Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Szalejace wskazania temperatury
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-03-10, 22:23   Szalejace wskazania temperatury

Dzisiaj rano ruszyłem do pracy i zaobserwowałem, że wskaźnik temperatury wchodzi na 4 klocki, potem spada do 2.
Po tem pognałem na zachodnia obwodnice Rzeszowa, żeby zobaczyc co się dzieje, i przy 120 km/h wchodził na 4 "klocki":. Po powrocie do miasta spadł na 2.
Nadmieniam, że tragicznego mrozu nie byuło tylko -2 st. C

Poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku jescze w zakresie powyżej min. był. Ale dolałem pod max. I problem wystepuje nadal. :(
Jednocześnie zaobserwowalem wzrost zużycia paliwa ('wiadomo; "zimny", to trzeba mu polać).
Podejrzewam, że problemem jest czujnik temperaury płynu.
Co Wy NATO?
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-03-10, 22:57   

termostat
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-11, 09:43   

Po 10 latach też obstawiam termostat, może się już nie domyka
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-11, 09:55   

Zużyte, lub po prostu stare termostaty mają czasem tendencję do przedwczesnego otwierania. Pod obciążeniem temperatura rośnie, po zmniejszeniu, ilość ciepła odpadowego spada. W Pandzie miałem podobnie, widziałem to tylko a drogach krajowych (małe obciążenie i dobra wymiana powietrza przy tej prędkości pojazdu)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-11, 10:48   

czujnik temperatury plynu chłodzącego też do wymiany groszowa sprawa ok.50pln
 
czarli 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Kozienice/St.Wola
Wysłany: 2021-03-11, 17:17   

Też to przerabiałem w zeszłym roku - przyczyna termostat zużyty - nie domykał się do końca - "skaczące" cegłówki na wyświetlaczu
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-03-11, 17:32   

Ja termostat zostawił bym w spokoju , Jego uszkodzenie nie powinno powodować ,, skakania cegiełek ,,. Podłączył bym skaner zrobił test wykonawczy wskaźnika . Nie wiem czy można zrobić test czujnika , bo on wydaje mi się być wadliwy. Może tylko kostkę należy przeczyścić .
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-03-11, 18:06   

Tak czujnik temperatury cieczy. prosty układ elektroniczny którego trwałość powinna być wieczna a jednak tak często szlag go bierze. Siedzi sobie taki termistor hermetycznie zamknięty, zakres temperatury pracy wykracza daleko poza wartości rzeczywiscie mierzone, wydaje się nie do zajechania a jednka pada od samego mierzenia...
Sprawdź połaczenia, termostat a dopiero poźniej kupuj czujnik.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-11, 18:59   

Za wcześnie termostat łatwo sprawdzić gdy przewód wejściowy do chłodnicy. Robi się dość wcześnie letni. Drugą metodą która może zweryfikować wszystkie hipotezy może być kontrola w OBD wskazań temperatury, czy są bliskie prawdy i czy nie widać zmian temperatury.
 
Puncu 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019
Posty: 95
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-03-11, 21:05   

Czujnik temperatury. Miałem to ostatnio w Loganie ;-)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-03-12, 20:07   

Puncu napisał/a:
Czujnik temperatury. Miałem to ostatnio w Loganie ;-)

W 2009r. w Loganie Ph I wymieniałem ten termistor.

¡W pracy przez ścianę chłopaki maja komplet sprzetu do diagnostyki pojazdów!
Łapię własnie za telefon i...juz jasne w poniedziałek podpinamy.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2021-03-12, 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
czarli 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 b. 4X2
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Kozienice/St.Wola
Wysłany: 2021-03-13, 13:15   Re: Szalejace wskazania temperatury

piotrres napisał/a:



Jednocześnie zaobserwowalem wzrost zużycia paliwa ('wiadomo; "zimny", to trzeba mu polać).


IMO to jest argument kluczowy do potwierdzenia termostatu, gdyż to urządzenie działające na zasadach rozszerzalności termicznej - niska temperatura - mały obieg, wysoka temeperatura -mieszek rozszerza się - przepływ czynnik przez chłodnicę.
Skoro zauważyłeś wzrost spalania tzn, że silnik jest zbytnio wychładzany przez niesprawny termostat (prawdopodobnie nie ma pełnego zamknięcia przy niskiej temperaturze).
Czujnik to tylko wskaźnik wynikowy, (gdyby termostat był sprawny to nieodczuwalny byłby wzrost spalania).
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-03-13, 15:17   

w tym samochodzie termostat wymienia się banalnie do tego koszt to ok 50 zł dostępny w każdym sklepie
nie kombinuj tylko wymień
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2021-03-14, 07:19   

piotrres napisał/a:

¡W pracy przez ścianę chłopaki maja komplet sprzetu do diagnostyki pojazdów!
Łapię własnie za telefon i...juz jasne w poniedziałek podpinamy.


Tylko czy sprzęt do pojazdów latających zdiagnozuje K4M :idea: ;-)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne