Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-12-10, 09:46 Test LOgan MCV
W ostatnim VAN Ekstra ((12/2007, pismo branżowe dostępne w empikach, i większych salonikach prasowych) konfrontacja Logana MCV z Fiatem Doblo. Niestety Doblo wygrywa o 8 punktów (108 do 100) dzięki wyraźnemu zwycięstwu w kategorii ergonomia (fotel kierowcy, zestaw wskaźników etc.), jakość wykończenia (choć w tekście jest ostro krytykowany za tandetne wykończenie bagażnika), hamulce, i zwrotność. To, co jest zaletą Logana MCV-duży rozstaw osi powoduje jednocześnie pogorszenie zwrotności, zwiększa średnicę zawracania, i zmusza kierowcę do wykonania dodatkowych manewrów.
W Loganie MCV skrytykowano przede wszystkich sposób demontażu dodatkowych dwóch siedzeń. Zamiast dwóch oddzielnych foteli-ciężka, integralna kanapa, którą trudno przewozić w samochodzie. Oparta o drugi rząd siedzeń może prowadnicami uszkodzić materiał, którym jest obszyte ich oparcie. Podkreślano świetny komfort jazdy, i dużą stabilność pojazdu.
W testach brał udział MCV z silnikiem 1.5 dci o mocy 68 KM, na papierze porównano Logana MCV z silnikiem 1.5 dci o mocy 85 KM z Fiatem Doblo, wersja osobowa z silnikiem 1.3 o mocy 85 KM.
Moja uwaga- właściciele MCV też zwracają na uwagę na słabe hamulce. MCV jest większy, i cięższy od sedana-tego prawdopodobnie nie uwzględnili rumuńscy spece przy projektowaniu, i zestrajaniu układu hamulcowego. Ciekawe, czy klocki hamulcowe w Loganie MCV będą się szybciej zużywać...
Ostatnio zmieniony przez ian 2007-12-10, 10:08, w całości zmieniany 1 raz
Moja uwaga- właściciele MCV też zwracają na uwagę na słabe hamulce. MCV jest większy, i cięższy od sedana-tego prawdopodobnie nie uwzględnili rumuńscy spece przy projektowaniu, i zestrajaniu układu hamulcowego. Ciekawe, czy klocki hamulcowe w Loganie MCV będą się szybciej zużywać...
Z hamulcami nie jest tak źle, ale fakt cięższe auto to i klocki będą się szybciej zużywać, pytanie tylko jak szybko i ile kosztują nowe klocki i tarcze.
To jeżeli taksówce [bo chyba o niej była mowa w AŚ] tarcze były do wymiany po 90.000km [jazda głównie po mieście], to ja się nie mam czym przejmować - starczą na 150.000. Wymienię razem z samochodem....
Moja uwaga- właściciele MCV też zwracają na uwagę na słabe hamulce. MCV jest większy, i cięższy od sedana-tego prawdopodobnie nie uwzględnili rumuńscy spece przy projektowaniu, i zestrajaniu układu hamulcowego.
Co wy pierdzielicie co jakiś czas na temat słabości hamulców MCV? Skąd się biorą u was te farmazony??? Kolesie z BMW takie rozsiewają?
Wg niemieckich testów MCV dCi zatrzymuje się na 39,4m, o 3 metry krócej (o ile mnie pamięć nie myli) niż sedan!!!
...
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
Moja uwaga- właściciele MCV też zwracają na uwagę na słabe hamulce. MCV jest większy, i cięższy od sedana-tego prawdopodobnie nie uwzględnili rumuńscy spece przy projektowaniu, i zestrajaniu układu hamulcowego.
Co jakiś czas ktoś chrzani na temat słabości hamulców MCV.. Skąd się biorą te farmazony??? Kolesie z BMW takie rozsiewają?
Wg niemieckich testów MCV dCi zatrzymuje się na 39,4m, o 3 metry krócej (o ile mnie pamięć nie myli) niż sedan!!!
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
Gdzie w Gdańsku tankujesz lotos dynamic diesel?
Do połowy przyszłego roku ma być dostępny na wszystkich stacjach Lotosu, ale jeszcze nigdzie go nie zauważyłem. Albo przeoczyłem.
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
Jest koło Castoramy w Osowie (ale nie na wszystkich dystrybutorach, trzeba popatrzeć na którym) no i na Lotosie po drugiej stronie obwodowej w stronę Gdyni.
Widziałem też na Lotosie na Hallera w Gdańsku.
_________________ Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-12-13, 16:24
Następny test MCV na łamach Auto Moto numer 1 z 2008 roku. Dokonany po przejechaniu 30.000 tysięcy km. Ciekawe informacje na temat drobnych usterek (bujający się fotel, wpadnięty przycisk klimatyzacji manualnej, przepalona żarówka etc.). He, he z takimi duperelami redaktorzy pojechali do serwisu. Panowie! ASO to jest od poważnych awarii, i usterek, a takich w Dacii praktycznie brak. Drobne usterki to proszę usuwać we własnym zakresie....
@ian: Ale w zasadzie dlaczego ktoś miałby się sam męczyć nawet z jakimiś drobiazgami? Jedyny powód jaki widzę to taki, że ktoś ma pracę przy której nie opłaca mu się bawić w naprawy w ASO - dla reszty zwykłych ludzi to właśnie gwarancja jest istotnym argumentem za kupowaniem nówki.
Niestety Doblo jest od Logana MCV w tej samej wersji wyposażenia droższy o ok. 20 tysięcy złociszy
40% to duża różnica, która nie rekompensuje pewnych plusów Doblo.
Sam zastanawiałem się nad Doblo - zadecydowała spora róźnica cenowa.
Fakt w Loganie nic mnie nie denerwuje tak jak brak odddzielnych foteli w trzecim rzędzie.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 129 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-20, 02:17
ian napisał/a:
Następny test MCV na łamach Auto Moto numer 1 z 2008 roku. Dokonany po przejechaniu 30.000 tysięcy km. Ciekawe informacje na temat drobnych usterek (bujający się fotel, wpadnięty przycisk klimatyzacji manualnej, przepalona żarówka etc.)
- za nisko umieszczone radio (tego chyba jeszcze nikt nie wymyślił przedtem)
- nie można dokupić rolety do wersji 7-osobowej (ja o tym nie wiedziałałem i dokupiłem - zupełnie jak trzmiel, który jednak lata)
Pewnie, że za nisko!
Przecież nad głową jest tyle miejsca, że zmieściło by się nawet stare lampowe radio babci! A nawet telewizor! A oni wcisnęli radio na górę deski rozdzielczej - normalnie porażka...
Moja uwaga- właściciele MCV też zwracają na uwagę na słabe hamulce. MCV jest większy, i cięższy od sedana-tego prawdopodobnie nie uwzględnili rumuńscy spece przy projektowaniu, i zestrajaniu układu hamulcowego.
Co wy pierdzielicie co jakiś czas na temat słabości hamulców MCV? Skąd się biorą u was te farmazony??? Kolesie z BMW takie rozsiewają?
Wg niemieckich testów MCV dCi zatrzymuje się na 39,4m, o 3 metry krócej (o ile mnie pamięć nie myli) niż sedan!!!
...
W sedanie 1.4 chyba masz rację ma mniejsze z tego co pamiętam tarcze, ale chyba w sedanie DCI i w MCV są już chyba większe tarcze hamulcowe i z tego co pamiętam to w jakimś teście sedan DCI chyba wyhamował ze 100km/h po niecałych 39m(ale mogę się mylić bo to tylko pamięć i to zawodna).
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum