Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-02-09, 22:39
skaczące obroty / falowanie obrotów na luzie - diesel
Autor Wiadomość
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-03-11, 13:14   skaczące obroty / falowanie obrotów na luzie - diesel

Też mam problem z obrotami na biegu jałowym w dCi.
Praca jest bardzo nieregularna, następują takie jakby "piki" (tzn. krótkotrwałe zwiększenie obrotów) w przypadkowych momentach. Czasem potrafi to być tak intensywne, że aż cała buda się rusza :). Zauważyłem, że intensywność zależy np. od tego czy jest włączona dmuchawa czy też nie.

Jakieś sugestie, co to może być ?

Byłem z tym w Rzeszotarach, ale tylko wykasowali błędy z komputera i kazali "obserwować", czyli olali sprawę. Pojadę z tym do serwisu w Lubinie, zobaczę co z tym zrobią.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2014-09-27, 11:56 ]
Falowanie w dieslu na zimno: http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10616.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2013-01-15, 03:08 ]
Skakanie / falowanie obrotów w benzyniakach: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3038.
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-03-16, 13:49   

No i już po wizycie w serwisie i pewnym przebiegu. Odczucia :
- brak opisanych wcześniej problemów, silnik pracuje równo
- auto zbiera się jakby ciut lepiej i równomierniej
- spalanie spadło o około 0.5L przy zachowaniu stylu jazdy

Pomijając równą pracę silnika, reszta to może jakieś moje subiektywne odczucia, sam nie wiem.

Przyczyna problemu : zapchany filtr paliwa.
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
Bobi65 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-02-24, 13:21   Falowanie obrotów!!!!

Witam ma problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym, w czasie ruchu samochodu na biegu jałowym obroty podnoszą się i spadają. Byłem w ASO podłączyli pod kompa powiedzieli ze wszystko w porządku a obroty dalej falują. Po problemie z falowaniem obrotów wzrosło zużycie paliwa.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-02-24, 20:42   Re: Falowanie obrotów!!!!

Bobi65 napisał/a:
Witam ma problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym, w czasie ruchu samochodu na biegu jałowym obroty podnoszą się i spadają. Byłem w ASO podłączyli pod kompa powiedzieli ze wszystko w porządku a obroty dalej falują. Po problemie z falowaniem obrotów wzrosło zużycie paliwa.


falowanie spowodowane złą pracą układu wtryskowego w dieslu nie ma do śmiechu bo wiadomo ile wtryski kosztują :roll:

jaki masz przebieg?? i ile obr/min ci falują?? a po za falowaniem kopcenie wystepuje??
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-02-24, 20:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
Bobi65 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-02-25, 11:06   

Przebieg samochodu to 14000 . obr. falują od 500/1000 kopcenia niema
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-02-25, 12:39   

Bobi65 napisał/a:
Przebieg samochodu to 14000 . obr. falują od 500/1000 kopcenia niema


chłopie zmień ASO jeśli oni twierdzą że jest wszystko dobrze a w rzeczywistości nie ma, jest to duża różnica w obrotach tu może być wiele rzeczy związanych z tym np. filtr paliwa po zimie, czujnik wysokiego ciśnienia albo w najgorszym wypadku wtrysk(i)

ps.ja bym pojechał jak najszybciej do innego aso na twoim miejscu
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-02-25, 12:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Aleksander 
Zielony listek



Marka: DACIA
Model: DUSTER 4WD
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-04-15, 06:08   

Witam ma problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym, w czasie ruchu samochodu na biegu jałowym obroty podnoszą się i spadają.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-04-15, 11:18   

Falowanie wolnych obrotów w dCi, to może być poważna usterka w układzie common rail, ja bym jak najszybciej udał się do ASO
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-11-16, 13:54   

u mnie kiedys byl taki problem i poszla sonda lambda, czyli analizator spalin po wymianie wszystko wrocilo do normy ... zaden silniczek krokowy bo to przerabialem
proponuje to sprawdzic co napisalem ...
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2012-11-16, 13:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mario-torun 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-11-28, 20:44   Skaczące obroty Duster

Mam identyczny problem jak opisany przez Gościa. Dziś po wizycie w ASO w Toruniu otrzymałem następującą diagnozę, cytat: Wykonano diagnostykę - clip. Brak defektów w układzie wtrysku. Objawy potwierdzone podczas jazdy testowej - mogą być normalną strategią pracy układu wtrysku. Ponowna weryfikacja - konieczna! A obroty jak falowały od 1200 tak falują do 500 ! Przyznam, że problem objawił się po pierwszej wymianie oleju. Wcześniej było ok. Czy ktoś rozwiązał ten problem :(
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-11-28, 21:02   

Mario-torun napisał/a:
A obroty jak falowały od 1200 tak falują do 500 ! Przyznam, że problem objawił się po pierwszej wymianie oleju.


jeśli by to miało związek z wymianą oleju to tylko filtr DPF
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Mario-torun 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-11-28, 22:22   

Upierałem by sprawdzili filtr w ASO, a oni na to: a kto zapłaci za niepotrzebnie wymieniony? Odstawiam DD w piątek w celu dalszych poszukiwań przyczyny. Sądząc po tym co mówił Pan Mechanik, nie spodziewam się cudu :)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-11-28, 22:52   

Mario-torun napisał/a:
Upierałem by sprawdzili filtr w ASO, a oni na to: a kto zapłaci za niepotrzebnie wymieniony? Odstawiam DD w piątek w celu dalszych poszukiwań przyczyny. Sądząc po tym co mówił Pan Mechanik, nie spodziewam się cudu :)


Dla mnie dzisiejsi mechanicy są ograniczeni tylko do podłączeniu komputera i wymianie podzespołów na podstawie błędów komputera
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Mario-torun 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-11-30, 22:40   

Druga wizyta w ASO i nic. Potwierdzili usterkę, czyli falowanie obrotów od 500 do 1200 i zgłosili do Renault Polska. Renault Polska ma kilkadziesiąt zgłoszonych podobnych przypadków i postanowił zgłosić do...Renault Francja. Ciekawego do kogo oni napiszą :) Zdaniem ASO auto sprawne i nadaje się do jazdy.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-11-30, 22:50   

Masz to na piśmie, że samochód może jeżdzć? W dzisiejszych czasach lepiej dmuchać na zimne
_________________

 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-11-30, 23:07   

Mario-torun napisał/a:
Zdaniem ASO auto sprawne i nadaje się do jazdy.


Śmiać się :lol: czy płakać :-( . Zmień ASO ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-11-30, 23:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mario-torun 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-12-04, 23:04   

Mam wszystko na piśmie ale postanowiłem poinformowac także Renault Polska. Co mi da zmiana ASO? Powiedzą to samo :(
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-12-05, 05:47   

Mario-torun,

W tak pięknym mieście jak Toruń są jeszcze chyba zdolni mechanicy co naprawiają silniki dCi :-) Poza tym niedaleko jest Bydgoszcz i tam jest kilku bardzo dobrych specjalistów od tego rodzaju silników.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-15, 21:43   

Bobi65 napisał/a:
Witam dawno tu niebylem i widze ze problem falujacych obrotow wystepuje nie tylko umnie ja bylym w dwoch innych serwisach ASO i po podlaczeniu do kompa powiedzieli ze wszystko jest ok


W dci falowanie to zazwyczaj zła praca wtrysków albo skoki ciśnienia pompy na biegu jałowym, może to być czujnik ciśnienia a może wtrysk. Wystarczy kupić kabel+laptop i samemu podglądać parametry ciśnienie,korekcje wtrysków. Aby nie mieć problemu z wtryskami i pompą warto dolewać mixol ale to już na własną rękę ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Bobi65 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-12-15, 21:44   

Witam dawno tu niebylem i widze ze problem z obrotami wystepuje nie tylko umie bylem w dwoch innych serwisach ASO po podlaczeniu pod kompa powiedzieli ze wszystko jest ok a problemy z obrotami dalej wystepujom
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1145
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-12-15, 21:49   

Bobi to może sprzedawcy/serwsiowi zaproponuj wymiane egzemplarza na wolny od wad to działa na nich na tyle motywująco że znajdą powód usterki
 
Pawel26 



Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV
Silnik: 1.5 DCI 85
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 33
Skąd: KUJAWSKO-POMORSKIE
Wysłany: 2012-12-22, 00:07   

Witam

Ja w swojej draculi miałem taki problem. Na biegu jałowym spadały mi obroty prawie do zera i zaraz "wracały" na normalny poziom. Najpierw miałem to tylko na zimnym silniku ,a później również na ciepłym. Pojechałem do Aso, jak zwykle u nich wszystko grało,było ok.Pojechałem do mechanika,przeczyścił mi przepustnice,wymienił filtr paliwa i nadal to samo.
W końcu dostałem namiar na inny warsztat co zajmuje sie tylko naprawami aut francuskich. Podjechałem do nich i prawie natychmiast po wysłuchaniu objawów padła diagnoza! Regulator ciśnienia paliwa.
Zaraz po wymianie tego regulatora objawy zanikły natychmiast.
Cała operacja trwała około 15 minut. :-)
_________________

 
Mario-torun 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-03-01, 22:45   

Trzykrotnie odwiedziłem ASO z tym samym objawem: falujące obroty. Za trzecim razem wymienili komputer wtrysku i wgrali starsze oprogramowanie. Ostatnie zdanie na zleceniu naprawy brzmi: (...) Pomimo w/w objaw nie ustąpił. Sprawa zgłoszona do Renault Francja. Tyle tylko, że "sprawa" może ciągnąć się w nieskończoność, a obroty jak skakały tak skaczą, od 500 do 1200 na biegu jałowym, po zatrzymaniu samochodu wskakują na 600. Teraz został ostatni etap, walka o wymianę towaru na wolny od wad. Potrzebni będą prawnicy a nie mechanicy:) O efektach napiszę. Pozdrawiam
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2013-03-02, 09:34   

To ja też sie podłacze pod temat bo mam chyba ten sam problem.
Po odpaleniu zimnego silnika obroty wchodzą na kreskę ponad 1000obr. a później w zależności od humoru albo normalnie cyka albo wchodzi na 900obr . I jak ktos juz pisał rózniez reaguje na właczenie dmuchawy czy radia ale jak sprawdziłem to nie jest to regułą
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-02, 23:19   

Mario-torun napisał/a:
Trzykrotnie odwiedziłem ASO z tym samym objawem: falujące obroty. Za trzecim razem wymienili komputer wtrysku i wgrali starsze oprogramowanie. Ostatnie zdanie na zleceniu naprawy brzmi: (...) Pomimo w/w objaw nie ustąpił. Sprawa zgłoszona do Renault Francja. Tyle tylko, że "sprawa" może ciągnąć się w nieskończoność, a obroty jak skakały tak skaczą, od 500 do 1200 na biegu jałowym, po zatrzymaniu samochodu wskakują na 600. Teraz został ostatni etap, walka o wymianę towaru na wolny od wad. Potrzebni będą prawnicy a nie mechanicy:) O efektach napiszę. Pozdrawiam


i tak wygląda auto z gwarancją :roll: może czujnik może wtryski może pompa... tak to już bywa w ASO nie mogą wymienić nic jeśli nie mają czarno na białym co padło.

okey32 napisał/a:
Po odpaleniu zimnego silnika obroty wchodzą na kreskę ponad 1000obr. a później w zależności od humoru albo normalnie cyka albo wchodzi na 900obr


Jak silnik zimny to zawsze wchodzą ponad 1000obr/min (coś takiego jak ssanie w benzynie) później wraz ze wzrostem nagrzewania silnika obroty powoli spadają do pierwotnych obrotów jałowych ale włączenie dmuchawy poniżej 0C daje taki efekt że automatycznie sterownik zwiększa prędkość obrotową aby alternator podawał więcej prądu gdyż włączają się grzałki elektryczne. Widzę że masz wersje 90KM która posiada FAP może tu jest jakiś związek? :roll:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne