Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Falowanie obrotów silnika z klimatyzacją - Sandero 0.9
Autor Wiadomość
internet.jerzy 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9
Wersja: Stepway 5 os.
Wiek: 55
Dołączył: 10 Lut 2020
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-08, 05:19   Falowanie obrotów silnika z klimatyzacją - Sandero 0.9

Mam problem z klimatyzacją, Po włączeniu klimatyzacji zaczynają falować obroty silnika i auto traci moc. Dodatkowo jak włączę światła to juz całkowita porażka z autem pod względem obrotów (bardzo falują0. A propo mocy to jak działa klima to auto robi się bardzo mułowate. W czym moze byc błąd że są takie problemy
_________________
JerzyK
 
rob_plk 


Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 74
Skąd: skąd
Wysłany: 2021-08-08, 07:29   

To nie problemy z klimatyzacją tylko z silnikiem. Wygląda na problemy z utrzymaniem jałowych obrotów. Lewe powietrze, dziura w dolocie, problemy z przepustnicą itp.
 
internet.jerzy 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9
Wersja: Stepway 5 os.
Wiek: 55
Dołączył: 10 Lut 2020
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-08, 09:59   

czyli mam jechać do serwisu i domagać sie naprawy tego problemu
_________________
JerzyK
 
rob_plk 


Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 74
Skąd: skąd
Wysłany: 2021-08-08, 10:03   

Jak masz jeszcze gwarancje to oczywiście do aso.
 
Auto Krytyk 



Marka: Była Dacia/Jest Dacia
Model: Logan MCV/Logan 2 FL
Silnik: 1.5 dCi 85KM/1.0 SCe
Rocznik: 2010/2020
Wersja: BlackLine 7 os.
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 797
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-08-08, 10:10   

Nagraj film jak ci to chodzi i wrzuć na YT. Te silniki przy włączeniu klimatyzacji mają takie wahania w sce jest to samo. A tce muli poniżej 2000 obr/min bez klimatyzacji. Z którego roku to auto jest jaki przebieg?
_________________
Kanał Auto Krytyk
Sprawdzenie Auta Przed Kupnem
Diagnostyka Komputerowa
 
kiniu_tar 


Marka: Ranault
Model: Captur
Silnik: 1.2 TCe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 119
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2021-08-08, 19:02   

Miałem kiedyś podobny problem w chevrolecie i powodem był mega zużyty(rozładowany) akumulator.
Po wymianie problem ustąpił. Może długo nie jeździłeś i nie miał się gdzie doładować. Czasami przyczyna problemów jest banalna.
 
internet.jerzy 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9
Wersja: Stepway 5 os.
Wiek: 55
Dołączył: 10 Lut 2020
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-08, 19:42   

Auto ma półtora roku i przejechane 25000km. Ogólnie jak nie włącza się klimy to jest dobrze. W lato z klimą obroty na biegu jałowym np podczas stania na światłach nie są jednolite. po prostu falują (700/1000/800 itd)i jest to niesamowicie stresujące i denerwujące bo ma się wrażenie ze zaraz zgaśnie. Moze to wada fabryczna tych aut
_________________
JerzyK
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce 114km
Rocznik: 2016
Wersja: Open
Pomógł: 43 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1512
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-08-08, 20:32   

internet.jerzy napisał/a:
Auto ma półtora roku i przejechane 25000km. Ogólnie jak nie włącza się klimy to jest dobrze. W lato z klimą obroty na biegu jałowym np podczas stania na światłach nie są jednolite. po prostu falują (700/1000/800 itd)i jest to niesamowicie stresujące i denerwujące bo ma się wrażenie ze zaraz zgaśnie. Moze to wada fabryczna tych aut


masz moż3e interfejs diagnostyczny pod bt? Jeżeli nie proponuję wydać 50 zł na interfejs typu Vgate Icar 2 lub 3 , ściągnąć sobie darmowa aplikacje np torque i wtedy zobaczyć jak faktycznie wyglądają wahania obrotów. Mułowatość auta po włączeniu klimatyzacji jest normalnym objawem i występuje chyba w każdym aucie z tym, że w tych z większym silnikiem i większą mocą jest to po prostu mniej odczuwalne. Miałem kilka aut z klimą i zawsze auto stawało sie mułowate po jej włączeniu.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2021-08-08, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 616
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-08-09, 11:31   

A wcześniej było inaczej?
 
internet.jerzy 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9
Wersja: Stepway 5 os.
Wiek: 55
Dołączył: 10 Lut 2020
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-09, 14:33   

Wcześniej chyba to było mniej odczuwalne (mam na myśli pływanie obrotów) Miałem parę aut i w żadnym nie było takiego cyrku, że po łączenie klimy takie cuda działy się z obrotami. Z drugiej strony jak montowali klimę i inne ulepszenia w tym typie auta to chyba wiedzieli jakie to musza byyć urządzenia i komponenty aby działało wszystko poprawnie i bez stresu dla użytkowanika

To jak myślicie jechać do ASO i walczyć o ustabilizowanie obrotów
_________________
JerzyK
 
Wojciech-EL 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe (Pb+LPG)
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 170
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-12, 17:29   

internet.jerzy, Oczywiście, umawiać się i jechać.
Nie jest to normalny objaw.
W moim nigdy tak obroty nie falują na luzie.
Mało tego, jak załącza się kompresor klimy, to wręcz obroty nieco rosną.
Muszą Ci wgrać do komputera nową mapę obrotów i będzie okej.
Albo coś z przepustnicą, choć przy tak niewielkim przebiegu wątpliwe.
Tankujesz na dobrych stacjach?

Jedź do ASO
Ostatnio zmieniony przez Wojciech-EL 2021-08-12, 17:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Wiek: 73
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1059
Skąd: krakow
Wysłany: 2021-08-12, 21:19   

Zgadza się. Nawet w moim dziadku obroty po włączeniu klimy lekko wzrastają ale nie falują. Tak z klimą jak i bez. pozdr
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 185
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-08-13, 10:19   

Wzrost obrotów po załączeniu klimy to zdrowy objaw (niefalowanie) w końcu to jakies obciążenie które niewiele sie różni od samej jazdy. Inne pytanie to czy to mułowanie podczas jazdy z załączoną klimą jest OK. Tak jest choć moim zdaniem raczej wynika z tego że wydajność klimy podczas jazdy wzrasta ze względu na większe obroty, wtedy i 'opór klimy' wzrasta. Wyjście z tego ECU ma dwa, albo mocniej podnosi obroty żeby to skompensować i spalanie rośnie, albo podnosi obroty nieznacznie żeby oszczędzać paliwo. Ceną za to jest mułowatość coś jakby jeżdżenie z przyczepką lub bez w zależności czy kompresor jest w danej chwili załączony czy też nie. Kierowca ma trzy rozwiązania: 1. pogodzić się z tym, 2; manualnie sterować manualną klimą zamiast włączać ją na stałe, 3. zwiększyć temperaturę w pojeździe w lecie (np. 22°C zamiast na 17°C, w zimie ewentualnie na odwrót) w przypadku klimy automatycznej.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 185
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-08-13, 11:23   

Przy ostrym dodaniu gazu np. podczas wyprzedzania ciężarówki klima powinna się odłaczyć, tak jest w każdym nowym aucie już od kilku lat.
_________________
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 680
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-08-13, 12:46   

Nie spotkałem się z takim dzialaniem klimatyzacji w żadnym aucie, a jeździłem sporą ilością modeli aut.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 185
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-08-13, 15:23   

No tak jest już od kilku lat w nowych autach, że klima dla bezpieczeństwa nie zabiera mocy w aucie. Przy "zbutowaniu" klima nie włączy sprężarki a jeśli jest włączona, poprostu ją wyłączy. Spotkałeś się z tym, tylko nie zwróciłeś na to uwagi.
_________________
 
Wojciech-EL 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe (Pb+LPG)
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 170
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-15, 12:41   

internet.jerzy, Daj znać jak już będziesz po serwisie w ASO, co stwierdzono i zrobiono.
_________________
LPG: 7.3/100 "KME Nevo Sky Jet Expert"
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 616
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-08-15, 23:20   

eliks napisał/a:
No tak jest już od kilku lat w nowych autach, że klima dla bezpieczeństwa nie zabiera mocy w aucie. Przy "zbutowaniu" klima nie włączy sprężarki a jeśli jest włączona, poprostu ją wyłączy. Spotkałeś się z tym, tylko nie zwróciłeś na to uwagi.
Potwierdzam. Przy mocnym obciążeniu silnika, sterownik odłącza wszystko, co może go dodatkowo obciążać czyli: sprężarkę i alternator. Przy podtrzymywaniu prędkości, osprzęt jest załączany z powrotem.
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2019
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 161
Skąd: Tychy
Wysłany: 2021-08-16, 12:59   

[quote="telecaster1951"]
eliks napisał/a:
i alternator


W jaki sposób odłącza alternator?
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 616
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-08-16, 14:56   

To zależy od silnika. Nie wiem jak 1.6, ale w 1.0 i 0.9 masz tak, że alternator ma rozłączalne sprzęgło. W momencie obciążenia silnika, sprzęgło jest rozłączane. Czuć to w momencie hamowania silnikiem, kiedy wentylator nawiewu kręci szybciej niż w chwili gdy auto przyspiesza. Auto przechodzi wtedy w tryb ładowania i załącza alternator, który zasila wszelkie odbiorniki. To się w renówkach nazywa ESM. I przez to właśnie, wszelkie nowe renówki mają wiecznie niedoładowany akumulator.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3302
Skąd: podkarpackie

Wysłany: 2021-08-16, 20:26   

Co za głupota - sprzęgło alternatora? Wystarczy wyłączyć wzbudzenie.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 2601
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-16, 22:19   

telecaster1951 napisał/a:
... w 1.0 i 0.9 masz tak, że alternator ma rozłączalne sprzęgło.

👀???
Nie ma żadnego sprzęgła... To "odłączanie" alternatora nie jest mechaniczne a wyłącznie elektryczne. Sam alternator jest całkowicie normalny i nie zawiera żadnych nietypowych rozwiązań.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-08-16, 23:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
internet.jerzy 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9
Wersja: Stepway 5 os.
Wiek: 55
Dołączył: 10 Lut 2020
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-19, 13:51   

Witajcie Panowie,
Po prostu wymiękłem po wizycie w ASO na Jerozolimskich. Czy ta stacja jest Autoryzowana to sprawa bardzo dyskusyjna i chyba lekka pomyłka, że nazywa się Autoryzowana (ciekawe przez kogo). Super fachowcy stwierdzili że tak ma być z falowaniem obrotów i słabej mocy przy przyśpieszaniu powyżej 110km/h ponieważ silnik jest bardzo malutki pojemnością i mocą i jest to normalne,że przy włączonej klimie są takie dziwne zdarzenia. Poprosiłem o przedstawienie ich stwierdzeń w dokumentacji technicznej samochodu na które mnie zbyli całkowicie. Poprosiłem o dokument, że jest to normalne w tym aucie, ze po włączeniu klimy auto "tarci moc" to odpowiedzieli, że jest to normalne i nie dadzą żadnego takiego dokumentu. Sumarycznie auto nie jest złe ale takie szczegóły jak np klima która robi problem z autem potrafią człowieka wyprowadzić z równowagi. Nie wiem do końca co teraz zrobię ale chyba napiszę skargę na producenta auta, że sprzedaje buble z żądaniem naprawy tego "fabrycznego" problemu. Może powiecie do kogo napisać pismo aby uzyskać jakieś pozytywne efekty
_________________
JerzyK
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 42 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3435
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-19, 13:55   

Daj spokój z tym salonem i serwisem! oni tacy tępi są , zresztą na morach podobnie jak nie gorzej, że nie wiedzą co to są panewki korbowodowe i że są wymiary wogóle jakieś .

a poza tym częsci sprowadzają 2 tygodnie z magazynu renault spod Warszawy - porażka jak nie powiem co....
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 185
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-08-20, 01:25   

Cytat:
Super fachowcy stwierdzili że tak ma być z falowaniem obrotów i słabej mocy przy przyśpieszaniu powyżej 110km/h ponieważ silnik jest bardzo malutki pojemnością i mocą i jest to normalne,że przy włączonej klimie są takie dziwne zdarzenia

Miałem napisać że tak powiedzą, to było do przewidzenia. Ma prawo zafalować obrotami silnika przy odpaleniu sprężarki, tak samo masz prawo poczuć to podczas jazdy, ale nie może być tak, żeby klima utrudniała użytkowanie auta. Jak depniesz, ma jechać.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne