Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Podnoszenie mocy K4M
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-02, 09:15   

hmm wiesz co , to może poszukaj na allegro może są gotowe kity turbo do k4m
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-11-03, 06:24   

Wiesz jak wygląda założenie turbo poza you tubuem ?
jak byś wiedział to byś nie pisał o żadnych kitach bo takie coś nie istnieje już nie mówiąc o K4M
Gadałem dziś z gościem co założył kompresor do e36 i odpuszczam , gdzie tam dostęp jest bajeczy bo pasek jest od przodu , wystarczy dać wentylator z e46 elektryczny i miejsca jest dużo.
Dobre wyosiowanie /przełożeń i założenie deta ze strojeniem to jest kilka miesięcy, dolot trzeba liczyć obowiązkowo IC , jak to by miało jeździć na daily to szaleństwo.
Dlatego temat TURBÓW I KOMPRESORÓW zamykam , to nie ten samochód
tak to dokładnie wygląda , po wywaleniu obudowy filara powietrza robi się dużo miejsca na zabawę

252106340_6355691107834290_6028422391059558339_n.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 126,14 KB

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-11-03, 06:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-11-06, 04:06   

Potrzebuje przerobić kostke z daci na ta z bmw , sterowanie przepustnicy jest jasne.
Jak połączyć Potencjometr.

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 10 raz(y) 80,72 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-06, 10:52   

Nie ma opisów linii z BMW, ale sądząc po schemacie, to mniej więcej tak:

Dacia - BMW
1 - B169-2
2 - B169-1
3 - M89-3
4 - M89-5
5 - B169-6
6 - B169-4

- ewentualnie do zamiany ze sobą miejscami M89-3/M89-5, B169-1/B169-4 i B169-2/B169-6, w zależności od tego, jak faktycznie jest w BWM z +/-.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-11-06, 15:47   

Wydaje się że kostka od K7M jest dokładnie taka sama i jak ta z BMW
, zrobiłem nawet mała sciągawke ze schematem
jedyne pytanie który potencjometr jest 1/2

obraz_2021-11-06_155910.png
Plik ściągnięto 5 raz(y) 30,56 KB

obraz_2021-11-06_154711.png
Plik ściągnięto 5 raz(y) 167,46 KB

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-11-06, 16:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-08, 22:34   

K4m turbo z Wwy http://youtu.be/RA4AJKCn-hA
I duster 200PS
https://youtu.be/mSTcMW-EYcw
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-11-09, 16:54   

Wczoraj walnęła mi koroba w e46 , 2 miesiące temu poszła panewka w foresterze XT , aktualnie tuning jest zawieszony bo zaraz autobusem bede do pracy jeździł.
Może w weekend założę ten kolektor zobaczę jak to będzie jeździć i na tym sprawa się zakończy bo trzeba szukać nowej bemki.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-11-17, 00:07   

Potrzeba kupić dół kolektora do renówki https://allegro.pl/oferta/kolektor-ssacy-renault-fluence-twingo-ii-1-6-16v-6726471561

Ten daciowy ma śruby delikatnie w innym miejscach i to powstaje pytanie jakie dysze do lpg są wkręcone ori bo muszą być takie same
w katalogu ma nr 175308699R
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-11-17, 00:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2023-06-18, 22:35   

czyli dolot od przepustnicy na airboxie , wywalony kat i wyszło 110 KM , może jak kiedyś dorwę ten kolektor od twingo rs to jeszcze coś podłubie
w końcu samochód rozpędza się do katalogowego vmaxa 165 km/h według GPS czyli 173 licznikowe.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-19, 14:20   

A momentu obrotowego ile wyszlo?

Seryjnie było :
​105 KM @ 5,750 RPM
148 Nm@ 3,750 RPM?

Twoj sterownik to Valeo v40?
Podkreciles max obroty i przyspieszyles zaplon?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2023-06-21, 00:59   

to seria z hamowni drogowej żadnego grzebania w sterowniku ,robiliśmy pomiary porobionego m57 w e46 które kupiłem za 5 tys to wyszło 250km 500nm bo układ paliowy więcej nie daje rady (cr1)
nie wydam 1500 zl żeby mi ustawili przelewanie paliwem , a odcinke na 7 k tez już miałem to pękł łańcuch od pompy oleju (nie w daci)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-24, 10:44   

To faktycznie śmiechu warte te zmiany, które zrobiłeś ( przepustnica ) czy kolektor dolotowy. Szkoda czasu i pieniędzy. :-)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2023-07-03, 21:30   

czy ja wiem 2 silikony + airbox simoty to może się w 250 zł zamknęło
wywalenie kata to zysk bo na skupie dostałem 900 zł

przepustnica pasuje od bmw ale kolektor jest nie do dostania.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2023-07-03, 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-07-04, 07:14   

Nie rozsmieszaj mnie , czy innych :)

Tyle zachodu , czasu i pieniedzy dla 5KM I to jeszcze z jeżdżeniem bez kata i narazeniem na mandat
? :roll:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-07-04, 08:20   

tzw rzeźbienie w miękkim materiale , jeszcze powiedzmy żeby zrobić głowicę , zmienić wałki dodać KZFR to pewnie miałoby to jakiś sens , a tak ...
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2023-07-04, 08:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2023-07-04, 18:14   

Oczywiście że to ma sens bo to praktycznie nic nie kosztuje a nie zmienia awaryjności auta.
a teoretyków tuningu już nie skomentuję szczególnie rzeczy które są fizycznie nie możliwe
napisałem dla innych jedyny tani sensowny sposób podniesienia mocy w tym silniku i na tym zakończę.
To nie bmw że zakładasz wałki z m54b30 plus kolektor z m50b25 i masz wyniki 20/30 plus. Do K4M sam wałek ssący 4 tyś i daje w porywie 2-3 KM
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2023-07-04, 18:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-07-04, 18:58   

Bez zmiany oprogramowania dla tych marnych 5KM dostepnych tylko w wysokim zakresie obrotów wywalanie kata i to w dacii duster na oslep bez ruszenia zapłonu i afr to bezsens i tylko trucie siebie i innych i narazanie sie na mandaty... a przy sprzedazy swiecenie oczami w polaczeniu ze swietnie filtrujacym filtrem simota.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne