|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - temperatura pracy 1.5 dci
ex_perimental - 2015-03-23, 09:13 Temat postu: temperatura pracy 1.5 dci Czesc.
Duster z 2013 roku, silnik 1,5 dci - jaka jest jego normalna temperatura pracy? Wyciagane byly chlodnice, uklad ponownie zostal zalany i odpowietrzony (pytanie tylko jak?!? Czy jest jakas procedura na napelnianie ukladu- korki odkrecone, czy zakrecone... Nie ja to robilem i gdybam w tym momencie...) a temperature pokazuje na poziomie 2 kresek. Jest dlugo, dlugo nic, a potem nagle wskakuja dwie kreski i tak juz zostaje... Z nagrzewnicy leci zimne/letnie powietrze, gdy ustawie pokretlo w pozycji max grzanie. Odkrecalem korki na przewodzie nagrzewnicy i termostacie (zarowno na zimnym jak i cieplym silniku)- za kazdym razem leci tylko plyn, zadnych babli powietrza. Sa jeszcze jakies inne miejsca z korkami do odpowietrzenia? Przewody od chlodnicy sa gorace.
laisar - 2015-03-23, 10:03
DACIA Klub Polska » DACIA » Kompendium Dacii » Temperatura silnika / płynu - czujnik / wskaźnik / cegiełki » http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1158
W zasadzie 2 kreski są dla diesla normalne, ale da się go zmusić do 4 - http://www.daciaklub.pl/f...1650117#1650117
Dardus - 2015-03-23, 18:53
Powiem na podstawie mojego dci.
2 cegiełki oznaczają temp.płynu chłodz. dokładnie 57°c, zapalają się po ok.5 km. jazdy nie przekraczając 2000 obrotów silnika. Maksymalnie udało mi sie osiągnąć temp. 77/80° c (dalej 2 cegiełki 3 jeszcze nie
udało mi się uzyskać) , uzależnione jest to od wyskalowania (rodzaju)termostatu i wydaje mi się, że to będzie optymalna temperatura silnika na tę porę roku i jeszcze nie przy max obciążeniu.
Po osiągnięciu w/w temperatury zaczyna dobrze ogrzewać.
Wszystkie informacje te i jeszcze inne pochodzą bezpośrednio z czujników przekazywane za pomocą ELM-a i wyświetlanne na bieżąco w smartfonie. Gorące przewody wcześniej powinny być przy nagrzewnicy (tzw. krótki obieg), w przeciwnym razie może być wina termostatu.
Andrzej Zajczuk - 2015-03-23, 19:04
Schemat układu chłodzenie silnika Cdi K9K. Odpowietrzniki są dwa tak jak piszesz.
Jeżeli masz gorące przewody chłodnicy to znaczy , że termostat jest cały czas otwarty i do nagrzewnicy nie dociera podgrzany płyn.
W moim egzemplarzu termostat jest na 82 stopnie, temperatura oscyluje 80-84. Dwie cegiełki zapalają się jednocześnie przy temperaturze 58-60 stopni, dwie następne przy około 84, ale nie zawsze.
laisar - 2015-03-23, 21:13
Dardus napisał/a: | cegiełki 3 jeszcze nie udało mi się uzyskać |
Bo się nie da - zapalają się parami: 1-2, 3-4, 5-6 i dopiero na koniec 3 ostatnie razem, 7-8-9.
piku - 2015-03-23, 22:23
W moim aucie (1,5 dCi 110 KM) ciepłe powietrze z nawiewów zaczyna lecieć dość szybko (po kilometrze, a nawet trochę wcześniej). W obecnych warunkach (rano, gdy wyruszam w drogę jest ok. 2-4 C) dwie kreski uzyskuję po ok. 3 km. Potem cały czas są dwie kreski. Cztery uzyskuję: latem w mieście, latem w trasie, ostatnio w trasie (na dworze/na polu było ponad 10 C, jechałem dość dynamicznie - o ile Dusterem można jechać dynamicznie; zastrzeżenie dlatego, że niektórzy tu pewnie nie zgodzą się z opinią, że można).
wojtek_pl - 2015-03-24, 07:43
A ja jakoś tak dopiero w niedzielę miałem 4 cegiełki. Tak całą zimę dwie. I nie wiem skąd są brane odczyty do tych cegiełek bo jak kiedyś sprawdzałem temperatura silnika jest w normie, wg wskazań z OBD, osiąga odpowiednie wartości a drugi komplet cegiełek nie chce się pokazać. Dopiero jak na zewnątrz jest cieplej to to mam. I chyba jeszcze nie zdarzyło mi się widzieć zapalonych 6 cegiełek.
To już było, ale u mnie temperatura robocza płynu chłodzącego wg wskazań z OBD wynosi ok 80C. Przy przyspieszaniu rośnie do 83 - maks 85. Przy postoju spada do 77C.
corrado - 2015-03-24, 09:16
Ja mam przez całą zimę 4 kafelki tzn. po zagrzaniu oczywiscie po paru minutach, ustawiłem oczywiście osłonę grila całą . Przy okazji spalanie w W-wie w korkach i na wzglednie krótkich jazdach po ok 10km a czasami obwodnica polduniowa po 25km - 5.8L/100 - takze jestem zadowolony
laisar - 2015-03-24, 10:58
wojtek_pl napisał/a: | skąd są brane odczyty do tych cegiełek |
Z czujnika temperatury wody - w dieslach umieszczony jest w "komorze wodnej", tuż obok termostatu.
wojtek_pl napisał/a: | u mnie temperatura robocza płynu chłodzącego wg wskazań z OBD wynosi ok 80C |
Czyli jest dokładnie na granicy - a oprogramowanie wskaźnika na desce zapewne wygładza odczyty, więc wyświetla je z pewnym opóźnieniem, żeby nie cegiełki nie skakały w takiej sytuacji jak strobo.
|
|