Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Temperatura powietrza dolotowego w silniku atmosferycznym.
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-07-13, 17:05   Temperatura powietrza dolotowego w silniku atmosferycznym.

Od pewnego czasu mierze temperaturę dolotową zwykłym obd. Rano bez rewelacji 20-30 C
Przy 32 na zew mam 39 przy trasie min 120 km/h jak zwolnie do 80 km/h mam 50 C
Chwile posiedziałem w samochodzie potem jazda w korkach i temp w dolocie wacha się miedzy 60-70 C.
W K4M przepustnicą i jej rezonator znajdują się parę cm nad kolektorem wydechowym. Próbowałem je odizolować bez większego skutku, wyprowadzałem dopływ powietrza poza silnik ale efekt jest tylko przy dużej prędkości. Potrzebował bym ifnromacje jak jest w innych wolnosakach a najbardziej K4M przed i po lifcie (2013)

dolot temp.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 236,05 KB

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-07-16, 20:18   

wywaliłem wygłuszenie maski temp spadły o 10 C
ale dalej po mieście nie schodzi z 50
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-17, 06:54   

Myślę , że tak zostanie bez konkretnej przebudowy układu dolotowego, mocno sie nagrzewa kolektor ssacy, a zeby zmniejszyc odczyty musiałbyś czujnik temperatury przenieść w inne miejsce bliżej wlotu pow.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-07-17, 12:36   

No więc założyłem ori dolot powietrza , temp + 10 stopni więc ślepa uliczka. Dodatkowo dużo wolniejsze chłodzenie powietrza względem http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=100

W twingo Rs czujnik temp jest tam w takim samym miejscu więc to nie jest problem.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-07-17, 12:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-07-19, 01:21   

Przygotowuje się do zmiany kolektora i są z tym 2 problemy.
Odma w dusterze jest skierowana do tyłu a twingo rs do góry. Odma jest częścią pokrywy zaworów trzeba ja przekładać co rodzi jeszcze więcej problemów.
Czy zwykły filtr do odmy rozwiązał by sprawę ? w końcu cały separator jest wcześniej , można też dać wężyk i za filtrem gdzieś podłączyć.

Przepustnica musi iść nowa , obie są 6 przewodach ale kostki inne. Pytanie czy po przelutowaniu sterownik to ogarnie ? ma ktoś rozpiske kabli do przepustnicy ?

pokrywa.JPG
Plik ściągnięto 8 raz(y) 96,26 KB

odma.JPG
Plik ściągnięto 4 raz(y) 29,78 KB

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-07-19, 01:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne