Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakup Dustera 2
Autor Wiadomość
wodzak 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2013-10-14, 11:11   Zakup Dustera 2

Klamka zapadła. Będzie Dacia Duster. Jak tylko podotykam auto na żywo podpisuję umowę.
Nie mogę się tylko zdecydować na silnik: stary sprawdzony 1.6 czy TCE. Przebiegi raczej niewielkie, więc gazowanie raczej mnie nie interesuje. Z założenia nie planuję jeździć autem więcej niż 5 lat. Pożądane byłoby dynamiczne przyspieszanie, ale czy 1.2 mimo turbo nie jest trochę za mały? Auto wygląda jak mały czołg :)
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-10-14, 11:40   Re: Zakup Dustera 2

wodzak napisał/a:
Klamka zapadła. Będzie Dacia Duster. Jak tylko podotykam auto na żywo podpisuję umowę.
Nie mogę się tylko zdecydować na silnik: stary sprawdzony 1.6 czy TCE. Przebiegi raczej niewielkie, więc gazowanie raczej mnie nie interesuje. Z założenia nie planuję jeździć autem więcej niż 5 lat. Pożądane byłoby dynamiczne przyspieszanie, ale czy 1.2 mimo turbo nie jest trochę za mały? Auto wygląda jak mały czołg :)


czyli zanim go będziesz miał to minie z 6 miechów jeszcze :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-10-14, 11:44   

W ogóle do Duster to super wybór! Mam już przejechane 75 kkm i dalej uwielbiam to auto za wygląd, komfort i funkcjonalność.

Jak na małe przebiegi to Tce . Będziesz miał Freude um fahren :mrgreen:
Jak na duże przebiegi to 1,6. Nie wiadomo jak z awaryjnością Tce.
W seacie i vw jest mizeryja bo silniki nie wytrzymują (układ korbowy) turbinki.
Jak lubisz przyspieszać to wiedz, że 1.6 w moim Dusterze ze skrzynią 4x4 daje spod świateł minimalne gorsze wyniki niż Lacetti 1.6 (109 km) (akurat nieraz się ścigałem z moim Ojcem i na odcinku 300 metrów miał przewagi około 2/3 długości auta).
A fokusem 1,6 też jeździłem i wygląda to przyspieszenie podobnie jak duster. Fokus ma 100 koni ale jest ciut lżejszy. Wychodzi czasówką w praktyce identyko jak Duster.
Tce jeździłem w sandero i mcv ale 0.9 i rakieta to to z pewnością nie jest , ale 1,2 ma 125 kucy więc jest to akurat jak na to auto. Także jak na małe przebiegi to raczej 1,2.
Przejedź się Mcv. Jedna uwaga Tce ma 3 cylindry więc ma klang Tico (dosłownie).
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-10-14, 11:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
wodzak 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2013-10-14, 12:00   Re: Zakup Dustera 2

BoloSr napisał/a:


czyli zanim go będziesz miał to minie z 6 miechów jeszcze :)



Tak długo nie wytrzymam :) Wezmę 1.6.

Hakama4x4 napisał/a:
Jedna uwaga Tce ma 3 cylindry więc ma klang Tico (dosłownie).


Masz na myśli ten 0,9? Bo ten 1.2 TCe, jeśli to taki jak w Megane to tam są 4 cylindry.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-11-07, 22:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-10-14, 12:03   

Acha to przepraszam, to może. Słuchałem 0.9 będąc na jeździe próbnej w czasie pikniku Dacii.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-10-14, 12:05   

Hakama 4x4 napisał/a:
Jedna uwaga Tce ma 3 cylindry więc ma klang Tico (dosłownie).


Na pewno 0,9 ma trzy ale 1,2 chyba już cztery. Chyba, że się mylę, to proszę mnie poprawić.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-14, 12:09   

1.2 Tce w Lodgy ma 4 gary , ten z Dustera to wersja z turbo o zmiennej geometrii:
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-10-14, 12:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-14, 12:12   

Hau hau: http://www.powertrain.ren...nge/1.2-gdih5ft - 4 cyl.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-10-14, 12:16   Re: Zakup Dustera 2

wodzak napisał/a:
BoloSr napisał/a:


czyli zanim go będziesz miał to minie z 6 miechów jeszcze :)



Tak długo nie wytrzymam :) Wezmę 1.6.

Hakam 4x4 "Jedna uwaga Tce ma 3 cylindry więc ma klang Tico (dosłownie)."

Masz na myśli ten 0,9? Bo ten 1.2 TCe, jeśli to taki jak w Megane to tam są 4 cylindry.


a to nie ma znaczenia :)
w końcu zamawiasz i czekasz a kiedy się pojawia domówki w salonach to tego nikt jeszcze nie wie :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
wodzak 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2013-10-14, 12:19   

BoloSr napisał/a:
w końcu zamawiasz i czekasz a kiedy się pojawia domówki w salonach to tego nikt jeszcze nie wie :)


W salonie w Kielcach twierdzą, że w 44 tygodniu mają mieć diesla prestige na demówce. A TCe mają być na początku roku.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-10-14, 12:26   

wodzak napisał/a:
BoloSr napisał/a:
w końcu zamawiasz i czekasz a kiedy się pojawia domówki w salonach to tego nikt jeszcze nie wie :)


W salonie w Kielcach twierdzą, że w 44 tygodniu mają mieć diesla prestige na demówce. A TCe mają być na początku roku.


czyli poczekasz do tego 44 tygodnia potem zamówisz i poczekasz tak 12-16 tygodni :0 no chyba ze kupisz od nich demowke :):)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
wodzak 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2013-10-14, 12:37   

BoloSr napisał/a:
zyli poczekasz do tego 44 tygodnia potem zamówisz i poczekasz tak 12-16 tygodni :0 no chyba ze kupisz od nich demowke :):)


Demówki nie sprzedadzą od ręki. W cenniku poczyniono zastrzeżenie, że dotyczy on aut wyprodukowanych w 2013. Może produkcja trwa już od jakiegoś czasu i pewna ilość będzie dostępna bez konieczności czekania tych 12-16 tygodni?
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-10-14, 12:45   

wodzak napisał/a:
BoloSr napisał/a:
zyli poczekasz do tego 44 tygodnia potem zamówisz i poczekasz tak 12-16 tygodni :0 no chyba ze kupisz od nich demowke :):)


Demówki nie sprzedadzą od ręki. W cenniku poczyniono zastrzeżenie, że dotyczy on aut wyprodukowanych w 2013. Może produkcja trwa już od jakiegoś czasu i pewna ilość będzie dostępna bez konieczności czekania tych 12-16 tygodni?


toć do końca roku jeszcze jest wiec zamawiasz i robią :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
wodzak 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2013-10-16, 11:48   

Czekanie nie jest niestety moja mocną stroną. Z braku innych zajęć oddałem się przeglądaniu ofert innych producentów. I wpadł mi w oko Hyundai Elantra. Porównanie do Dustera nie na miejscu, ale w wersji Comfort z silnikiem 1.6 wychodzi 67 tysięcy.
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2013-10-16, 13:47   

wodzak napisał/a:
Czekanie nie jest niestety moja mocną stroną. Z braku innych zajęć oddałem się przeglądaniu ofert innych producentów. I wpadł mi w oko Hyundai Elantra. Porównanie do Dustera nie na miejscu, ale w wersji Comfort z silnikiem 1.6 wychodzi 67 tysięcy.

Ale już porównanie do ix35 jest całkiem na miejscu. Cena niewiele wyższa, a biorąc pod uwagę demówki, może nawet zbliżona, podobnie jak wyposażenie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-16, 14:20   

może i fajny ale to w ogóle inna klasa samochodu .
Duster to jednak SUV z aspiracjami terenowymi , nie porównywalne możliwości np w zimę oraz wygoda wszelkich nierówności oraz dużą wygodą w czasie jazy po płaskich jak stół naszych drogach .
Jeżeli zamierzać sprzedawać to tylko disel , 1.6 benzyna jest mułowata jak na tą wagę auta ale za to ślinik nie do zdarcia . Nie wspomnę o 4x4
_________________
Moje auto
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-16, 18:07   

Moja połowica już się sadziła na zakup TCe, a tu tymczasem okazuje się, że nie ma wersji 4x4. Oni chyba tam powariowali :-/

Co do samego TCe i jego konstrukcji, popieram przedmówców, że to świetne rozwiązanie dla osób robiących relatywnie niewielkie przebiegi, ale też świadomych konieczności chłodzenia turbiny itd. Zaletą w porównaniu z dCi poza oczywiście większą mocą jest ciut niższa cena zakupu, rozrząd na łańcuchu, brak DPF oraz normalne, elektromechaniczne wtryskiwacze, bo koszt tych piezoelektrycznych w CR potrafi zwalić z nóg.

Także jak dla mnie jeśli ktoś robi przebiegi rzędu 20.000 rocznie to TCe byłoby świetnym wyborem. Gdyby tylko miało 4x4 :roll:
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2013-10-16, 19:11   

przecież jest 5 lat gwarancji, myślę że nie ma się czym martwić, stałem przed tym samym dylematem i zamówiłem białego prestige'a 4x4 w dieslu
 
wodzak 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2013-10-16, 20:00   

johnson napisał/a:
zamówiłem białego prestige'a 4x4 w dieslu


zamówiłeś go bez oglądania? Sugerując się tylko zdjęciami?
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2013-10-16, 20:43   

Już prawie brałem model przed liftem ale w salonie powiedzieli, że lada dzień będzie nowa wersja. W starym strasznie odstraszał mnie środek. Na zdjęciach nowy wygląda dobrze. Wszystkie braki w wyposażeniu w nowym modelu uzupełnili, więc zamówiłem. Poza tym ten model będzie szedł jak ciepłe bułki w Europie więc potem czas oczekiwania się wydłuży. Do tego załapałem się na dobrą zniżkę ze staregu modelu i szkoda było nie skorzystać.
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-16, 20:52   

johnson napisał/a:
przecież jest 5 lat gwarancji, myślę że nie ma się czym martwić

Myślę, że wielu ludzi kupuje auto (zwłaszcza tej klasy) z myślą o eksploatacji dłuższej niż 5 lat lub 100.000km. A wtedy trzeba już brać pod uwagę żywotność pewnych elementów.

Inna sprawa, że jak ci się zapchają wtryskiwacze, bo np. na stacji w zbiorniku był jakiś syf to gwarancja nie będzie tego obejmować.

Jeśli interesuje nas tylko zakres wspomnianej gwarancji to bezwzględnie TCe wydaje się dobrym wyborem (na papierze, siłą rzeczy nie miałem jeszcze okazji się przejechać). Stąd też gdyby była wersja 4x4 to już bym zamówił. A tak to raczej musi być dCi :-/

wodzak napisał/a:
zamówiłeś go bez oglądania? Sugerując się tylko zdjęciami?

W sumie czemu nie? Auto zmieniło się minimalnie, więc wiadomo mniej więcej co się kupuje. Wewnątrz może w sumie być już tylko lepiej, bo gorzej to się raczej nie da :lol:
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2013-10-16, 21:10   

mendelmax napisał/a:
johnson napisał/a:
przecież jest 5 lat gwarancji, myślę że nie ma się czym martwić

Myślę, że wielu ludzi kupuje auto (zwłaszcza tej klasy) z myślą o eksploatacji dłuższej niż 5 lat lub 100.000km. A wtedy trzeba już brać pod uwagę żywotność pewnych elementów.

Inna sprawa, że jak ci się zapchają wtryskiwacze, bo np. na stacji w zbiorniku był jakiś syf to gwarancja nie będzie tego obejmować.

Jeśli interesuje nas tylko zakres wspomnianej gwarancji to bezwzględnie TCe wydaje się dobrym wyborem (na papierze, siłą rzeczy nie miałem jeszcze okazji się przejechać). Stąd też gdyby była wersja 4x4 to już bym zamówił. A tak to raczej musi być dCi :-/

wodzak napisał/a:
zamówiłeś go bez oglądania? Sugerując się tylko zdjęciami?

W sumie czemu nie? Auto zmieniło się minimalnie, więc wiadomo mniej więcej co się kupuje. Wewnątrz może w sumie być już tylko lepiej, bo gorzej to się raczej nie da :lol:


Ja już śmigam dieslami jakieś 5-6 lat i nigdy nie miałem kłopotu z paliwem ani wtryskami. Nie wiem czy 1.5 dci w Dusterze mają zamki na panewkach ale jak nie mają tak jak stare 1.5 DCI to raczej nie jeździłbym nim dłużej niż okres gwarancji, spokojny sen ma swoją cenę. Co do Tce to też był brany pod uwagę ale różnica w cenie jest taka, że spokojnie zwróci się na paliwie przez te 3-4 lata. Poza tym dci pasuje charakterem do Dustera i jeździ się naprawdę przyjemnie.
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-16, 22:02   

Ja mam diesle w rodzinie od paru ładnych lat (sam się zawsze wystrzegałem) i doświadczenia mam na tym polu różne. Niektóre bezproblemowe, inne ciągle się sypały. Jak dla mnie problem leży w tym, że jest to własnie gra o wysokie stawki- jak już się coś psuje, to psuje się bardzo drogo. Powyżej 10.000 fakturki już widziałem.

Co do zamków panewek, to o ile mi wiadomo dalej nie występują. Dlatego też autko na zimnym silniku traktuję naprawdę ultra delikatnie ;)
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2013-10-16, 22:20   

co do kosztów to się zgodzę, diesel jest tani póki się nie psuje a potem zaczyna się masakra, dlatego nowoczesny diesel tylko nowy, na gwarancji i bez stresu, po gwarancji czas sie pożegnać :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-16, 23:43   

Opowieści z mchu i paproci Cytryna i Gumiaka - rozdział 5 - napisał/a:
Nie wiem czy 1.5 dci w Dusterze mają zamki na panewkach ale jak nie mają tak jak stare 1.5 DCI to raczej nie jeździłbym nim dłużej niż okres gwarancji

Tymczasem w świecie rzeczywistym:
http://truckfocus.pl/tech...zamk%C3%B3w8221
Cytat:
Zamki panewkowe, nie mają na celu (jak się szeroko sądzi) zabezpieczenie półpanewki przed obrotem w otworze osadczym.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne