Wysłany: 2010-07-19, 08:36 MCV 7-os. kontra reszta świata
Właściwie byłem już na 95% zdecydowany na Drakulę MCV, lecz po przejściu się po salonach trochę się zmieniło... O ile patrząc na ceny z koniguratora nie ma się nad czym zastanawiać, to jednak konkurencja, wraz ze zbliżającym się końcem roku sypie coraz większymi rabatami. Mimo tego, że dopiero połowa roku się zbliża, jeden konkurent podszedł na "odległość bezpośredniego strzału"
Na początku brałem pod uwagę MCV, Doblo, Berlingo i VW Caddy'ego.
Ten ostatni odpadł bardzo szybko ze względu na tylne zawieszenie piórowe, które na drogach w mojej okolicy dałoby mocno w kręgosłup... Berlingo wygląda super, w środku super, ale niestety, początkowe, optymistyczne kalkulacje cenowe legły w gruzach, gdyż - dodatkowe dwa miejsca w wersji Multispace (średniej, jeszcze w rozsądnej cenie) są dostępne tylko z najmocniejszym dieslem dostępnym w tej wersji, więc cena poleciała grubo ponad 70 tysięcy... Mimo atrakcyjnego rabatu, cena nie spadła poniżej 60 tyś.
Zainteresowałem się też Nissanem NV200, kiedy stałem w korku zobaczyłem odpowiedni salon. Niestety - jest to typowa puszka, gdzie pasażerowie z tyłu nie dostają nic, oprócz fotela. Na rodzinne autko się nie nadaje. Poza tym nie zmieściłby mi się do garażu...
Ponieważ większe nadzieje wiązałem z Berlingo niż z Doblo, jechałem do salonu Fiata z nastawieniem pesymistycznym ("A zamknę już ten temat i problem z głowy"). Zaskoczyłem się jednak bardzo pozytywnie, gdyż okazało się, że przysługuje mi rabat specjalny dla osób, które mają bliską rodzinę z grupą inwalidzką, rzędu 18%! Nagle cena wersji średniej (Dynamic) spadła do 55 tyś, a "Full wypas" (alufelgi, klima automatyczna, nawigacja!, masa ciekawych dodatków estetycznych wewnątrz) do 59,9 tyś!
Wszystko byłoby pięknie, gdyby nie jedno "ale" - do tej pory (obdzwoniłem 2 salony, jeszcze 2 zostały) nie znalazłem takiej wersji 7-osobowej ani w salonie, ani na parkingu, ani demo, ani nawet tabelki z wymiarami, jak się siedzi w tym ostatnim rzędzie... Jedyne co znalazłem, to "Raport TVN turbo", gdzie prezenter stwierdził, że "dla osoby dorosłej miejsca jest trochę mało".
Nie jest to bynajmniej problem wyłącznie Doblo - kiedy szukałem informacji o Berlingo, nie znalazłem zupełnie nic! Jedyne co wiem, to że długość bagażnika od foteli drugiego rzędu do klapy bagażnika to 990 mm... Szukając informacji nt. bliźniaczego Peugeota Partnera to samo... W salonach - to samo - wersja na specjalne zamówienie, której nikt na parkingu/salonie/demo nie trzyma. Przeryłem nawet serwisy aukcyjne z używkami - znalazłem jedno bodajrze Doblo w Jeleniej Górze... Nawet zdjęć nie mogłem znaleźć - jedyne co jest, to zdjęcie (jedno jedyne!) z katalogu, które nie jest miarodajne.
Logicznie rzecz biorąc - wszystkie te autka mają ostatni rząd siedzeń składany "w portfel" - czyli oparcie na siedzenie, a podem obracamy tak, żeby oparło się o drugi rząd. Zatem miejsce na nogi powinno być równe sumie grubości siedziska i oparcia. Czyli mniej więcej we wszystkich powinno być podobnie na szerokość. Natomiast jak to będzie z głębokością? Nie mam pojęcia... W MCV przed tą dodatkową kanapą jest "obniżenie" w podłodze na jakieś kilkanaście cm. W pozostałych nie wiem.
W jednym salonie powiedzieli mi, że to miejsce w Doblo jest takie "raczej" dla dzieci. Ale ten sprzedawca to był taki... hmm... spory, więc dla niego nawet w MCV byłoby ciasno...
Piszę to wszystko, bo może ktoś z Was miał okazję przyjrzeć się z bliska tym wszystkim wynalazkom? Może ktoś wcześniej przerył temat i wie więcej, może na coś jeszcze warto zwrócic uwagę?
Fajnie by było zebrać wszystkie informacje w jedno miejsce.
Odniosłem wrażenie, że zapotrzebowanie na takie auta jest niesamowicie małe (1 samochód na miesiąc?), że nikt nie pokusił się o jakieś sensowne zestawienie (znalazłem tylko jedno bardzo ogólne...), o testowych autkach nie wspominając. Dacia jest pod tym względem wyjątkowa, ale chyba tylko dlatego, że ta dodatkowa kanapa jest jako tania opcja, a nie wymuszacz zasadniczego podniesienia ceny auta...
EDIT: Jedyne sensowne "coś na temat" to amatorski filmik z targów poniżej. Nawet jest fotka, jak ktoś siedzi na tym ostatnim fotelu.
Zaskoczyłem się jednak bardzo pozytywnie, gdyż okazało się, że przysługuje mi rabat specjalny dla osób, które mają bliską rodzinę z grupą inwalidzką, rzędu 18%
Sorka że odbiegam od tematu ale ten rabat jest na wszystkie modele fiata?? i czy można go łączyć z innymi rabatami??
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Z tego co wiem, to jest na wszystkie modele, ale z promocją upustową się nie łączy. Zapomniałem zapytać, czy się łączy z kredytem promocyjnym. Dam Ci znać, jak się dowiem.
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-19, 09:56
Będziesz miał moim zdaniem poroblem z obejrzeniem tych 7 osobowych wersji poniewż oni czyli salony boją się zaryzykować i wstawić je na ekspozycje.Wiem coś na ten temat bo trzy lata temu kumpel chciał obejrzeć w Berlingo I dach szklany tzw "modutop" i firmowy salon Citroena go nie miał a sprzedawcy nie wiedzieli w ogóle jak on wygląda.Dopiero na węgierskiej stronie go zobaczył i zamówił tę wersję. A najlepszy ubaw miał poźniej jak sprzedawcy przychodzili i oglądali ten dach nie mogąc się nadziwić, że w ogóle on jest w ofercie.Tak więc kolego będziesz miał problem bo sprzedawcy są niedouczeni i nie do informowani.
Chyba, że zaryzykujesz i kupisz taką wersję w ciemno a później przeszkolisz sprzedawców
Będziesz miał moim zdaniem poroblem z obejrzeniem tych 7 osobowych wersji poniewż oni czyli salony boją się zaryzykować i wstawić je na ekspozycje.Wiem coś na ten temat bo trzy lata temu kumpel chciał obejrzeć w Berlingo I dach szklany tzw "modutop" i firmowy salon Citroena go nie miał a sprzedawcy nie wiedzieli w ogóle jak on wygląda.Dopiero na węgierskiej stronie go zobaczył i zamówił tę wersję. A najlepszy ubaw miał poźniej jak sprzedawcy przychodzili i oglądali ten dach nie mogąc się nadziwić, że w ogóle on jest w ofercie.Tak więc kolego będziesz miał problem bo sprzedawcy są niedouczeni i nie do informowani.
Chyba, że zaryzykujesz i kupisz taką wersję w ciemno a później przeszkolisz sprzedawców
zawsze można odpłatnie szkolić .
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-07-19, 10:27
Ale ten rabat jest tylko dla wybranych osób a nie dla wszystkich, to Dacia tez daje dla taxi 10% rabatu i za najlepszą wersję blackline 7-os z 1.5dci 85 i z dodatkami zapłacisz 48500.
I to nadal jest taniej od fiata. Poza tym miejsca w tym fiacie na pewno jest mniej w 3 rzędzie niż u Dacii, mniejszy rozstaw osi i mniejsza długość. Doblo jest pociągnięte w górę i jest wyższe. Zobacz sobie stare Doblo family jak nie chcesz dacii tam z 2009 rocznik sprzedawali za 54000 z dobrym wyposażeniem i od tej ceny może jeszcze coś wyrwiesz.
Sam się zastanawiałem nad Doblo family ale jak zobaczyłem jakie to pudło jest kanciaste zrezygnowałem. Poza tym Dacia to jest raczej osobowy combivan, a doblo przerobiony dostawczak-van na osobowe. Poza tym przy takiej sumie 60-70 tys za doblo to można już o Zafirze pomyśleć. Zobacz sobie miejsce w 3 rzędzie w starym Doblo i będziesz miał porównanie mniej więcej możliwości.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-07-19, 10:41
Beckie napisał/a:
W Zafirze będzie więcej miejsca w trzecim rzędzie?
Nie wiem czy 2 rząd w Doblo jest przesuwany ale w zafirze jest i można zrobić więcej miejsca dla 3 rzędu przesuwając drugi. W Zafirze na pewno będzie się siedziało niżej w 3 rzędzie bo jest wyciągany z podłogi ale miejsca będzie podobnie jak w Doblo.
Zafirę skreśliłem po tym, jak się nią przejechałem właśnie w trzecim rzędzie. Drugi rząd jest przesuwany, ale jak go przesuniesz, to pasażerowie na nim siedzący stracą bardzo dużo... Poza tym same fotele jak dla mnie bardzo niewygodne... Po 10 minutach miałem dość.
Nie chodzi o to, że nie chcę Dacii - szukam po prostu dobrego porównania. Dzisaj ja dostanę rabat na Fiata, a może ktoś pod koniec roku dostanie 30% rabatu na Citroena demo car. A może wszyscy obniżą ceny o 10 tyś. pod koniec roku. Znajomy właściciel sklepu dostał pod koniec ubiegłego roku ponad 20 tyś rabatu na Caddy'ego... Jak salony chcą wyrobić budżet, to tną marżę na potęgę.
EDIT: Akurat nowe Doblo ma rozstaw osi dłuższy od poprzednika o 20 cm. Także całe auto jest o tyle samo dłuższe, tak więc byłbym ostrożny w odnoszeniu do starego modelu.
Ostatnio zmieniony przez Matthias[Wlkp] 2010-07-19, 11:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-07-19, 21:57
Jeśli masz dużą rodzinę i dlatego chcesz takie auto to osobiście Ci odradzam - każdy z wymienionych przez Ciebie samochodów przy 7 osobach w środku ma bagażnik symboliczny - popatrz pod tym kątem na filmik z Doblo, przecież tam wejdzie co najwyżej aktówka. O wiele praktyczniej kupić kilkuletniego busa - przy 7 osobach zostanie miejsce na bagaż. No chyba że będziesz woził 7 osób tylko na krótkie dystanse, bez bagażu.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2010-07-19, 21:58, w całości zmieniany 1 raz
7 osób będę woził sporadycznie, zarówno na krótkich, jak i długich dystansach. Busa nie biorę pod uwagę, gdyż jednak 95% czasu będę jeździł sam, albo z żoną i dzieckiem. Ponieważ jednak mieszkam z niemobilną rodziną, muszę mieć możliwość przewiezienia 7-osób, czasem też na dłuższym dystansie. Dlatego też uważam za dobry kompromis MCV czy Doblo + bagażnik dachowy (widziałem już takie kolosy po 700, czy 800 litrów). Może nie pojedziemy na dwa tygodnie, ale chyba bym nawet tego nie chciał . Poza tym w ostateczności jedna, czy dwie osoby mogą dojechać komunikacją publiczną, co wyjdzie zdecydowanie taniej, niż inwestować w używanego busa.
Sorry, że odbiegne troche od tematu, ale rzeczywiście sprzedawcy są niedouczeni, jak odbierałem mojego LOGANA to przysposobiony w wiedzę z naszego forum to szkoliłem człowieka, który mi samochód wydawał, każde moje pytanie kończyło się zaczerwienieniem więc w pewnym momencie przestałem pytać;)
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-20, 07:34
Popatrz na te zdjęcia i rysunki
Fiat Doblo
Niewiele widać po zdjęciach, ale znalazłem jeszcze parę słów na ten temat w teście Doblo
" Opt for the Family version and all that space is partially filled by two extra seats albeit seats that are really only suitable for smaller children."
http://uk.cars.yahoo.com/...ge-1002826.html
(zamów wersję Family i miejsce w bagażniku jest częściowo zapełnione przez dwa dodatkowe siedzenia, przeznaczone tak naprawdę dla mniejszych dzieci"
Można też spojrzeć na wymiary
Wymiary nie budzą mojego zaufania. MCV jest dłuższy i ma większy rozstaw osi, co powinno zapewnić więcej miejsca.
Jechałem w dłuższą trasę Loganem MCV i (mając 185 cm wzrostu) z tyłu siedzi się bardzo wygodnie. Moim zdaniem MCV nie ma konkurencji jeśli chodzi o siedem miejsc, do momentu, gdy jako konkurenta zaczniemy rozważać dużego vana.
Zgadzam się z Tobą całkowicie, że MCV bije stare Doblo na głowę. Problem w tym, że nowe Doblo to całkowicie nowa konstrukcja - co wzbudza moje pewne obawy, jak np. niezależne zawieszenie dla tylnich kół, system start&stop, czy inne elementy elektroniczne. Wymiary zostały istotnie zwiększone:
- długość - 4390 (137 mm więcej)
- rozstaw osi - 2755 (172 mm więcej)
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2010-07-25, 21:39
Ja od siebie dorzucę że w mojej okolicy lata trochę mcv w wersji na 7 osób. Są wykorzystywane do przewozu 7 osób na budowę - czyli siedmiu chłopa często solidnie zbudowanych. I wchodzą bez problemów. Opinie tych przewozonych były na poczatku "łe dacia jak my tam wejdziemy, lepiej lublinem/t4 long" ale z czasem opinie pasażerów zmieniły się na bardzo pozytywne. Czyli daje radę a konkurencją tak naprawdę są furgony.
Ostatnio zmieniony przez straszna_maruda 2010-07-25, 21:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-26, 14:16
Matthias[Wlkp] napisał/a:
Zgadzam się z Tobą całkowicie, że MCV bije stare Doblo na głowę. Problem w tym, że nowe Doblo to całkowicie nowa konstrukcja - co wzbudza moje pewne obawy, jak np. niezależne zawieszenie dla tylnich kół, system start&stop, czy inne elementy elektroniczne. Wymiary zostały istotnie zwiększone:
- długość - 4390 (137 mm więcej)
- rozstaw osi - 2755 (172 mm więcej)
13,7 cm więcej ... no jest szansa, że będzie lepiej, tylko jakoś się tym nie chwalą, więc pewnie nadal siedzenia dla dzieci.
Doczytałem w folderze z salonu, że ostatni rząd jest dla dzieci - piszą o tym wprost. Poza tym, tyle recenzji co przeczytałem to piszą, że dorosłemu może być niewygodnie... Niepotrzebnie nakręciłem się trochę na to autko przez ten wysoki rabat. Mimo wszystko, po dodaniu do ceny kosztów ubezpieczenia (które w Dacii mam gratis), ciągle wychodzi prawie 10 tysięcy różnicy (wersja spełniająca moje minimalne wymagania, czyli 1.4 16V 95 KM, 7 miejsc i klima, kontra MCV 1.6 16V z prawie wszystkimi dodatkami). Tak na chłodno, po dwóch jazdach testowych, Fiacik jednak nie powala... To czym przyciągał, to ESR, design (w środku i na zewnątrz), oraz przyzwyczajenie do tego typu aut. Do tego jeszcze, jakbym się szrpnął na wersję wyżej, to doszłaby cała masa interesującej elektroniki (oczywiście potencjalnie szwankującej, w końcu to Włoch ;)).
Zapytałem sprzedawcy, ile takich sprzedali w tym roku - powiedział, że osobowych... 4 sztuki...
Tak więc wróciwszy od kalkulatora skłaniam się do opinii, że nawet prawie 20% upustu najbliższego konkurenta nie zmienia lidera w moim zestawieniu. Teraz czeka mnie miesiąc ciszy (fabryka ma przerwę wakacyjną) i decyzja we wrześniu.
Ciekawe, czy coś się zmieni, bo z reguły postoje w fabrykach to czas modernizacji...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-07-29, 06:05
Trzecia kanapa logana jest dość wygodna jeśli chodzi o samą ławkę i ilość miejsca. Jechałem kilka razy z tyłu i jest OK. Trzeci rząd ma jednak mały feler: ławka jest za kołem i potwornie na niej trzęsie. Ale to uroda tej konstrukcji.
Co do doblo, to jest naprawdę ładny i subiektywnie bardziej przestronny od logana. Przymierzałem się do doblo dwa razy, ale zawsze diler stawiał ostry opór jeśli chodzi o rabat. Raz nie chaciał nawet dodać radia za 300 zł.
W doblo trzeba uważać na konfigurację drzwi przesuwnych, które występują w dwóch wersjach - z uchylnym oknem lub opuszczanym. OKno uchylane to nieporozumienie w wersji 7 os.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-01, 10:47
"Holenderski importer marki Landwind rozpoczął dystrybucję kompaktowego vana oznaczonego kodem CV9. Główną zaletą pojazdu jest oczywiście bardzo konkurencyjna cena - 11 950 euro oraz siedmiomiejscowe nadwozie."
Może przez dwa lata korzystałem dwa razy z wersji 7 os i,ale po za brakiem techniki wsiadania na trzeci rząd siedzeń ,siedzi się wygodnie nawet dla kogoś takiego jak ja (190 cm )
_________________
Gość
Wysłany: 2010-08-27, 13:04
Mam wersję 7 miejscową.
W 3 rzędzie jest dużo miejsca i żona mówi że jej tam się najlepiej jeździ.
Spokojnie dorosłe osoby można przewozić.
Na dachu mam boks dachowy bo przy 7 miejscach stelaż od wózka do bagażnika tylko wchodzi. Ale mało z niego korzystam ponieważ pakunki dzieciom pod nogi wkładam. Chyba że gdzieś na dłużej jedziemy to wtedy do bagażnika dachowego ładuję.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum