Wysłany: 2024-10-17, 18:23 silnik się dławi Logan 1,2
Witam, Jestem posiadaczem Logana z silnikiem 1,2 16V 7KM, od paru tygodni zauwazylem ze podczas przyspieszania w przedziale 1700-1900 tys obrotow silnik sie dlawi, powyzej juz pracuje rowno. Co moze być przyczyną tego dławienia?????
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-10-17, 19:18
Na 100% cewka zapłonowa, standardowa usterka w tym silniku. Z góry napiszę że czesto przy tej awarii nie występuje błąd silnika. Koszt nowej oryginalnej cewki 3-4 lata temu to około 100zł teraz nie wiem ile kosztuje ale pewnie kilkadziesiąt złotych więcej. Wymiana jest banalnie prosta, należy zdjąć obudowę filtra powietrza ( jeden zaczep i jeden cybant), odpiąć wtyczkę od cewki, odkręcić 4 śruby na bodajże torx 20 trzymające cewkę przykręcić nowa cewkę i podpiąć przewody zapłonowe w odpowiednie miejsca. Amator bez doświadczenia zrobi to w 20 -25 minut, osoba z doświadczeniem w 5-7 minut. Pozdrawiam
też miałem o świecach wspomnieć, bo 60 tys km to jednak za dużo od wymiany do wymiany, a sam tego doświadczyłem, bo też mi podszarpywało i po wymianie wróciło do normy, ale to w 0,9 tce
_________________ Paweł
Ostatnio zmieniony przez nowy 2024-10-18, 16:44, w całości zmieniany 1 raz
Witam, wymieniłem cewkę, świece oraz przewody wysokiego napięcia wszystko NGK lecz problem nie ustąpił. Czy zabrudzona przepustnica może dawać takie objawy???
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-11-11, 13:03
mario1967 napisał/a:
Witam, wymieniłem cewkę, świece oraz przewody wysokiego napięcia wszystko NGK lecz problem nie ustąpił. Czy zabrudzona przepustnica może dawać takie objawy???
Raczej wątpię ale jak chcesz możesz sobie przepustnicę wyczyścić, nie jest to nic skomplikowanego. Co do problemu jaki przebieg ma auto? Rozumiem ze jest to czysta benzyna? Podłączałeś go pod komputer i sprawdzałeś błędy? W tych silnikach lubi również padać czujnik położenia wału korbowego, chociaż on zazwyczaj daje inne objawy, ale że oryginalny nie jest drogi bo kosztuje 60zł to bym zaryzykował. Wymiana jest łatwa, należy odpiąć wtyczkę i odkręcić 3 śruby, jedna od listwy z wiązka a 2 od samego czujnika. Możesz również sprawdzić luz zaworowy ale aby to zrobić należy odkręcić sprężarkę klimatyzacji i zrzucić kolektor ssący lub możesz również zacząć od sprawdzenia kompresji silnika
Przebieg auta to 111 tyś , kompa jeszcze nie podłączałem, wymienię jeszcze ten czujnik położenia wału a póżniej poproszę kolegę o sprawdzenie błędów w sterowniku silnika.
Ostatnio zmieniony przez mario1967 2024-11-11, 20:37, w całości zmieniany 1 raz
Kolego najpierw sprawdź czy są jakieś błędy zapisane w komputerze. Bo wymienianie części w ciemno to tylko dodatkowe koszty. Podaj błady zapisane w sterowniku i bedziemy szukać rozwiązania twojego problemu.
Ostatnio zmieniony przez Kaco18 2024-11-11, 21:10, w całości zmieniany 1 raz
Kolega mi odczytał, ale nie wiem jaki ma program, przy każdym numerze błędu był opis nieznany kod usterki, wg google pierwszy błąd 04431320 to coś związane z czujnikiem położenia wałka rozrządu lub wału.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-11-12, 23:58
Nieprawda , 1320 to jest wspólna końcówka błędów odczytanych z ECU, pierwsze cztery cyfry to właściwy błąd. Sprawdź przy pomocy Torque czy obie sondy lambda zmieniają napięcie przy zmianie obciążenia silnika.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-11-13, 00:00
Powiem szczerze, najlepiej zainwestować te 100zl i podjechać do mechanika co ma przyzwoity komputer i odczyta prawidłowe błędy, bo tak to możesz wymienić polbsampchodu i dalej auto nie będzie jeździło, no chyba że chcesz robić to w cię mamo to wymieniaj czujnik o którym pisałem i sondę lambda
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-11-13, 00:07
Dlatego to się DIAGNOZUJE a nie wymienia na pałę. Jak jest błąd sondy to omomierz w łapę i pomiar rezystancji plus sprawdzenie przebiegów napięcia podczas jazdy darmową wersję Torque. To samo z innymi podzespołami i czujnikami. Odczyt błędów tylko naprowadza na przyczynę.
Zgadzam się z kolegami najpierw Diagnoza. Kup sobie na znanym serwisie kabel elm327 i spróbuj sam zdiagnozować. Wartości podglądnij sond. Czujnik położenia jak by padał to problemy były by z odpaleniem auta czasami.
Witam ponownie. Wczoraj byłem u mechanika odczytać błędy, a tu niespodzianka nie ma żadnych błędów od ostatniego wykasowania, ale problem pozostał. Mechanik zaproponował wymiane filtra paliwa o ile jest w tym aucie, podłączenie zadymiarki do układu zasilania, czyszczenie przepustnicy, Co wy na to????????????
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-11-27, 19:35
mario1967 napisał/a:
Witam ponownie. Wczoraj byłem u mechanika odczytać błędy, a tu niespodzianka nie ma żadnych błędów od ostatniego wykasowania, ale problem pozostał. Mechanik zaproponował wymiane filtra paliwa o ile jest w tym aucie, podłączenie zadymiarki do układu zasilania, czyszczenie przepustnicy, Co wy na to????????????
wymiana filtra paliwa odpada bo czegoś takiego w tym aucie nie ma, czyszczenie przepustnicy ok ale brudna przepustnica zazwyczaj daje inne objawy, w sumie jak masz śrubokręt, ścierkę i trochę benzyny ekstrakcyjnej to zrobisz to sam w 5 minut. Zadymiarze może podłączyć aby sprawdzić nieszczelność w dolocie .
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2024-11-27, 20:21 Re: silnik się dławi Logan 1,2
mario1967 napisał/a:
Witam, Jestem posiadaczem Logana z silnikiem 1,2 16V 7KM, od paru tygodni zauwazylem ze podczas przyspieszania w przedziale 1700-1900 tys obrotow silnik sie dlawi, powyzej juz pracuje rowno. Co moze być przyczyną tego dławienia?????
Kiedyś w innym aucie 1,2 mialem podobny objaw. Nie pamiętam przy jakich obrotach było dławienie silnika. Pominę już szczegóły poszukiwań. W moim przypadku pomógł czarny STP do benzyny. Widocznie woda dostała się do wtryskiwaczy. Albo jakiś osad z baku. STP to wyczyściła. Później już regularnie jesienią wlewałem STP. Pilnowałem też, by bak na benzynę był pełny. Problem nigdy nie wrócił.
Edit: Aha, chodzi oczywiście o 1,7-1,9 tys. obr.? ;)
Ostatnio zmieniony przez eio 2024-11-27, 20:26, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum