Wysłany: 2024-08-16, 12:50 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - K4M
Cześć, zmagam się od dłuższego czasu z czujnikiem temperatury płynu. Silnik podbijał obroty (1500-3000) a jak opadały to po chwili na wolnych gasł. Na desce pokazuje mi jakoby silnik nagrzewał się błyskawicznie i praktycznie cały czas jakbym jeździł z przegrzanym silnikiem (świecą wszystkie kreski), czasem się "wiesza" i nie pokazuje temperatury wcale (nie świecą żadne kreski). Po podłączeniu do ELM pokazuje w czasie pracy temperaturę 92-94 stopnie. Chłodnica pracuje prawidłowo (włącza się po zgaszeniu auta). Wymieniłem czujnik temperatury (ten przy termostacie), obroty już są okej i nie gaśnie, ale dalej wariuje na desce, gdzie szukać problemu?
Na ogol czujnik plynu chlodzacego jest 4 pinowy - 2 piny na ECU , 2 na zegary , wiec mozna sprawdzic czy w tych 2 jest ciaglosc i izolacja wzgledem masy i innych przewodow.
ten jest 3-pinowy, wskazania temp. na OBD są ok; jak wyciągnąłem wtyczkę i ponownie założyłem na włączonym silniku to wywaliło błąd, usunąłem go i wszystko zaczęło działać poprawnie do rana, po odpaleniu auta rano znowu wywala skalę w kosmos...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum