Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008 Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 219 Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-07-21, 09:17 Osłona dolna / pod silnikiem / płyta denna
Ahoj!
Widziałem w róznych postach wzmianki o takiejż płycie, chroniącej bebechy od dołu. Zrozumiałem, że nie wszystkie wersje Daćki takową posiadają. Albo nie posiadały, a teraz wszystkie mają. Proszę, oświećcie mnie maluczkiego ...
:D
Borys
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-07-21, 09:59
Metalowa płyta chroniąca silnik od dołu widoczna po podniesieniu pokrywy silnika dostępna jest w Daciach Logan od wersji Ambiance. Tak było w samochodach produkowanych do 2008 roku. Jak jest teraz po wprowadzeniu zmodernizowanej wersji nie wiem.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Nie "płyta" i nie "denna", tylko "osłona dolna silnika" (chociaż w dokumentacji nazywają to też "wzmocnieniem").
I zdecydowanie lepiej widać ją po prostu od spodu auta (; - np tu jest galeria poświęcona wyłącznie temu elementowi (akurat w MCV-ce, ale element jest zdaje się identyczny we wszystkich modelach): http://www.dacia-logan-mc...gine/index.html
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-07-21, 12:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-07-21, 11:00 Re: Płyta denna
borys68 napisał/a:
Ahoj!
Widziałem w róznych postach wzmianki o takiejż płycie, chroniącej bebechy od dołu. Zrozumiałem, że nie wszystkie wersje Daćki takową posiadają. Albo nie posaidały, a teraz wszystkie mają. Proszę, oświećcie mnie maluczkiego ...
:D
Borys
Metalowa osłona chroniąca silnik od spodu jest wyposażeniem standardowym wszystkich modeli, zarówno osobowych jak i ciężarowych.
Fajna sprawa ta osłona, uratowała mi już dwukrotnie osprzęt jak i zawieszenie. Jest ona gruba i solidna i jest to jedna z najbardziej zaskakujących rzeczy w loganie, bo logan z założenia miał być tanim autem, a ta płyta mimo wszystko jest dodatkowym kosztem. Bo jak miałem wcześniej kangoo to mogłem pomarzyć tylko o takiej płycie, a raz by mi się przydała, gdzie zagiąłem misę olejową na takim dużym kamieniu.
Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-07-25, 22:37 Re: Płyta denna
wox napisał/a:
jantar napisał/a:
Metalowa osłona chroniąca silnik od spodu jest wyposażeniem standardowym wszystkich modeli, zarówno osobowych jak i ciężarowych.
Masz chyba na myśli Dacię i Renault? Bo na pewno nie dotyczy to wszystkich modeli aut jakie istnieją.
Borys68 pytał jak to jest w Dacii, więc odpowiedź jest chyba logiczna.
Ale jesli Cię to usatysfakcjonuje to potwierdzę, że tego typu osłony nie są na pewno montowane we wszystkich modelach aut na świecie .
Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-07-25, 22:37 Re: Płyta denna
wox napisał/a:
jantar napisał/a:
Metalowa osłona chroniąca silnik od spodu jest wyposażeniem standardowym wszystkich modeli, zarówno osobowych jak i ciężarowych.
Masz chyba na myśli Dacię i Renault? Bo na pewno nie dotyczy to wszystkich modeli aut jakie istnieją.
Borys68 pytał jak to jest w Dacii, więc odpowiedź jest chyba logiczna.
Ale jesli Cię to usatysfakcjonuje to potwierdzę, że tego typu osłony nie są na pewno montowane we wszystkich modelach aut na świecie .
Nie chce mi się bawić w tę dziecinną grę słów - ja zadałem pytanie bez podtekstów, a uszczypliwości pojawiły się najpierw z Twojej strony (zwłaszcza, że Borys68 nie jest na kupnie ciężarówki Dacii).
Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-07-26, 16:24
Masz rację, ta wymiana spostrzeżeń była chyba niepotrzebna. Przypomina niekończące się polemiki z jednym z forumowiczów .
Muszę chyba zwolnić tempo w pracy bo robię się nadwrażliwy .
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-27, 17:06 Płyta pod silnikiem
Po czterech latach eksploatacji coś zaczęło hałasować z przodu wozu. Przyczyna: blaszana płyta pod silnikiem. Nie da się ukryć, że blaszana osłona Dacii jest naprawdę solidna. Niestety po licznych serwisach, wisiała sobie na dwóch z sześciu śrub. Dwie śruby całkowicie przepadły, dwie zostały urwane, w tym jedna przy ostatniej wymianie rozrządu.
Zaginiecie dwóch śrub i urwanie dwóch pozostałych wskazuje na niewchlujstwo mechaników. Blacha nie jest uszkodzona, więc śruby nie zostały urwane od uderzeń w krawężniki.
Sprawdzie przy okazji jak tam Wasze blaszki. Może też wiszą na mniej niz połowie śrubek...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-28, 04:29
TD Pedro napisał/a:
to zasługa "naszego" lokalnego serwisu?
Jeśli masz na myśli ASO Nazaruk, to raczej nie. Od dawna nie widzieli mojego wozu. Pewnie mechanikom przy wymianach oleju, rozrządu etc nie chciało się przykręcać płyty i myśleli, że jakoś tam będzie. Aż trafiło na takiego co przykręcił na dwie z sześciu śrub i już jakoś nie było...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Mi w Nawrocie (ASO) kiedyś tego nie dokręcili, ale od razu było słychać hałas, więc szybko do nich wróciłem. Przegięcie, żeby takie podstawowe błędy popełniać.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Miesiąc temu, w czasie nocnej jazdy po drodze całkiem krajowej coś huknęło i zgrzytnęło pod spodem (gruz?). Po podróży obejrzałem auto i.. stwierdziłem, że wszystko OK
Dzisiaj myłem auto po tym jak mi pod koła wtargnął grzywacz (taki duuży gołab: fak t było przejście. Ale miał czerwone. Latać się nie chce. Ale szkoda głupola)
i ... znalazłem taki oto "kwiatek" jak na złącznym obrazku: popękana płyta podsilnikowa. Ot, plastik w Loganie miałem stalową, i zdarzył się czasami korzeń,kamień i... nic.
-Naprawiać sensu tego nie ma i zastanawiam się czy
a) "coś" innego podejdzie (nie sądzę)
b) ile ew kosztuje (bo na "tani zamiennik" nie liczę")
płyta dolna.jpg Zeby to jeszcze skutek off-roadu...
Plik ściągnięto 279 raz(y) 198,47 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum