Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Spalanie Oleju 1.0 Tce
Autor Wiadomość
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 47
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-09-06, 16:08   Spalanie Oleju 1.0 Tce

Hej

Dziś spojrzałem na ilośc oleju w mojej Sandero 1.0 Tce i jest go połowa. Jest też ciemny. Tak jak w załączniku. Od nowości było tak z 80%, jeszcze 3/4 było w lipcu i był jasny, ale od niedawna jeździłem autostradą i tak 130-160 km/h non stop 75 km tam i z powrotem czyli 150 razem.

Czy to jest normalne zużycie w tym silniku na LPG, czy coś jest nie tak?

Przebieg teraz to 8.000

Pozdrawiam
Piotrek

Olej.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 109,09 KB

 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce 114km
Rocznik: 2016
Wersja: Open
Pomógł: 45 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1573
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-09-06, 18:05   

Wszystko jest w porządku. Każdy silnik bierze olej czasem bierze go więcej a innym mniej. Jazda z dużymi prędkościami a tym samym utrzymywanie wysokich obrotów silnika powoduje, ze olej spalany jest w większych ilościach i jest to normalny objaw. Zaczął bym się martwić gdyby przy normalnej jeździe spalanie oleju wynosiło 0,7l na 1000km. Co do koloru samego oleju róenuiez i on jest ok
 
Dłubek 


Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Wiek: 48
Dołączył: 23 Maj 2021
Posty: 17
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2021-09-06, 18:24   

Wczoraj wymieniałem w swojej po 5 tys i kolor był taki sam ale ubytku nie zauważyłem.
_________________
Był Touran 2.0 Tdi 2012r
Jest Sandero Stepway
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-06, 19:00   

Ty chyba nie widziałeś ciemnego oleju ....
 
tomkasz 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 73
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-09-06, 19:06   

Te oleje RN17 (Castrol i Elf 5W30) mają taką ciemną barwę jako nowe. Mam porównanie bo np. Castrol 5W30 dla VW (norma 504/507) jest dużo jaśniejszy.
_________________
Go!Duster!Go!Dacia!
 
r70 


Marka: Jest:Renault/Suzuki/Dacia
Model: Jest:captur/jimny/duster
Silnik: Jest:1.2tce/1.5dci82/1.0Tce LPG
Rocznik: jest:2014/2008/2021
Pomógł: 3 razy
Wiek: 51
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 462
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-09-06, 19:11   

leech10, jeśli można się zapytać, jakie spalanie benzyny miałeś przy takiej szybkiej jeździe ?
_________________
pozdrawiam
www.pawelpawlak.pl
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 47
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-09-07, 09:18   

r70 napisał/a:
leech10, jeśli można się zapytać, jakie spalanie benzyny miałeś przy takiej szybkiej jeździe ?


Hej

Trasa jest nie tylko autostradą i szczerze nie sprawdzałem, ale w piątek będę jechał więc nabije gazu przed zjazdem na autostradę a potem najszybciej po zjeździe i sprawdzę, i dam znać.

Pozdrawiam
Piotrek
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 224
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-09-07, 09:18   Re: Spalanie Oleju 1.0 Tce

leech10 napisał/a:
Hej

Dziś spojrzałem na ilośc oleju w mojej Sandero 1.0 Tce i jest go połowa. Jest też ciemny. Tak jak w załączniku. Od nowości było tak z 80%, jeszcze 3/4 było w lipcu i był jasny, ale od niedawna jeździłem autostradą i tak 130-160 km/h non stop 75 km tam i z powrotem czyli 150 razem.

Czy to jest normalne zużycie w tym silniku na LPG, czy coś jest nie tak?

Przebieg teraz to 8.000

Pozdrawiam
Piotrek

To zależy ile tych tras 150km zrobiłeś bo jak np. 6 razy to ubytek jest trochę duży ale jak 30 razy to jak najbardziej taki ubytek może być w porządku. Szczególnie jeśli rzeczywiście utrzymywałeś takie prędkości
Więc nie wiem czy w twoim silniku to jest normalne ale w moim po trasie 3600 km z prędkościami 120-130 ubytek był bardzo mały wręcz symboliczny przy przebiegu ponad 16000 km po powrocie. Z tym że ja jeżdżę według temperatury silnika\oleju tj. jak temperatura podskoczy trwale (tj nie spada tak szybko jak zazwyczaj) do np. 90°C (prawidłowa to 83°C) na jakimś większym podjeździe to na kilka minut odpuszczam do 90km/h lub z górki jadę prawie bez gazu. Zlany olej nie pachniał niczym innym niż olej tj. paliwa w nim nie było.
Spalanie na tej trasie 5.3l/100km.
r70 napisał/a:
leech10, jeśli można się zapytać, jakie spalanie benzyny miałeś przy takiej szybkiej jeździe ?

Wątpię żeby jeździł na benzynie skoro to LPG
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-09-07, 09:37, w całości zmieniany 5 razy  
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 354
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2021-09-07, 10:06   

witam
w moim dokkerze od początku a jeżdżę już 8 lat zawsze jest tak samo ile zalałem oleju przy wymianie tyle jest do kolejnej wymiany może inny silnik ?
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 549
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-07, 11:15   

Trochę to niepokojące. Jeśli jesteś pewien, że samochód stał na płaskim i masz prawidłowy odczyt (w takich samych warunkach) to trochę dziwnie wygląda ten ubytek. Proponuję jeździć dalej i porównać za następne 3-4 tys. Jeździłem przez 6 lat Stepway'em TCe90 i nigdy nie wziął grama oleju. Między wymianami zawsze było ok. 10-15 tys. km. Liczyłem, że w silniku TCe100 LPG nie zmieniła się na tyle konstrukcja żeby miał zacząć brać olej. Teraz wymieniłem olej po dotarciu silnika i mam świeżo sprawdzony poziom. Trudno ew. zmianę zweryfikować po 500 km. Ale będę czujny i podzielę się obserwacjami.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-09-07, 11:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1705
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-09-07, 12:27   

Spalanie oleju w 90% oznacza nieodpowiedni olej (przerywanie filmu) a tylko 10 % zużycie układu korbowo tłokowego. W te wakacje w tydzień zrobiłem 4700 km nie ubyło oleju o milimetr bo leje 0w40 a do 1.0 tce na autostradzie powinno być nawet 5w50

Olej lany w aso to gówno , wymieniany tak często jak by samochód stał a nie jeździł. Jak chcesz cieszysz się długo sprawnym silnikiem wymieniaj sam dodatkowo przed latem na np motula/valvolina 5w50.
Zobaczysz sam że ten kupny nie będzie tak ciemniał i nie będzie go ubywało.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-09-07, 12:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 549
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-07, 14:51   

Jeśli chodzi o dobór oleju to nie chciałbym zaczynać dyskusji. Może się z tego stworzyć wątek poboczny. Jednak mogę tylko na własnym przykładzie powiedzieć, że do TCe90 używałem przez ponad 90 tys. kilometrów olej ELF 5W40 zalecany przez producenta. Zmieniając go w odpowiednich interwałach, nie doświadczyłem ani problemów z silnikiem, ani brania oleju przez cały ten czas. Jako że jednolitrowa jednostka TCe jest podobno całkiem nową konstrukcją a nie poprawką TCe90, to tutaj może być inaczej. Tym bardziej że zmienili zalecany olej na 5W30 RN17. Wolałbym jednak żeby ten silnik był przynajmniej tak samo dobry jak mój poprzedni pod kątem eksploatacji i serwisowania.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-09-07, 15:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
r70 


Marka: Jest:Renault/Suzuki/Dacia
Model: Jest:captur/jimny/duster
Silnik: Jest:1.2tce/1.5dci82/1.0Tce LPG
Rocznik: jest:2014/2008/2021
Pomógł: 3 razy
Wiek: 51
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 462
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-09-07, 15:45   

1.0TCE bazuje na 1.3TCE tylko pracuje z korzystniejszym pod względem tworzenia nagarów/brania oleju wytryskiem pośrednim. Już "chwilę" na rynku jest (1.3 jeszcze dłużej) i nie spotkałem w necie informacji jakoby te silniki miały problem z nadmiernym spalaniem oleju.
Ja bym obserwował, a przy nadarzającej się okazji zgłosił do ASO.
Inna sprawa to:
-czy samochód miał wymieniany olej po 1-3tyś km ?
-jakie były warunki tej jazdy autostradowej (wiatr/obciążenie samochodu itp)


Generalnie w tych małych silnikach 1.0 1.2, 1.33 warto mieć mas stan oleju - będzie to z korzyścią dla długowieczności rozrządu.
_________________
pozdrawiam
www.pawelpawlak.pl
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 328
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-09-07, 15:59   

sobol1976 napisał/a:
Jeśli chodzi o dobór oleju to nie chciałbym zaczynać dyskusji. Może się z tego stworzyć wątek poboczny. Jednak mogę tylko na własnym przykładzie powiedzieć, że do TCe90 używałem przez ponad 90 tys. kilometrów olej ELF 5W40 zalecany przez producenta. Zmieniając go w odpowiednich interwałach, nie doświadczyłem ani problemów z silnikiem, ani brania oleju przez cały ten czas. Jako że jednolitrowa jednostka TCe jest podobno całkiem nową konstrukcją a nie poprawką TCe90, to tutaj może być inaczej. Tym bardziej że zmienili zalecany olej na 5W30 RN17. Wolałbym jednak żeby ten silnik był przynajmniej tak samo dobry jak mój poprzedni pod kątem eksploatacji i serwisowania.

No widzisz, a ja mam 0,9 TCe z 2019r i serwis też mówi że ma być 5W30 RN17. Kupuje Elfa z tą normą.
_________________
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 549
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-07, 17:12   

eliks napisał/a:
No widzisz, a ja mam 0,9 TCe z 2019r i serwis też mówi że ma być 5W30 RN17. Kupuje Elfa z tą normą.

Generalnie norma Euro6 "wymusiła" użycie olejów RN17 zamiast RN710. A że 5W40 nie ma na rynku z normą RN17 to wyszła zmiana na nowsze roczniki (mój 0,9 TCe był z 2014). 5W40 zdecydowanie się sprawdzał.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1705
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-09-08, 01:24   

ja polecam nie czytać formowych mądrości tylko sięgać do literatury , dobór olejów to prosty kawałek chleba starczy rozumieć oznaczenia podstawowych parametrów i co się dzieje w silniku.

I odpowiadając na pytanie , najlepszym olejem do 99% zwykłych silników jest 0W50 Eneos Sustina , niestety tylko jego cena
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 328
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-09-08, 06:42   

Najlepszy olej to taki który jest często wymieniany
_________________
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 710
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-09-08, 07:01   

Niestety przyczepy coraz większe, a silniki mniejsze. Żeby ciągnąć camping, trzeba kupić inne auto. Problem, że tych aut coraz mniej.
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 47
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-09-08, 08:19   

Cytat:
czy samochód miał wymieniany olej po 1-3tyś km ?
-jakie były warunki tej jazdy autostradowej (wiatr/obciążenie samochodu itp


Hej
Nie, nie wymieniałem
Obciążenie 3 lub 4 osoby plus bagaż. Ale 2 kobiety ja plus dziecko. Lub jedną kobieta ja i dziecko, i sporo bagaży.

Pozdrawiam
Piotrek
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Wiek: 73
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1071
Skąd: krakow
Wysłany: 2021-09-08, 10:47   

150 km autostrady to żaden powód brania oleju. pozdr
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce 114km
Rocznik: 2016
Wersja: Open
Pomógł: 45 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1573
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-09-08, 12:09   

Polecam wymienić olej i obserwować. Myślę że to tylko jednorazowy ubytek spowodowany jak wcześniej pisałem dużymi prędkościami. Zalejesz silnik nowym olejem i zobaczysz że przy normalnej jeździe nic nie będzie znikać z bagnetu. Co do samego oleju to osobiście uważam, ze najważniejsze jest jego wymiana co 10 tyś km i wtedy każdy silnik wytrzyma te 200-300-400tyś km. Są ludzie co do swoich aut zalewają najtańsze oleje 10w40 czy nawet 15w40 ( albo i jeszcze gorsze) i auta te przejeżdżają dziesiątki jak nie setki tysięcy km bez awarii. Ja stwierdziłem, że nie będę do swoich samochodów kupował oleju silnikowego za kwotę 200zł za 4l bo to nic nie zmieni, i tak będę wymieniał go co 10tyś km wiec wole zalać motor czyms tańszym a markowym i tak np Corolla e12 1.4VVT-I jeździ na 5w40 Elf SXR z norma Toyoty ( minimalny ubytek oleju z bagnetu ale to raczej z powodu lekkiego zapocenia na pokrywie rozrządu) natomiast Duster jeździ od kiedy jest w moich rękach na oleju VALVOLINE SynPower 5w40 z norma Renault i ma zerowe zużycie ( nie zauważalne na bagnecie) a za równo jeden jak i drugi samochód często ciągnę do maksymalnych prędkości obrotowych
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 710
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-09-08, 12:42   

Silnik na dotarciu ma prawo zjeść trochę oleju. Ubytek jest duży jak na dystans, muszę sprawdzić u siebie, bo też nieco przegoniłem sandacza.
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 47
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-09-08, 13:47   

Hej

Oczywiście będę wymieniał olej co 10.000 razem z filtrem LPG fazy lotnej. Tak czy inaczej jest to dla mnie podejrzane. Dbam o auto. Na dotarciu przez pierwszy 1000km nie przekraczałem 3500 obrotów. Nie cisnę na zimno więc powinno być ok. Trochę jednak go ubyło. No nic. Zobaczymy. W piątek go przegonię znowu.

Pozdrawiam
Piotrek
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 549
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-08, 13:54   

Dojedź do tych 10 tys., wymień na nowy dokładnie ustalając poziom oleju na max, a potem powiedzmy po 3-4 tys. sprawdź czy zeszło. Ważne żeby sprawdzać w takich samych warunkach. Nie przepadam za tym miernikiem poziomu oleju (łukowata rurka) i mam bardzo często niejednoznaczny wynik.
 
r70 


Marka: Jest:Renault/Suzuki/Dacia
Model: Jest:captur/jimny/duster
Silnik: Jest:1.2tce/1.5dci82/1.0Tce LPG
Rocznik: jest:2014/2008/2021
Pomógł: 3 razy
Wiek: 51
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 462
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-09-08, 14:05   

Ja bym wymienił olej teraz - bo teraz go ubywa, co biorąc pod uwagę przebieg, brak wymiany pod 1-3tyś może oznaczać że jest po prostu przepracowany. Jedna z teorii wymian oleju, mówi że jeśli oleju zaczyna ubywać, a silnik nie ma wycieków to ostatni dzwonek żeby go wymienić ponieważ stracił swoje parametry.
_________________
pozdrawiam
www.pawelpawlak.pl
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne