Akurat spalania benzyny nie monitoruję, bo ruszam dopiero gdy przełączy się na gaz. A przejechanie 10km raz na 5 tysięcy nie daje obiektywnego spalania.
Co do clipa - nie mam, bo trzeba mieć luźne 700zł
no to kup sobie najtańszy elm327 i telefonem sczytuj
Ja dokładnie tak samo rozgrzewam silnik i spalanie gazu rośnie w tym okresie .
Potem ludzie na forach pisza bzdury że im pali 7 l gazu ale nie podają że 3 l benzyny .
Witam wszystkich,
Jestem tu nowy i chciałbym zapytać przed zakupem Dacii Logan 1,6 MPI +LPG fabryczny 2012r.
Sprawdzałem auto i na benzynie pracuje prawidłowo, na gazie szarpie i silnik chodzi nierówno, słabo na niskich obrotach, zapala się i gaśnie kontrolka silnika/katalizatora (żółta), przebieg 155000km. Planuje usunąć cały przód fabrycznego LPG i wstawić tam nowego Staga Qbox , z nowymi wtyskiwaczami gazu. Czytałem że fabryczny LPG jest częściowo zintegrowany(przewody?sterownik?) i czy nie będzie problemów ze zmianą fabrycznego lpg na niefabryczny?
Jak myślicie jaki przebieg będzie można zrobić na takiej nowej niefabrycznej instalacji, zakładając że auto ma już 155kkm przejechane?
Ostatnio zmieniony przez Dominik 2015-11-29, 14:53, w całości zmieniany 1 raz
Problemów nie będzie żadnych . Po prostu położycie nowe kable .
Zintegrowane tzn w jednej wiązce , można się bawić w rozpruwanie itp ale łatwiej dać nowe obok .
Mimo wszystko ja twoim miejscu kupił bym sterownik z opla LC 02 (100-150 )
+ nowe wtryski ~300-400
+ regeneracja parownika ~ 50-70 zł
Sterowniki LC 02 mają możliwość pełnej ingerencji a mimo wszystko jest nadal fabryczny zestaw
My mamy LC 03 tam jest tylko możliwość odczytu parametrów .
Za 500 zł masz nową istalke na fabrycznych gratach
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-11-29, 17:23
Dominik napisał/a:
Witam wszystkich,
Jestem tu nowy i chciałbym zapytać przed zakupem Dacii Logan 1,6 MPI +LPG fabryczny 2012r.
Sprawdzałem auto i na benzynie pracuje prawidłowo, na gazie szarpie i silnik chodzi nierówno, słabo na niskich obrotach, zapala się i gaśnie kontrolka silnika/katalizatora (żółta), przebieg 155000km.
Karenzo Twoja propozycja jest bardzo ciekawa cenowo:)
Czy sterownik będzie pasował bez przerabiania wtyczek /pinów? czy będą jakieś dodatkowe kable?jakie wtryskiwacze proponujesz?
Eastcowboy czy wtryskiwacze nie powinny być już czarne (84kW/4=21kW/cyl)? Ogólnie to przy Med22 cena wzrasta do ok 900-1000 zł. Czy są tańsze, a jednocześnie dobre wtryskiwacze do fabrycznej instalacji? Mój gazownik proponuje Staga + Herculesy.
Rozumiem ze wpierw regulujemy luzy zaworowe, a potem naprawiamy/wymieniamy instalacje lpg?
Ostatnio zmieniony przez Dominik 2015-11-29, 22:10, w całości zmieniany 2 razy
Czy ktoś z forumowiczów miał problem ze wzrostem spalania w przypadku fabrycznej instalacji lpg?
Rozwiązałeś problem? Ja od pewnego czasu borykam się z podobnym, choć nieco wcześniej (mój Logan ma najechane raptem 11 tys km). Na początku robiłem podobne przebiegi jak Ty (też udawało się robić ponad 400km na zbiorniku). Teraz 300 to max, a na trasie nie problem usłyszeć alarm komornika już przy 250km.
Michał93 napisał/a:
ani tankowaniami niepełnymi.
Może ktoś rozwinąć temat? Niepełne tankowanie to akurat w moim przypadku dość częsta praktyka - jak jeżdżę tylko po mieście, nauczyłem się lać "za pięć dych". To ma jakiś wpływ na konsumpcję gazu, czy tylko na rzetelność wskaźnika poziomu gazu?
Mam pytanie czy ktoś zna specyfikacje fabrycznego a lepeij tego montowanego w salonie lpg.
Chodzi mi o wtryskiwacze reduktor itd dokladnie jakie nazwy bo wiem ze nazywaja to ogólnie landi renzo omegas plus czy jakoś tak
Postaram się sprawdzić co tam siedzi. Ale odradzam każdemu fabryczną ( czy ten fabryczny zestaw ) instalację gazową. Wedle instrukcji od Renault do instalacji nie ściągają nawet kolektora tylko wiercą w nim otwory ( ba jeszcze żeby to robili w optymalnym miejscu a w instrukcji podane jest tak by zrobić to szybko i prosto ) a koniec końców instalacja jest zrobiona tak by jakoś działała. Odcinanie gazu przy około 4 tyś obrotów bo instalacja tak zamontowana nie domaga. Lepiej olać tą gwarancję fabryczną i zamontować gaz poprawnie.
Postaram się sprawdzić co tam siedzi. Ale odradzam każdemu fabryczną ( czy ten fabryczny zestaw ) instalację gazową. Wedle instrukcji od Renault do instalacji nie ściągają nawet kolektora tylko wiercą w nim otwory ( ba jeszcze żeby to robili w optymalnym miejscu a w instrukcji podane jest tak by zrobić to szybko i prosto ) a koniec końców instalacja jest zrobiona tak by jakoś działała. Odcinanie gazu przy około 4 tyś obrotów bo instalacja tak zamontowana nie domaga. Lepiej olać tą gwarancję fabryczną i zamontować gaz poprawnie.
Mam w niej zainstalowaną instalację LPG firmy BRC i tam nie mam żadnego odcinania gazu pow. 4 tys. obrotów. Dała rady jechać na LPG przy prędkości 160 km/h.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
tylko w salonie zakładaja lendi renzo a nie brc troche mi szkoda jeszcze 1.5roku gwarancji:D.
Czy jest ktos kto ma juz dustera phll i zakladal gaz poza salonem. Bo ten silnik ma spelniac euro 5 i troche sie rózni od tych wczesniejszych euro 4 choc chyba tylko oprogramowaniem.
Nie wsyszlo mu to na dobre bo wszystkie dustery po 2014r maja problem z obrotami na zimnym silniku faluja od 500-1000 puki nie zalapie troche temperatury
W dusterach nawet na fabrycznej podobno przełącza na benzynę. Pewnie różnica w silnikach. Ja po gwarancji ( chyba że moja cierpliwość się skończy szybciej ) wywalam komputer od gazu, zdejmuję kolektor nawiercam chowam wtryskiwacze od gazu przed silnikiem tak jak powinno to być zrobione od początku i dziękuję. Renault ma problem żeby w super prostych silnikach założyć poprawną instalacje gazową.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum