Dzień dobry, mój pierwszy post na tym forum.
Nie mam Dacii, ale muszę pomóc teściowi.
Ma Dustera z 2017 z fabryczna instalacja. Zadzwonił do mnie z prośbą o pomoc, bo musi kupić głowice...
Wyciągnąłem z niego co nieco i wyszło, że...
Po ok 60k miał problemy z silnikiem, ASO się nie poczuło do naprawy na gwarancji (23 miesięczny samochód) więc glowice zrobił poza ASO. Teraz (90kkm i 32 miesiące) ma wypalone gniazda i zawory i lokalny mechanik powiedział że potrzebna nowa glowica.
Zakładam że żadnej reklamacji z Dacia teraz nie da się zrobić(być może poprzednim razem powinien był wysmarować pismo z reklamacją).
W każdym bądź razie trzeba auto przywrócić do jazdy, efektywnie i dobrze.
Prośba o podpowiedź jak działać.
Czy potrzebna nowa, czy można obrobić obecną?
Gdzie w Wielkopolsce można przetransportować auto, by było zrobione porządnie (nie do końca ufam jego obecnemu mechanikowi, który robi wszystko i być może nie do końca dobrze - jedyny mechanik "we wsi")
Ew inne merytoryczne sugestie mile widziane, by nie spamować - chętnie na priv
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-09, 13:44
Jeżeli Teścia Duster był na fabrycznej instalacji i posiadał ważna gwarancję to powinien cisnąc Renault Polska ile sie da. Jeżeli zakładał LPG poza ASO to Renault miało prawo odbić piłeczkę bo była ingerencja w silnik i instalację elektryczną. Jeżeli przy 60 tyś km i później przy 90 tyś km pada głowica a raczej zawory to wina jest w źle wyregulowanej instalacji - jazda na ubogiej mieszance i brak okresowego sprawdzania luzu zaworowego. Swego czasu posiadając Lodgy z tym samym silnikiem co u Twojego Teścia w Dusterze, rozmawiałem z Taksówkarzem co miał takie samo auto jak moje. Ujeżdżał już drugą taką Lodgy na LPG i na blacie miał ponad 100tyś km i nic złego z silnikiem się nie działo. Teraz trzeba ściagnąć głowicę i oddać do specjalistycznego warsztatu zajmującego się planowaniem, sprawdzaniem szczelności itp. Niech oni ocenią w jakim stanie jest głowica. Może wystarczy ja z planować, dotrzeć gniazda zaworowe i dać nowe szklanki i będzie wszystko działało
Jak głowica była zrobiona za 1 razem dobrze to aso się nie domyśli że coś było majstrowane.
Pytanie dlaczego odmówili za 1 razem bo nie robią tego bez powodu ,silnik był przegrzany ?
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-02-10, 10:23, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum