Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-02-09, 22:39
skaczące obroty / falowanie obrotów na luzie - diesel
Autor Wiadomość
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-29, 18:36   

laisar napisał/a:

piku napisał/a:
w moim DD komputer pokazuje zużycie paliwa wyższe niż faktyczne

Wydaje mi się właśnie, że istnieje dodatnia korelacja tego problemu z falowaniem, ale to wrażenie, a nie prawdziwa statystyka.


Raczej odwrotna korelacja - na sofcie na którym obroty falują pokazuje zużycie mniejsze niż faktyczne.
Na fabrycznym sofcie pokazywał mi spalanie wyższe niż faktyczne, ale obroty nie falowały.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-10-06, 05:18   

Właśnie się dowiedziałem (w sobotę) dlaczego pisanie softów tyle trwa.

Aktualnie nowy soft po napisaniu ze względów obowiązujących przepisów nie może być od razu wgrany klientowi, ponieważ musi uzyskać homologację. Stąd tyle to trwa, ta papierkologia.

Wszystkie problemy są właśnie przez nowe przepisy (obwarowania) EKOLOGICZNE.
Z jednej strony jest to nie w porządku w stosunku do klienta, że wypuszczają w pewnym sensie bubel, który naprawiają.
Z drugiej strony nie ma się co dziwić bo przecież firma musi zarabiać, aby utrzymać pracowników.

Tak, że Cav musisz niestety jeszcze trochę poczekać aż napiszą nowy soft do twojej wersji z poprawionym wskazaniem spalania. Chyba, że wcześniej znajdą inny powód przekłamywania.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-10-06, 05:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-06, 18:47   

Marek1603 napisał/a:
Właśnie się dowiedziałem (w sobotę) dlaczego pisanie softów tyle trwa.

Aktualnie nowy soft po napisaniu ze względów obowiązujących przepisów nie może być od razu wgrany klientowi, ponieważ musi uzyskać homologację. Stąd tyle to trwa, ta papierkologia.

Wszystkie problemy są właśnie przez nowe przepisy (obwarowania) EKOLOGICZNE.
Z jednej strony jest to nie w porządku w stosunku do klienta, że wypuszczają w pewnym sensie bubel, który naprawiają.
Z drugiej strony nie ma się co dziwić bo przecież firma musi zarabiać, aby utrzymać pracowników.

Tak, że Cav musisz niestety jeszcze trochę poczekać aż napiszą nowy soft do twojej wersji z poprawionym wskazaniem spalania. Chyba, że wcześniej znajdą inny powód przekłamywania.


Na razie kombinują z przekładką zegarów ze swojego testowego auta, żeby sprawdzić czy tam coś nie bruździ.
Jak na mój gust bzdura, bo ich poprzednie testowe tak samo przekłamywało jak moje, więc szansa iż nowe będzie przekłamywać mniej, jest bliska zeru.
Też sądzę, że to nadal jakaś usterka w sofcie, względnie mechanika, bo nadal pali za dużo.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-28, 09:51   

To chyba będzie to:
    2015-02-25 - nota techniczna nr 5094A - OTS: 0BXV - przeprogramowanie sterownika wtrysku silników K9K856 i K9K858 (duster f2 dCi 110 Euro6 4x2 i 4x4).
Ma na celu zapobieżenie i likwidację wszelkich nieprawidłowości pracy silnika (falowanie i skoki obrotów oraz głośniejsza praca), wykonywane w czasie najbliższej wizyty w serwisie, czas: 1,4 godz. (obejmuje programowanie wtryskiwaczy w czasie próby drogowej).
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-28, 18:40   

laisar napisał/a:
To chyba będzie to:
    2015-02-25 - nota techniczna nr 5094A - OTS: 0BXV - przeprogramowanie sterownika wtrysku silników K9K856 i K9K858 (duster f2 dCi 110 Euro6 4x2 i 4x4).
Ma na celu zapobieżenie i likwidację wszelkich nieprawidłowości pracy silnika (falowanie i skoki obrotów oraz głośniejsza praca), wykonywane w czasie najbliższej wizyty w serwisie, czas: 1,4 godz. (obejmuje programowanie wtryskiwaczy w czasie próby drogowej).



Ciekawe, bo podałeś datę tegoroczną, a u mnie zmiana softu naprawiła problem pół roku wcześniej.
Podobnie jak późniejsza wymiana zegarów - teraz spalanie ma tylko minimalne rozbieżności.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-28, 18:48   

Cav napisał/a:
u mnie zmiana softu naprawiła problem pół roku wcześniej

Na kimś musieli przetestować.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2021-09-22, 19:03   

mam podobny problem z chwilowym skokiem ciśienia na listwie cr sandero 2010r. 85KM, problem występuje tylko na zimnym silniku,na wolnych obrotach, występuje od nowości lecz był bardzo słabo zauważalny a teraz się nasilił bardzo, że występuje spory spadek obrotów na obrotomierzu na jakiś ułamek sekundy, zero błędów itd, ciśnienie wacha się od 150bar do 230bar ale tylko chwilowy skok później auto znowu chodzi powiedzmy 10s i znowu następuje takie szarpnięcie silnika, jedni piszą że winny regulator na pompie CR tyle że on kosztuje ponad 200zł inni że oringi na nim, jak się troszkę zagrzeje chodzi jak marzenie ;)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne