W ciągu tych kilku miesiecy eksploatacji chyba 3 razy zdarzyło się ,że rozruch nie następował od razu tylko po dłuższym kręceniu / powiedzmy 3-5 sekund / raz na calkowicie zimnym silniku , pozostałe na letnim jakieś 2-3 godziny od zgaszenia / mieliście takie przypadki ??
Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2022-01-09, 13:27, w całości zmieniany 1 raz
ad.4. taki urok tego silnika 1.0 TCe z LPG; tak ma wiele osób z tego forum, forum dustera i ogólnie przy testowaniu na YT też kilka osób to zauważyło; czasem sprawdzić jak się ma akumulator a tak to "jeździć i obserwować"
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Miałem tak parę razy na pierwszym tys, km. Nawet zacząłem przełączać na benzynę przed gaszeniem(wtedy problem nie występował). Myślę, że to próba odpalenia na gazie-silnik rozgrzany, temperatura dodatnia. Na teraz (zimno), nie ma tego problemu, zobaczymy jak się ociepli.
mam clio5 z tym silnikiem też mam takie długie odpalanie po postoju 1-2 godzinnym latem, kreci z 3 do 5 s. nieraz w trakcie krecenia przełącza się na lpg, zimą szybko stygnie silnik to tego efektu nie zauważyłem, rano po nocy odpala w ułamku sekundy po postoju zawsze trochę kręci, byłem z tym w serwisie, pierwsza wizyta wymiana softu i efekt totalna porażka , druga wizyta i druga wymiana softu jest lepiej ale zobaczymy na wiosnę jak zrobi się ciepło.
w łodzi w jaszpol renault ,bardzo zdziwieni tym problemem nawet filmy im pokazywałem na telefonie, twierdzili ze nigdy z tym się nie spotkali ani w renault ani dacia .
Wygląda na to ,że TTTM... nie jest to na tyle upierdliwe żeby gnać do aso ... za kilka miesięcy przegląd roczny to poproszę o wgranie nowego softu i zobaczymy
Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2022-01-11, 00:19, w całości zmieniany 2 razy
poczekam do przeglądu rocznego , na razie jest to sporadyczne ... ale coś chyba jest na rzeczy bo dotyczy tylko aut z lpg .. coś jakby główny elektrozawór nie zamykał szczelnie gazu po zgaszeniu i przy ponownym rozruchu było za bogato . Z drugiej strony są jeszcze wtryski gazowe które teoretycznie nie powinny i tak tego gazu dopuścić do kolektora ...
Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2022-01-11, 00:19, w całości zmieniany 2 razy
Miałem tak parę razy na pierwszym tys, km. Nawet zacząłem przełączać na benzynę przed gaszeniem(wtedy problem nie występował). Myślę, że to próba odpalenia na gazie-silnik rozgrzany, temperatura dodatnia. Na teraz (zimno), nie ma tego problemu, zobaczymy jak się ociepli.
mam dokładnie to samo i tak samo sobie radze z problemem na zimno:)
Witam u mnie DSS III 1.0 LPG 4000km przebiegu. Mam to samo co u was. Jest to dosyć dziwne bo po całej nocy silnik uruchamia się od strzała. . Rozgrzeje auto, pójdę na zakupy do Lidla (czyli teoretycznie silnik jeszcze ciepły) i rozrusznik musi z 5-10 razy zakręcić zanim ponownie odpali.
Cześć, autem mam przejechane 700km. Przez ten okres rozrusznik kręcił dłużej przy trzech odpalaniach i było to właśnie przy prawie wystygłym silniku. Czy ktoś już wie, co jest powodem tej sytuacji? Czy upgrade softu rozwiązuje sprawe?
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-05-01, 09:26
Mam wrażenie że ten typ tak ma. Zgłaszałem do ASO kilka razy: szarpanie na zimnym jak jest na Pb - bo jak tylko przełączy się na LPG to pracuje idealne, sporadyczne problemy z odpalaniem na zimnym tzn. albo kilka sekund trzeba kręcić, albo odpali i zgaśnie; duszenie się silnika na zimno tzn. po dpaleniu jak lekko dodaje gazu to obroty spadają grubo poniżej 800obr/s żeby zaraz potem wystrzelić do góry i kilka innych.
Za każdym razem jest odpowiedź - wgranie nowy soft - obserwować , albo nie stwierdzono nieprawidłowości, błędów itp więc obserwować, albo inna benzyna jest obecnie - tzn inny kierunek importu do rafinerii i te nie opanowały jeszcze tematu, dlatego wtryski w dieslach padają, a benzyny szarpią.
Mam prawie 48tys i najczęściej obserwuje dziwne zjawiska jak jest inni a samochód stał np. dzień nie odpalany (czyli zadko - bo jeździ praktyczne codziennie). Jeżdżę i obserwuje ;)
Wiesz, silniki względnie nowe, skoro są problemy przy niewielkich przebiegach, to co będzie dalej? To mnie troszkę niepokoi.. Czyli co do 200k i szybko wyzbywać się bo szrot? Co za czasy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-05-01, 22:13
Ja myślę że to może być kwestia emisji - uboga mieszanka przy rozruchu wymuszona niską emisją. JA mam 1/4 z 200tyś o których wspomniałeś już przejechane i w całokształcie bardzo mi się podba ten silnik. Fajnie mi się nim jeździ, a przez 200tyś na spalaniu zaoszczędzę więcej niż ewentualne koszty wymiany silnika (przy czarnym scenariuszu w który nie bardzo wierzę) :)
Dziś na rocznym przeglądzie w ramach uwag do auta wspomniałem o winowajcy owego tematu. Doradca serwisu raczej nie był zaskoczony. Odniosłem wrażenie, że temat raczej jest mu dobrze znany. Tłumaczył to czasami pozostałością gazu w kolektorze (mimo wcześniejszego przełączenia na benzyne). Przez rok używania auta, zdarzyła mi się taka sytuacja z 10x więc ostatecznie tragedii nie ma. No nic, ten typ tak ma, i jeśli w kolejnych latach ilość takich epizodów się nie zwiększy to w sumie średnio mi to przeszkadza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum