Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3963 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-12, 22:16
eplus napisał/a:
Pewnie po to, żeby przyłapać koło jedną śrubą, potem na nią nałożyć kołpak największą dziurą, później wkręcić przez kołpak pozostałe śruby.
To tak nie działa, otwory są większe od śrub. Ten większy otwór być może jest na wszelki wypadek na śrubę zabezpieczająca felgę- one miewają większą średnicę.
Pewnie po to, żeby przyłapać koło jedną śrubą, potem na nią nałożyć kołpak największą dziurą, później wkręcić przez kołpak pozostałe śruby.
Stawiam na tą opcję. W polonezie Atu z 96 też tak miałem.
Rozwiązanie stosowane swego czasu w fiatach. Miałem w uno. 3 otwory były większe od śrub ( ale nie od ich łbów) by śruba naciskała na felgę a nie na kołpak. Czwarty otwór większy od łba.
Skoro kolega pyta o jakiś sposób na zabezpieczenie kołpaków, to chyba oczywiste, że sugerowany tu "numer" z otworami w kołpaku nie funkcjonuje... 😌
To nie jest sugestia tylko opis dlaczego otwory są różnej wielkości. W dodatku w pewnym sensie jest to zabezpieczenie przed kradzieżą - kołpak taki można było zdjąć dopiero po odkręceniu 3 śrub. Dla jasności piszę o takich, co miałem w swoim fiacie.
W jaki sposób zapewnić właściwy moment dokręcenia śrub w przypadku gdy plastikowy kołpak robi za podkładkę między łbem śruby a felgą?
Nie połamie się przy odpowiednim dokręceniu?
W moim fiacie kołpak nie robił za podkładkę. Otwór był na tyle duży, że nie zakrywał powierzchni styku felga/śruba oraz na tyle mały, że łeb śruby nie przechodził przez niego.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3963 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-17, 11:11
Dymek napisał/a:
Skoro kolega pyta o jakiś sposób na zabezpieczenie kołpaków, to chyba oczywiste, że sugerowany tu "numer" z otworami w kołpaku nie funkcjonuje...
Faktycznie- teraz się kapnąłem, że kol. Marcyś może mieć zwykłe kołpaki BAYADARE a dopiero się zastanawia dlaczego kołpaki Techroad mają te mniejsze otwory...
W takim razie może jakiś właściciel Techroad coś nam potwierdzi?
Kołpaki mam oryginalne i właśnie są trzy otwory mniejsze i jeden większy. Nic to nie daje bo wszystkie są większe niż śruby tak że kołpak można założyć lub zdjąć bez odkręcania śrub. Ten większy otwór jest przystosowany do wielkości klucza tylko po co? Rozumiem gdy by było jakieś zabezpieczenie że odkręcam jedną śrubę i dopiero mogę zdjąć kołpak
Mam techroad i kiedyś na wymianie koleś uczeń chciał odkręcić śrubę bez ściągania kołpaka i mu nie pykło. Kołpaki normalnie się u mnie ściąga jak każde jedne zwykłe. Oczywiście jak są założone to śruby widać i szwagier sie śmiał by na czerwono pomalować tak jak mam bębny pomalowane. Nie mają żadnych zabezpieczeń i są specyficzne, bo pasują tylko do jednej marki i określonego stylu
_________________ Paweł
Ostatnio zmieniony przez nowy 2024-08-14, 17:16, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum