Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwny dźwięk z silnika
Autor Wiadomość
Bogdan75 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 sce lpg
Rocznik: 2019
Dołączył: 30 Kwi 2021
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-04-30, 19:17   Dziwny dźwięk z silnika

Witam wszystkich ;)
Dzisiaj podczas jazdy pojawił sie dziwny dźwięk wydobywający się z okolic silnika. Nie wiem jak opisać ten dźwięk więc wrzucę filmik na YouTube. Usterka dość dziwna ponieważ pojawia się i ustępuje po chwili przez co trudno zdjagnozowac co to jest. Byłem u mechanika ale akurat w tym momencie wszystko wróciło do normy. To stukanie czy szuranie słychać raczej z lewej strony silnika (strona pasażera) i chyba w górnej części chociaż trudno to ocenić. Wciskanie sprzęgła nic nie zmienia więc raczej odpada. Jak mocniej przygazuje to czasem ustąpi i jest ok a czasem warczy jak stare dynamo w rowerze. Nie ma żadnych błędów silnika i nie stracił mocy. Benzyna czy lpg tak samo. Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być?

https://youtube.com/shorts/yd6DUeX9Zj4
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-30, 19:30   

Jeśli przebieg zbliża się do 100 kkm to pasek osprzętu.
 
Bogdan75 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 sce lpg
Rocznik: 2019
Dołączył: 30 Kwi 2021
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-04-30, 19:39   

Przebieg 75kkm ale czy pasek powodowałby takie stukanie? Może to łańcuch rozrządu albo jakiś napinacz tego łańcucha o ile taki jest bo nie znam się na tych silnikach
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-30, 20:01   

Pasek osprzętu, standardowy przebieg gdy zaczyna hałasować , lepiej wymienić zanim się rozleci.
Wymiana trudna bo brak napinacza i trzeba mieć przyrząd do założenia.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-30, 22:08   

to nie pasek a raczej rolka napinacza paska, ewentualnie sam napinacz ma luz, zwiększa się stukanie z obrotem i stukot metaliczny.
Pasek jesli sie rozciaga nadmiernie to zaczyna piszczeć na wszelkich kołach czy to pasowych czy alternatora na przykład gdzie jest obciążany, a u Ciebie jest stuk metaliczny
 
Bogdan75 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 sce lpg
Rocznik: 2019
Dołączył: 30 Kwi 2021
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-05-01, 05:37   

Właśnie to stukanie nie pasuje mi do paska i nie zauważyłem żeby były jakieś wibracje na pasku co pewnie by wystąpiło przy uszkodzonej rolce. Wrzucę jeszcze filmik z odpalenia na zimnym silniku. Stukanie pojawiło się po jakiejś minucie i dźwięk dochodzi chyba z pod pokrywy zaworów
https://youtu.be/FSGL7nIiLfY
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2021-05-01, 05:47   

Na moje ucho to jest luźna jakaś część. Dźwięk zmienia się w zależności od obrotów. Może coś dotyka paska lub rolek? Jeżeli dźwięk jest u góry to może coś stuka o kolektor?
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan_JS 2021-05-01, 05:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-05-03, 18:45   

Pytanie . Czy ten silnik ma napinacz , czy nie .Czytam dwa sprzeczne wpisy .Jeśli jest to możliwe to zdemontuj pasek. I puść silnik na sucho bez osprzetu. Jest tez domowy sposób na lokalizacje dzwięków w silniku. Ale w dobie komputerów moze być smiesznie . Napisze jeśli trzeba bedzie.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-05-03, 20:21   

W tym silniku w daciach nie ma napinacza a co za tym idzie i samym rolki napinacza. Dacia przyoszczędziła w motorze 1.6Sce i z oryginalnego nissanowskiego silnika HR16DE usunęła napinacz, rolkę oraz po jednym z wtryskiwaczy benzynowych na cylinder. Jaki przebieg ma auto? Według mnie puka coś w kolektorze dolotowym albo co gorsze zawory - jak widać jest LPG a zdarzały się przypadki, gdzie w tych silnikach LPG powodowało uszkodzenie silnika ( głowicy) już przy 40tyś km
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-05-04, 17:01   

Dzięki dudu$ czyli w moim bez gazu tez jest ta sama sytuacja. Czy trzeba jakoś sprawdzać naciąg paska , skoro samo sie nie dzieje. Przyznam , to mnie zaskoczyło.
 
Bogdan75 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 sce lpg
Rocznik: 2019
Dołączył: 30 Kwi 2021
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-05-07, 16:02   

Usterka zlokalizowania i udało się naprawić bez remontu silnika na szczęście ;) Przyczyną tego dziwnego stukania okazał się alternator a dokładniej posypały się łożyska ale przy okazji wymieniony też pasek i nowa pompa wody. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Bogdan75 2021-05-07, 16:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-05-07, 21:58   

Bogdan75 napisał/a:
Usterka zlokalizowania i udało się naprawić bez remontu silnika na szczęście ;) Przyczyną tego dziwnego stukania okazał się alternator a dokładniej posypały się łożyska ale przy okazji wymieniony też pasek i nowa pompa wody. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam


kurczę 75 tys km i alternator do wymiany, trochę mało tych km nalatanych.
 
Bogdan75 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 sce lpg
Rocznik: 2019
Dołączył: 30 Kwi 2021
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-05-08, 05:50   

Auto jeździ głównie po mieście więc tu raczej czas pracy trzeba przełożyć na km. Bywa tak że w godzinę pokonam 10km stojąc w korkach a na trasie byłoby pewnie ze 100
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-05-09, 07:54   

Ja dodam lpg. które o wiele wiecej nagrzewa komorę silnika. Jak i oporządzenie . Spotykam sie z uszkodzeniami np. wyschnęcia izolacji cewek stojana rozrusznikow i alternatorów.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne