Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Falowanie obrotów d4f 1.2 16v.
Autor Wiadomość
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2021-08-25, 17:00   Falowanie obrotów d4f 1.2 16v.

Witajcie.
Walczę z nierówną pracą silnika. Na zimnym silniku obroty bardzo falują, a na ciepłym falowanie jest minimalne.
Wymieniłem filtr powietrza, świece, cewkę i przewody.
Podmieniłem sondę i czujnik ciśnienia w kolektorze na sprawne.
Wyregulowałem zawory.
Po regulacji zaworów przez ok 1tys. km było w miarę ok. Potem znowu się zaczęło. Zdałem pokrywę i luz zaworowy jest ok- wiem i rowku na walki rozrządu i znam wartości luzu.
Link do wykresu pracy sondy: https://photos.app.goo.gl/MqWRpXitEUfB3Rr4A

Po odłączeniu sondy obroty nie falują.
Czy możliwe jest żeby przez uszczelkę pokrywy zaworów zastało lewo powietrze?
Macie jakieś inne pomysły?
Ostatnio zmieniony przez keisyzrk 2021-08-25, 17:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
barney 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Sie 2021
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-08-25, 17:55   

Ciśnienie w cylindrach pomierz, a potem w drugą stronę
Ustawiasz wał tak żeby wszystkie zawory były zamknięte i dmuchasz kompresorem
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-26, 08:42   

Wymieniałeś uszczelki od kolektora dolotowego gdy regulowałeś zawory ?

 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2021-08-26, 08:48   

Wymieniałem..
 
pogrom098 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 12 Sie 2021
Posty: 8
Skąd: Radzyń
Wysłany: 2021-08-28, 10:47   

Witam. W mojej daci logan mcv z silnikiem 1.5 dci miałem podobny problem. Warczała mi na zimnym silniku, a gdy był juz rozgrzany pracował normalnie. Pomogła mi wymiana czujnika ciśnienia paliwa na pompie.
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 240
Skąd: Tychy
Wysłany: 2021-08-28, 18:24   

Wspomniana wskazówka zapewne pomoże koledze, szczególnie gdy ma silnik benzynowy.
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2021-08-31, 15:25   

Dzisiaj mierzyłem ciśnienie na cylindrach. Nie widziałem wartości ale mechanik twierdzi że wyszło idealnie.
Jedna świecą ma inny kolor..
https://photos.app.goo.gl/FTfwgcT2z5zjfwJU6
Uszkodzona świeca?a
A może zasysa lewe powietrze? Wtryskiwacz raczej nie leje bo faluje na pb i LPG..
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 431
Skąd: DTR
Wysłany: 2021-08-31, 16:50   

Ta jedna wygląda na nową ;-)
_________________
Paweł
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 832
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-08-31, 17:38   

Jakby nieskalana pracą.
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2021-08-31, 18:23   

No ale pracuje.z drugiej strony jest delikatnie beżowa..auto na 100% chodzi na wszystkie cylindry..
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2021-09-12, 19:09   

Wczoraj odpaliłem auto i po kolei odpinałem przewody wn. Na dwóch cylindrach było słychać ewidentne klepanie zaworów. Zawory wyregulowane..czemu klepanie było słychać tylko na dwóch cylindrach?macie jakieś pomysły?
 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 163
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2021-09-14, 23:03   

Mam podobnie ale troche inaczej.
W Clio 4 1.2 16V na gazie jest idealnie, na benzynie z klimą też, ale gdy wyłącze klimatyzacje i auto chodzi na czystej benzynie - czy ciepłe czy zimne co 2s zakuleje jakby gubiło zapłon.

Zmieniona cewka, świece, filtr powietrza, kolektor dolotowy, wymyta przepustnica.
Wyglada wszystko tak jakby miał za niskie obroty bo gdy np.uruchomi się wiatrak i obroty zostaną o te 100-200 podbite auto przestaje dziwnie chodzić.

Niektórzy stawiają na mapę benzyny rozjechana
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne