DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Demontaz intercooler-a/chlodnicy Lodgy/Dokker

shrek - 2016-06-26, 14:57
Temat postu: Demontaz intercooler-a/chlodnicy Lodgy/Dokker
1. Na poczatek sciagamy zderzak instrukcja tutaj: http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13439

2. Demontujemy plastikowa dolna oslone silnika.

3. Demontujemy plastik naprowadzajacy powietrze na IC. Dwa zaczepy na dole(czerwone strzalki). Odpinamy, odciagamy do siebie, dzwigamy ku gorze, zeby odczepic z gornych zaczepow (na zielono), wyciagamy w dol pod belka



4. Odkrecamy srubke trzymajaca dolna rure IC-a



5. Odbezpieczamy zawleczki z rur IC-a. Nalezy ta czynnosc wykonac delikatnie bo zerwanie, uszkodzenie zawleczek lub plastykow laczy sie z wysokimi kosztami wymiany calej rury dolotu powietrza. Przed zsunieciem rur nalezy byc pewnym, ze zawleczki zostaly odbezpieczone i same trzymia sie w swoich gniazdach. Rury schodza lekko, wiec nie szarpiemy i nie podwazamy. Jakikolwiek opor swiadczy ze , zawleczki trzymia.


6. Teraz gdy mamy odpiete rury. Wyciagamy jeden plastikowy gorny element trzymajacy IC i i dwa trzymajacz chlodnice. Tak jak na foto odciagamy zaczep i wyjmujemy do gory.


7. Wyciagamy gniazda. Mamy cztery zaczepy do wcisniecia i wychodza bez problemu. Wyciagamy 1 z IC i 2 z chlodnicy



8. Odczepiamy IC od chlodnic jeden zaczep i wychodzi do gory


9 Na tym etapie mozemy albo wyciagac IC lub odpiac przewody i zdemontowac chlodnice( ja zajme sie IC.

10. Lekko dzwigamy chlodnice wody i klimy tak aby wyszla z dolnych mocowan i przsowamy maksymalnie do tylu i w prawo (patrzac od przodu auta)

11. Odczepiamy plastik ktory jest na chlodnicy .


12. Plastik musimy ustawic tak jak na foto (na czerwono). Bez obawy nie peknie jest miekki , chyba ze , bedziecie pracowac przy -20. Wyciagamy IC w dol i wychodzi po luku (zielona strzalka). Trzeba to robic delikatnie zeby nie uszkodzic przewodow klimy., bo naprawde nie ma tam zbyt duzo miejsca.

shrek - 2016-06-26, 15:30

Oryginalny nr IC zamontowanego w moim aucie to : 144966051R . ja kupilem taki o numerze: 144961381R/B Najprawdopodobniej montowany w clio,captur. IC od renowek jest mlodszy bo z 2014 lub 15 roku i widdac znaczne roznice. Rdzen o 2 mm grubszy, polaczenie rdzenia z elementem plastikowym solidniejsze, no i ten plastik jakis taki masywniejszy. Poza tym wszedl bez najmniejszego problemu wszystkie srednice rur, rozstaw mocowan, itd identyczne.
wat - 2016-09-13, 13:17

ty lepiej powiedz co Cie skłoniło do wymiany, wszak jeszcze prawie nówka nie wyeksploatowana ;)
shrek - 2016-09-13, 15:43

Tu masz temat http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13257 A tak w skrocie to sie rozkleil nie duzo, ale bylem przed wyjazdem do PL, wiec wolalem wymienic go w domu niz w niemczech na autostradzie .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group