Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-02-09, 22:39
skaczące obroty / falowanie obrotów na luzie - diesel
Autor Wiadomość
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-09-17, 11:02   

Czy w takie same 1.5 dCi nie są wyposażane inne modele Renault i Nissana?... Mario-torun, czy masz wersje 90 czy 110 konną? Akurat posiadam wersję benzynową ale może to jakiś trop dla innych użytkowników.
Program oglądałem i od razu skojarzyło mi się z tym problemem poruszanym na naszym forum.
_________________
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2013-09-18, 05:49   

wczoraj postanowiłem sprawdzić czy u mnie to nie występuje - i muszę stwierdzić że wszystko jest w jak najlepszym porządku - zero wzrostu obrotów na luzie - jaki masz silnik dci 90 czy 110 km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-18, 09:23   

piotr. z napisał/a:
Czy w takie same 1.5 dCi nie są wyposażane inne modele Renault i Nissana?

Są.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-09-18, 21:25   

Fakt. Rzuciłem okiem na wyniki w guglaczu i posiadacze Renówek i Nissanów też się skarżą... Nie wnikałem za bardzo w wyszukane wątki ale optymizmem nie napawają- przynajmniej ja nie znalazłem na szybkiego rozwiązania, które zastosowano w tamtych silnikach...

Współczuję użytkownikom :-?
_________________
 
Mario-torun 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-09-21, 09:04   

Problem dotyczy silnika 90 KM, 1,5 dci. Nie wiem jak w innych.
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-09-21, 09:27   

BoloSr napisał/a:
DokkerDokker napisał/a:
Witam,

Czy problem dotyczy tylko Dustera czy innych modeli z silnikami dCi?
Czy silnik z którym pojawia się problemy to 90 czy 75 dCi?
Przy jakim nalocie kilometrów pojawił się problem?

Obecnie zastanawiam się nad kupnem Dokkera właśnie z 1.5 dCi 75 i zaczynam mieć wątpliwości...

Pozdrawiam.


umnie nic takiego nie wystepuje a mam DD 1.5 dCi 90KM


U mnie także nic takiego nie występuję :mrgreen: - jest to jeden z lepszych silników dCi Renault zdecydowanie polecam
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-22, 05:34   

Dziś od 14 już można oglądać http://tvnplayer.pl/progr...3E02,22325.html
_________________
Moje auto
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-09-22, 13:46   

Dobry reportaż trzeba sprawę nagłaśniać skoro nie ma rozwiązania od strony ASO.
Trzymam kciuki za pozytywne rozpatrzenie jej ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-09-22, 14:15   

Co za bzdura, falujące obroty to założenie konstrukcyjne albo że to praca ekologiczna.... ;/
Mam dokładnie taką samo Dacie kolego Mario-torun i u Mnie falujących obroty nie występują.
Silnik na luzie pracuje na około 700obr/min i nie ma mowy aby wskazówka latała jak chciała.
Renault kompromituje się.... :-/
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-09-22, 20:14   

Generalnie nie jeździ się na luzie. Może dlatego głupieje. Obroty nie falują przecież na postoju.
Czy na biegu jałowym ale przy wciśniętym sprzęgle są z tym problemy?
Sprawa jest faktycznie dziwna, ale prawda jest taka, że ja na luzie to nie jeździłem od daaawna. Pewnie bym tego nawet nie zauważył. Musze się rodziców spytać czy u nich to jest.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-22, 20:18   

Podejrzewam, ze w końcu dla świętego spokoju Renault zmieni jakaś mapę wtrysku i będzie OK. Faktycznie, możne problem dotyczy większej ilości pojazdów, jednak przez prawidłowy nawyk nie jeżdżenia na luzie większość kierowców jest nie świadoma tego defektu.
 
Mario-torun 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-09-22, 20:27   Polecam zanim kupicie

http://nowy.tvnplayer.pl/...22325.html#play
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-22, 20:31   

Obejrzałem, faktycznie lipa. Tylko czy to przeszkadza w zmianie biegów, czy tylko wkurza, ze tak jest a być nie powinno ?
 
Mario-torun 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-09-22, 20:54   

Wkurza i przeszkadza, nie wiesz czy zgaśnie czy skoczą obroty, przygasają światła, w ciągu roku dwukrotnie wymieniałem żarówki...LIPA przez duże L
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-09-22, 21:06   

Dominus napisał/a:
Co za bzdura, falujące obroty to założenie konstrukcyjne albo że to praca ekologiczna.... ;/
Mam dokładnie taką samo Dacie kolego Mario-torun i u Mnie falujących obroty nie występują.
Silnik na luzie pracuje na około 700obr/min i nie ma mowy aby wskazówka latała jak chciała.
Renault kompromituje się.... :-/


Dominus,
wg argumentacji ASO wynika, ze Twój silnik pracuje nieprawidłowo! :mrgreen:
Ale argumentacja naprawdę ciekawa, dla niepełnosprawnych umysłowo. Czyżby Renault chciało powiedzieć, że samoistne zwiększanie obrotów zmniejsza zużycie paliwa? A może wprowadziło specjalną mapę wtrysków?... Ciekawych rzeczy możemy się dowiedzieć o nowatorskim podejściu do konstruowania silników. Tylko czemuż to w dobie tak pro-ekologicznego podejścia Renault się nie chwali takim rozwiązaniem?...

My wiemy. A Renault myśli, że nie wiemy i ma użytkowników samochodów za idiotów, co niejeden raz wykazali swoim podejściem do sygnalizowanych usterek.
_________________
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-09-22, 21:13   

Wg mnie jeśli to auto na postoju pracuje normalnie a takie rzeczy dzieją się tylko na luzie to ma to powiązanie właśnie z prędkością i wtedy komputer wariuje.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-09-22, 21:14   

a o co chodzi bo nie chce mi się logować w tVN
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2013-09-22, 21:19   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8277

zapraszam do linku z naszego forum
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-22, 21:23   

No ciekawe. Ciekawi mnie też finał sprawy i kiedy się o niej dowiemy. Mam nadzieję Mario-toruń iż dasz znać?

Mam 1.5 dci ale tego najsłabszego i takiego objawu nie widziałem u siebie. Mam co prawda wolno spadające obroty przy puszczeniu gazu i zmianie biegów ale jakoś się z tym żyje. Duster tak ma? No trochę nie chce mi się wierzyć by było to zamierzenie konstrukcyjne jednak mechanikiem nie jestem już od wielu wielu lat ;(.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2013-09-22, 21:33   

Piszecie o niemocy serwisu Renault, to może należy znaleźć fachowca od silników diesla, który naprawi usterkę i zrobi im wstydu a po naprawie przedstawi rachunek za naprawę.
Tak z ciekawości chciałbym poznać uzasadnienie wrzucania na luz przy toczącym się samochodzie jeżeli nie mamy zamiaru go zatrzymać. Dla programu "zaszytego" w ECU jest to stan nietypowy.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2014-06-08, 03:54 ]
O jeździe na jazda na luzie, hamowaniu silnikiem i zużyciu paliwa: http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10614.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-22, 21:42   

Andrzej Zajczuk napisał/a:
chciałbym poznać uzasadnienie wrzucania na luz przy toczącym się samochodzie jeżeli nie mamy zamiaru go zatrzymać. Dla programu "zaszytego" w ECU jest to stan nietypowy.

Uzasadnienie nie jest potrzebne - to nie jest żaden nietypowy stan, tylko zupełnie normalny, występujący przy każdej zmianie biegu. Nie ma najmniejszego znaczenia, że zazwyczaj trwa to krótki moment - skoro większość silników działa w takich warunkach normalnie, to znaczy, że egzemplarze z falowaniem są po prostu niesprawne.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-09-22, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-09-23, 06:28   

piotr. z napisał/a:
Dominus napisał/a:
Co za bzdura, falujące obroty to założenie konstrukcyjne albo że to praca ekologiczna.... ;/
Mam dokładnie taką samo Dacie kolego Mario-torun i u Mnie falujących obroty nie występują.
Silnik na luzie pracuje na około 700obr/min i nie ma mowy aby wskazówka latała jak chciała.
Renault kompromituje się.... :-/


Dominus,
wg argumentacji ASO wynika, ze Twój silnik pracuje nieprawidłowo! :mrgreen:



Powinienem się już zacząć bać?? I chyba nie tylko ja bo wg tej tezy falujących obrotów nie tylko mój silniki nieprawidłowo pracuje... ;-)

ehh.. mam nadzieje że wkońcu koledze Mario-torun zrobią z tym silnikiem
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-09-23, 08:18   

Swoją drogą ciekaw jestem , jak się sprawa zakończy. Dziwi mnie podejście ASO, bo ja z każdą pierdółką nie mam najmniejszych problemów z usunięciem usterki na gwarancji, ale najwidoczniej w tym konkretnym przypadku takie wytyczne mają z RP. Ciekaw jestem kiedy producenci aut zarybią, iż w takich przypadkach, nawet jeżeli trzeba będzie trochę pójść klientowi na rękę i się troszkę wykosztować (bo np. sądzą, że są na prawie i w sądzie by wygrali, itd.), to wizerunkowo zyskają dużo więcej $$$ niż przez wszystkie swoje działy marketingu PR i inne razem wzięte. Czy ktokolwiek by chciał kupiić auto z 15-letnią gwarą wiedząc, że o każdą pierdółkę musi walczyć poprzez media i/lub sąd??? Ja bym wolał 2-3 lata gwarancji i pewność, że producent nie robi żadnych problemów przy usterkach i bierze swoje błędy na klatę :-)
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-09-23, 08:43   

A ja mam pytanko czy sprawdzali ci Sonde Lambde??
Ja kiedyś miałem objawy skaczących obrotów w innym aucie tez chcieli mi wymieniac mnóstwo części, a później okazało się ze po wymianie sondy i podłączeniu pod komputer wszystko ustało. Obroty mi skakały do 1500 i spadały do zera z gasnieciem silnika.
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2013-09-23, 08:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2013-09-23, 10:35   

laisar napisał/a:
Andrzej Zajczuk napisał/a:
chciałbym poznać uzasadnienie wrzucania na luz przy toczącym się samochodzie jeżeli nie mamy zamiaru go zatrzymać. Dla programu "zaszytego" w ECU jest to stan nietypowy.

Uzasadnienie nie jest potrzebne - to nie jest żaden nietypowy stan, tylko zupełnie normalny, występujący przy każdej zmianie biegu. Nie ma najmniejszego znaczenia, że zazwyczaj trwa to krótki moment - skoro większość silników działa w takich warunkach normalnie, to znaczy, że egzemplarze z falowaniem są po prostu niesprawne.

Uwaga słuszna co do zasady. W moim egzemplarzu 1.5 dCi 110, takie zjawisko nie występuje. Musiałem się sporo namęczyć bo jazda w takim stylu to :"dziwactwo"!!
Może silniki 110 PS, mają lepiej dopasowane sterowniki, a może to kwestia czasu.
Z doświadczeń na innych samochodach którymi jeździłem wynika, że sposób ich użytkowania (jazda na luzie, "zamulanie" układu wydechowego przez częstą jazdę miejską na wysokich biegach i niskich obrotach silnika , jakość paliwa w tym "dolewki uszlachetniające", jeżdżenie na rezerwie aż do wysuszenia zbiornika itp. ...) może mieć wpływ na dziwne zachowanie jednostki napędowej.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne