Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z ruszaniem 1.0 SCe
Autor Wiadomość
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2022-12-06, 16:34   

Cytat:
To "tuż nad obrotami" to właśnie zakres pomiędzy obrotami biegu jałowego a około 2000, gdzie nie ma za bardzo możliwości precyzyjnego sterowania obrotami przed puszczeniem sprzęgła.
obrotami silnika steruję podczas puszczania sprzęgła ,tylko w ekstremalnych warunkach ( pochylenie i przeszkoda w która mogę walnąć) podkręcam obroty wcześniej. Zawsze tak robiłem niezależnie od samochodu.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 145
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-12-06, 18:55   

Już "produkowałem się" w tym temacie. Post na str. 6 tego wątku (pierwszy od góry). Objawy były podobne.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2022-12-07, 03:11   

Tak, przeczytałem ponownie Twój post.
Nie bardzo jednak wiem, w jaki sposób mógłbym wyegzekwować od serwisu bliższe przyjrzenie się działaniu pedału gazu w moim samochodzie, skoro oni twierdzą, że wszystko działa poprawnie. No bo co im powiem, że koledzy z forum Dacii twierdzą, że coś z moim autem musi być nie tak i że to może być wada, a nie cecha?
A z drugiej strony nawet osoby obcujące na co dzień z wieloma autami twierdzą, że są samochody które mają to sterowanie gazem lepiej dopracowane niż inne i dzięki temu dużo łatwiej i precyzyjniej się nimi jeździ.
Na poniższym filmie, gdzie autor porównuje pod tym względem trzy samochody, wyraźnie na plus wybija się Mazda z silnikiem wolnossącym w wtryskiem bezpośrednim. Seat też jest dość precyzyjny (silnik turbo z wtryskiem bezpośrednim), pomimo zachowania typowego dla turbo, czyli wyraźnego progu działania turbiny i pewnej zwłoki, ale w dozowaniu gazu bez obciążenia jest wystarczająco precyzyjny. Najgorszy jest Fiat, z silnikiem wolnossącym z wtryskiem pośrednim. Tu autor narzeka na brak możliwości kontroli obrotów na biegu jałowym poniżej 2000 obr/min oraz na znaczny skokowy przyrost mocy podczas ruszania, nawet gdy tylko minimalnie zwiększy nacisk na pedał (od 6:00). Bardzo podobnie jak u mnie. Praktycznie zero-jedynkowa kontrola na niskich biegach, czyli albo przyspiesza wyraźnie, albo zwalnia. Na wyższych, ze względu na większą prędkość i znaczne opory ruchu nie zauważa się tego zbytnio, ale na jedynce i dwójce jest to ewidentne i utrudnia płynną jazdę. Tak być nie powinno.
Jak powinno wyglądać precyzyjne sterowanie gazem pokazuje Mazda (dokładnie fragment od 9:20).
https://www.youtube.com/watch?v=pZaQW6VEuXU
Tu na przykładzie tego Seata trochę bardziej ogólnie o gazie:
https://www.youtube.com/watch?v=KggkCe6Agjk
Ostatnio zmieniony przez velomar 2022-12-07, 03:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-12-07, 11:59   

velomar napisał/a:
A z drugiej strony nawet osoby obcujące na co dzień z wieloma autami twierdzą, że są samochody które mają to sterowanie gazem lepiej dopracowane niż inne i dzięki temu dużo łatwiej i precyzyjniej się nimi jeździ.


Na przykład ja mogę stwierdzić, że banalny 1,2-litrowy i 110-konny silnik PSA funguje jakby lepiej -- aczkolwiek taki mój znajomek, który się właśnie z jakiegoś paskudnego Ferrari przesiadł do nieco bardziej zbajerzonej 911-tki miałby jeszcze inne zdanie -- ale co to zmienia?
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-12-07, 12:42   

Mało tego, dwa auta tej samej marki, typu i z tym samym silnikiem inaczej ruszają. Jeżdżę bardzo różnymi autami i tylko pierwsze kilka ruszeń potrafi skupić moją uwagę.

W 90TCe, przy odpuszczeniu gazu, na zimnym silniku, potrafi szarpnąć i nie nauczyłem sie temu zapobiegać.
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 145
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-12-07, 14:39   

velomar napisał/a:
Nie bardzo jednak wiem, w jaki sposób mógłbym wyegzekwować od serwisu bliższe przyjrzenie się działaniu pedału gazu w moim samochodzie, skoro oni twierdzą, że wszystko działa poprawnie.
Myślę, że warto by z nimi pogadać jak "Polak z Polakiem". W końcu każdy jest człowiekiem, a ludzie sobie pomagają. Może ty wymagać wzmożenia poparcia flaszką lub w inny sposób. Jeśli zależy Ci na tym by sprawę załatwić, warto to przemyśleć. W końcu koszt do zaakceptowania a takie "ludzkie podejście" może pomóc w przyszłości. Niektórzy się oburzą, że to namawianie do korupcji itd. ale... czy lepiej wyskoczyć z paru groszy, czy się stresować, użerać, awanturować? W taki sposób niczego się nie załatwia. A facet poczuje się zobowiązany, podepnie bryczkę do kompa, wgra nowy soft i będziesz śmigał. Przemyśl to.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2022-12-08, 17:22   

Nie bardzo umiem w ten sposób sprawy załatwiać.
Z serwisów w moim regionie zostaje jeszcze lubelska Carrara - tam jeszcze nie byłem. Mam jeszcze te pół roku gwarancji i wypadałoby spróbować.
Spalanie obecnie mam ponad 9 l z jazd "wokół komina". A dużych mrozów jeszcze nie ma.
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 302
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2022-12-09, 09:16   

na forum jest kol. Maciek z Carrary właśnie :)
_________________
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-12-09, 09:29   

velomar napisał/a:
Nie bardzo umiem w ten sposób sprawy załatwiać.
Z serwisów w moim regionie zostaje jeszcze lubelska Carrara - tam jeszcze nie byłem. Mam jeszcze te pół roku gwarancji i wypadałoby spróbować.
Spalanie obecnie mam ponad 9 l z jazd "wokół komina". A dużych mrozów jeszcze nie ma.


Albo jeździsz bardzo krótkie odcinki, albo jest to efekt długiego skrobania i odśnieżania z włączonym silnikiem, stąd to spalanie wysokie. Korki z wyłączonym start stopem? Choć w tych temperaturach i tak S$S się dezaktywuje.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2022-12-09, 09:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
jeznacki13 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Dołączył: 30 Lip 2023
Posty: 3
Skąd: szczecin
Wysłany: 2023-07-30, 14:02   

velomar - Przeczytałem cały wątek, mam ten sam problem i ten sam silnik. Wszystko dokładnie jak opisałes,

- obroty same rosną na jałowym biegu trzeba miec wyczucie sapera żeby je utrzymać na jednej wartości, choc z precyzja zegarmistrza sie da (to samo powiedzieli na badaniu technicznym w Mercedesie, facet nie mogl utrzymac 3000 obrotow zeby zrobic badanie emisji)
- na wyższych biegach mozna delikatnie odniesc wrazenie ze auto samo przyspiesza mimo iz stopa jest w tym samym polozeniu
- im wyższy bieg tym lepiej, na trasie nie odczuwam jakso tego zjawiska, jezdzi dosc fajnie
- dziura na I i II biegu w trakcie przechodzenia z obrotów niskich na wyzsze - auto jakby zamula lub nawet lekko drży, trzeba dobrze kombinowac zeby płynie ruszać i manewrowac np, parkingach, swiatlach (to samo powiedzieli w warsztacie) lub ruszac ze sporo wyzszych obrótów ale to też jest cyrklowanie zeby plynie ruszył.

Nawet seicento plynnosc jazdy była nieporownywalnie lepsza.

Męcze sie z tym jak ty od 6 miesięcy, próbowałem wielu rzeczy i wiele osób to oglądało lub konsultowało (mechanicy huyndaia, dacii). Sprawdzałem przepusnice, potencjometr gazu, cisnienie na kolektorze jak i czujnik cisnienia, wymieniałem i sprawdzałem sondy lambda, sprawdzałem czujniki polozenia walka i wału korbowego - a nawet cisnienie na cylindrach. Wymieniałem cewki i swiece.

Sprawdzalem komputerowo wskazniki wszystkich czujników stopien otwarcia przepustnicy na jałowym, stabilizacje obrotów żeby ostatecznie wykluczyc lewe powietrze i tysiac innych rzeczy które mogłem we własnym zakresie. Nic, problemu nie widac.

Mechanicznie wszytsko w moim aucie wyglada w porządku, cokolwiek nie sprawdzałem wszytsko było w stanie albo swietnym albo bardzo dobrym a auto zachowuje sie tak jakby dostawalo zła mieszankę w jakis zakresach=> lub innymi słowy mialo niepoprawna charakterystykę. Na co też wydaje sie wskazywac u mnie też podwyższona emisja spalin (zauwazyli w warsztacie Mercedesa)

Jak dotąd według mnie wszystko wskazuje na to że moze byc to kwestia oprogramowania (może map wtrysków) tak jak tu dwie osoby już wskazały i ja rowniez do tego etapu doszedłem.

Jutro zostawiam auto w ASO z prosba o reset oprogramowania (nadgranie fabrycznego oporgramowania z mapami wtrysków wraz z aktualizacją) koszt 400zł. Czy zadziała nie wiem, ale ja nie znalazłęm żadnych wad stricte mechanicznych.

Co ciekawe moje Dacia tez kupiona chyba jak twoja na lubelszczyznie rocznik 2019/2020 (moze to tylko zbieg okolicznosci ale zastanawim sie czy nie byla jakas partia z wadliwymi mapami)
Ostatnio zmieniony przez jeznacki13 2023-07-30, 15:02, w całości zmieniany 14 razy  
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2023-07-30, 14:14   

To ja mam jakiś "wadliwy" egzemplarz.
-obroty jałowe są stałe, nieco wzrastają przy załączeniu klimy. Nie "poprawiam" ich naciskaniem pedału gazu.
- na żadnym biegu auto samo nie przyśpiesza,
- nie mam żadnej dziury na I i II, ruszanie i manewry parkingowe bezproblemowe.
Nic nie gmerane, nic nie modyfikowane, nastawy "pierwotne".
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
jeznacki13 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Dołączył: 30 Lip 2023
Posty: 3
Skąd: szczecin
Wysłany: 2023-07-30, 14:22   

EBmazur napisał/a:
To ja mam jakiś "wadliwy" egzemplarz.

Nic tylko sie cieszyc i dzieki temu też upewniasz mnie zeby nie sluchac TTTM
Ostatnio zmieniony przez jeznacki13 2023-07-30, 15:03, w całości zmieniany 3 razy  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-08-04, 16:21   

Jutro zostawiam auto w ASO z prosba o reset oprogramowania (nadgranie fabrycznego oporgramowania z mapami wtrysków wraz z aktualizacją) koszt 400zł. Czy zadziała nie wiem, ale ja nie znalazłęm żadnych wad stricte mechanicznych.
I co, jest jakaś poprawa?
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 145
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2023-08-05, 11:14   

velomar napisał/a:
Jutro zostawiam auto w ASO z prosba o reset oprogramowania (nadgranie fabrycznego oporgramowania z mapami wtrysków wraz z aktualizacją) koszt 400zł. Czy zadziała nie wiem, ale ja nie znalazłęm żadnych wad stricte mechanicznych.
I co, jest jakaś poprawa?
U mnie zadziałało.
 
jeznacki13 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Dołączył: 30 Lip 2023
Posty: 3
Skąd: szczecin
Wysłany: 2023-08-12, 07:42   

@velomar Jestem po aktualizacji komputera wtrysku. 270zł - problem zniknał.

Auto zaczelo jezdzic normalnie, dziury na niskich obrotach nie ma
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne