Kilka tygodni temu w związku z symbolicznymi opadami śniegu wziąłem się wreszcie za modyfikację tylnej wycieraczki.
Normalna pozycja wycieraczki to pozycja pozioma:
Ma ona jednak poważną wadę ujawniającą się zimą: topniejący w dzień śnieg zamarza w nocy na utworzonej "półce" i uniemożliwia lub poważnie utrudnia pracę wycieraczki. Dodatkowo pierwszy ruch wycieraczki zmusza ją do przepchania całego tego lodu i śniegu "pod górę".
Rozwiązanie jest proste, wystarczy zmusić wycieraczkę aby wyłączała się w pozycji pionowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie przymarznie nam do szyby a jej pierwszy ruch będzie polegał na przepchaniu śniegu "z górki":
Modyfikacja polega na obróceniu o 180stopni tarczy po której porusza się ślizg odpowiadający za zatrzymanie.
Niestety przy dokonywaniu tej przeróbki miałam akurat pustą baterię aparatu i nie zrobiłem żadnych zdjęć poza jednym:
Widać na nim silnik oraz trzy nity którymi jest przymocowany, nity te należy rozwiercić i zastąpić śrubami.
Jeśli temat będzie budził zainteresowanie osób chcących dokonać takiej modyfikacji to gotów jestem ponownie rozebrać swój silnik aby zrobić dokładne zdjęcia i opis.
Po prawie roku użytkowania tak zmodyfikowanej wycieraczki mogę również dodać jeszcze jeden pozytywny efekt zmiany:
Latem na poziomo ustawionej wycieraczce zbiera się kurz i piasek które po jej włączeniu są przeciągane po tylnej szybie niszcząc jednocześnie gumę.
Pionowo ustawiona wycieraczka pozostaje czysta niezależnie jak długo trwał okres suchy, po nadejściu deszczy brud bez żadnych przeszkód spływa z szyby.
właśnie pomysł przedni , ale co z wycieraczkami szyby przedniej to raczej tam by to w pierwszej kolejności należałoby zrobić, bardzo często ponoszę te wycieraczki przed jazdą i wygarniam drobiny piasku , zauważyłem po kilku latach używania wycieraczki w UNO (jest tam jedna przednia ) takie wytarte półkole nawet, jak umyję szybę zawsze to wytarte półkole widać
pozdrawiam
Jeśli temat będzie budził zainteresowanie osób chcących dokonać takiej modyfikacji to gotów jestem ponownie rozebrać swój silnik aby zrobić dokładne zdjęcia i opis.
Fajny pomysł, szkoda, że przegapiłem. :/ Rozbierać może nie rozbieraj, ale może możesz opisać nieco dokładniej, co zrobiłeś? Czy poza śrubami coś jeszcze jest potrzebne do takiej modyfikacji? Jakich śrub użyłeś?
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2016-09-14, 10:55
a nie prosciej jest zanim sie wejdzie do samochodu odciagnac lekko wycieraczke od szyby, puscic ja i lod sam odpadnie po uderzeniu gumy w szybe?
przeciez i tak zima nikt nie wsiada do samochodu nie obchodzac go i nie sprawdzajac w jakim stanie sa szyby jesli auto stoi w garazu pod chmurka....
... i w ten sposób niszczysz gumę w mikroskopijny sposób (bo odrywasz przymarzniętą gumę od szyby i wyrywasz drobne gumeczki na piórze, a potem są smugi podczas wycierania szyby).
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum