Witam , planuję za kilka miesięcy zakup logana MCV na dojazdy do pracy, robię rocznie 30 tys km więc w grę albo LPG albo diesel. Przeglądając oferty większość to 1.2 , myślę że i taki mi starczy bo jeżdżę głównie drogami 90km/h . Czy są jakieś różnice w silniku 1.2 75 a 73km bo patrzę na rocznik 2014-2017. Czy jest coś co się w tych autach mocniej psuje niż w konkurencji, oraz jak wygląda blacha czy w 10 latku moge już szukać śladu rudej? . W 1.2 jest regulacja mechaniczna zaworów, jaki to koszt bo przy LPG będę robić to co roku. Jestem mało wymagajacy co do auta ważne aby się nie psuło zbyt mocno i miało klimatyzację więc jestem świadomy budżetowego charakteru
1.2 nie bierz, bo we Francji Renault zostało pozwane za awaryjność tej jednostki, no, chyba, że już wersję poprawioną, ale to już ktoś inny by musiał się wypowiedzieć w jakich latach wychodziła poprawiona wersja
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 317 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-10-25, 11:55
Cytat:
1.2 nie bierz
piszesz nie o tym 1,2. Przedstawiony przez kolegę silnik 75 i 73 konny bez nadzwyczajnego dbania robi 500 kkm.
Szesnastozaworowa jednostka idealnie współpracuje z instalacją LPG. Przy prędkościach rzędu 90km/h to 7 litrów LPG ledwo przełknie.
Niestety/stety raczej do spokojnej jazdy (dynamika).
Sama konstrukcja MVC II generacji to raczej... Kombi
Regulacja/kontrola luzu zaworowego bardziej pracochłonna niż w 1,4 i 1,6 ale nawet co 60 kkm na spokojnie możliwa.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2023-10-25, 11:57, w całości zmieniany 1 raz
Silnik 1.2 73km spełnia normę euro 6, a 1.2 75km normę euro 5.
Poza tym 1.2 73km ma ok 0.5l gazu mniejsze spalanie.
Na gazie regulacja zaworów co 30 tys. km..
W razie awarii części tanie ;)
Szczytem komfortu to Logan nie jest.
Rdza pojawia się przy wlewie paliwa, ale to chyba standard w daciach..
Jak masz jakieś dodatkowe pytania to pisz. Mam dwie wersje silnikowe ;)
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1894 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-10-26, 22:47 Re: Logan MCV
Paweł.C napisał/a:
Witam , planuję za kilka miesięcy zakup logana MCV na dojazdy do pracy, robię rocznie 30 tys km więc w grę albo LPG albo diesel. Przeglądając oferty większość to 1.2 , myślę że i taki mi starczy bo jeżdżę głównie drogami 90km/h . Czy są jakieś różnice w silniku 1.2 75 a 73km bo patrzę na rocznik 2014-2017. Czy jest coś co się w tych autach mocniej psuje niż w konkurencji, oraz jak wygląda blacha czy w 10 latku moge już szukać śladu rudej? . W 1.2 jest regulacja mechaniczna zaworów, jaki to koszt bo przy LPG będę robić to co roku. Jestem mało wymagajacy co do auta ważne aby się nie psuło zbyt mocno i miało klimatyzację więc jestem świadomy budżetowego charakteru
Miałem 2 Logany MCV II, jeden z 2014 roku , wersja Ambiante motor 1.2 16v 75km. Drugi był 2 lata młodszy z 2016 r. wersja Laureate motor 1.2 16v 73km. Osobiście dobrze wspominam te auta, korozji nie miały ale kiedy były w moim posiadaniu były w miarę młodymi autami. Standardem jak w każdej Dacii z tego okresu jest korozja przy wlewie paliwa. W Rodzinie mam jeszcze takiego logana z końcówki 2013 roku i tam wychodzi lekko korozja na klapie bagażnika oraz na tylnym lewym błotniku przy łączeniu z progiem ale jest to dopiero zalążek więc można to szybko i w miarę tanio usunąć. Co do silnika zarówno 1.2 16v jak i 0,9Tce ma swoje plusy i minusy, i z tego co ja zauważyłem podczas użytkowania swoich dwóch i obserwacji Logana siostry ( 0.9Tce) to 0,9Tce jest dynamiczniejszy, spala 0,5l PB mniej, nadaje się pod LPG mimo szklankowej regulacji zaworów ( nie słyszałem na forum aby komuś LPG uwaliło głowicę). Z wad silnik 3 cylindrowy co jest odczuwalne na biegu jałowym i przy pracy silnika. Rozrządu jest na łańcuszku ale nie jest wieczny. U siostry właśnie zaczął hałasować przy przebiegu ponad 160tyś km, do tego zdarzają się problemy z obudowa termostatu lub samym termostatem. Jest to element zintegrowany i nie wiem jak teraz ale swego czasu był dosyć drogi. Motor 1.2 16v stara prosta konstrukcja nadająca sie pod LPG ale trzeba regulować zawory ( regulacja śrubkowa). Niestety aby się do nich dobrać trzeba zrzucić kolektor ssący oraz odkręcić sprężarkę klimatyzacji. Standardowe usterki to padające cewki zapłonowe ( mi padła przy przebiegu około 40tyś km.), nie wiem ile teraz kosztuje ale w 2020 roku oryginał kosztował coś około 120zł wiec grosze. Ponadto standardem jest wyciek z uszczelki pokrywy zaworów od tyłu silnika, wycieki z uszczelniaczy świec zapłonowych ( aby je wymienić również należy zdjąć kolektor ssący i odkręcić sprężarkę klimatyzacji). Do tego dochodzą jeszcze wadliwe łożyska w skrzyni biegów - na biegu jałowym strasznie terkoczą ale taki urok tych skrzyń, identycznie było również w Clio 4 w którym te silniki również były montowane. Co do osiągów to motor ospały, ale kiedy nauczymy się nim jeździć i nie będziemy bali się ciągnąc obrotami do ponad 4 tyś ( maksymalnym moment z tego co pamiętam przy 4250obr./min.) to jakoś będziemy mogli się nim poruszać. Ja z rodziną , zapakowanym bagażnikiem i boxem na dachu jeździłem licznikowe 170km/h wiec tragedii nie było. Spalanie w trasie przy bardzo dynamicznej jeździe i boxem 7,1l/100km LPG w dużym mieście ( Warszawa) w korkach i w zimę maksymalnie 8,5l/100km LPG ( benzyny o litr mniej). Jeśli chodzi o różnice w mocy 73 vs 75 km to według mojego odczucia lepsza była wersja z normą Euro 5 czyli 75km. Dla mnie silnik ładniej pracował na biegu jałowym i był trochę żwawszy. Na Twoim miejscu przy zakupie nie patrzył bym na silnik tylko na stan techniczny i wyposażenie. Dlaczego wyposażenie ? Bo w Dacii nie są to zmiany tylko wizualne typu czarne klamki zewnętrzne vs klamki w kolorze nadwozia czy inne boczki drzwiowe i obramówki pokręteł panelu nawiewu. W tańszej wersji Ambiante ( później Open) nie było regulacji wysokości pasów bezpieczeństwa, regulacji wysokości fotela, regulacji wysokości kierownicy, wspomaganie kierownicze było w 100% hydrauliczne a nie jak w bogatszej wersji elektryczno- hydrauliczne, nie było w zawieszeniu takiego elementu jak drążek stabilizatora i z tego co pamiętam było jeszcze kilka innych różnic.
Witam , planuję za kilka miesięcy zakup logana MCV na dojazdy do pracy, robię rocznie 30 tys km więc w grę albo LPG albo diesel. Przeglądając oferty większość to 1.2 , myślę że i taki mi starczy bo jeżdżę głównie drogami 90km/h . Czy są jakieś różnice w silniku 1.2 75 a 73km bo patrzę na rocznik 2014-2017.
A czy w 2017 roku montowali jeszcze w ogóle silnik 1,2? Czy podstawowym nie był wtedy już 1.0 SCE?
https://www.autocentrum.p...nik-1999861067/
Ten drugi niestety nie ma już śrubowej regulacji zaworów, więc do gazu nie bardzo, ale na Taxi chyba sporo ich jeździ (te białe Logany po lifcie z czarnymi zderzakami) i to pewnie większość na gazie.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-10-27, 17:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 627 Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-10-28, 08:19
Ja po 8 latach nie widzę żadnej rdzy, a mechanicznie (120kkm) powoli kończy się wrażenie, że to nowy samochód. Zaczynają pojawiać się zapocenia spod pokrywy zaworowej i na przewodach wspomagania kierownicy, a ostatnio cewka zapłonowa w trasie mi padła (i robił 100km na 2 cylindrach). Złego słowa nie powiem o jakości mechanicznej. Głośny muł ciosany siekierką, ale wzorowy wół roboczy.
Czajo napisał o 1.2 turbo, nowszym silniku niż ten 1.2 (D4F 1149 cc) dostępnym w 2gen. loganie.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3809 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-10-30, 10:05 Re: Logan MCV
velomar napisał/a:
A czy w 2017 roku montowali jeszcze w ogóle silnik 1,2? Czy podstawowym nie był wtedy już 1.0 SCE?
W 2017 silnika 1,2 nie było już w katalogach i przy zamawianiu nie był dostępny "do produkcji", ale istniał spory zapas samochodów z tymi silnikami, oraz realizowane były zamówienia z poprzedniego roku. A więc- tak, w 2017 (i być może jeszcze na samym początku 2018) dało się jeszcze kupić Dacię z silnikiem 1,2- modele już wyprodukowane.
Witam,
potwierdzam powyższe, 1.2 były do końca 2017.
Ja swojego brałem w połowie listopada 17' i można było wybrać zarówno 1.0 jak 1.2.
Zastanawiałem się nad 1.2 i dobrze, że wybrałem tce. Spalanie LPG podobne, a dynamika bez porównania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum