Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
nowa Dacia Duster- korozja tarcz hamulcowych i wahaczy
Autor Wiadomość
Damiel33 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0
Rocznik: 2023
Dołączył: 27 Cze 2023
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 2023-06-27, 22:06   nowa Dacia Duster- korozja tarcz hamulcowych i wahaczy

Czy taka korozja w samochodzie, który wyjeżdża z salonu to normalna rzecz?
Osobiście jestem laikiem, więc prawdopodobieństwo, że się mylę jest spore, ale bardziej mi to wygląda na montaż już elementów z korozją niż lekki nalot korozyjny powstały w skutek stania samochodu przez kilka.
Zastanawiam się czy to tylko ten egzemplarz, czy może wszystkie Dacie tak mają od nowości?
W salonie próbują mnie przekonać, że jest to naturalny lekki nalot korozyjny i jest to normalne w każdym nowym samochodzie każdej marki, a jak zapytałem jak to możliwe, że cała piasta jest w sumie pokryta korozją, nie bardzo wygląda mi to jak lekki nalot i dlaczego wahacz jest cały w korozji, a żadne elementy z nim styczne nie, to twierdzą tylko dalej, że to normalne zjawisko w nowym samochodzie.
Samochód wyprodukowany w maju 2023, w 22.06.2023 wyjechał z salonu

korozja.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 255,74 KB

Ostatnio zmieniony przez Damiel33 2023-06-27, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-27, 23:36   

Tarcza i zwrotnica ( bo to nie wahacz :) ) tak rdzewieje. Zwrotnica wyknana jest z żeliwa i bez pomalowania lakierem zabezpieczającym rdzewieje.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-06-28, 06:06   

U mnie w Sandero tak wyglądała zwrotnica i piasta po kilkunastu miesiącach:
https://postimg.cc/JHnrVS6Z
https://postimg.cc/hXj7K3wD
https://www.daciaklub.pl/...c68572561dd3045
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-28, 07:25   Re: nowa Dacia Duster- korozja tarcz hamulcowych i wahaczy

Damiel33 napisał/a:
Czy taka korozja w samochodzie, który wyjeżdża z salonu to normalna rzecz?
Samochód wyprodukowany w maju 2023, w 22.06.2023 wyjechał z salonu
Wszystko w normie- te elementy mogą być rude już pod fabryką. Do tego tak samo wyglądają, lub będą zaraz wyglądały całe półosie. I nie dlatego, że to Dacia- obecnie tak produkowane są samochody, kiedyś te wszystkie elementy (poza tarczami) były lakierowane, lub pokrywane w inny sposób.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-28, 09:00   

Nie oglądaj bloku silnika jeśli jest żeliwny bo zawału dostaniesz :)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-28, 09:20   

DrOzda napisał/a:
Nie oglądaj bloku silnika jeśli jest żeliwny bo zawału dostaniesz :)
Nic z tego- TCe, więc blok ze stopu aluminium...
 
Damiel33 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0
Rocznik: 2023
Dołączył: 27 Cze 2023
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 2023-06-28, 12:01   

to mnie uspokoiliście, dzięki za odpowiedzi
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-07-04, 14:47   

Tarcz hamulcowych nigdy nikt nie malował, i zawsze rdzewieją. Nie zdziw się, jak tarcza na powierzchni ciernej, bedzie zardzewiała po dwóch dniach stania. To też jest normalne.

Nie ma coatingu, który wytrzymałby temperatury tarcz w zadowalającym stopniu, więc są na tyle grube, że rdza im nie szkodzi.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne