Oj, niedowiarku
Możesz też zauważyć, że w tych okularach widzisz kierowcę i pasażera samochodu z przeciwka, podczas gdy bez nich widzisz przednią szybę tego samochodu.
Muszę je kiedyś wziąć na plażę.
_________________ K4M - NOT tested on animals
Ostatnio zmieniony przez eplus 2019-05-03, 11:15, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 790 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-05-03, 12:08
Przygodę z polaryzacją światła zacząłem dużo wcześniej, gdyż korzystam z m.in. z filtra polaryzacyjnego w fotografii. Nie wpadłem jednak, aby wykorzystać to w samochodzie.
Jak to mówi przysłowie: "Człowiek uczy się całe życie, a głupi umiera".
Ja się nie rozstaję z okularami z polaryzacją.
Nawet jak zapomnę aktualnie używanych, to druga para lekko zajeżdżonych leży w schowku w aucie.
Ale ja nie o tym.
Na Dusterze jeszcze nie trenowałem, bo mi się specyfik skończył.
Ale w poprzednich autach bardzo dobry efekt estetyczny deski rozdzielczej dawał oryginalny Plak Super Matt.
Raz, że ładnie wyglądała, dwa, że odbijała mniej światła.
Polecam.
Podobno b. przydatne również na rybach. Zawsze to jakaś satysfakcja umierać głupim, ale nie całkiem głupim.
Swego czasu, jak sobie kupiłem przeciwsłoneczne z polarem, i akurat jechałem w trasie z nawigacją w telefonie -- zmartwiłem się, że wyświetlacz mi się popsuł, bo zaczął się ściemniać
Półprawda -- zabronione jest korzystanie "podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku". M.in. po to mój Dupster jest bluzębny (i po to są uchwyty na szybę, byle ostrożnie z nich korzystać wyjeżdżając za naszą południową granicę).
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 790 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-05-04, 17:38
defunk napisał/a:
Półprawda -- zabronione jest korzystanie "podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku". M.in. po to mój Dupster jest bluzębny (i po to są uchwyty na szybę, byle ostrożnie z nich korzystać wyjeżdżając za naszą południową granicę).
Co do "ostrożnego korzystania" z urządzeń mocowanych na szybie to z mojego doświadczenia wynika, że jeśli uchwyt nie jest zainstalowany centralnie w polu widzenia kierowcy koledzy z południa raczej nie będą mieli żadnych uwag. Fakt - w Austrii demontuję wideorejestrator.
Trzymania w ręku i wgapiania w ekran. A jak ktoś trzyma ramieniem, a ręce na kierownicy, to jak to nasza policja traktuje? Serio pytam i przepraszam off.
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 790 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-06-12, 19:27
Za mną oraz Dusterem wakacyjna wyprawa do Chorwacji (prawie 4000 km). Samochód spisywał się bez zarzutów i nawet panujące pod koniec pobytu 35 stopniowe upały oraz całodzienny postój na słońcu nie szkodziło komputerowi pokładowemu (co niejednokrotnie było poruszane na forum) – tak więc pod tym kątem samochód podołał
Obecnie na liczniku ponad 5 tyś km. (więc po wstępnym dotarciu) i zauważyłem, że silnik pracuje ciszej i generalnie jazda samochodem powyżej 120 km/h jest dużo cichsza niż wcześniej – może przyczyną było gorące, a więc rozrzedzone powietrze. Podczas dotychczasowej eksploatacji nigdy nie pojawiło się zjawisko falujących czy skaczących obrotów. Podczas zmiany biegu, po wciśnięciu sprzęgła obroty liniowo spadały bez żadnych opóźnień. Wydaje mi się, że poprawiła się także dynamika silnika i samochód łatwiej przyspiesza jednak zauważalny jest brak mocy w okolicy ok. 2,5 tyś obrotów oraz w przy 3,5 tyś. obrotów więc gdy zależało mi na szybkim osiągnięciu wyższych prędkości odbywało się to na 3 i na 4 biegu, a zmiana przełożeń następowała w okolicach 4 tyś obrotów (na 4 biegu, przy ok. 4,3 tyś. obrotów samochód osiągał docelowe 120 -125 km/h gdzie następowała zmiana na 5 bieg. Zauważyłem też, że samochód chyba lepiej przyspiesza i silnik jest bardziej elastyczny gdy steruje się tempomatem niż pedałem gazu więc bardzo często korzystałem z tej techniki regulując prędkość. Oczywiście dopadła mnie powszechna dla Dusterów z silnikiem benzynowym 1,6 przypadłość „rozbłysku” czerwonej kontrolki STOP podczas odpalania samochodu na co praktycznie nie zwracałem uwagi gdyż działo się to tak szybko, iż nawet nie zdołałem ujrzeć, towarzyszącemu dźwiękowi, komunikatu na ekranie komputera. Komunikat pojawiał się nieregularnie w różnych fazach użytkowania pojazdu (tj. np. po dłuższym postoju go nie było, a pojawiał się po przejechaniu paru kilometrów i ponownym odpaleniu silnika, albo odwrotnie).
W poprzednim wpisie poruszyłem temat „świszczenia” które czasami było słyszalne i dobywało się jakby z okolic silnika. Chyba częściowo zdiagnozowałem problem. Świszczenie jest słyszalne gdy jadąc z włączoną klimatyzacją przekręcę pokrętło nawiewu wentylatora na „0” czyli generalnie wyłączając klimatyzację (mam manualną). W chwili gdy pokrętło nadmuchu ponownie przekręcę na 1 lub dalej świszczenie ustaje. Natomiast w sytuacji gdy przy pracującej klimatyzacji wyłączę ją pozostawiając włączony nadmuch świszczenie nie występuje. Moje domniemania skłaniają się ku wentylatorowi nadmuchu, który po wyłączeniu (w chwili gdy działa razem z klimatyzacją) daje taki efekt – tylko dlaczego i czy to normalne? Może macie jakieś sugestie!
Ostatnia informacja dot. spalania. Kształtowało się ono różnie gdyż część trasy pokonałem bez klimatyzacji i wynosiło 7,5 litra wg komputera i 6,8 litra wg dystrybutora. Z klimatyzacją natomiast wyszło odpowiednio 7,6 komputer i 7,8 dystrybutor. Ponadto ku mojemu zaskoczeniu, kręcąc się trochę po okolicy miejsca wypoczynku (teren górzysty jak to w Dalmacji, ograniczenia prędkości, jazda miejska itp. większość z klimatyzacją) zużycie paliwa spadło do 6,6 litra wg kompa i 6,54 wg. dystrybutora. Na pewnym odcinku drogi udało mi się nawet uzyskać wynik średniego spalania 6,1 litra, ale wyniku pewnego Pana i tak nie pobiję.
Generalnie po pierwszym dłuższym wyjeździe jestem bardzo zadowolony z zachowania samochodu oraz komfortu prowadzenia i pozycji za kierownicą (w porównaniu do przednio posiadanego Dustera 1). Jedyne co bym zmienił to stosunkowo niski i krótki podłokietnik, ale to może plany na przyszłość tylko muszę się upewnić, że ten akcesoryjny jest wyższy i dłuższy.
Za mną oraz Dusterem wakacyjna wyprawa do Chorwacji
Cieszę się, że Twój Dusti się sprawdził na wakacyjnych wojażach , spalanie super.
Mnie czeka taka sama wyprawa w sierpniu, zastanawiam się tylko czy zakładać box na dach.
Miałeś box? Jaką miałeś prędkość przelotową na autostradach?
hehe, łatwo się wyśmiewać ale O2 z 4 dorosłymi osobami, bagaże po sam dach pełne dwa zbiorniki to sporo jak na taki silniczek. A Chorwackie podjazdy są naprawę strome.
Ostatnio zmieniony przez Tomek71 2019-06-12, 23:18, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 790 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-06-13, 09:08
papse napisał/a:
Miałeś box? Jaką miałeś prędkość przelotową na autostradach?
Boxa nie miałem (został w garażu). Mam doświadczenie w pakowaniu (jakiś czas temu był Fiat Panda na takie wyjazdy) więc wystarczył Duster chociaż i tak zabraliśmy o 1/2 nadbagażu :)
Na tempomacie z reguły było 122 - 124 km/h (GPS podawał ok 4 - 6 km/h mniej)
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 790 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-06-13, 09:14
Tomek71 napisał/a:
Pytanko, jak się Twoja DD2 spisywała jak musiałeś podjechać pod strome wzniesienie (z bagażami)?
W zeszłym roku byłem w Chorwacji skoda O2 102KM 1.6 mpi i podjazd pod stromą górkę czasami kończyło się gaśnięciem silnika.
Duster z bagażami dawał radę bez problemu. Nie było wzniesienia które sprawiałoby problemy. Parę lat temu poprzednią wersją w 4 osoby i pełnym bagażem pokonałem m.in. Grossglockner High Alpine Road oraz przejeździłem trochę po Karyntii.
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 790 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-07-22, 15:46
Pierwsza gwarancyjna naprawa Dustera.
Niedawno zauważyłem, że plastikowa, dolna osłona podszybia odstaje od szyby. Próbowałem ją wcisnąć na swoje miejsce (w okolicy gniazda większej wycieraczki jest taka spinka) jednak nic to nie dało. Prawdopodobnie osłona odkształciła się wskutek działania słońca więc tydzień temu odwiedziłem ASO. W wyniku oględzin zakwalifikowali tą osłonę do wymiany w ramach gwarancji. Dzisiaj właśnie dokonano tej naprawy. Jednocześnie wraz z naprawą zgłosiłem pojawiający się komunikat o możliwości awarii silnika, który na ułamek sekundy wyświetlał się, głównie po dłuższym postoju samochodu. Komputer nie wykazał błędów natomiast zostało mi wgrane nowe oprogramowanie. Nie wiem czy to tylko autosugestia czy rzeczywiście silnik został pozbawiony przypadłości związanej z pojawiającym się wcześniej brakiem mocy w okolicach 2,5 tys obrotów. Zobaczę w dalszym użytkowaniu.
Jednocześnie przy okazji pobytu w ASO zleciłem montaż podłokietnika, który został zamówiony w Warszawie - https://skleprrgwarszawa.pl/pl/p/Podlokietnik-DACIA-DUSTER-II-nowy%2C-oryginalny/1936 Niestety montaż kosztował mnie trochę kasy bo wcześniej nie zdjąłem pokrowca z siedzenia i za cała operację wraz z demontażem siedzenia, pokrowca itp. skasowano 380 zeta. Co do walorów użytkowych podłokietnika to mogę na prawdę z czystym sumieniem polecić ten przedmiot ponieważ zachowane są wszystkie funkcje starego podłokietnika, a dodatkowo ma możliwość regulacji w osi pionowej oraz oczywiście jest szerszy co zwiększa komfort stawu łokciowego.
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 790 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-10-04, 17:03
Samochód zyskał nowe głośniki. Wybór padł na Focale w wersji Life. Nie sądziłem, że mimo braku wygłuszenia tapicerki drzwiowej efekt dźwiękowy w stosunku do fabrycznie montowanych głośników będzie aż tak dobry. Miałem pewne obawy przed zmianą głośników, ale teraz wiem, że się opłacało - zwłaszcza że zakup oraz montaż realizowany był z rabatem 50% gdyż miałem voucher.
Całość zakupów uzupełniła także listwa metalowa na próg bagażnika - wygląda bardzo fajnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum