Wysłany: 2009-02-11, 23:31 wyciek płynu / pęknięty wężyk tylnego spryskiwacza w mcv I
coś się stało u mnie z tylnym spryskiwaczem - nie działa na szybę a całość płynu leje się w drzwi. Czy ów przewód od lampki do drzwi jest jakoś łączony i się po prostu rozpiął?
Czy ktoś już to miał - ja się dostać do wnętrza? Czy poi odkręceniu śrubek osłona łatwo schodzi czy siedzi na zatrzaskach i trzeba na coś szczególnie uważać ???
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-11, 23:37
W które drzwi ci się leje ?
O jakiej lampce piszesz ?
Gdzie znajduje się fizycznie dysza spryskiwacza ?
Na tylnych drzwiach ?
Jeśli tak to pękła ci rurka pomiędzy drzwiami tylnymi a słupkiem auta.
Masz tam taki przepust gumowy (harmonijka), ściągnij ją i zobacz jak wygląda rurka od spryskiwacza.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-11, 23:50
ooo to faktycznie.
To trzeba by było zdjąć plastykową "tapicerkę" drzwi. Wtedy będziesz miał dostęp do rurki.
Może jakaś łączówka jest tam. Chociaż wątpię.
Jeśli zdejmując zespół lampka-spryskiwacz z podłączeniem wężyka do niego jest wszystko w porządku, to albo po prostu pękł sam wężyk, albo rozpięła się jedyna istniejąca w okolicy złączka w okolicach harmonijki:
Mam podobny problem tylko ze u mnie wogle nigdzie plyn nie leci a slychac jak silniczek pracuje
Spróbuj może na początek oglądnąć dyszę od zewnątrz czy sama końcówka jest drożna. Kiedyś w Astrze miałem reperowany wężyk przy pomocy kawałka przewodu stalowego o mniejszym przekroju wewnętrznym niż wężyk, który często się zatykał. Wtłaczałem wtedy przez końcówkę dyszy wodę przy pomocy strzykawki. Pomagało.
Po za tym w MCV jest dość długa droga jaką musi pokonać płyn. Zazwyczaj 5-6 obrotów wycieraczki odbywa się bez płynu.
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2009-02-13, 20:09, w całości zmieniany 1 raz
Spróbuj może na początek oglądnąć dyszę od zewnątrz czy sama końcówka jest drożna. Kiedyś w Astrze miałem reperowany wężyk przy pomocy kawałka przewodu stalowego o mniejszym przekroju wewnętrznym niż wężyk, który często się zatykał. Wtłaczałem wtedy przez końcówkę dyszy wodę przy pomocy strzykawki. Pomagało.
Po za tym w MCV jest dość długa droga jaką musi pokonać płyn. Zazwyczaj 5-6 obrotów wycieraczki odbywa się bez płynu.
napisałem przecież, że płyn leje się do wnętrza drzwi i wycieka dołem. Nie jest więc to sprawa niedrożności tylko przerwy na wężyku. Chodzi mi o sposób mocowania tapicerki (poza wkrętami rzecz jasna)
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Przepraszam - jakoś umknęło mi, że pytasz o sposób dostania się do wnętrza drzwi.
A to akurat bardzo proste: trzeba wymontować klamkę (jeden wkręt na środku) - dodatkowo zalecane jest zdjęcie kieszeni na drzwiach, jeśli ją masz (2 wkręty na jej końcach) - a następnie cały płat okładziny wewnętrznej można po prostu odczepić, zaczynając od dolnej krawędzi, bo trzyma się na takich plastikowych spinkach na wcisk.
mcv_drzwi_tylne-lewe_1.png
Plik ściągnięto 21159 raz(y) 13,38 KB
mcv_drzwi_tylne-lewe_2.png
Plik ściągnięto 21159 raz(y) 16,97 KB
mcv_drzwi_tylne-lewe_3.png
Plik ściągnięto 21159 raz(y) 14,55 KB
mcv_drzwi_tylne-lewe_4.png
Plik ściągnięto 21160 raz(y) 9,74 KB
spinka3.jpg
Plik ściągnięto 21160 raz(y) 7,66 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-03-25, 13:43, w całości zmieniany 3 razy
Pisałem juz wczesniej o swoim problemie, ktory polega na tym ze po wlaczeniu tylnego spryskiwacza płyn nie leci. Za porada przetkałem dysze ale to nic nie dało. Dodam tez ze pod maska ani w tylnych drzwiach nie widac zeby gdzies wyciekał, poza tym gdyby był przeciek to wyczuwalny byłby zapach płynu a tu nic, jakby zbiornik był pusty. Najpierw szukałem drugiego zbiornika bo w polonezie był oddzielny na tył ale u nas jest tylko jeden. Co to moze byc?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-24, 14:28
Skoro słychać pompkę, to płyn pewnie chce lecieć.
Poczekaj dłużej - jak nie poleci to sprawdź, być może gdzieś się wężyk przygiął lub rurka została przyciśnięta gdzieś, powodując tym samym zatkanie wężyka.
Może to trywialne, ale... czy w ogóle czekasz odpowiednio długo? Bo czasem potrafi to naprawdę długo trwać...
Tak czekam dlugo, az zal wycieraczki :) Zwykle zaczynalo leciec po 4-5 sek a tu nic. Zastanawiam sie czy przewod sklada sie z jedengo elementu czy po drodze jest gdzies łaczony, moze faktycznie gdzies sie odlaczyl albo zagiał.
A zeby sprawdzic ten przewod trzeba tylko zdjac swiatlo stopu?
Nie wiem czy ktos na to wpadl..ale mi sie cos takiego przytrafilo w MII..a zakladam ze spryskiwacz akurat moze Dacia miec wspolny z Renault..Juz wyjasniam o co chodzi - spryskiwacz przod - tyl dziala na zasadzie zmiany biegunowosci pompki podczas machania wajcha przy kierownicy - pompka kreci raz w lewo i raz w prawo. podajac plyn przez dwie dysze - prawa lub lewa - przesuwa taki maly tloczek - plywaczek raz na jedna strone a raz na druga - zatykajac niewybrany otworek - plyn leci na prozd lub tyl. Kieyd u mnie nie chcialo leciec z tylu - rozebralem wlasnie ta pompke - okazalo sie ze malutki paproszek dostal sie do tego tloczka wlasnie i blokowal ruch cylinderka - wyczyscilem i wsio hulalo jak nowe...wiec warto zaczac od wyjecia pompki :)
P.S. Uprzedzam ze nie wiem jak ma Dacia - jesli nie na temat - mozna posta usunac :)
_________________ Pozdrawiam serdecznie,
G-Boy z PIKURa ;)
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-24, 20:57
G-Boy napisał/a:
Uprzedzam ze nie wiem jak ma Dacia
W Sandero jest na pewno tak samo.
Ale łatwo to sprawdzić :
Do pompki dochodzą dwie rurki - ta z prawej patrząc od komory silnika to przedni spryskiwacz, lewa rurka to tylny spryskiwacz.
Widać również przewód z dwoma żyłami, bodajże kolor brązowy i kolor czerwony (lub inny) - a dwoma żyłami da się sterować tylko jeden silniczek pompki - także tak samo jak w Renault.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum