Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-16, 17:21
Test LOgan MCV
Autor Wiadomość
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-12-10, 09:46   Test LOgan MCV

W ostatnim VAN Ekstra ((12/2007, pismo branżowe dostępne w empikach, i większych salonikach prasowych) konfrontacja Logana MCV z Fiatem Doblo. Niestety Doblo wygrywa o 8 punktów (108 do 100) dzięki wyraźnemu zwycięstwu w kategorii ergonomia (fotel kierowcy, zestaw wskaźników etc.), jakość wykończenia (choć w tekście jest ostro krytykowany za tandetne wykończenie bagażnika), hamulce, i zwrotność. To, co jest zaletą Logana MCV-duży rozstaw osi powoduje jednocześnie pogorszenie zwrotności, zwiększa średnicę zawracania, i zmusza kierowcę do wykonania dodatkowych manewrów.
W Loganie MCV skrytykowano przede wszystkich sposób demontażu dodatkowych dwóch siedzeń. Zamiast dwóch oddzielnych foteli-ciężka, integralna kanapa, którą trudno przewozić w samochodzie. Oparta o drugi rząd siedzeń może prowadnicami uszkodzić materiał, którym jest obszyte ich oparcie. Podkreślano świetny komfort jazdy, i dużą stabilność pojazdu.
W testach brał udział MCV z silnikiem 1.5 dci o mocy 68 KM, na papierze porównano Logana MCV z silnikiem 1.5 dci o mocy 85 KM z Fiatem Doblo, wersja osobowa z silnikiem 1.3 o mocy 85 KM.

Moja uwaga- właściciele MCV też zwracają na uwagę na słabe hamulce. MCV jest większy, i cięższy od sedana-tego prawdopodobnie nie uwzględnili rumuńscy spece przy projektowaniu, i zestrajaniu układu hamulcowego. Ciekawe, czy klocki hamulcowe w Loganie MCV będą się szybciej zużywać...
Ostatnio zmieniony przez ian 2007-12-10, 10:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-10, 10:00   

Może się nie znam, ale ja na hamulce nie narzekam.
_________________
MCV Laureate dCi
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-10, 10:06   

ian napisał/a:
Moja uwaga- właściciele MCV też zwracają na uwagę na słabe hamulce. MCV jest większy, i cięższy od sedana-tego prawdopodobnie nie uwzględnili rumuńscy spece przy projektowaniu, i zestrajaniu układu hamulcowego. Ciekawe, czy klocki hamulcowe w Loganie MCV będą się szybciej zużywać...


Z hamulcami nie jest tak źle, ale fakt cięższe auto to i klocki będą się szybciej zużywać, pytanie tylko jak szybko i ile kosztują nowe klocki i tarcze.
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-12-10, 10:11   

Już w Auto Świat, gdzie przedstawiono używaną Dacię sedan po 100 tyś. km. była taka informacja:

"kłopoty z wymianą tarcz hamulcowych co 90 tysięcy km (drogie 570-540 złp, trudno dostępne)"
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-10, 10:16   

To jeżeli taksówce [bo chyba o niej była mowa w AŚ] tarcze były do wymiany po 90.000km [jazda głównie po mieście], to ja się nie mam czym przejmować - starczą na 150.000. Wymienię razem z samochodem....
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2007-12-10, 10:57   Re: Test LOgan MCV

ian napisał/a:
Moja uwaga- właściciele MCV też zwracają na uwagę na słabe hamulce. MCV jest większy, i cięższy od sedana-tego prawdopodobnie nie uwzględnili rumuńscy spece przy projektowaniu, i zestrajaniu układu hamulcowego.


Co wy pierdzielicie co jakiś czas na temat słabości hamulców MCV? Skąd się biorą u was te farmazony??? Kolesie z BMW takie rozsiewają?
Wg niemieckich testów MCV dCi zatrzymuje się na 39,4m, o 3 metry krócej (o ile mnie pamięć nie myli) niż sedan!!!
...
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2007-12-10, 12:53   Re: Test LOgan MCV

[quote="Gregosa"]
ian napisał/a:
Moja uwaga- właściciele MCV też zwracają na uwagę na słabe hamulce. MCV jest większy, i cięższy od sedana-tego prawdopodobnie nie uwzględnili rumuńscy spece przy projektowaniu, i zestrajaniu układu hamulcowego.


Co jakiś czas ktoś chrzani na temat słabości hamulców MCV.. Skąd się biorą te farmazony??? Kolesie z BMW takie rozsiewają?
Wg niemieckich testów MCV dCi zatrzymuje się na 39,4m, o 3 metry krócej (o ile mnie pamięć nie myli) niż sedan!!!
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-12-10, 12:57   

Ja też nie odczuwam problemów z hamulcami. Wszytko OK.

Gregosa, masz coś do kierowców w BMW? :mrgreen:
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2007-12-10, 14:44   

dogberry napisał/a:
Gregosa, masz coś do kierowców w BMW? :mrgreen:

Gdzieżbym śmiał...

Gdzie w Gdańsku tankujesz lotos dynamic diesel?
Do połowy przyszłego roku ma być dostępny na wszystkich stacjach Lotosu, ale jeszcze nigdzie go nie zauważyłem. Albo przeoczyłem.
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-12-10, 16:35   

Jest koło Castoramy w Osowie (ale nie na wszystkich dystrybutorach, trzeba popatrzeć na którym) no i na Lotosie po drugiej stronie obwodowej w stronę Gdyni.

Widziałem też na Lotosie na Hallera w Gdańsku.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-12-13, 16:24   

Następny test MCV na łamach Auto Moto numer 1 z 2008 roku. Dokonany po przejechaniu 30.000 tysięcy km. Ciekawe informacje na temat drobnych usterek (bujający się fotel, wpadnięty przycisk klimatyzacji manualnej, przepalona żarówka etc.). He, he z takimi duperelami redaktorzy pojechali do serwisu. :-D Panowie! ASO to jest od poważnych awarii, i usterek, a takich w Dacii praktycznie brak. Drobne usterki to proszę usuwać we własnym zakresie....
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-13, 18:13   

W dzisiejsze Gzaecie Wyborczej (wysokie obroty) być może też na www.gazeta.pl jest krótki test MCV jako auta ..........dla służb samorządowych :lol:
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-13, 23:12   

@ian: Ale w zasadzie dlaczego ktoś miałby się sam męczyć nawet z jakimiś drobiazgami? Jedyny powód jaki widzę to taki, że ktoś ma pracę przy której nie opłaca mu się bawić w naprawy w ASO - dla reszty zwykłych ludzi to właśnie gwarancja jest istotnym argumentem za kupowaniem nówki.
 
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Wysłany: 2007-12-18, 15:05   

Niestety Doblo jest od Logana MCV w tej samej wersji wyposażenia droższy o ok. 20 tysięcy złociszy :!: :!: :!:
40% to duża różnica, która nie rekompensuje pewnych plusów Doblo.
 
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Wysłany: 2007-12-18, 15:07   

Sam zastanawiałem się nad Doblo - zadecydowała spora róźnica cenowa.
Fakt w Loganie nic mnie nie denerwuje tak jak brak odddzielnych foteli w trzecim rzędzie.
 
Yoda 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-20, 02:17   

ian napisał/a:
Następny test MCV na łamach Auto Moto numer 1 z 2008 roku. Dokonany po przejechaniu 30.000 tysięcy km. Ciekawe informacje na temat drobnych usterek (bujający się fotel, wpadnięty przycisk klimatyzacji manualnej, przepalona żarówka etc.)
- za nisko umieszczone radio (tego chyba jeszcze nikt nie wymyślił przedtem)
- nie można dokupić rolety do wersji 7-osobowej (ja o tym nie wiedziałałem i dokupiłem :mrgreen: - zupełnie jak trzmiel, który jednak lata)
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-20, 10:16   

Yoda napisał/a:
za nisko umieszczone radio


Pewnie, że za nisko!
Przecież nad głową jest tyle miejsca, że zmieściło by się nawet stare lampowe radio babci! A nawet telewizor! A oni wcisnęli radio na górę deski rozdzielczej - normalnie porażka...
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-01-02, 11:44   Re: Test LOgan MCV

Gregosa napisał/a:
ian napisał/a:
Moja uwaga- właściciele MCV też zwracają na uwagę na słabe hamulce. MCV jest większy, i cięższy od sedana-tego prawdopodobnie nie uwzględnili rumuńscy spece przy projektowaniu, i zestrajaniu układu hamulcowego.


Co wy pierdzielicie co jakiś czas na temat słabości hamulców MCV? Skąd się biorą u was te farmazony??? Kolesie z BMW takie rozsiewają?
Wg niemieckich testów MCV dCi zatrzymuje się na 39,4m, o 3 metry krócej (o ile mnie pamięć nie myli) niż sedan!!!
...


W sedanie 1.4 chyba masz rację ma mniejsze z tego co pamiętam tarcze, ale chyba w sedanie DCI i w MCV są już chyba większe tarcze hamulcowe i z tego co pamiętam to w jakimś teście sedan DCI chyba wyhamował ze 100km/h po niecałych 39m(ale mogę się mylić bo to tylko pamięć i to zawodna).
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne