DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zabezpieczenie kołpaków przed kradzieżą
Autor Wiadomość
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 157
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2024-06-12, 20:42   Zabezpieczenie kołpaków przed kradzieżą

Czy macie jakiś sposób na zabezpieczenie kołpaków przed kradzieżą. W Sandero techroad są trzy otwory jednakowe a jeden jest większy. Po co?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3542
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2024-06-12, 21:30   

Pewnie po to, żeby przyłapać koło jedną śrubą, potem na nią nałożyć kołpak największą dziurą, później wkręcić przez kołpak pozostałe śruby.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3963
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-12, 22:16   

eplus napisał/a:
Pewnie po to, żeby przyłapać koło jedną śrubą, potem na nią nałożyć kołpak największą dziurą, później wkręcić przez kołpak pozostałe śruby.
To tak nie działa, otwory są większe od śrub. Ten większy otwór być może jest na wszelki wypadek na śrubę zabezpieczająca felgę- one miewają większą średnicę.
 
Michał_ZS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 LPG
Rocznik: 2023
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 24 Mar 2024
Posty: 59
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-06-15, 20:34   

eplus napisał/a:
Pewnie po to, żeby przyłapać koło jedną śrubą, potem na nią nałożyć kołpak największą dziurą, później wkręcić przez kołpak pozostałe śruby.


Stawiam na tą opcję. W polonezie Atu z 96 też tak miałem.
_________________
Nawet najgorszy dzień na rybach jest lepszy od najlepszego w pracy ;)
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 637
Skąd: Mazury
Wysłany: 2024-06-15, 21:04   

Michał_ZS napisał/a:
eplus napisał/a:
Pewnie po to, żeby przyłapać koło jedną śrubą, potem na nią nałożyć kołpak największą dziurą, później wkręcić przez kołpak pozostałe śruby.


Stawiam na tą opcję. W polonezie Atu z 96 też tak miałem.

Rozwiązanie stosowane swego czasu w fiatach. Miałem w uno. 3 otwory były większe od śrub ( ale nie od ich łbów) by śruba naciskała na felgę a nie na kołpak. Czwarty otwór większy od łba.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3963
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-15, 22:12   

Skoro kolega pyta o jakiś sposób na zabezpieczenie kołpaków, to chyba oczywiste, że sugerowany tu "numer" z otworami w kołpaku nie funkcjonuje... 😌
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 637
Skąd: Mazury
Wysłany: 2024-06-16, 09:03   

Dymek napisał/a:
Skoro kolega pyta o jakiś sposób na zabezpieczenie kołpaków, to chyba oczywiste, że sugerowany tu "numer" z otworami w kołpaku nie funkcjonuje... 😌

To nie jest sugestia tylko opis dlaczego otwory są różnej wielkości. W dodatku w pewnym sensie jest to zabezpieczenie przed kradzieżą - kołpak taki można było zdjąć dopiero po odkręceniu 3 śrub. Dla jasności piszę o takich, co miałem w swoim fiacie.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2024-06-16, 13:40   

W jaki sposób zapewnić właściwy moment dokręcenia śrub w przypadku gdy plastikowy kołpak robi za podkładkę między łbem śruby a felgą?

Nie połamie się przy odpowiednim dokręceniu?
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 637
Skąd: Mazury
Wysłany: 2024-06-16, 14:53   

kapelusznik napisał/a:
W jaki sposób zapewnić właściwy moment dokręcenia śrub w przypadku gdy plastikowy kołpak robi za podkładkę między łbem śruby a felgą?

Nie połamie się przy odpowiednim dokręceniu?

W moim fiacie kołpak nie robił za podkładkę. Otwór był na tyle duży, że nie zakrywał powierzchni styku felga/śruba oraz na tyle mały, że łeb śruby nie przechodził przez niego.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2024-06-16, 17:12   

Wierzę na słowo, choć kształt śrub do kół jest zazwyczaj taki że nie wyobrażam sobie tego. No ale skoro producent tak wymyślił to musi działać ;-)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3963
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-17, 11:11   

Dymek napisał/a:
Skoro kolega pyta o jakiś sposób na zabezpieczenie kołpaków, to chyba oczywiste, że sugerowany tu "numer" z otworami w kołpaku nie funkcjonuje...
Faktycznie- teraz się kapnąłem, że kol. Marcyś może mieć zwykłe kołpaki BAYADARE a dopiero się zastanawia dlaczego kołpaki Techroad mają te mniejsze otwory... :roll:
W takim razie może jakiś właściciel Techroad coś nam potwierdzi?
 
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 157
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2024-06-18, 18:00   

Kołpaki mam oryginalne i właśnie są trzy otwory mniejsze i jeden większy. Nic to nie daje bo wszystkie są większe niż śruby tak że kołpak można założyć lub zdjąć bez odkręcania śrub. Ten większy otwór jest przystosowany do wielkości klucza tylko po co? Rozumiem gdy by było jakieś zabezpieczenie że odkręcam jedną śrubę i dopiero mogę zdjąć kołpak
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 496
Skąd: DTR
Wysłany: 2024-08-14, 17:14   

Mam techroad i kiedyś na wymianie koleś uczeń chciał odkręcić śrubę bez ściągania kołpaka i mu nie pykło. Kołpaki normalnie się u mnie ściąga jak każde jedne zwykłe. Oczywiście jak są założone to śruby widać i szwagier sie śmiał by na czerwono pomalować tak jak mam bębny pomalowane. Nie mają żadnych zabezpieczeń i są specyficzne, bo pasują tylko do jednej marki i określonego stylu
_________________
Paweł
Ostatnio zmieniony przez nowy 2024-08-14, 17:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne