Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-02-09, 22:39
skaczące obroty / falowanie obrotów na luzie - diesel
Autor Wiadomość
Mario-torun 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-03-07, 09:56   

Lukas, wszystko rozumiem ale problem polega na zupełnie czymś innym. Rozpędzony i wrzucony na luz toczy się a obroty falują od 1200 do 500! Powinny zatrzymać się na 900 i ani drgnąc. Sprawdzałem w innym modelu, przypadkowo poznanego kierowcy.
 
marriiusz 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dci
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-03-15, 16:52   

Witam,

w załączeniu dwa przykłady, czy o to chodzi


http://youtu.be/NZpB44jl_GU

tu oba zegary i lepsza jakość
http://youtu.be/gIoUXL7mbC4
_________________
marriiusz
Ostatnio zmieniony przez marriiusz 2013-03-15, 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mario-torun 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-03-15, 23:06   

Witaj Mariiusz, dokładnie o to chodzi!!!!! Co to jest?
 
marriiusz 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dci
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-03-16, 14:32   

Witam
Według opinii Reno Polska są to EKOLOGICZNE FALOWANIA obrotów i zapewniają właściwe parametry trakcyjne.To co byli w stanie stwierdzić, a raczej chcieli abym się odczepił, to że zakres obrotów mieści się w zakresie 750 do 1350. Za tą dbałość o ekologię należy się specjalne wyróżnienie. Do tego doszli dopiero po czwartej wizycie. Opinię rzeczoznawcy oleli chociaż stwierdził większe wychylenia i że zakres odchyłki powinien się mieścić w zakresie plus minus 100 obrotów na minutę. Jedynie co zostaje to sąd lub wyjazd z tym cudem na szrot.
Pozdrawiam.
_________________
marriiusz
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-16, 14:43   

Pierwszy raz slysze o takiej definicji niestabilnych obrotów. Ciekawe czy inne firmy sa takie pro ekologiczne jak Renault;-)
 
Mario-torun 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-03-17, 20:27   

Żadna ekologia Mekintosz, to wymówka. Nie wiedzą co się dzieje i kombinują. Mi, na ten sam objaw, podali: zjawisko jest charakterystyczną strategią oprogramowania sterownika wtrysku :) Żart albo kpina z klienta. Ale nic straconego :)
 
Mario-torun 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-03-22, 19:03   Nierównomierna praca silnika dCi

Kochani, od lipca 2012 roku jestem posiadaczem Dacia Duster 1,5 dCi. Od kilku miesięcy walczę z Renault bo nie potrafią usunąć usterki w postaci znacznie falujących obrotów na biegu jałowym. Wiem, że kilka takich przypadków pojawiło się w Polsce. Koncern powinien - wzorem innych szanujących się marek - przeprowadzić akcję serwisową. Niestety jest odwrotnie. Twierdzą, że to normalne, wciskają klientom bajki i odsuwają temat. Postanowiłem w sądzie udowodnić, że nie mają racji i zachowują się, delikatnie mówiąc, mało profesjonalnie. Poszukuję osób, które mają podobny problem lub chętnych, którzy pokażą, że w ich autach ta "normalność" nie występuje. Pozdrawiam
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-22, 19:15   

Oprocz tego irytujacego falowania to jakos wpływa na prowadzenie pojazdu ? Utrudnia przyspieszanie, hamowanie silnikiem czy w czyms innym przeszkadza ? Probowales zatankowac oleju napedowego premium ? Od jakiego czasu od odbioru auta Masz ten problem ? Czy myslales o rzeczoznawcy PZM zamiast od razu sprawie sadowej ?
 
Mario-torun 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-03-22, 21:35   

Gdyby tu chodziło wyłącznie o falowanie to pewnie mocno bym się zastanowił czy warto. Ale falowanie powoduje duże spadki, szarpanie silnika, przygaszanie świateł, przenoszenie drgań na kierownicę itp. To irytujące i nie powinno zostać uznane przez producenta za normalny objaw. U rzeczoznawcy byłem i uśmiał się czytając odpowiedź Renault.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-22, 22:00   

Proponuję uderzyć jeszcze do Inspekcji Handlowej. Mój kumpel również wojował z serwisem, który namiętnie wymieniał mu uszkodzony produkt na nowy, który natychmiast ulegał identycznemu uszkodzeniu. Kolega chciał zwrot kasy, serwis chciał dalej wymieniać. Koniec końców poszło na noże i to serwis rzucił hasło, że jak się nie podoba, to do sądu bądź Inspekcji Handlowej. :) Po krótkim pisemku z IH z podstawą prawną i opisem, co się dalej stanie, jak się nie będą zachowywać - serwis w pyszczku przyniósł kasę. :)

Link jeden i link drugi. Proponuję najpierw zadzwonić i przedstawić sprawę, wtedy Ci wytłumaczą co trzeba zrobić dalej.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-23, 00:26   

@Mario-torun: Bebe dobrze radzi - ja dodam jeszcze rzecznika konsumentów.

Renault ciśnij i nie odpuszczaj, ale czy to się kwalifikuje na akcję serwisową, czy nie, jest zupełnie nieważne. Jeśli bowiem jest to tylko jeden jedyny przypadek - Twój - to i tak mają go po prostu naprawić, w taki czy inny skuteczny i rychły sposób. Wcale nie potrzebujesz do tego sprzymierzeńców i podpierania się innymi wystąpieniami. Pozew zbiorowy to oczywiście jest jakaś opcja w pesymistycznym wariancie, ale tymczasem na pewno nie warto czekać na zebranie się tych 10 osób, tylko trzeba walczyć od razu.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-03-23, 03:23   

A mnie się wydaje, że miasto Aniołów ma najlepszych mechaników. :mrgreen:

W silnikach diesla falowanie obrotów występuje bardzo żadko, chyba, że zpiepszony jest tzw. common rail. Moim zdaniem wystarczy pomierzyć ciśnienie w układzie zasilania i jeżeli ono odbiega od normy powołać się na te pomiary. Bez niezależnego rzeczoznawcy są małe szanse aby wygrać z Renault. Jak już pisali koledzy powyżej sąd to ostateczność, ale i tam trzeba przedstawić niezbite dowody oraz cały proces napraw i korespondencję z serwisem. Niestety doszliśmy do sytuacji, gdzie nagranie rozmów staje się dowodem w sprawie. Życzę pomyślnego zakończenis sporu i przede wszystkim sprawnego auta.
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2013-03-23, 03:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-23, 14:31   

chriskb napisał/a:
W silnikach diesla falowanie obrotów występuje bardzo żadko, chyba, że zpiepszony jest tzw. common rail.


Nie koniecznie bo może być uwalony czujnik ciśnienia na pompie CR albo czujnik ciśnienia na listwie CR
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-03-23, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2013-03-24, 00:00   

Lukas87 napisał/a:
chriskb napisał/a:
W silnikach diesla falowanie obrotów występuje bardzo żadko, chyba, że zpiepszony jest tzw. common rail.


Nie koniecznie bo może być uwalony czujnik ciśnienia na pompie CR albo czujnik ciśnienia na listwie CR

Nie ważne jaka jest przyczyna ale powinna być naprawiona i to nie my mamy kabinować i myśleć co mogło nawalić tylko serwis . jak sie odpusci jedna sprawe to za jakis czas pójdziemy do serwisu .
Panie silnik mi sie zatarł.
No bo Pan jeździł samochodem to sie zatarł :evil:
Ostatnio zmieniony przez okey32 2013-03-24, 00:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mario-torun 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-03-24, 08:15   

Okey popieram, to ich zasrany obowiązek naprawić coś, na co dają gwarancję, I nie nam się tym martwić. Tylko musi ktoś im to przypomnieć bo robią z klientów idiotów.
 
jurekpi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 31
Skąd: wrocław
Wysłany: 2013-03-24, 09:51   

chriskb napisał/a:
A mnie się wydaje, że miasto Aniołów ma najlepszych mechaników. :mrgreen:
.


Tez tak myślę. Silnik jest typowy. Proponuję zmienić serwis, Gwarancja działa w całej sieci serwisowej Renault. Trochę podzwonić po innych serwisach opisać problem. Tak może być szybciej. Może ktoś podpowie dobry serwis w Twoim regionie
_________________
Moje średnie spalanie ON:

przesiadka z Opla Monterey'a, Opla Omegi
Ostatnio zmieniony przez jurekpi 2013-03-24, 09:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-25, 15:03   

Lukas87 napisał/a:
chriskb napisał/a:
W silnikach diesla falowanie obrotów występuje bardzo żadko, chyba, że zpiepszony jest tzw. common rail.

Nie koniecznie bo może być uwalony czujnik ciśnienia na pompie CR albo czujnik ciśnienia na listwie CR

Jakby nie patrzeć, to te czujniki też są częścią układu CR... (((:
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-02, 21:18   

Jak tam postepy w sprawie falowania obrotow i ASO z Torunia ?
 
Mario-torun 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-04-04, 21:49   

Sprawa w Renault i u sprzedawcy zakończona. Wyparli się odpowiedzialności, nie potrafią usunąć usterki i ostatecznie uznali, że auto sprawne. Tyle, że po drodze wymienili kupę rzeczy...i nic. Mam umówioną wizytę w kancelarii i ruszam przed wymiar sprawiedliwości.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-04-04, 22:11   

zacząłbym od powołania rzeczoznawcy - najlepiej jakiegoś biegłego sądowego... pewnie prawnik Ci to podpowie...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-05, 14:04   

Mario-torun napisał/a:
ruszam przed wymiar sprawiedliwości

Rzeczoznawca (np PZMot?), kancelaria, oficjalne pismo - już to często wystarcza do ugody.

Zgłosił się w ogóle ktoś jeszcze z podobnym problemem, np na PW?


jurekpi napisał/a:
Proponuję zmienić serwis

To też bardzo dobry pomysł na początek.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-09-16, 20:55   

http://tvnplayer.pl/progr...3E02,22325.html to czekamy :)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-16, 22:38   

czy byłbyś uprzejmy napisać jak sprawa obrotów w Twoim Dusterze?
pierwsza i najważniejsza rzecz czy naprawione? a druga jak do tego doszedłeś - czyli czy była kancelaria prawna, jak pisałeś i tym podobne sprawy.
to ważne dla ewentualnych innych dotkniętych przez ten problem.
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
DokkerDokker 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 8v
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 2
Skąd: Ziemi
Wysłany: 2013-09-17, 10:03   

Witam,

Czy problem dotyczy tylko Dustera czy innych modeli z silnikami dCi?
Czy silnik z którym pojawia się problemy to 90 czy 75 dCi?
Przy jakim nalocie kilometrów pojawił się problem?

Obecnie zastanawiam się nad kupnem Dokkera właśnie z 1.5 dCi 75 i zaczynam mieć wątpliwości...

Pozdrawiam.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-17, 10:10   

DokkerDokker napisał/a:
Witam,

Czy problem dotyczy tylko Dustera czy innych modeli z silnikami dCi?
Czy silnik z którym pojawia się problemy to 90 czy 75 dCi?
Przy jakim nalocie kilometrów pojawił się problem?

Obecnie zastanawiam się nad kupnem Dokkera właśnie z 1.5 dCi 75 i zaczynam mieć wątpliwości...

Pozdrawiam.


umnie nic takiego nie wystepuje a mam DD 1.5 dCi 90KM
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne