|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Zapala się ABS i ręczny
wojtas80 - 2016-01-06, 18:16 Temat postu: Zapala się ABS i ręczny Witajcie
Może wy będziecie mieli jakieś pomysły. Otóż sprawa wygląda tak: Przy prędkości ok 80 km lub wyżej zapala się kontrolka abs i ręcznego i oczywiście znika abs. Wymieniłem już 2 przednie czujniki bo miałem zapasowe i problem dalej sie pojawia. Auto kupiłem niedawno uderzone lewym przodem ale abs nie był ruszony tylko przepalony był duży bezpiecznik abs pod maską. Może wy macie jakieś pomysły bo ja głupieję..... aha byłem na kompie i pokazywało coś o czujniku prędkości kół ale nie wiem gdzie tego szukać. Dodam iż opony mam osiowo takie same.
Problem znika po zgaszeniu auta a pojawia po ponownym przekroczeniu prędkości - może dacia to tylko do jazdy po mieście ? :)
Pozdrawiam
Marek1603 - 2016-01-06, 19:15
Może być uszkodzona tarczka lub wielowypust zanieczyszczony (zależy co jest) na piaście. Czujnik tylko zlicza impulsy. Sprawdziłbym właśnie lewą stronę. Niestety trzeba wszystko rozkręcać, włącznie z półosią przy piaście aby odsunąć i sprawdzić.
eplus - 2016-01-06, 19:19
W tylnych kołach też ą czujniki...
wojtas80 - 2016-01-06, 19:23
Abs jest na łożyskach w przednich kołach łożyska z obu stron zostały wymienione a co za tym idzie wszystko poczyszczone
kali - 2016-01-06, 20:47
Sprawdź podczas jazdy jakie prędkości widzi sterownik ABS z poszczególnych kół. Skoro zapala się kontrolka to w pamięci sterownika zapisano błędy. Jakie?
Lajkonik - 2016-01-07, 07:30
wojtas80 napisał/a: | Abs jest na łożyskach w przednich kołach łożyska z obu stron zostały wymienione a co za tym idzie wszystko poczyszczone |
... i może przy okazji zostały uszkodzone czujniki.
corrado - 2016-01-07, 08:45
Podłączyć DDT2000 (lub Clipa ) wejść w moduł ABS, i sprawdzić wszystkie czujniki prędkości kół - to tak najprościej bez brudzenia się.
wojtas80 - 2016-01-07, 09:45
Po wymianie łożysk przednich zostały stare czujniki na których wywalało ABS, po czym wymieniłem 2 czujniki na inne zapasowe, na których też wywala błąd. DDT2000.... przeprawa przez to to mordęga. Mam zainstalowany ale jeszcze nic nie odczytałem bo narzazie to dla mnie magia ale nie poddaję się. I teraz pytanko jeżeli już wejdę w moduł ABS to mam odczytać błędy kiedy mi wywali abs na włączonym silniku czy na zgaszonym kiedy błędu na desce już mi nie pokazuje. Bo tak jak pisałem błąd znika z deski rozdzielczej przy ponownym uruchomieniu silnika i pojawi się dopiero po przekroczeniu prędkości 80 km/h.
wojtek_pl - 2016-01-07, 11:41
A opony i koła masz tej samej średnicy ? I nie tylko na tej samej osi ale i pomiędzy osiami?
Jeżeli ABS stwierdzi, że przednie koła kręcą się znacząco szybciej/wolniej niż tylne to może zgłupieć i wywalić błąd.
Cytat: | tylko przepalony był duży bezpiecznik abs pod maską | Z jakiejś przyczyny się spalił. Jeżeli za bezpiecznikiem jest pompa ABS to może ona padła? Gdzie ona jest umieszczona? Może właśnie za tym uszkodzonym zderzakiem? I nie została wymieniona po wypadku?
Czy ABS w ogóle działa przy prędkości ok 50 km/h przed pokazaniem się błędu?
Co do sprawdzania błędu, jak ci się pokaże, to zjedź bezpiecznie na bok, nie gaś silnika i odczytaj błędy. BTW, być może po wymianie czujników jest OK ale błąd w komputerze ABS trzeba skasować ręcznie, bo jest zapamiętany na stałe, do ręcznego skasowania przez serwis.
wojtas80 - 2016-01-07, 12:02
wojtek_pl napisał/a: | A opony i koła masz tej samej średnicy ? I nie tylko na tej samej osi ale i pomiędzy osiami? |
opony mam inne na osiach ale tej samej średnicy i w podobnym zużyciu
wojtek_pl napisał/a: | Z jakiejś przyczyny się spalił. Jeżeli za bezpiecznikiem jest pompa ABS to może ona padła? Gdzie ona jest umieszczona? Może właśnie za tym uszkodzonym zderzakiem? I nie została wymieniona po wypadku?
Czy ABS w ogóle działa przy prędkości ok 50 km/h przed pokazaniem się błędu? |
Z jakiej przyczyny nie wiem ale pompa jest nietknięta po drugiej stronie komory silnika
wojtek_pl napisał/a: | Co do sprawdzania błędu, jak ci się pokaże, to zjedź bezpiecznie na bok, nie gaś silnika i odczytaj błędy. BTW, być może po wymianie czujników jest OK ale błąd w komputerze ABS trzeba skasować ręcznie, bo jest zapamiętany na stałe, do ręcznego skasowania przez serwis. |
Spróbuję ...
Marek1603 - 2016-01-07, 12:34
Może najzwyczajniej gdzieś jest przewód przecięty we wiązce do czujnika/wtyczki w kierunku sterownika.
wojtek_pl - 2016-01-07, 13:17
Marek1603 napisał/a: | Może najzwyczajniej gdzieś jest przewód przecięty we wiązce do czujnika/wtyczki w kierunku sterownika. | To raczej byłoby za proste i chyba błąd byłby od razu. To można sprawdzić, wystarczy odłączyć czujnik i zobaczyć czy objawy będą takie same (w co wątpię).
Czy średnicę opon z przodu i z tyłu mierzyłeś czy opierasz się na oznaczeniach ? Zmierz.
corrado - 2016-01-07, 14:29
ABS po dzwonie jak najbardziej mógł paść - mimo, że niby działa.
Miałem taki case w BMW po dzwonie.
Druga sprawa sprawdzić izolację i przewodzenie przewodów z czujników kół do modulatora / sterownika ABS/ESP. - schemat jest w temacie o montażu ASR/ESP w aucie bez ESP ( te same PINy do czujników są )
wojtas80 - 2016-01-07, 14:29
ok pomierzę... ale w bardziej skomplikowanych autach takich cyrków nigdy nie miałem a tu proszę ... daczka szczyt rumuńskiej motoryzacji :) no ale nic trzeba to jakoś rozkminić, muszę jeszcze do końca ten ddt2000 ogarnąć
Pozdrawiam
PiotrWie - 2016-01-07, 15:14
wojtas80 napisał/a: | ok pomierzę... ale w bardziej skomplikowanych autach takich cyrków nigdy nie miałem a tu proszę ... daczka szczyt rumuńskiej motoryzacji :) no ale nic trzeba to jakoś rozkminić, muszę jeszcze do końca ten ddt2000 ogarnąć
Pozdrawiam |
Może nie miałeś po takim dzwonie, a może były lepiej naprawione - jak naprawiasz samochód który po naprawie ma być wart 40 tyś to mniej drastycznie kontrolujesz koszty naprawy, jak połowę tego - to każda stówa się liczy.
wojtas80 - 2016-01-09, 15:08
No i mam problem nie mogę się połączyć przez ddt2000 z ABS, i innymi modłami się łączy a z abs nie może. Tak jak mówi corrado - mam zapasową pompę abs może wymienię i zobaczę co będzie, dziś przejrzałem przewody wszędzie czy któryś nie przecięty i nic. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. jak go kupiłem po dzwonie to był przepalony bezpiecznik F2 - (25A) - Bezpiecznik modułu elektronicznego ABS ale nic nie było przecięte itp po prostu go wymieniłem, ale od czego mógł złapać zwarcie? bezpośrednio z pompy?
corrado - 2016-01-10, 00:34
Wojtas80
http://www.daciaklub.pl/f...ad.php?id=11419
Tu schemat pompy ABS - możesz sprawdzić połączenia do czujnika obrotu koła ABS.
Druga sprawa oczywiście, tak. Jak płynie duży prąd - przez zwarcie w układzie sterownika ABS - to idzie przepalić bezpiecznik, inna możliwa przyczyna to zwarcie samych kabli ( poza sterownikiem ) .
Jak najbardziej możesz podłączyć nowy sterownik ABS, ale przedtem sprawdziłbym miernikiem czy aby na pewno nie ma zwarć przynajmniej te przewody zasilające i masy dobrze zaizolowane ( schemat powyżej ) , żeby nie upalić "nowego" ABSa.
rafaldci - 2016-06-21, 21:00
Witam
Mam podobny problem.
Clipem udało się odczytać, że prędkości kół przednich są równe 100 km/h, a koła tylne wg ABS krecą się w tym samym momencie z prędkością 108 km/h. Obecny jest defekt "Zgodność prędkości" albo cos w tym rodzaju, gaśnie po wyłączeniu zapłonu.
Różnica przez cały czas jest wyraźna , jak dłużej jedzie się z ustabilizowaną prędkością to wywala kontrolki ABS i ham ręcznego.
opony na obu osiach są takie same, w CLIPie parametr odpowiedzialny za średnicę kół wpisany poprawnie.
Co to może być?? Proszę o pomoc.
kali - 2016-06-21, 21:14
Musisz się pozbyć różnicy prędkości.
Masz to auto od początku? Co było robione?
Dardus - 2016-06-21, 21:25
Można spróbować przeczyścić czujniki ABS na tyle, np. u mnie było tam trochę syfu, ale takigo problemu nie miałem.
rafaldci - 2016-06-21, 21:28
Wiem własnie tylko nie wiem jak to ugryźć.
Auto jest służbowe , znajomego ale zadbane. Z racji, że coś tam mechanikuję przy Renówkach i mam CLIPa to przyjechał.
Robione były rzekomo klocki z przodu i faktycznie sprawdziłem że są zrobione, dodatkowo widzialem nową końcówkę drązka kier.
kali - 2016-06-21, 23:04
Czyszczenie nic nie da. Przyjrzyj się dokładnie oponą i felgą. Zrób nawet podmiankę przednie na tył. I kolejny test prędkości. Jeśli odczyty zostaną takie same to porównaj je jeszcze z prędkością pojazdu. Będzie wiadomo czy oszukuje przód czy tył. Będziesz wiedział które łożyska są do wymiany. Chociaż chyba w Clipie była możliwość % korekcji prędkości pojazdu.
Doktoreq - 2019-05-15, 07:05
Przepraszam za odgrzewanie kotleta, ale chciałem przekazać swoje odkrycia w temacie dla potomnych. Problem kolegi rafaldci wynika z zamontowania łożysk piasty przedniej z inną ilością biegunów abs niż łożyska piasty tylnej. W przypadku kolegi z tego co pamiętam zdaje się dt2000 miał możliwość ustawienia ilości biegunów (44/48) dla każdej osi, co umożliwi usunięcie usterki programowo bez wymiany łożysk. Ja osobiście wpadłem na minę po wymianie jednego (niestety budżet) łożyska z przodu, czego programowo skorygować się nie da (przynajmniej dt2000 nie pozwala). Problemem jest patologia oznaczeń łożysk w hurtowniach motoryzacyjnych - w systemach nie ma danych o ilości biegunów, bądź jest podawana kilka sposobów: 44/48 biegunów vs 88/96 zębów abs.
Przymierzam się w najbliższym czasie do poważniejszych prac przy samochodzie (w tym wymiana wszystkich łożysk) w związku z czym poszukuję informacji na temat łożysk piasty tył w Dacii Logan MCV z ABS - to zwykłe łożyska, czy mają wbudowany impulsator. Jeżeli mają impulsator to ile impulsów. Szukałem tych informacji w Dialogys, ale nie mogę nigdzie znaleźć rysunku rozbiorowego piasty tył z naniesionymi wszystkimi elementami (łożysk nie ma ani na rozbiorówce bębna, ani piasty).
Lordi - 2019-05-15, 09:56
To ja też dodam swoje spostrzeżenia.Mianowicie z przodu łożyska mam po liczeniu na ddt 2000 przednia oś 96 biegunów tył 88.Mam problem taki że po jezdzie z prędkością stałą zapala mi się ABS i kontrolka.Nie zgadza się synchronizacja prędkości kół przód np : jedzie 85 km/g a tył 91 km/g Oczywiście po wyłączeniu stacyjki i włączeniu kontrolki gasną i tak do następnego razu.Byłem w poniedziałek u znajomego mechanika i teraz tak czujnik działają prawidłowo , łożyska nie uszkodzone jedyne co ustalił to że opony z przodu mam po obwodzie 146 cm a z tyłu 147 czyli centymetr więcej i najprawdopodobniej czym dłużej jedzie tym większe przekłamania.I podmianka z tyłu na przód nie pomoże
mój post:
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17635
jedyne co nie wiem do ustawienia czy mam być w
K/F90 mała średnica hamulców 48(44 pary biegunów ) w tym przypadku tego akurat nie jestem pewien .Zamierzamy jeszcze wyeliminować te opony trochę to dziwne , w zasadzie żeby o 1 centymetr był taki problem z tym ABS -em .No ale kto to wie .Jak by co piszcie ja też dam znać ty to było to.
Lordi - 2019-05-15, 10:44
Doktoreq napisał/a: | Przepraszam za odgrzewanie kotleta, ale chciałem przekazać swoje odkrycia w temacie dla potomnych. Problem kolegi rafaldci wynika z zamontowania łożysk piasty przedniej z inną ilością biegunów abs niż łożyska piasty tylnej. W przypadku kolegi z tego co pamiętam zdaje się dt2000 miał możliwość ustawienia ilości biegunów (44/48) dla każdej osi, co umożliwi usunięcie usterki programowo bez wymiany łożysk. Ja osobiście wpadłem na minę po wymianie jednego (niestety budżet) łożyska z przodu, czego programowo skorygować się nie da (przynajmniej dt2000 nie pozwala). Problemem jest patologia oznaczeń łożysk w hurtowniach motoryzacyjnych - w systemach nie ma danych o ilości biegunów, bądź jest podawana kilka sposobów: 44/48 biegunów vs 88/96 zębów abs.
Przymierzam się w najbliższym czasie do poważniejszych prac przy samochodzie (w tym wymiana wszystkich łożysk) w związku z czym poszukuję informacji na temat łożysk piasty tył w Dacii Logan MCV z ABS - to zwykłe łożyska, czy mają wbudowany impulsator. Jeżeli mają impulsator to ile impulsów. Szukałem tych informacji w Dialogys, ale nie mogę nigdzie znaleźć rysunku rozbiorowego piasty tył z naniesionymi wszystkimi elementami (łożysk nie ma ani na rozbiorówce bębna, ani piasty). |
U nas jest chyba coś takiego
https://allegro.pl/oferta/pierscien-abs-tyl-dacia-logan-mcv-1-6-07-7508175824?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Doktoreq - 2019-05-15, 16:56
Lordi napisał/a: | opony z przodu mam po obwodzie 146 cm a z tyłu 147 czyli centymetr więcej i najprawdopodobniej czym dłużej jedzie tym większe przekłamania. I podmianka z tyłu na przód nie pomoże |
Centymetr różnicy na obwodzie praktycznie nie robi różnicy. Jak twierdzi matematyka żeby przy 82 km/h nastąpiła 5% (doświadczalnie mniej więcej tyle powoduje błąd abs) odchyłka odczytu prędkości z abs, różnica obwodów opon musi wynosić ponad 5% czyli dla twoich opon co najmniej 7,5 cm. Problem moim zdaniem niestety leży w doborze łożysk. Ktoś kiedyś prawdopodobnie wymieniał łożyska przednie (wszystko wskazuje na to że z tyłu jest osobny impulsator - trudniej o pomyłkę) i założył niewłaściwe.
Co do pomocy z DT2000 to opcji poruszonej w wątku http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17635 bym nie ruszał. Na chwilę obecną nie posiadam dostępu laptopa z DT2000 ani samochodu (oba użytkuje ojciec), ale pamięć mi podpowiada, że gdzieś dało zmienić się wartości dla przedniej i tylnej osi osobno. Gdyby kolega wrzucił screeny poszczególnych menu to może dałbym radę coś doradzić. Jeżeli taka opcja jest tylko urojeniem mojej pamięci to pozostaje tylko wymiana łożysk/impulsatorów na jednej osi na takie z identyczną ilością biegunów co na drugiej - a to niestety są koszta
Lordi - 2019-05-15, 19:40 Temat postu: załączniki Sorry za takie coś ale nie potrafię wstawić takiej ilości zdjęć na forum. Co do tych łożysk to tak po krótce Gdy zakupiłem samochód jakieś 2 lata temu to miałem problem z ABS zapalał mi sie pod razu po ruszeniu .Okazało się że jakiś mechanik założył łożysko odwrotnie pierścieniem na zewnątrz i nie liczyło.Łożysko zostało wymienione na nowe nie było problemu do stycznia.W styczni zaczeło wyć dość mocno przednie prawe i inny mechanik je wymieniał bo u mojego były długie kolejki.I po tej wymianie zaczeły się jakieś jaja z tym ABS-em.Więc postanowiłem sam zagłębić temat i zacząłem prace z DDT2000 zliczyłem bieguny z przodu i na jednej osi 96 a z tyłu 88 .W zasadzie do tej pory nie wiem czy mają być przód i tył jednakowe czy nie ????.Co do ustawień na fotce ZAPIS PARAMETRÓW SYSTEMY to można tylko wybierać trzy pierwsze opcje czyli
L90 lub B90 (44 pary biegunów)
K/F90 duża średnica hamulców 54(44 pary biegunów)
K/F90 mała średnica hamulców 48(44 pary biegunów)
na pozostałych 4 następnych kontrolka ABS wogóle nie gaśnie czyli lipa
ja mam trzecią opcję.
Co do pierścieni na tył to widziałem są do kupienia i jest 88 par biegunów a na przód łożyska są z 96 lub 88 par czyli można założyć takie jak na tyle 88 w wersji u mnie.Jeszcze na koniec takie jedno ale gdy liczyłem bieguny (pełen obrót koła z przodu 96 par bieg. pasek tła b ył na zielono,natomiast jak liczyłem tył wyszło 88 i pasek był na czerwono )nie wiem czy to dobrze czy zle nie ma informacji w ogóle .Z tych moich danych wynika teraz na spokojnie że przód kręci się szybciej od tyłu.Czy kiedyś w ogóle to jakoś się rozgryzie niby proste a jedna skomplikowane ustrojstwo.Przepraszam za w pisaniu ale mam wielki chaos w głowie po tym wszystkim .Mam nadzieję że parę informacji komuś się przyda.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/c9eb988f95754897
https://www.fotosik.pl/zdjecie/ba5d65407c2f58d2
https://www.fotosik.pl/zdjecie/4cd0985a4fde1f1d
https://www.fotosik.pl/zdjecie/5bb836faca651b79
https://www.fotosik.pl/zdjecie/8c592d847cb5b6dc
https://www.fotosik.pl/zdjecie/547cec5b314c90ec
https://www.fotosik.pl/zdjecie/ac908a868763c7a0
Lordi - 2019-05-15, 20:18 Temat postu: Re: załączniki
Lordi napisał/a: | Sorry za takie coś ale nie potrafię wstawić takiej ilości zdjęć na forum. Co do tych łożysk to tak po krótce Gdy zakupiłem samochód jakieś 2 lata temu to miałem problem z ABS zapalał mi sie pod razu po ruszeniu .Okazało się że jakiś mechanik założył łożysko odwrotnie pierścieniem na zewnątrz i nie liczyło.Łożysko zostało wymienione na nowe nie było problemu do stycznia.W styczni zaczeło wyć dość mocno przednie prawe i inny mechanik je wymieniał bo u mojego były długie kolejki.I po tej wymianie zaczeły się jakieś jaja z tym ABS-em.Więc postanowiłem sam zagłębić temat i zacząłem prace z DDT2000 zliczyłem bieguny z przodu i na jednej osi 96 a z tyłu 88 .W zasadzie do tej pory nie wiem czy mają być przód i tył jednakowe czy nie ????.Co do ustawień na fotce ZAPIS PARAMETRÓW SYSTEMY to można tylko wybierać trzy pierwsze opcje czyli
L90 lub B90 (44 pary biegunów)
K/F90 duża średnica hamulców 54(44 pary biegunów)
K/F90 mała średnica hamulców 48(44 pary biegunów)
na pozostałych 4 następnych kontrolka ABS wogóle nie gaśnie czyli lipa
ja mam trzecią opcję.
Co do pierścieni na tył to widziałem są do kupienia i jest 88 par biegunów a na przód łożyska są z 96 lub 88 par czyli można założyć takie jak na tyle 88 w wersji u mnie.Jeszcze na koniec takie jedno ale gdy liczyłem bieguny (pełen obrót koła z przodu 96 par bieg. pasek tła b ył na zielono,natomiast jak liczyłem tył wyszło 88 i pasek był na czerwono )nie wiem czy to dobrze czy zle nie ma informacji w ogóle .Z tych moich danych wynika teraz na spokojnie że przód kręci się szybciej od tyłu.Czy kiedyś w ogóle to jakoś się rozgryzie niby proste a jedna skomplikowane ustrojstwo.Przepraszam za w pisaniu ale mam wielki chaos w głowie po tym wszystkim .Mam nadzieję że parę informacji komuś się przyda.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/c9eb988f95754897
https://www.fotosik.pl/zdjecie/ba5d65407c2f58d2
https://www.fotosik.pl/zdjecie/4cd0985a4fde1f1d
https://www.fotosik.pl/zdjecie/5bb836faca651b79
https://www.fotosik.pl/zdjecie/8c592d847cb5b6dc
https://www.fotosik.pl/zdjecie/547cec5b314c90ec
https://www.fotosik.pl/zdjecie/ac908a868763c7a0 |
Na koniec jeszcze jedno pytanie .
Czy posiada ktoś jaką dokumentację techniczną Dacii Logan MCV na temat łożysk czy:
powinny być wszystkie z taką samą parą biegunów Np 88 na wszystkich 4 kołach ??? czy nie muszą .Jeżeli tak to sprawa prosta.
Doktoreq - 2019-05-16, 22:08
Sorry za późną odpowiedź, ale mam ogrom pracy na karku. Po zapoznaniu się ze screenami widzę, że nie ma opcji ustawienia ilości biegunów na osi.
Trochę teorii - ABS sprawdza prędkość obrotową koła licząc impulsy generowane przez koronkę magnetyczną. Żeby wiedzieć ile obrotów na minutę wykonuje koło ABS musi wiedzieć ile impulsów przypada na jeden obrót (44 czy 48). Mając tą informację zaprogramowaną, ABS dzieli zliczoną ilość impulsów w jednostce czasu (np. 44000 impulsów w ciągu minuty) przez tą właśnie zaprogramowaną wartość (44000 impulsów w ciągu minuty / 44 impulsu na obrót = 1000 obrotów na minutę). Następnie sterownik ABS mnoży ilość obrotów koła w ciągu minuty przez obwód koła (obwód koła wyliczony z zaprogramowanego rozmiaru kół), co w konsekwencji daje nam prędkość liniową. Dla przykładu 1000 obr/min * 147 cm/obr = 1000 obr/min * 0,147m/obr = 147 m/min = 8,82 km/h. Proces ten jest wykonywany dla każdego koła osobno, a następnie wyniki są porównywane. Jeżeli któreś koło wykazuje inną wartość prędkości od pozostałych (w trakcie hamowania) to sterownik ABS uznaje, że koło się ślizga i w konsekwencji zmniejsza na nim siłę hamowania (tak w dużym skrócie). Dlaczego więc błędy pojawiają się w trakcie przyspieszania mniej więcej przy jednakowej prędkości? Otóż sterownik ABS sprawdza dane z czujników cały czas i gdy wykryje różnicę prędkości kół większą niż ileś procent (nieduże odchyłki wynikają z nierównego zużycia ogumienia, uślizgu jednego koła przy ruszaniu, wpadnięcia w dziurę itp.) to uznaje, że któryś z czujników jest uszkodzony. Ze względów bezpieczeństwa (żeby nie wystąpiła asymetria pracy hamulców, bądź niepotrzebne wydłużenie drogi hamowania) system ABS zostaje wyłączony.
Podsumowując - ABS Dacii nie pozwala na ustawienie różnej ilości impulsów dla różnych kół więc niestety trzeba wymienić łożyska na takie, żeby wszystkie cztery koła miały taką samą ilość impulsów. Ta ilość impulsów powinna zostać zapisana w systemie wraz z informacją o typie hamulców (-> Zapis parametrów systemu -> Wybór pojazdu), przy czym najpierw powinniśmy wynotować sobie konfigurację fabryczną (-> Odczyt parametrów systemu -> Wybór pojazdu) i najlepiej do niej dążyć (o ile nie wymienialiśmy tarcz i bębnów to średnica hamulców nie powinna ulec zmianie).
Kolego Lordi czeka cię więc wymiana łożysk z przodu na takie które mają 44 pary biegunów co powinno być tożsame z 88 zębami obręczy ABS.
Nie podchodzić do samodzielnej wymiany łożysk przednich bez odczytania konfiguracji z samochodu, pytać mechaników przed wymianą łożysk czy są w stanie konfigurację odczytać, po odebraniu samochodu od mechanika rozpędzić się powyżej 80 km/h, żeby sprawdzić czy założono właściwe łożyska.
Doktoreq - 2019-05-16, 22:39
Dla potomnych - w ekranie Zapis parametrów systemu w polu Wybór pojazdu mamy do wyboru różne opcje.
Kody L90, B90, K90 i F90 to kody modelu samochodu (L90 - Logan Sedan, B90 - Sandero, K90 - Logan MCV, F90 - Logan Furgon/VAN. Duża średnica hamulców 54, mała średnica hamulców 48 oznaczają średnicę tłoczka zacisku przedniego w milimetrach (odpowiednio: duża średnica - tłoczek 54 mm, mała średnica - tłoczek 48 mm). Tekst w nawiasie oznacza ilość impulsów dla systemu ABS wygenerowanych przez jeden obrót koła (odpowiednio 44 i 48 impulsów na obrót). Opcja Absence configuration to całkowite wymazanie parametrów z systemu ABS.
Lordi - 2019-05-17, 20:46
Bardzo dziękuję kolego Doktoreq naprawdę włożyłeś sporo pracy w rzetelny i przejrzysty opis tego ABS-u
Tak jak napisałeś do wymiany będą łożyska z przodu ja mam 96 par biegunów , tył 88 par.
i chyba trzeba będzie założyć te 88 par na przód.
Dzwoniłem dzisiaj do JASZPOLU na Przybyszewskiego i co ciekawe podałem swój numer WIN i nawet po tym nie potrafili określić jakie łożyska powinny być w tym samochodzie chodzi o te bieguny właśnie powiedzieli że w tym roczniku były dwa modele z różnymi łożyskami.No przecież to jest jakaś kpina, żeby salon nie wiedział jakie powinny być łożyska i bądz tu mądry.Skoro oni nie wiedzą to ja mam wiedzieć .
No brawo .Czy już naprawdę trzeba się na wszystkim znać ja ( i tu pada niecenzuralne słowo)ole.
No i będzie parę setek w plecy ja się na pewno tego nie podejmę sam Dzięki jeszcze raz na pewno się przyda inny osobą z takimi problemami .pozdrawiam serdecznie
Benoo - 2020-11-12, 18:22
Witam mam podobny problem z ABS ,zapala się po ruszeniu ,czujnik dobry
Więc wymienię łożysko bo pewnie edytor ABS uszkodzony,tylko pytanie jakie łożysko oryginał podają w renault 48 impulsów, wytłoczki hamulcowe mam 48 km, to łożyska powinny być 44 impulsy
Sandero 1.6 mpi
|
|