Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Awaria! - Wyciek oleju Logan 1.0 sce
Autor Wiadomość
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 303
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2020-10-22, 13:25   Awaria! - Wyciek oleju Logan 1.0 sce

Dacia Logan 1.0 sce - 33kkm. Drugi właściciel, auto kupione rok temu z przebiegiem 24kkm, po zakupie wymieniony olej ELF 900 STX i filtry (oleju, powietrza, kabinowy). Pojazd użytkuje kobieta, 90% cykl miejski (małe miasto).
Niestety od kilku dni zauważyłem plamy oleju na podjeździe. Odkręciłem plastykową osłonę na 8 śrubach i doznałem szoku. Cała osłona oraz mata ocieplająca, która jest do niej przytwierdzona były w oleju. Wytarłem co się da, oczyściłem benzyną ekstrakcyjną i zawiozłem na myjkę, by dobrze umyć i mieć gotowe do montażu.
Elementy silnika, podwozia, karoserii i osprzętu wytarłem na ile mogłem szmatką z benzyną ekstrakcyjną. Dolałem ponad 1 litr! oleju, który mi pozostał po wymianie. Olej pokazał się na dolnej kresce bagnetu, wcześniej bagnet był czysty.
Następnego dnia udałem się na stację obsługi i wszedłem pod auto. Strasznie kapało, a nawet leciało przy pokrywie rozrządu, spod koła pasowego. Mechanik stwierdził usterkę uszczelniacza koła pasowego, lecz nie wykluczył uszkodzenia uszczelki tej pokrywy.
Niestety nie chciał się podjąć naprawy, tłumacząc się brakiem doświadczenia napraw ww silnika.
Na jutro umówiony jestem na oględziny w innym zakładzie.
Pytania i prośba o pomoc:
- na jakie trudności można napotkać przy naprawie?
- czy trzeba demontować rozrząd?
- czy ktoś miał podobny problem?
- czy usterka może być dużo poważniejsza?
Załączam foto:

IMG_20201022_114811.jpg
Plik ściągnięto 84 raz(y) 59,06 KB

IMG_20201022_114739.jpg
Plik ściągnięto 62 raz(y) 45,84 KB

IMG_20201022_114748.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 53,27 KB

 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-10-22, 14:35   

To chyba taka przypadłość. U nas też było Sandero z tym silnikiem i przebieg około 30tys.
Sam uszczelniacz to wydatek około 60 zł.
Nr. 135100369R
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 303
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2020-10-22, 14:55   

toka93 napisał/a:
To chyba taka przypadłość. U nas też było Sandero z tym silnikiem i przebieg około 30tys.
Sam uszczelniacz to wydatek około 60 zł.
Nr. 135100369R


Czy masz informację o tym, czy rozbierano rozrząd?
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-10-22, 15:04   

Jeżeli to tylko ten uszczelniacz, to dojdzie się tam bez demontowania rozrządu (do zdemontowania którego trzeba podnieść silnik).
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-10-22, 16:29   

Z tego co widzę to właściwie uszczelniacz wału i wystarczy koło sprzętu zdjęciu
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-22, 21:31   

SCe1,0 jest głównie "sławny" z wycieków spod pokrywy rozrządu. Więc może wcale to nie uszczelniacz na wałku a silikonowe uszczelnienie pokrywy.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-10-22, 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 303
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2020-10-23, 09:10   

Mam dodatkowe pytanie, czy trzeba blokować rozrząd by okręcić koło pasowe, czy jest one np na klinie?
_________________

 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-23, 22:13   

piotrek400 napisał/a:
Mam dodatkowe pytanie, czy trzeba blokować rozrząd by okręcić koło pasowe, czy jest one np na klinie?

Przecież rozrząd jest na zabudowanym łańcuchu, zdejmując zewnętrzne koło pasowe nie rozpinamy rozrządu. To nie jest koło zębate, tylko zwykłe koło wielorowkowe paska napędu akcesoriów.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-10-23, 22:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 303
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2020-10-24, 17:20   

Auto zrobione. Wraz z wymianą uszczelniacza wymieniony olej (generalnie mój plan co 10 kkm - krótkie trasy, miasto, "wynalazek").
Pojeżdżę kilka dni bez montażu osłony, by obserwować.
Dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam forumowiczów!
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 303
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2020-10-26, 12:42   

Zastanawiam się, czy można dokupić samą matę wygłuszającą (w tym wypadku chyba bardziej ocieplającą), która jest przybita na zszywki do plastykowej osłony silnika?
Niestety obecna jest bardzo nasączona olejem i mimo mycia benzyną ekstrakcyjną, na myjni, suszenia i ponownego mycia nadal jest bardzo tłusta i średnio nadaje się do ponownego użycia.
No chyba, że w końcu odparuje na tyle, że nie będzie plamić.
Albo jej nie zakładać, ale co ze stratą ciepła?
Jakie jest Wasze zdanie?
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2020-10-26, 12:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-26, 14:10   

Katalog części nie pokazuje osobnego elementu - osłona to po prostu 758902489R:

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Renault / Logan / Logan Sandero II (PR 1452) / Vehicle Type = L8NC / 46 Wings And Protective Covers / Protective Cover / 2 - 758902489R


Pozostaje przyjrzeć się materiałowi i spróbować dobrać coś z niezależnego źródła...
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-10-26, 18:12   

Przecież to gąbka do wciągania oleju :P
Niektóre osłony to maja, a inne nie, więc bez różnicy.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 303
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2020-10-29, 09:43   

Zakupiłem samoprzylepną matę z filcem za 22 zł. Ciężko się wycina, ale dobrze przylega. Całość dodatkowo przybita zszywkami. Auto na chwilę obecną suche, mam nadzieję, że był to raczej "problem montażowy", który już nie powróci.
Jeszcze raz dzięki za pomoc!
Pozdrawiam!

(łącznie ponad 300.000 km zrobione 4 loganami i do tej pory poważnych usterek nie było - oprócz normalnych wymian: rozrządów, oleju i filtrów wymieniane były - przewody, cewki, łączniki stabilizatorów, jeden przegub, końcówki drążków i żarówki :)

IMG_20201029_030049.png
Plik ściągnięto 8044 raz(y) 224,97 KB

 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-10-29, 12:29   

Dziwna ta osłona, parzyłem u siebie to u mnie nie ma żadnego filcu wygląd ze zmienili osłonę w różnych rocznikach.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 303
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2020-10-30, 09:26   

Tak wygląda oryginalna osłona.

IMG_20201030_091853.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 35,31 KB

 
higachi 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Lis 2018
Posty: 45
Skąd: Barlinek
Wysłany: 2020-11-07, 13:59   

Mówicie że to typowa usterka? Moje Sandero ma prawie 35 000 km, przegląd w tym tygodniu po dwóch latach - mechanik stwierdził jakiś wyciek przy kompresorze klimatyzacji, wyczyścili i mam się pojawić za 2 tygodnie na kontrolę, w razie czego będą szukać przyczyny.

To mam się jeszcze szykować na serwis silnika?
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-11-07, 15:18   

higachi napisał/a:
To mam się jeszcze szykować na serwis silnika?
Serwis to za dużo powiedziane. Wymiana uszczelnienia tylko. Ale musisz liczyć się z tym, że auto dwa dni postoi w serwisie.
 
higachi 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Lis 2018
Posty: 45
Skąd: Barlinek
Wysłany: 2020-11-07, 15:50   

No nic, zobaczymy co będzie. Dzień przed serwisem leciałem trasę 200km w jedną stronę, nic się nie działo niepokojącego.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-11-07, 17:17   

Bo to nie są wycieki takie że coś się leje. To są zapocenia, które może pół miarki na bagnecie zjedzą. W starym aucie to by się po prostu dolewało oleju i tyle, nikt by się tym nie przejął. W nowym aucie wiadomo że chcemy mieć auto sprawne, więc na gwarancji muszą uszczelniać. I tyle. Nie ma co się tym przejmować, tylko oddać na serwis i wsio.
U mnie po miesiącu zobaczyłem delikatne zapocenia na mapsensorze. Bez oglądania od razu wiedzieli że było za mało szczeliwa na pokrywie klawiatury.
Obyśmy tylko takie problemy mieli z tymi autami.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne