Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1101 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-29, 17:33
Dziś odbierałem ofertę na duster-a z tym silnikiem, oraz przejechałem się trochę. W parametrach technicznych technicznych widnieje że samochód ma 100KM i 160Nm, podczas gdy dane techniczne Logan-a podają że na benzynie 160Nm dla Pb i 170Nm dla LPG. Może z racji masy własnej i wymogów eko-unijnych, silnik w dusterze jest słabszy ? Odczucia z jazdy by to potwierdziły - bo logan/andero z tym silnikiem sprawia wrażenie nieporównywalnie bardziej dynamicznego - ale generalnie to pewnie kwestia różnicy w masie.
A przy okazji zrobiłem sobie wyceny w konfiguratorze i ciekawostka - Dacia Duster 1.0FL zadowala się wg WLTP 7.0 LPG (czyli praktycznie tyle samo co nowy Logan ) a wersja dotychczasowa 8.4LPG - 20% więcej ?! Pomyślałbym że poprawa CX dzięki nowym folgom i spojlerowi czyi cuda , ale dziwne jest że spalanie na PB jest w obu przypadkach takie samo - 6.4. Może inaczej więc inaczej optymalizowana jest instalacja LPG ?
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1101 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-29, 18:56
No tak, ale mimo wszystką po to są normami żeby były porównywalne (pomimo tego że mogą odbiegać od realnych wartości drogowych). dlatego dziwi mnie ta różnica Daster II F.1 vs F.2 właśnie wg tej samej normy. Tym bardziej, że emisja CO2 zmalała o tylko ok. 2%
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2021-07-29, 18:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 327 Skąd: z ?
Wysłany: 2021-07-29, 19:45
r70 napisał/a:
Odczucia z jazdy by to potwierdziły - bo logan/andero z tym silnikiem sprawia wrażenie nieporównywalnie bardziej dynamicznego
A ja mam sandero z silnikiem 1.0 TCE LPG i na jeździe próbnej dusterem z tym silnikiem odniosłem wrażenie, że duster lepiej idzie, może to zasługa 6 biegowej skrzyni albo lepszego wygłuszenia.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1101 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-29, 22:06
krimar napisał/a:
r70 napisał/a:
Odczucia z jazdy by to potwierdziły - bo logan/andero z tym silnikiem sprawia wrażenie nieporównywalnie bardziej dynamicznego
A ja mam sandero z silnikiem 1.0 TCE LPG i na jeździe próbnej dusterem z tym silnikiem odniosłem wrażenie, że duster lepiej idzie, może to zasługa 6 biegowej skrzyni albo lepszego wygłuszenia.
i jak tu wierzyć subiektywnym opiniom ;)
Ja jeździłem 5 biegowym dusterem i 6 biegowym sandero - Handlowiec dziś wspominała że w 5 biegowe skrzynie maja wrócić chyba do sandero
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1101 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-08-31, 14:18
Wczoraj trafiłem na informacje potwierdzające obecność GFP w silnikach 1.0Tce90 i Tce100LPG w samochodach z 2021. Oczywiście jest to podyktowane wym.ogami emisji spalin - które być może w niektórych momentach pracy silnika zasilonego benzyną, nawet z pomocą wtrysku pośredniego mogą zawierać ponadnormatywną ilość PM
Przyznam że to wpieniające - praktycznie nie można kupić samochodu spalinowego który z założenia zapewni spokój użytkowania w ruchu typowo miejskim :/ W przypadku tego silnika z nadzieją spoglądam na LPG które niema nie emituje cząstek stałych więc filtr praktycznie nie będzie miał czego zatrzymywać (gorzej np. z przepalonym olejem), oraz tego że można raczej przyjąć że duża ilość PM emitowanych przy jeździe na Pb to będą raczej wyjątkowe sytuacje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum