|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - jak spuscic plyn z chlodnicy w Logan 1.6 rocznik 2008 ?
arturp - 2016-10-10, 11:24 Temat postu: jak spuscic plyn z chlodnicy w Logan 1.6 rocznik 2008 ? Witam,
Czy ktos moze doradzic jak spuscic plyn z chlodnicy w Logan 1.6 kombi rocznik 2008 (105 KM)
nr. VIN: UU1KSDAM538637694, bo nie widze zadnego zaworu - czy naprawde trzeba luzowac przewod na dole chlodnicy ?
dziekuje i pozdrawiam,
Artur
DrOzda - 2016-10-10, 11:32
Tak , ASO luzuje dolny przewód przy chłodnicy (po czym niedokładnie go przykręca hehe) ....
arturp - 2016-10-10, 11:52
dziekuje za szybka odpowiedz :)
laisar - 2016-10-10, 12:23
Przejrzałem na szybko katalogi części kilku marek - http://www.catcar.info/en/ - i albo nie umiem szukać, albo faktycznie nikt nie daje już zaworów?
Np w niektórych toyotach i fordach widziałem tylko co najwyżej korki spustowe w chłodnicach...
shrek - 2016-10-10, 14:14
laisar napisał/a: | Przejrzałem na szybko katalogi części kilku marek - http://www.catcar.info/en/ - i albo nie umiem szukać, albo faktycznie nikt nie już zaworów |
Ekonomia
laisar - 2016-10-10, 15:12
shrek napisał/a: | Ekonomia |
To wiadomo - o ile faktycznie z nich zrezygnowano?
Józef - 2016-10-10, 15:41
Wymiana płynu
kali - 2016-10-10, 16:57
Spotkać korek w chłodnicy we współczesnym samochodzie to prawie jak trafić 5 w totku.... Już 30 parę lat temu w VW grup korków nie było. Już Golf 2 nie miał korka. Dziś to normalka. Dacia wcale się z tego trendu nie wyłamuje.
arturp - 2016-10-14, 12:35
ile litrow plynu wchodzi do Logan 1.6 kombi rocznik 2008 (105 KM) i jaki polecacie jako caloroczny ?
laisar - 2016-10-14, 12:45
arturp napisał/a: | ile litrow plynu wchodzi do Logan 1.6 kombi rocznik 2008 (105 KM) |
4,5 dm3 bez klimy, 5,45 z klimatyzacją.
arturp napisał/a: | jaki polecacie jako caloroczny ? |
Renault zaleca jedynie "swój" GLACEOL RX (typ D), ale tak naprawdę nadaje się każdy "normalny", czyli oparty na glikolu etylenowym.
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=265
arturp - 2016-10-14, 13:09
bardzo dziekuje za szybka odpowiedz :)
Lordi - 2018-10-18, 09:52
Pytanko chciałem wymienić płyn w chłodnicy,układzie chłodzenia nie wiem kiedy był wymieniany i co w nim siedzi na K2 Kuler .Czy będzie to dobry płyn i czy jest tylko ten odpowietrznik układu jak na foto od Józefa czy jest jeszcze jakiś ??
shrek - 2018-10-18, 10:34
Plyn w kolorze zoltym. Taki jak do renowek.
Odpowietrznikow szukac na termostacie, zasilaniu nagrzewnicy, chlodnicy. Moze byc tylko jeden.
Lordi - 2018-10-18, 19:59
shrek napisał/a: | Plyn w kolorze zoltym. Taki jak do renowek.
Odpowietrznikow szukac na termostacie, zasilaniu nagrzewnicy, chlodnicy. Moze byc tylko jeden. |
Dzięki serdeczne.
bartos123 - 2018-10-18, 20:53
Jest tylko jeden odpowietrznik.
Co do płynu, to w takiej sytuacji polecam Preston.
ken-wawa - 2019-08-31, 08:56
kali napisał/a: | Spotkać korek w chłodnicy we współczesnym samochodzie to prawie jak trafić 5 w totku.... |
Wydaje mi sie, ze Suzuki Vitara wciaz ma zaworek na dole chlodnicy. Czy ktos moze to potwierdzic?
ken-wawa - 2019-08-31, 08:58
I jeszcze pytanka:
1) Jaka jest teoretyczna pojemnosc i ile praktycznie wchodzi plynu? Czy przejmowac sie roznica, ktora pewnie bedzie?
2) Czy plukac uklad najpierw woda destylowana? Jak to zrobic najlepiej? Czy jesli zostanie troche wody w ukladzie, czy przejmowac sie tym po dolaniu plynu? (Chodzi o to, ze jesli np. zostaloby 10% wody w jakis zakamarkach, to np. temperatura zamarzania takiej mieszanki bedzie inna, czy wtedy dolac np. troche wiecej koncentratu?)
route2000 - 2019-09-02, 10:00
Sam robiłem układ chłodniczy.
Spuszczanie płynu nie należy do łatwych, bo nie ma żadnego korka spustowego.
Zrobiłem to na chama, przyciąłem dolny wąż, założyłem trójnik na obejmy a przy wylocie dałem zawór spustowy.
Po spuszczeniu układu wlewałem wodę destylowaną z środkiem do płukania układu chłodniczego.
A co zostaje trochę wody to nie zaszkodzi, można więcej za to dać koncentratu i będzie git.
Gorąco polecam środek BIO DEGREASER do czyszczenia chłodnicy z oleju. Można kupić je na allegro:
https://allegro.pl/oferta/bio-degreaser-do-czyszczenia-chlodnicy-z-oleju-7534870432
Ma bardzo przyjemny zapach i dokładnie czyści układ. To robiłem zaledwie parę dni temu.
Pojemność układu to w zależności czy jest klima czy nie ma i tak z klimą to ok. 6,5 l a bez klimy to ok. 5,5 l (dane dla silnika K7M - 1,6 8V 84 KM).
corrado - 2019-09-02, 10:51
co zrobiłeś? przeciąłęś przewód by spuścić płyn?:o
Spuszczanie płynu nie należy do łatwych
Powiedzialbym ze nie nalezy do trudnych - wymienialem rok temu u siebie chlodnice.
route2000 - 2019-09-02, 11:23
corrado, bo dostęp do obejmy dolnej rury chłodnicy jest trudny, chyba że jak się wyjmie wentylator z chłodnicy to już jest łatwej.
I tak musiałem rozebrać cały układ chłodzenia wraz z chłodnicą, bo olej dostawał się tam (natomiast płyn chłodniczy nie przedostawał się do oleju - nie widać budyniu czy masła na korku wlewu oleju i poziom oleju nie wzrastał). Cienkie węże musiałem wymienić na nowe nieoryginalne, bo już były nasączone olejem i przy okazji zrobiłem małą modyfikację, mianowicie poprzez dodanie zaworu spustowego. Chłodnicę przemyłem wodą ze środkiem i przepłukałem nagrzewnicę.
Głowica była robiona i nadal dostawał się olej. Dopiero ktoś powiedział, że może to w miejscu, gdzie jest styk głowicy z termostatem, przedostaje tam się olej.
Po wymianie obudowy na nowy i przez silikon wysokotemperaturowy uszczelniłem to miejsce.
Na razie nie widzę już pojawiania się budyniu czy majonezu w zbiorniczku wyrównawczym.
Na razie jeżdżę na wodzie destylowanej i jak będzie OK to jeszcze raz robię ostatnią płukankę i wlewam właściwy płyn chłodniczy.
toka93 - 2019-09-02, 12:05
W Lodgy jest łatwy dostęp do dolnego przewodu po zdjęciu osłony pod silnikiem.
route2000 - 2019-09-03, 08:05
toka93 napisał/a: | W Lodgy jest łatwy dostęp do dolnego przewodu po zdjęciu osłony pod silnikiem. |
Jak ma dostęp do kanału, inaczej ciężko jest cokolwiek manewrować pod autem.
Sam to przerabiałem.
|
|