Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-03-03, 19:52
Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-09-04, 18:42   

A ten silikon to gdzie można kupić ? Szukać w sklepach z częściami do samochodów, czy może bardziej jest to stosowane w budownictwie, hydraulice ... ?
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2009-09-04, 19:03   

marekwoj napisał/a:
A ten silikon to gdzie można kupić ? Szukać w sklepach z częściami do samochodów, czy może bardziej jest to stosowane w budownictwie, hydraulice ... ?


Szukaj w sklepach z częściami motoryzacyjnymi do "wszystkiego",a jeszcze lepiej z częściami do motocykli.Silikon motoryzacyjny ma podwyższoną odporność na temp. i środki ropopochodne,budowlany przepuszcza.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-09-05, 14:38   

No ja w przyszłym tygodniu wybiorę się na regulację zaworów, bo mi lekko już klepią. I najdziwniejsze jest to że pytałem w kilku miejscach o regulację zaworów i powiedzieli że nie zrobią mi tego bo nie mają takich warunków. Wiec zadzwoniłem do ASO i zaśpiewal mi 80zł. Pal licho przeżyję te 80zł u ździerców, ale barany zaśpiewali mi ponad 100zł za uszczelkę. Poaliło ich czy co. Ile może kosztować taka uszczelka, bo raczej nie chcę babrać się z silikonami jak piszą koledzy wyżej tylko wymienić, ale za jakieś normalne pieniądze, a nie za cenę z chorą marżą
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-05, 15:05   

Możesz przywieźć uszczelkę ze sobą:

http://sklep.intercars.com.pl > eKatalog > DACIA > LOGAN > 1.4 > Głowica cylindrów > Pokrywa zaworów:

http://sklep.intercars.co...g_id=PL&&fld=14

Cytat:
Uszczelka pokrywy zaworów - ELRING 773.700 - EL773700: 45,68


(Co prawda akurat nie mają na stanie, ale to w końcu to nie jedyny sklep).
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-09-05, 16:26   

Wąski, i Ty nie wyregulujesz sobie sam zaworów? Leniuch :mrgreen: :mrgreen:
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-09-05, 16:53   

loganik napisał/a:
Wąski, i Ty nie wyregulujesz sobie sam zaworów? Leniuch :mrgreen: :mrgreen:


Jakbym umiał to bym sam to zrobił, niestety jest to rzecz której nie umiem zrobić. Może nie umiem to jest na wyrost powiedziane, poprostu nigdy nie uczestniczyłem przy tym, tak może bym sobie poradził. :cry:
A cena 45zł to już dużooooooo lepiej niż ponad 100zł w ASO.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2009-09-05, 18:43   

logan.ru



autoprospekt.ru
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-05, 20:19   

waski napisał/a:
No ja w przyszłym tygodniu wybiorę się na regulację zaworów, bo mi lekko już klepią. I najdziwniejsze jest to że pytałem w kilku miejscach o regulację zaworów i powiedzieli że nie zrobią mi tego bo nie mają takich warunków. Wiec zadzwoniłem do ASO i zaśpiewal mi 80zł. Pal licho przeżyję te 80zł u ździerców, ale barany zaśpiewali mi ponad 100zł za uszczelkę. Poaliło ich czy co. Ile może kosztować taka uszczelka, bo raczej nie chcę babrać się z silikonami jak piszą koledzy wyżej tylko wymienić, ale za jakieś normalne pieniądze, a nie za cenę z chorą marżą



to chyba niedrogo jak na ASO gdzieś czytałem że 400zł kosztuje :-/
 
Peter 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 13
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2009-09-05, 23:18   

Mi zaśpiewali 400PLN (z uszczelką).
Rzecz jasna że nie skorzystałem z oferty.
Uszczelkę kupiłem za ponad 100PLN.
_________________
Piotr
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-09-06, 06:49   

Jaworzno Renault Głowacz, ten którego tak nienawidzę, ale zadzwoniłem, spytałem i otrzymałem odpowiedź 80zł za regulację zaworów plus cena uszczelki z której akurat nie skorzystam tylko w poniedziałek obdzwonię różne hurtownie w jej poszukiwaniu za rozsądną cenę.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-09-06, 08:28   

Waski, nie denerwuj się tak tą uszczelką, ona jest stalowa, i jak delikatnie zdejmą pokrywę śmiało możesz ją założyć z powrotem, sam tak zakładałem i jest ok.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2009-09-06, 15:39   

Jeśli plomba nie 100 procent prawo jest - Olej pochodzi z paska rozrządu -Silikon nie jest również alternatywne

I tylko z nową uszczelkę.

Przepraszam za moje złe piśmie. 8-) (Google-Tłumacz)
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-09-07, 16:46   

Uszczelka pokrywy zaworów /s-k K7J, 77 01 471 719/ cena 9zł.

Waski, jeśli byś miał kłopoty z dostaniem w/w uszczelki, to Ci mogę wysłać pocztą, bo kupiłem.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-09-08, 06:12   

Jejku loganik gdzie ty dostałeś uszczelkę za takie pieniądze, to jest zdumiewające :shock:
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-09-08, 09:09   



Na uszczelce napis: Uszcz pokr zaw renault 77 01 471 719.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-08, 09:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2009-09-10, 17:13   Logan & Sandero 1.2 16V ( D4F 732 )



wlot: 0,10-0,17 mm

wylot: 0,20-0,27 mm

Wałek rozrządu z zagłębieniem :

wlot: 0,25-0,32 mm

wylot: 0,35-0,42 mm
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-12, 05:55   

koszt regulacji zaworów na puławskiej to 350 zł :-/
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-09-20, 21:03   

A idźcie w cholerę z tym silnikiem, nigdy więcej francuskiej myśli technicznej, wolę włoską.
Wyregulowali mi zawory, no coś niesamowitego..., uciekło parę koników, nie pali od pierwszego i drgania wzrosły, ale za to podciśnienie w normie :shock: :-x .
Nie wiem k...a jak to jest możliwe żeby zawory "zapadały" się szybciej od zużywania się śrubek regulacyjnych !!!
Poza tym ten wałek rozrządu, no co to jest ? Przecież on jest prawie płaski !!! Jakby miał bardziej sportowy kształt , to i regulacja tych p........ch zaworów byłaby po większych dystansach, nie mówiąc już o momencie i mocy, które by mocno wzrosły, zwłaszcza moment.
No i ta cena uszczelki...
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-21, 06:34   

Ja bym to ujął inaczej, nigdy więcej tego sk......go mułowatego beznadziejnego silnika !!!! Bo niektóre inne rozwiązania made in france nie są złe :-)
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-09-21, 22:37   

gigi303 napisał/a:
Ja bym to ujął inaczej, nigdy więcej tego sk......go mułowatego beznadziejnego silnika !!!!

Nie przesadzaj, do normalnej jazdy zupełnie wystarcza (przynajmniej mi). A jak chcesz się ścigać, to nie ten silnik i nie ten samochód :lol:
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-22, 05:09   

ŹLE to ująłem nigdy więcej tego silnika i LPG razem :lol: Bo mi też do normalnej jazdy wystarczałby gdyby normalnie jeździł :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-22, 05:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-22, 09:15   

TSD to jaki jest w ogóle mechanizm powstawania konieczności tej regulacji przy gazie?
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-22, 13:43   

Mnie uczyli, ze cofajace sie gniazda zaworow.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-09-22, 13:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-22, 13:53   

a ja dodam że w wyniku wyższej temperatury spalania się mieszanki gazowej

więcej o tym zjawisku dla chętnych tutaj klik

link mam od kolegi Petera który tak samo jak ja jest przeszcześliwy z ekstra bonusów posiadania instalacji LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-22, 14:25   

Dzięki, bardzo ciekawa lektura.

Jednak...
Cytat:
wyniku wyższej temperatury spalania się mieszanki gazowej

...w podanym linku piszą coś zupełnie innego:

The most common misconception you'll hear about LPG is that it makes an engine run hotter than Petrol. This is no more than myth.

LPG has only 85% of the calorific value of the same amount of petrol so it is impossible for it to create more heat. It can only make 85% as much


- i że owszem, temperatura silnika jest wyższa, ale z powodu zmniejszonego chłodzenia rozpylonym paliwem (benzyna robi to lepiej).


Tylko że to wszystko w dalszym ciągu nie wyjaśnia dużego rozrzutu objawów w przypadku Dacii. Nie wierzę, żeby - podobno - minimalna różnica temperatur była tak krytycznym czynnikiem. Być może na przestrzeni czasu znacząco zmienia się jakoś materiałów użytych na gniazda zaworowe? A może po prostu ASO jednak nie potrafi poprawnie wyregulować instalacji? Najlepiej byłoby chyba skorzystać z diagnozy jakiegoś naprawdę dobrego niezależnego gazownika samochodowego i to sprawdzić...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne