Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-09-13, 23:58
Brak mocy 1.0 TCe z LPG w Dusterze
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-27, 14:39   

krimar napisał/a:
Dziwne by było jakby samochód spełniający Euro 6 full nie miał filtra cząstek stałych

Wręcz przeciwnie - właśnie jest dziwne, że go montują, bo od 2014 nic się nie zmieniło w zakresie wymagań emisji cząstek stałych przez benzyniaki:

https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Euro5
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-07-27, 16:18   

Te tabele w Wikipedii chyba nie zawierają wszystkich norm, nie znalazłem w nich tego co mam w DR, czyli Euro 6 DG
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-07-28, 20:02   

Dymek napisał/a:
A jak to się ma do tego z danych technicznych?


To wygląda na błąd w tabelce (chodzi o info o FAP dla silników 1.0 TCe)

Ale to ja mogę się mylić. Może FAP jest też w tych małych silnikach, tylko po co?
_________________
pozdrawiam / Maciek
Ostatnio zmieniony przez MM 2021-07-28, 20:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2021-07-28, 20:57   

Przystosowanie do przyszłych norm. Dopiero teraz benzyny dorównują czystością dieslom z normą euro 6d
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-29, 17:33   

Dziś odbierałem ofertę na duster-a z tym silnikiem, oraz przejechałem się trochę. W parametrach technicznych technicznych widnieje że samochód ma 100KM i 160Nm, podczas gdy dane techniczne Logan-a podają że na benzynie 160Nm dla Pb i 170Nm dla LPG. Może z racji masy własnej i wymogów eko-unijnych, silnik w dusterze jest słabszy ? Odczucia z jazdy by to potwierdziły - bo logan/andero z tym silnikiem sprawia wrażenie nieporównywalnie bardziej dynamicznego - ale generalnie to pewnie kwestia różnicy w masie.
A przy okazji zrobiłem sobie wyceny w konfiguratorze i ciekawostka - Dacia Duster 1.0FL zadowala się wg WLTP 7.0 LPG (czyli praktycznie tyle samo co nowy Logan ) a wersja dotychczasowa 8.4LPG - 20% więcej ?! Pomyślałbym że poprawa CX dzięki nowym folgom i spojlerowi czyi cuda , ale dziwne jest że spalanie na PB jest w obu przypadkach takie samo - 6.4. Może inaczej więc inaczej optymalizowana jest instalacja LPG ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-29, 17:45   

Normy WLTP to badania w laboratorium, nie na drodze.
_________________
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-29, 18:56   

No tak, ale mimo wszystką po to są normami żeby były porównywalne (pomimo tego że mogą odbiegać od realnych wartości drogowych). dlatego dziwi mnie ta różnica Daster II F.1 vs F.2 właśnie wg tej samej normy. Tym bardziej, że emisja CO2 zmalała o tylko ok. 2%
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2021-07-29, 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-07-29, 19:45   

r70 napisał/a:
Odczucia z jazdy by to potwierdziły - bo logan/andero z tym silnikiem sprawia wrażenie nieporównywalnie bardziej dynamicznego

A ja mam sandero z silnikiem 1.0 TCE LPG i na jeździe próbnej dusterem z tym silnikiem odniosłem wrażenie, że duster lepiej idzie, może to zasługa 6 biegowej skrzyni albo lepszego wygłuszenia.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-29, 22:06   

krimar napisał/a:
r70 napisał/a:
Odczucia z jazdy by to potwierdziły - bo logan/andero z tym silnikiem sprawia wrażenie nieporównywalnie bardziej dynamicznego

A ja mam sandero z silnikiem 1.0 TCE LPG i na jeździe próbnej dusterem z tym silnikiem odniosłem wrażenie, że duster lepiej idzie, może to zasługa 6 biegowej skrzyni albo lepszego wygłuszenia.


i jak tu wierzyć subiektywnym opiniom ;)
Ja jeździłem 5 biegowym dusterem i 6 biegowym sandero - Handlowiec dziś wspominała że w 5 biegowe skrzynie maja wrócić chyba do sandero
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-08-31, 14:18   

Wczoraj trafiłem na informacje potwierdzające obecność GFP w silnikach 1.0Tce90 i Tce100LPG w samochodach z 2021. Oczywiście jest to podyktowane wym.ogami emisji spalin - które być może w niektórych momentach pracy silnika zasilonego benzyną, nawet z pomocą wtrysku pośredniego mogą zawierać ponadnormatywną ilość PM
Przyznam że to wpieniające - praktycznie nie można kupić samochodu spalinowego który z założenia zapewni spokój użytkowania w ruchu typowo miejskim :/ W przypadku tego silnika z nadzieją spoglądam na LPG które niema nie emituje cząstek stałych więc filtr praktycznie nie będzie miał czego zatrzymywać (gorzej np. z przepalonym olejem), oraz tego że można raczej przyjąć że duża ilość PM emitowanych przy jeździe na Pb to będą raczej wyjątkowe sytuacje.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne