Ale nie odpowiedziałeś na konkretne pytania:
tzn. przy zimnym czy przy ciepłym silniku i czy klimę masz stale włączoną?
A auto nowe to wiadomo, że jest na dotarciu...
Nie pamiętam, czy w swoim aucie miałem tak sam objaw... auto mam już 2 lata.
Co do odpowiedzi na twoje pytania to objawy na pewno są na zimnym nie zależnie od włączonej klimy. Bo różnie z nią jeżdżę.
Co do ciepłego silnika to wydaje mi się, że też. Zaobserwuje to.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-07-15, 09:19
ziaro, u mnie jest podobnie, ale sprecyzuję - obroty podnoszą się do ok 1 tys obr po wbiciu jakiegokolwiek biegu. Na luzie obroty spadają do ok 700-800 obojętne, czy mamy wciśnięte sprzęgło, czy nie.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-07-15, 10:19 Re: Obroty podnoszą się po wciśnięciu sprzęgła
ziaro napisał/a:
Chciałem zapytać się o obroty a mianowicie na biegu jałowym obroty wynoszą 750 natomiast po naciśnięciu sprzęgła obroty podnoszą się do 1000.
Ptanie do Ciebie i ewentualnie innych uzytkowników 1.6SCe z podobną przypadłością:
czy to występuje niezależnie od tego, czy włączony czy wyłączony jest S&S?
BTW, popraw sobie silnik w profilu na "1.6 SCe", bo jak masz samo "1.6" i dodatkowo niewpisany rocznik, to może wprowadzać w błąd
.
Wysłany: 2016-07-15, 20:34 Re: Obroty podnoszą się po wciśnięciu sprzęgła
DD napisał/a:
ziaro napisał/a:
Chciałem zapytać się o obroty a mianowicie na biegu jałowym obroty wynoszą 750 natomiast po naciśnięciu sprzęgła obroty podnoszą się do 1000.
Ptanie do Ciebie i ewentualnie innych uzytkowników 1.6SCe z podobną przypadłością:
czy to występuje niezależnie od tego, czy włączony czy wyłączony jest S&S?
BTW, popraw sobie silnik w profilu na "1.6 SCe", bo jak masz samo "1.6" i dodatkowo niewpisany rocznik, to może wprowadzać w błąd
.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-07-17, 08:30
DD napisał/a:
Ptanie do Ciebie i ewentualnie innych uzytkowników 1.6SCe z podobną przypadłością:
czy to występuje niezależnie od tego, czy włączony czy wyłączony jest S&S?
Tak, obroty na biegach podnoszą się niezależnie od tego, czy włączony jest system S&S.
Z ciekawości na czym polega ten dyskomfort? Dostajecie gęsiej skórki czy co? Tak trochę złośliwie pytam bo sam tak mam z obrotami i tak ma być wg serwisu i mi nie przeszkadza tzn nie mam dyskomfortu i chciałbym zrozumieć czym on się u Was objawia?
Kiedyś taki objaw oznaczał, że skrzynia się kończy, bo stawia taki opór, że obroty rosną jak się wysprzęgało, a teraz jest pewnie jakiś wyłącznik przy pedale sprzęgła, ale działa odwrotnie niż w innych autach z EURO6, gdzie wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje obniżenie obrotów w celu zmniejszenia emisji spalin.
Może fabrycznie wypuścili serię z odwrotnie podłączonym wyłącznikiem pedału sprzęgła?
W ramach eksperymentu bym go odłączył lub zdemontował i zobaczył co się stanie.
przełącznik zwiera i rozwiewa styki. Odwrotnie nie da się podłączyć zawsz będzie działał tak samo. Auto najwięcej truje na biegu jałowym. Dlatego od dawna silniki mają podwyższone obroty. Coś konstruktorów skłoniło do takiego kroku. Być może niski moment obrotowy silnika na dole. Miałem kiedyś Merca co robił tak samo podwyszał obroty po sprzęgłem i trzymał takie przez parę sekund. Ale tylko jak go cisłeś. Jak pedał gazu uzywany był z umiarem tak do 60 paru 70% to tego nie było.
Z ciekawości na czym polega ten dyskomfort? Dostajecie gęsiej skórki czy co? Tak trochę złośliwie pytam bo sam tak mam z obrotami i tak ma być wg serwisu i mi nie przeszkadza tzn nie mam dyskomfortu i chciałbym zrozumieć czym on się u Was objawia?
Tak,włos mi się jeży... bo i jest ich już niedużo. Tak samo przeszkadza mi asystent jazdy wskazujący moment zmiany biegów.
Po prostu mi to przeszkadza i trudno tego nie słyszeć i nie zauważać.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-07-19, 08:17
maro_1955 napisał/a:
Kubuch napisał/a:
Z ciekawości na czym polega ten dyskomfort? Dostajecie gęsiej skórki czy co? Tak trochę złośliwie pytam bo sam tak mam z obrotami i tak ma być wg serwisu i mi nie przeszkadza tzn nie mam dyskomfortu i chciałbym zrozumieć czym on się u Was objawia?
Tak,włos mi się jeży... bo i jest ich już niedużo. Tak samo przeszkadza mi asystent jazdy wskazujący moment zmiany biegów.
Po prostu mi to przeszkadza i trudno tego nie słyszeć i nie zauważać.
Żeby nie widzieć żaden problem - wystarczy odłączyć diodę na tablicy wskaźników. Ja nie mam więc nie wiem - ale z Twojego postu wnioskuję ze jest jeszcze sygnał dźwiękowy - nie wiem jak go wyłączyć.
Nie-słychać tylko zwiększone obroty. Skoro tak ma być w tej wersji, to trzeba do tego przywyknąć hihihi.
Oby prawdziwych kłopotów z autem nie było. Te to tylko bzdety.
Poza tym może być, choć niespodziewałem się luksu miałem nadzieję na lepsze wykonanie.
Pozdrawiam.
Mam tak, że zaraz po odpaleniu silnika na dużym mrozie obroty lecą na ok. 1,2 tys.obr/min, ale po chwili zaraz spada do ok. 1 tys. obr/min, a potem już mam ok. 770 obr/min (ciepły silnik). Nie mam S&S.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2017-04-17, 15:25
Odświeżę temat:
mam tak samo, jednak zjawisko występuje tylko po uruchomieniu silnika w trybie S&S i natychmiastowym i dynamicznym ruszeniu (zauważalny wzrost obrotów nawet o około 500). Oczywiście przy ślimakowaniu w dużym ruchu zjawisko znacznie mniej zauważalne. Jednakże gdy po starcie silnika odczekamy kilkanaście sekund zjawisko już nie występuje. Na razie obserwuję bo wydaje mi się że zaobserwowałem takie jednorazowe i mniejsze wzrosty w trakcie normalnej jazdy. Trochę u mnie to trudne bo mało jeżdżę.
Z góry przepraszam moderatorów za nowy temat. Nie potrafiłem znaleźć odpowiedniego wątku (gdzieś był).
Opisywany był następujący problem: po uruchomieniu silnika w systemie s&s, obroty silnika wzrastały w trakcie zmiany biegu (zwłaszcza między zmianą z 1 na 2 i 2 na 3). Przyczyną jest oprogramowanie, które wymaga modyfikacji.
Lubelskie ASO załatwiło sprawę (dlatego nie wiem jak wygląda procedura i co uległo zmianom).
Problem rozwiązany i to zjawisko u mnie już nie występuje.
_________________ Dacie radę? Tak! Damy radę!
Ostatnio zmieniony przez laisar 2019-04-14, 20:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 188 Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2018-03-23, 09:18
Masterczerwi
A powiedz czy musiałeś jakoś długo i zawile przekonywać serwis, czy zrobili zmianę bez zbędnych wydziwiań ? U mnie obroty rosną z ~750 do ~1000 już w momencie włożenia biegu (nawet wstecznego ).dodatkowo jak silnik jest zimny to tak jakby sam zwiększał i zmniejszał obroty , przez co czasami ruszam taką jakby żabką.Jak się trochę zagrzeje startuje normalnie.
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2018-03-23, 13:51
No nie. Zdjęcie nogi z "pedału podania paliwa" daje efekt spadku obrotów. Z powyższą usterką było odwrotnie, czyli zdejmujesz nogę z gazu a obroty rosą.
Za pierwszym zgłoszeniem, nie stwierdzono usterki. Pięć dni później padła lambda. I tym razem napatoczył się kumaty mechanik, który to odbył ze mną jazdę testową. I od razu przyznał mi rację że "nie konfabuluję". Na drugi dzień auto miałem do odbioru już bez usterki. Ale za to padła druga lambda . I znowu do serwisu.
Może to moje subiektywne uczucie, ale mam wrażenie że silnik zrobił się taki troche żwawszy.
_________________ Dacie radę? Tak! Damy radę!
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2018-03-23, 13:55, w całości zmieniany 1 raz
Ja mówię o sytuacji, w której na luzie mamy ok. 750 obrotów, a po włożeniu biegu (z wciśniętym sprzęgłem oczywiście) obroty rosną do 1000 - uważam, że tak ma być, inaczej zapewne dusilibyśmy silnik próbując ruszać. W silnikach bez S&S obroty jałowe są wyższe.
Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 188 Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2018-03-23, 16:31
Jeździłem wieloma samochodami i żaden tak nie miał, mało tego każdym dało się ruszyć bez gazu.Nie powinno się tak robić ,ale da się.Przy ruszaniu jest to chyba naturalny odruch
- puszczamy sprzęgło i dodajemy gaz.Chyba że jest to kolejny patent idiotoodporny dla przysłowiowej blondynki.Kiedyś na tym forum była dyskusja o ruszaniu spod świateł-że należy się zawczasu przygotować tj.wcisnąć sprzęgło i wrzucić bieg -to gdzie tu ekologia ?
S&S nie zawsze zadziała.
Dla mnie jest to wada i będę próbował coś z tym zrobić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum