Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-11-23, 11:13   

Akurat spalania benzyny nie monitoruję, bo ruszam dopiero gdy przełączy się na gaz. A przejechanie 10km raz na 5 tysięcy nie daje obiektywnego spalania.
Co do clipa - nie mam, bo trzeba mieć luźne 700zł :-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-23, 13:05   

no to kup sobie najtańszy elm327 i telefonem sczytuj

Ja dokładnie tak samo rozgrzewam silnik i spalanie gazu rośnie w tym okresie .
Potem ludzie na forach pisza bzdury że im pali 7 l gazu ale nie podają że 3 l benzyny .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-23, 13:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-26, 21:50   

Czy ktoś wie gdzie w rzeczywistości idzie ten kabel nr 3
nr kat 24 05 609 38R

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 594 raz(y) 50,07 KB

_________________
Moje auto
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-11-27, 21:29   

Wygląd jakby był puszczony w tunelu środkowym...
_________________
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-11-28, 07:55   

at phase 1 parallel at the gas pipe, directional to gas pressure regulator
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-11-28, 07:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-28, 08:02   

piotr. z napisał/a:
Wygląd jakby był puszczony w tunelu środkowym...


rozbierałem wykładzinę
żaden kabel tam nie biegnie

Mi się wydaje że ten kabel idzie na zewnątrz
_________________
Moje auto
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-28, 08:05   

eastcowboy napisał/a:
at phase 1 parallel at the gas pipe, directional to gas pressure regulator


Maybe you know what color is cable + 12V which opening valve on the gas cylinder
_________________
Moje auto
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-11-28, 09:08   

http://www.stara.landi.pl...RE184%20_PL.pdf
http://www.luccio.nl/down...m_Kf184_MED.pdf

also valid for ecu LC02
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-11-28, 16:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dominik 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Story
Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 4
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-11-29, 14:27   

Witam wszystkich,
Jestem tu nowy i chciałbym zapytać przed zakupem Dacii Logan 1,6 MPI +LPG fabryczny 2012r.
Sprawdzałem auto i na benzynie pracuje prawidłowo, na gazie szarpie i silnik chodzi nierówno, słabo na niskich obrotach, zapala się i gaśnie kontrolka silnika/katalizatora (żółta), przebieg 155000km. Planuje usunąć cały przód fabrycznego LPG i wstawić tam nowego Staga Qbox , z nowymi wtyskiwaczami gazu. Czytałem że fabryczny LPG jest częściowo zintegrowany(przewody?sterownik?) i czy nie będzie problemów ze zmianą fabrycznego lpg na niefabryczny?
Jak myślicie jaki przebieg będzie można zrobić na takiej nowej niefabrycznej instalacji, zakładając że auto ma już 155kkm przejechane?
Ostatnio zmieniony przez Dominik 2015-11-29, 14:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-29, 16:00   

Problemów nie będzie żadnych . Po prostu położycie nowe kable .
Zintegrowane tzn w jednej wiązce , można się bawić w rozpruwanie itp ale łatwiej dać nowe obok .


Mimo wszystko ja twoim miejscu kupił bym sterownik z opla LC 02 (100-150 )
+ nowe wtryski ~300-400
+ regeneracja parownika ~ 50-70 zł

Sterowniki LC 02 mają możliwość pełnej ingerencji a mimo wszystko jest nadal fabryczny zestaw
My mamy LC 03 tam jest tylko możliwość odczytu parametrów .
Za 500 zł masz nową istalke na fabrycznych gratach
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-29, 16:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-11-29, 17:01   

Karenzo napisał/a:

Karenzo
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616
Rocznik: 2012

My mamy LC 03 tam jest tylko możliwość odczytu parametrów .


Into the duster is LC03 only from 11_2013 Phase 2 built-in.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-11-29, 17:23   

Dominik napisał/a:
Witam wszystkich,
Jestem tu nowy i chciałbym zapytać przed zakupem Dacii Logan 1,6 MPI +LPG fabryczny 2012r.
Sprawdzałem auto i na benzynie pracuje prawidłowo, na gazie szarpie i silnik chodzi nierówno, słabo na niskich obrotach, zapala się i gaśnie kontrolka silnika/katalizatora (żółta), przebieg 155000km.


replace injectors
http://allegro.pl/wtryski...5826324342.html

Readjust valve clearance in the cylinder head


Delete the adaptation values in petrol and LPG ECU

drive and be happy :-D
 
Dominik 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Story
Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 4
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-11-29, 21:59   

Dziękuję Panowie, za szybką i rzeczową pomoc.

Karenzo Twoja propozycja jest bardzo ciekawa cenowo:)
Czy sterownik będzie pasował bez przerabiania wtyczek /pinów? czy będą jakieś dodatkowe kable?jakie wtryskiwacze proponujesz?

Eastcowboy czy wtryskiwacze nie powinny być już czarne (84kW/4=21kW/cyl)? Ogólnie to przy Med22 cena wzrasta do ok 900-1000 zł. Czy są tańsze, a jednocześnie dobre wtryskiwacze do fabrycznej instalacji? Mój gazownik proponuje Staga + Herculesy.

Rozumiem ze wpierw regulujemy luzy zaworowe, a potem naprawiamy/wymieniamy instalacje lpg?
Ostatnio zmieniony przez Dominik 2015-11-29, 22:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-29, 22:10   

Wtryski ci padły bo fabrycznie były trafione , moje też padły przy 30 tyś

bardzo prawdopodobne że je wymienisz będzie wszystko ok
Sam parownik się regeneruje (wymiana uszczelek )

Jeżeli komputer nie jest uszkodzony fizycznie nie ma sensu go wymieniać

Jeżeli chcesz tu masz wszystkie informacje o takiej podmianie
http://lpg-forum.pl/przer...ter-t46976.html
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-29, 22:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dominik 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Story
Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 4
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-11-29, 22:30   

Pytam o silnik 1,6 MPI, natomiast Duster z linka ma 16V , rozumiem że nie robi to różnicy w sterowniku lpg?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-29, 22:40   

1.6 mpi w dusterze ?
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-30, 06:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-11-30, 05:19   

Dominik napisał/a:


Eastcowboy czy wtryskiwacze nie powinny być już czarne (84kW/4=21kW/cyl)?



original from the factory
1.6MPI 2008-2010 black injectors, are too large because LPG injection time less than petrol injection time

1.6MPI 2011-2012 green injector, last new variant in orange

if you 2012 + black injector

are you sure, that LPG instalation original Dacia?
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-11-30, 05:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Scyzor 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 87
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 2015-11-30, 16:21   

Michał93 napisał/a:
Czy ktoś z forumowiczów miał problem ze wzrostem spalania w przypadku fabrycznej instalacji lpg?

Rozwiązałeś problem? Ja od pewnego czasu borykam się z podobnym, choć nieco wcześniej (mój Logan ma najechane raptem 11 tys km). Na początku robiłem podobne przebiegi jak Ty (też udawało się robić ponad 400km na zbiorniku). Teraz 300 to max, a na trasie nie problem usłyszeć alarm komornika już przy 250km.

Michał93 napisał/a:
ani tankowaniami niepełnymi.

Może ktoś rozwinąć temat? Niepełne tankowanie to akurat w moim przypadku dość częsta praktyka - jak jeżdżę tylko po mieście, nauczyłem się lać "za pięć dych". To ma jakiś wpływ na konsumpcję gazu, czy tylko na rzetelność wskaźnika poziomu gazu?
 
Dominik 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Story
Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 4
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-11-30, 16:41   

W pierwszym poście napisałem, że 2012 Logan Story 1,6MPI;)
Dzięki serdeczne za pomoc Panowie, nowa MCV już na forum:)
Ostatnio zmieniony przez Dominik 2015-12-03, 19:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2015-12-17, 07:48   

Mam pytanie czy ktoś zna specyfikacje fabrycznego a lepeij tego montowanego w salonie lpg.
Chodzi mi o wtryskiwacze reduktor itd dokladnie jakie nazwy bo wiem ze nazywaja to ogólnie landi renzo omegas plus czy jakoś tak
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-17, 09:31   

Postaram się sprawdzić co tam siedzi. Ale odradzam każdemu fabryczną ( czy ten fabryczny zestaw ) instalację gazową. Wedle instrukcji od Renault do instalacji nie ściągają nawet kolektora tylko wiercą w nim otwory ( ba jeszcze żeby to robili w optymalnym miejscu a w instrukcji podane jest tak by zrobić to szybko i prosto ) a koniec końców instalacja jest zrobiona tak by jakoś działała. Odcinanie gazu przy około 4 tyś obrotów bo instalacja tak zamontowana nie domaga. Lepiej olać tą gwarancję fabryczną i zamontować gaz poprawnie.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3700
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-17, 09:34   

SilverTM napisał/a:
Postaram się sprawdzić co tam siedzi. Ale odradzam każdemu fabryczną ( czy ten fabryczny zestaw ) instalację gazową. Wedle instrukcji od Renault do instalacji nie ściągają nawet kolektora tylko wiercą w nim otwory ( ba jeszcze żeby to robili w optymalnym miejscu a w instrukcji podane jest tak by zrobić to szybko i prosto ) a koniec końców instalacja jest zrobiona tak by jakoś działała. Odcinanie gazu przy około 4 tyś obrotów bo instalacja tak zamontowana nie domaga. Lepiej olać tą gwarancję fabryczną i zamontować gaz poprawnie.

Mam w niej zainstalowaną instalację LPG firmy BRC i tam nie mam żadnego odcinania gazu pow. 4 tys. obrotów. Dała rady jechać na LPG przy prędkości 160 km/h. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2015-12-17, 10:08   

tylko w salonie zakładaja lendi renzo a nie brc troche mi szkoda jeszcze 1.5roku gwarancji:D.
Czy jest ktos kto ma juz dustera phll i zakladal gaz poza salonem. Bo ten silnik ma spelniac euro 5 i troche sie rózni od tych wczesniejszych euro 4 choc chyba tylko oprogramowaniem.
Nie wsyszlo mu to na dobre bo wszystkie dustery po 2014r maja problem z obrotami na zimnym silniku faluja od 500-1000 puki nie zalapie troche temperatury
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-17, 10:18   

SilverTM napisał/a:
fabryczną (czy ten fabryczny zestaw)

To jest zasadnicza różnica - fabryczną montują w fabryce, a u dilera instalują dedykowaną.
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-17, 10:48   

W dusterach nawet na fabrycznej podobno przełącza na benzynę. Pewnie różnica w silnikach. Ja po gwarancji ( chyba że moja cierpliwość się skończy szybciej ) wywalam komputer od gazu, zdejmuję kolektor nawiercam chowam wtryskiwacze od gazu przed silnikiem tak jak powinno to być zrobione od początku i dziękuję. Renault ma problem żeby w super prostych silnikach założyć poprawną instalacje gazową.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne