Też mam problem z obrotami na biegu jałowym w dCi.
Praca jest bardzo nieregularna, następują takie jakby "piki" (tzn. krótkotrwałe zwiększenie obrotów) w przypadkowych momentach. Czasem potrafi to być tak intensywne, że aż cała buda się rusza :). Zauważyłem, że intensywność zależy np. od tego czy jest włączona dmuchawa czy też nie.
Jakieś sugestie, co to może być ?
Byłem z tym w Rzeszotarach, ale tylko wykasowali błędy z komputera i kazali "obserwować", czyli olali sprawę. Pojadę z tym do serwisu w Lubinie, zobaczę co z tym zrobią.
Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 174 Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-03-16, 13:49
No i już po wizycie w serwisie i pewnym przebiegu. Odczucia :
- brak opisanych wcześniej problemów, silnik pracuje równo
- auto zbiera się jakby ciut lepiej i równomierniej
- spalanie spadło o około 0.5L przy zachowaniu stylu jazdy
Pomijając równą pracę silnika, reszta to może jakieś moje subiektywne odczucia, sam nie wiem.
Witam ma problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym, w czasie ruchu samochodu na biegu jałowym obroty podnoszą się i spadają. Byłem w ASO podłączyli pod kompa powiedzieli ze wszystko w porządku a obroty dalej falują. Po problemie z falowaniem obrotów wzrosło zużycie paliwa.
Witam ma problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym, w czasie ruchu samochodu na biegu jałowym obroty podnoszą się i spadają. Byłem w ASO podłączyli pod kompa powiedzieli ze wszystko w porządku a obroty dalej falują. Po problemie z falowaniem obrotów wzrosło zużycie paliwa.
falowanie spowodowane złą pracą układu wtryskowego w dieslu nie ma do śmiechu bo wiadomo ile wtryski kosztują
jaki masz przebieg?? i ile obr/min ci falują?? a po za falowaniem kopcenie wystepuje??
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-02-24, 20:45, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-02-25, 12:39
Bobi65 napisał/a:
Przebieg samochodu to 14000 . obr. falują od 500/1000 kopcenia niema
chłopie zmień ASO jeśli oni twierdzą że jest wszystko dobrze a w rzeczywistości nie ma, jest to duża różnica w obrotach tu może być wiele rzeczy związanych z tym np. filtr paliwa po zimie, czujnik wysokiego ciśnienia albo w najgorszym wypadku wtrysk(i)
ps.ja bym pojechał jak najszybciej do innego aso na twoim miejscu
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-02-25, 12:39, w całości zmieniany 1 raz
u mnie kiedys byl taki problem i poszla sonda lambda, czyli analizator spalin po wymianie wszystko wrocilo do normy ... zaden silniczek krokowy bo to przerabialem
proponuje to sprawdzic co napisalem ...
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2012-11-16, 13:55, w całości zmieniany 1 raz
Mam identyczny problem jak opisany przez Gościa. Dziś po wizycie w ASO w Toruniu otrzymałem następującą diagnozę, cytat: Wykonano diagnostykę - clip. Brak defektów w układzie wtrysku. Objawy potwierdzone podczas jazdy testowej - mogą być normalną strategią pracy układu wtrysku. Ponowna weryfikacja - konieczna! A obroty jak falowały od 1200 tak falują do 500 ! Przyznam, że problem objawił się po pierwszej wymianie oleju. Wcześniej było ok. Czy ktoś rozwiązał ten problem :(
Upierałem by sprawdzili filtr w ASO, a oni na to: a kto zapłaci za niepotrzebnie wymieniony? Odstawiam DD w piątek w celu dalszych poszukiwań przyczyny. Sądząc po tym co mówił Pan Mechanik, nie spodziewam się cudu :)
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-11-28, 22:52
Mario-torun napisał/a:
Upierałem by sprawdzili filtr w ASO, a oni na to: a kto zapłaci za niepotrzebnie wymieniony? Odstawiam DD w piątek w celu dalszych poszukiwań przyczyny. Sądząc po tym co mówił Pan Mechanik, nie spodziewam się cudu :)
Dla mnie dzisiejsi mechanicy są ograniczeni tylko do podłączeniu komputera i wymianie podzespołów na podstawie błędów komputera
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Druga wizyta w ASO i nic. Potwierdzili usterkę, czyli falowanie obrotów od 500 do 1200 i zgłosili do Renault Polska. Renault Polska ma kilkadziesiąt zgłoszonych podobnych przypadków i postanowił zgłosić do...Renault Francja. Ciekawego do kogo oni napiszą :) Zdaniem ASO auto sprawne i nadaje się do jazdy.
W tak pięknym mieście jak Toruń są jeszcze chyba zdolni mechanicy co naprawiają silniki dCi Poza tym niedaleko jest Bydgoszcz i tam jest kilku bardzo dobrych specjalistów od tego rodzaju silników.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-15, 21:43
Bobi65 napisał/a:
Witam dawno tu niebylem i widze ze problem falujacych obrotow wystepuje nie tylko umnie ja bylym w dwoch innych serwisach ASO i po podlaczeniu do kompa powiedzieli ze wszystko jest ok
W dci falowanie to zazwyczaj zła praca wtrysków albo skoki ciśnienia pompy na biegu jałowym, może to być czujnik ciśnienia a może wtrysk. Wystarczy kupić kabel+laptop i samemu podglądać parametry ciśnienie,korekcje wtrysków. Aby nie mieć problemu z wtryskami i pompą warto dolewać mixol ale to już na własną rękę
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Witam dawno tu niebylem i widze ze problem z obrotami wystepuje nie tylko umie bylem w dwoch innych serwisach ASO po podlaczeniu pod kompa powiedzieli ze wszystko jest ok a problemy z obrotami dalej wystepujom
Ja w swojej draculi miałem taki problem. Na biegu jałowym spadały mi obroty prawie do zera i zaraz "wracały" na normalny poziom. Najpierw miałem to tylko na zimnym silniku ,a później również na ciepłym. Pojechałem do Aso, jak zwykle u nich wszystko grało,było ok.Pojechałem do mechanika,przeczyścił mi przepustnice,wymienił filtr paliwa i nadal to samo.
W końcu dostałem namiar na inny warsztat co zajmuje sie tylko naprawami aut francuskich. Podjechałem do nich i prawie natychmiast po wysłuchaniu objawów padła diagnoza! Regulator ciśnienia paliwa.
Zaraz po wymianie tego regulatora objawy zanikły natychmiast.
Cała operacja trwała około 15 minut.
Trzykrotnie odwiedziłem ASO z tym samym objawem: falujące obroty. Za trzecim razem wymienili komputer wtrysku i wgrali starsze oprogramowanie. Ostatnie zdanie na zleceniu naprawy brzmi: (...) Pomimo w/w objaw nie ustąpił. Sprawa zgłoszona do Renault Francja. Tyle tylko, że "sprawa" może ciągnąć się w nieskończoność, a obroty jak skakały tak skaczą, od 500 do 1200 na biegu jałowym, po zatrzymaniu samochodu wskakują na 600. Teraz został ostatni etap, walka o wymianę towaru na wolny od wad. Potrzebni będą prawnicy a nie mechanicy:) O efektach napiszę. Pozdrawiam
To ja też sie podłacze pod temat bo mam chyba ten sam problem.
Po odpaleniu zimnego silnika obroty wchodzą na kreskę ponad 1000obr. a później w zależności od humoru albo normalnie cyka albo wchodzi na 900obr . I jak ktos juz pisał rózniez reaguje na właczenie dmuchawy czy radia ale jak sprawdziłem to nie jest to regułą
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-02, 23:19
Mario-torun napisał/a:
Trzykrotnie odwiedziłem ASO z tym samym objawem: falujące obroty. Za trzecim razem wymienili komputer wtrysku i wgrali starsze oprogramowanie. Ostatnie zdanie na zleceniu naprawy brzmi: (...) Pomimo w/w objaw nie ustąpił. Sprawa zgłoszona do Renault Francja. Tyle tylko, że "sprawa" może ciągnąć się w nieskończoność, a obroty jak skakały tak skaczą, od 500 do 1200 na biegu jałowym, po zatrzymaniu samochodu wskakują na 600. Teraz został ostatni etap, walka o wymianę towaru na wolny od wad. Potrzebni będą prawnicy a nie mechanicy:) O efektach napiszę. Pozdrawiam
i tak wygląda auto z gwarancją może czujnik może wtryski może pompa... tak to już bywa w ASO nie mogą wymienić nic jeśli nie mają czarno na białym co padło.
okey32 napisał/a:
Po odpaleniu zimnego silnika obroty wchodzą na kreskę ponad 1000obr. a później w zależności od humoru albo normalnie cyka albo wchodzi na 900obr
Jak silnik zimny to zawsze wchodzą ponad 1000obr/min (coś takiego jak ssanie w benzynie) później wraz ze wzrostem nagrzewania silnika obroty powoli spadają do pierwotnych obrotów jałowych ale włączenie dmuchawy poniżej 0C daje taki efekt że automatycznie sterownik zwiększa prędkość obrotową aby alternator podawał więcej prądu gdyż włączają się grzałki elektryczne. Widzę że masz wersje 90KM która posiada FAP może tu jest jakiś związek?
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum