociaż przysiągłbym, że lokalizacja tego dźwięku jest inna niż wnętrze zbiornika- silniczek pompy słyszę osobno a ten dźwięk osobno.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-02-05, 15:04, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-02-05, 15:56
Co prawda mam inne zupełnie auto ale skoro nikt się do tej pory nie odezwał to ja mam pewną teorię, tylko się nie śmiejecie xD u mnie przy załączaniu zapłonu zaraz po pompie słychać stuknięcie z... głośników. Autentycznie. Sprawdziłem właśnie jeszcze raz, jak wyłączę auto i włączę z powrotem to tego nie ma - radio startuje od razu a jak zgaszę, wyciągnę kluczyk to przy włączaniu jest puknięcie.
Z doświadczenia mogę powiedzieć że jeśli jest coś nie tak z pompą paliwa to albo auto nie ma mocy i się krztusi albo nie zapali :)
Pompa zaraz przed śmiercią kliniczną pracowała bardzo głośno, czasami nie startowała po przekręceniu stacyjki.
Przerabiałem takie problemy w poprzednim aucie :)
Może to chrupnięcie to system wspomagania ruszania pod górkę? U mnie podczas ruszania pod górkę słychać jak odbija (chociaż nie nazwałbym tego chrobotaniem).
W Renówkach z automatycznym ręcznym jest podobny dźwięk po włączeniu zapłonu, kiedy ręczny zwalnia.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-05, 16:09
To ze pompa sie zalancza po dlugim postoju to normalne, bo musi nabic odpowiedniego cisnienia zeby odpalic. Chrobot ktory slyszysz to nie jest przez przypadek paliwo wtlaczane w puste przewody paliwowe lub paliwo powracajace do baku.
Arczi moze tak byc ze twoje radio sciaga zaklucenia generowane przez pompe. Zaloz filtr na zasilanie przed radiem. Jakie masz radio? Ori czy inne?
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-02-05, 16:20
Normalne, te daciowe Plug&Play. Od nowego tak miałem, najpierw słychać pompę, później lekkie stuknięcie z głośników i to by mi pasowało do objawów wątkotwórcy. Nie ma tego jak w sytuacji jak opisałem wyżej, nie będę nic z tym robił, bo mnie to nie razi a dwa to mi się nie chce xD
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-05, 17:36
Ja tam przy starcie nie zwracam na to uwagi (nie znaczy jeszcze, że nie ma), ale za to po wyłączeniu zapłonu, po minucie czy dwóch - jak wyłączają się zegary (ale chyba oświetlenie jeszcze nie) jakieś chrobotanie "w desce rozdzielczej" słyszę... Dźwięk krótki, skomplikowany i powtarzalny, ale nie głośniejszy od pompy.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3959 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-05, 18:55
shrek napisał/a:
To ze pompa sie zalancza po dlugim postoju to normalne, bo musi nabic odpowiedniego cisnienia zeby odpalic.
To jest dla mnie jasne, tak jest chyba w każdym samochodzie z elektryczną pompą w baku. Pompa startuje po każdym załączeniu zapłonu, nie tylko po dłuższym postoju.
Cytat:
Chrobot ktory slyszysz to nie jest przez przypadek paliwo wtlaczane w puste przewody paliwowe lub paliwo powracajace do baku.
To by właśnie miało sens i całkowicie wyjaśniało sprawę, chociaż ja to odbieram bardziej "metalicznie". Ale możliwe, że dźwięk tak niesie po karoserii.
Głośniki wykluczyłem- po otwarciu drzwi wyraźnie źródło jest pod kanapą.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-05, 19:28
Dymek napisał/a:
shrek napisał/a:
To ze pompa sie zalancza po dlugim postoju to normalne, bo musi nabic odpowiedniego cisnienia zeby odpalic.
To jest dla mnie jasne, tak jest chyba w każdym samochodzie z elektryczną pompą w baku. Pompa startuje po każdym załączeniu zapłonu, nie tylko po dłuższym postoju.
Moze zle sie wyrazilem.
Po kazdym spadku cisnienia w ukladzie zasilania.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum