Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-20, 12:52
odłączanie akumulatora
Autor Wiadomość
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-21, 00:17   

Obywatel MK napisał/a:
...jak np. rosyjski Kulon, z tym że nie jest oficjalnie sprzedawany u nas.

Ano właśnie, ja akurat używam Kulona. Niektórzy myślą, że są dwie opcje- albo zwykły prostownik, albo mikroprocesorowy automat... A tu mamy sytuację ładowarki procesorowej, której absolutnie nie można nazwać automatem, bo cały proces ładowania nie jest automatyczny, lecz trzeba go sobie zaprogramować. Również przekraczam 16V, ale niestety- tak jak pisałem nie mam dostępu do cel i nie jestem w stanie jednoznacznie zweryfikować efektów ładowania.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-09-21, 00:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-09-21, 06:35   

Obywatel MK napisał/a:
eliks napisał/a:
To się tak ładuje żeby nie wykipiało.


Naturalnie że tak się robi, ładuje się prądem o wartości 1/10 pojemności akumulatora, zważ jednak. że stary akumulator ma znacznie mniejszą pojemność niż nominalną, a często nie wiadomo jaką.

eliks napisał/a:
Troche się zatrzymałeś w starych czasach. Tu jest aku EFB, ładujesz tylko ładowarką automatyczną.


To raczej Ty nie wiesz o czym piszesz, otóż akumulator EFB to jest taki sam akumulator kwasowo-ołowiowy jak zwykły akumulator tylko jego elektrody są owinięte specjalną włókniną, ale ładowanie jak najbardziej może odbywać się za pomocą ładowarki, jak i prostownika i te akumulatory swoje wysycenie osiągają przy napięciu ok. 16V, czego nie zapewni Ci zwykła ładowarka procesorowa, a właśnie prostownik, który dobije elektrolit do gęstości pow. 1,28g/cm3, czyli takiej jaką mają nowe akumulatory.
To o czym piszesz to akumulatory AGM, oraz żelowe i tych nie można ładować prostownikiem, bo mają maksymalne napięcie do 14,9V, ale takich akumulatorów nie montuje się w Dusterach.

Ja bardzo dobrze wiem o czym pisze a ty cytujesz teksty skopiowane z internetu. Nigdzie nie pisałem że EFB jest jakiś inny a jeśli chcesz go ładować zwykłym prostownikiem to proszę bardzo, twoje pieniądze. To że aku przyjmie strzały powyżej 15V to nie znaczy że do tej wartości trzeba go ładować żeby zrobić gęstość.
Kulona można kupić w Świecie Akumulatorów i polecam ich kanał na YT mr akumulator.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-21, 07:18   

eliks napisał/a:
Kulona można kupić w Świecie Akumulatorów i polecam ich kanał na YT mr akumulator.

No chyba, że w ostatnich miesiącach coś się zmieniło, bo dotąd firma absolutnie odcinała się od handlu Kulonami. Jedynie testują te urządzenia w celach poznawczych a potencjalnych nabywców odsyłają bezpośrednio do sprzedawców w Rosji...

Obywatel MK napisał/a:
... wolałbym całkowicie wyjąć aku i ładować go na stole w garażu bo to jednak bezpieczniej
Wracając do tematu- ja do ładowania muszę akumulator zawsze wyciągnąć i wziąć do domu (garaż w bloku) ale ładowałem go góra 3 razy w przeciągu niespełna 4 lat, jednak kondycję akumulatora obserwuję dokładnie od 2 lat i doszedłem do wniosku, że nie bardzo jest sens tego doładowywania. W ciągu 3-4 dni jazdy inteligentny system ładowania samochodu i tak sprowadzi napięcie aku do poziomu grubo poniżej 12V po nocnym postoju, co jednak nigdy w żaden sposób nie powoduje problemów z rozruchem nawet w największe mrozy. Prosty tester zawsze pokazuje, że z akumulatorem jest wszystko OK, jedynie nie jest nigdy naładowany tak, by miał te 12,5V...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-09-21, 08:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-09-21, 11:23   

Dymek, ty masz rację. Coś się pozmieniało, jeszcze pół roku temu znajomy od Mazurka kupił 720stke. Zresztą są filmy u niego na kanale że Kulon dostępny w sklepie.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2021-09-22, 11:48   

Najpierw piszesz, że:
eliks napisał/a:
Tu jest aku EFB, ładujesz tylko ładowarką automatyczną.


Później, że:
eliks napisał/a:
Nigdzie nie pisałem że EFB jest jakiś inny.


Przyznam, że brak logiki w Twoim myśleniu.

eliks napisał/a:
a jeśli chcesz go ładować zwykłym prostownikiem to proszę bardzo, twoje pieniądze.

Podaj mi przykład, że akumulatora EFB nie można ładować zwykłym prostownikiem.

eliks napisał/a:
To że aku przyjmie strzały powyżej 15V to nie znaczy że do tej wartości trzeba go ładować żeby zrobić gęstość.

To nie są żadne strzały, tylko normalna charakterystyka ładowania akumulatora kwasowo-ołowiowego za pomocą prostownika, wejdź na stronę producenta prostowników np. Stef-pol i poczytaj do czego służą te prostowniki to może czegoś się dowiesz, bo na razie bijesz pianę.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2021-09-22, 11:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2021-09-22, 11:55   

Dymek napisał/a:
ja do ładowania muszę akumulator zawsze wyciągnąć i wziąć do domu (garaż w bloku) ale ładowałem go góra 3 razy w przeciągu niespełna 4 lat, jednak kondycję akumulatora obserwuję dokładnie od 2 lat i doszedłem do wniosku, że nie bardzo jest sens tego doładowywania.


Ja mam garaż nieogrzewany i jak w ostatnim sezonie zimowym miałem -20 w nocy to wolę dmuchać na zimne, a poza tym to akumulator staje się tylko starszy i mniej pojemny, ten proces można jednak spowolnić poprzez doładowywanie, bo jazda po mieście na krótkich odcinkach nie naładuje akumulatora do pełna.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2021-09-22, 11:57, w całości zmieniany 4 razy  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-09-22, 13:03   

Obywatel MK napisał/a:
Ja mam garaż nieogrzewany i jak w ostatnim sezonie zimowym miałem -20 w nocy to wolę dmuchać na zimne, a poza tym to akumulator staje się tylko starszy i mniej pojemny, ten proces można jednak spowolnić poprzez doładowywanie, bo jazda po mieście na krótkich odcinkach nie naładuje akumulatora do pełna.

To może zainwestuj w taki sprzęt z funkcją "recond"
https://allegro.pl/oferta/ladowarka-prostownik-ctek-mxs-5-0-10943104672
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2021-09-22, 13:09   

Dobry pomysł, te nowoczesne ładowarki mają właśnie te programy do utrzymywania aku w dobrej kondycji.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2021-09-22, 16:00   

Mam CTEK-a (nie pamiętam wersji - nie ma żadnych przełączników i ustawień, po prostu włącza się do prądu po czym następuje "CHECK" dalej ładowanie, a po ładowaniu podtrzymanie) Od trzech lat stosuję go do swojego Dustera bez odłączania akumulatora. Samochód stoi w nieogrzewanym garażu ok. 100 m od bloku. Do tej pory, mimo jazdy na krótkich dystansach wszystko ok. Zimą ładuję przeciętnie raz, dwa razy w miesiącu.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-09-22, 17:06   

Cytat:
Przyznam, że brak logiki w Twoim myśleniu.

Nie brak logiki tylko problem z czytaniem ze zrozumieniem z Twojej strony.



Cytat:
To nie są żadne strzały, tylko normalna charakterystyka ładowania akumulatora kwasowo-ołowiowego za pomocą prostownika, wejdź na stronę producenta prostowników np. Stef-pol i poczytaj do czego służą te prostowniki to może czegoś się dowiesz, bo na razie bijesz pianę.

Mówię o strzałach ładowania podczas jak w naszych Daciach przy systemie inteligentnego zarządzania energią. Stef-pol jest mi dobrze znaną firmą, która robi całkiem dobre prostowniki transformatorowe, ale również tutaj nie masz gwarancji trzymania paremetrów ładowania. W/w Kulon to marka sama w sobie, ustalasz prąd ładowania, volty i wiesz że nic się nie stanie. W normalnym prostowniku to co pokazuje wskazówka diametralnie zazwyczaj różni się od tego co pokazuje multimetr. Dlatego nadal uwżam że ładowarka jest bezpieczniejsza dla aku, wszelkiego typu, czy będzie to elektrolit płynny czy zamknięty w płytach.

Ja ładowarke zrobiłem sobie sam z ładowarki 90W i przetwornicy obniżającej gdzie mam płynną regulację A i V.
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-09-27, 09:00   

Taka luźna obserwacja. Jest tak jakoś wokoło mnie że najwięcej problemów z akumulatorami w zimie mają posiadacze nieogrzewanych garaży. Co który narzeka to się okazuje że ma taki garaż. Z czego to wynika? może z tego że taki garaż potęguje efekt mrozów? tzn. kiedy na zewnątrz temperatura rano rośnie ten jeszcze kilka godzin trzyma nocną temperaturę?? Ja trzymam pod chmurką i problemów z akumulatorem jakoś nie widzę. Tyle że ja co 6-7 lat kupuje nowy zamiast reanimować słabe – nigdy nie miałem takiego całkiem padniętego, a jeżdżę 70% miasto. Auto zawsze stoi na powietrzu.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2021-09-27, 12:26   

To zależy, u mojego szwagra żony akumulator Varta w Hondzie Jazz w ogrzewanym garażu wytrzymał 3 lata. I jak słyszę opinie o akumulatorach Varta to nawet się zgadza. Nie wytrzymał latem i nie zdradzał żadnych objawów. Także można się nadziać na barachło.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-09-27, 17:04   

Cytat:
Taka luźna obserwacja. Jest tak jakoś wokoło mnie że najwięcej problemów z akumulatorami w zimie mają posiadacze nieogrzewanych garaży.

Już trzecie moje auto , a wcześniej wiele lat teścia samochody , stoi w takim wolno stojącym garażu - na akumulatory nie narzekaliśmy .
Cytat:
Z czego to wynika? może z tego że taki garaż potęguje efekt mrozów? tzn. kiedy na zewnątrz temperatura rano rośnie ten jeszcze kilka godzin trzyma nocną temperaturę?

podczas mrozów w takim garażu było zawsze kilka stopni cieplej niż na zewnątrz , więc efekt potęgowania mrozów nie występował
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-09-28, 06:30   

Akumulatory w autach nie garażowanych mają ten sam problem co elektryki, pojemność podczas mrozów drastycznie spada, fizyki nie oszukasz.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-28, 10:04   

Dymek napisał/a:
W ciągu 3-4 dni jazdy inteligentny system ładowania samochodu i tak sprowadzi napięcie aku do poziomu grubo poniżej 12V po nocnym postoju, co jednak nigdy w żaden sposób nie powoduje problemów z rozruchem nawet w największe mrozy.

W nawiązaniu do tego- takie ciekawostki z obserwacji mojego Sandero. Mój samochód i akumulator dobijają do 4 lat. Zacząłem się w ogóle interesować inteligentnym daciowym ładowaniem i w ogóle stanem akumulatora z czystej ciekawości jakieś dwa lata temu. Zaznaczam, że nigdy nie miałem żadnych problemów z odpaleniem, czy ogólnie z brakiem prądu. Choćbym nie wiem ile przejechał km, czy 20 czy 400, to po wyłączeniu silnika i odczekaniu dłuższej chwili napięcie akumulatora wynosiło zawsze 12,3-12,5V, natomiast po nocy zwykle było już na poziomie 12V lub poniżej- obojętnie czy aku był podłączony do instalacji, czy odpięty. Po ładowaniu ładowarką udawało się dojść do 12,7V i wtedy przez 3-4 dni jazdy napięcie na aku po nocnym postoju utrzymywało się jeszcze powyżej 12V. Ale po tych kilku dniach wszystko wracało do "normy". Wniosek z tego mam jeden- przy tym systemie ładowania samochodu nie ma szans na utrzymanie akumulatora w idealnym stanie naładowania, takim jak głosi teoria. Biorę też pod uwagę, że mój akumulator od zawsze był jakiś "nie halo", ale na obecnym etapie użytkowania mam to w nosie- ewidentnie zawsze nie doładowany nie sprawiał mi nigdy problemów, zawsze odpalał (nawet przy -23*C ostatniej zimy), nie generował żadnych błędów w komputerze, więc gdy padnie, to po prostu go wymienię.
Poniżej ekrany z testera aku- po 14 godzinnym postoju napięcie ma do dupy, ale energię z tego i tak zawsze wykrzesa odpalając od przysłowiowego strzała. Ciekawe jak długo jeszcze posłuży...

Aku_po_14h.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 119,42 KB

 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-09-28, 10:59   

Zobacz jeszcze jak fajnie skacze napięcie podczas jazdy, postoju czy podczas hamowania silnikiem od 11,7 do 15V.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-09-28, 11:24   

U mnie po prawie trzech dobach stania na dworze bez odpalania napięcie na akumulatorze 12,38 V i nigdy jakichś wyraźnie niższych nie zmierzyłem.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-28, 11:43   

eliks napisał/a:
Zobacz jeszcze jak fajnie skacze napięcie podczas jazdy, postoju czy podczas hamowania silnikiem od 11,7 do 15V.
To jest właśnie przyczyna stanu naładowania akumulatora, z tym tematem zapoznałem się od razu po zakupie samochodu po pierwszym podłączeniu interfejsu OBD 😉 A odkąd mam ładowarkę telefonu z odczytem napięcia- obserwuję te skoki na co dzień w różnych warunkach. Wniosek przewodni z tych obserwacji- chcemy mieć pewne ładowanie na poziomie napięcia powyżej 14V to jeździjmy na włączonych światłach mijania.

velomar napisał/a:
U mnie po prawie trzech dobach stania na dworze bez odpalania napięcie na akumulatorze 12,38 V i nigdy jakichś wyraźnie niższych nie zmierzyłem.
A poczekaj jeszcze z roczek, półtora... :-P
Nie napisałem jeszcze, że u mnie nie ma większej różnicy czy samochód stoi jedną noc, czy cały tydzień- napięcie po kilku dniach postoju wcale dużo więcej nie spada.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-09-28, 11:58, w całości zmieniany 4 razy  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-09-28, 12:20   

Ja jeżdżę cały czas na światłach mijania, bo nie podoba mi się brak podświetlenia wskaźników, gdy palą sie tylko te do jazdy dziennej. No i wtedy nie muszę się przejmować wjazdem w jakieś zacienione miejsca w lesie, w tunelach i że zapomnę włączyć o zmierzchu. Moim zdaniem brak świateł pozycyjnych z tyłu podczas korzystania z tych do jazdy dziennej też nie jest zbyt bezpieczny. Jest wiele sytuacji, gdy samochód z palącymi się pozycyjnymi będzie lepiej widoczny dla nadjeżdżających z tyłu. Te mililitry więcej spalonego paliwa i konieczność częstszej wymiany żarówek mnie nie obchodzą.
Nie korzystam też z systemu start-stop.

A odczyt napięcia w trakcie jazdy można też mieć z radia. Kolega Auto Krytyk już to chyba pokazywał, ale przypomnę:
https://www.youtube.com/watch?v=udNAWn8fjbo
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-28, 12:28   

velomar napisał/a:
Ja jeżdżę cały czas na światłach mijania, bo nie podoba mi się brak podświetlenia wskaźników, gdy palą sie tylko te do jazdy dziennej.
Zgadzam się z tym. Na szczęście stałe podświetlenie zegarów można włączyć kilkoma kliknięciami na smartfonie poprzez OBD- ja mam włączone. Zegary zapalają się wtedy już po otwarciu samochodu pilotem a gasną dopiero po zamknięciu lub same po kilku minutach.

Cytat:
A odczyt napięcia w trakcie jazdy można też mieć z radia.
Tak, o ile mamy akurat takie radio ;-)
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2021-09-28, 12:43   

Problem tylko jest taki, że jak jest włączone oświetlenie deski rozdzielczej to MiediaNav przygasa i jest mniej wyrazisty ekran.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-09-28, 12:53   

Dlatego mamy akumulatory jakie mamy bo te zwykłe byśmy zajechali w parę miesięcy.

Dymek, ja mam ddt4all i obd scanner na Androida i tam coś mam jakieś opcje zegarów ale nie po naszemu i nie chciałem ryzykować a te podświetlenie bym se włączył.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-28, 12:53   

Za pomocą ddt4all można włączyć światła skandynawskie - % przód i tył, można włączyć ciągłe oświetlenie zegarów. Trzeba pamiętać, by przełączyć na światła mijania w tunelach i po zmierzchu. Myślę że trochę oszczędności w aku może być, ale bez zainstalowanego systemu zarządzania energią.

edit: teraz zastanawiam się czy w jeździe ze światlami dziennymi ledami/ lub skandynawskimi vs. jazda na swiatłach mijania, dają jakieś realne oszczędności w ładowaniu aku (z/bez ecm), żywotności żarówek i jaskrawości kloszy lamp, i zużyciu benzyny.
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-09-28, 13:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-28, 14:00   

Obywatel MK napisał/a:
Problem tylko jest taki, że jak jest włączone oświetlenie deski rozdzielczej to MiediaNav przygasa i jest mniej wyrazisty ekran.

Ale MN dostaje info napięciem na odpowiednim Pinie dopiero po włączeniu świateł mijania a nie po uaktywnieniu wymuszonego podświetlenia samej deski...
Po drugie ja u siebie nie widzę najmniejszej różnicy w podświetleniu ekranu MN2 po włączeniu świateł mijania. Jedyne na co to wpływa to przejście ekranu nawigacji w tryb nocny jeśli jest to ustawione na AUTO.
Może w MN3 jest inaczej?
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-09-28, 15:43   

eio, ja tam trochę grzebałem i wydaje mi się, szukałem również doświetlania zakrętów, ale Sandero ma mniej opcji niż Duster.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne