|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Dolot zimnego powietrza za 40 złotych
jjmalin - 2017-07-25, 19:41 Temat postu: Dolot zimnego powietrza za 40 złotych Witam. Wykonałem stosowny dolot zimnego powietrza. Potrzebne rzeczy: rura kanalizacyjna 50, kolanko 67 st. redukcja z 50 na 75, rura krótka kanalizacyjna 75. Dodatkowo okleiłem matą izolacyjną obudowę filtra powietrza, wyciąłem szlifierką dziurę w osłonie silnika na rurę i łączenia przejechałem taśmą izolacyjną. Uciąłem wąż dolotowy z obudowy filtra.
Wygląda to tak:
shrek - 2017-07-25, 20:08
Ile kuni wiecej?
laisar - 2017-07-25, 20:27
Pobieranie powietrza spod płyty ochronnej silnika to zdecydowanie _zły_ pomysł.
Po pierwsze, tuż nad powierzchnią drogi jest znacznie więcej zanieczyszczeń niż wyżej.
Po drugie, wylatuje tędy powietrze ogrzane w czasie opływania bloku silnika.
Po trzecie, przepływ styczny do otworu rury powoduje zmniejszenie w niej ciśnienia, czyli utrudnia zasysanie powietrza do silnika.
shrek - 2017-07-25, 20:35
Taki bedzie lepszy. Da 1 kun wiecej.
jjmalin - 2017-07-25, 20:38
raczej mi się wydaje, że spod spodu leci zimne powietrze. po drugie wyłapuje mi to wkładka K&N. po trzecie lepsze chyba to niż branie powietrza z góry. Testowałem wstępnie na spiro rurze i było git. Lepsze przyśpieszenie podobnie jak na uciętej rurze. gdzie indziej nie ma miejsca na zamontowanie dolotu. mam jeszcze matę izolacyjną to rurki mogę jeszcze zaizolować.
laisar - 2017-07-25, 20:42
jjmalin napisał/a: | raczej mi się wydaje |
To prawda.
jjmalin napisał/a: | wyłapuje mi to wkładka K&N |
Nie.
jjmalin napisał/a: | lepsze chyba to niż branie powietrza z góry |
Nie.
jjmalin napisał/a: | było git. Lepsze przyśpieszenie podobnie jak na uciętej rurze |
"Raczej mi się wydaje" << hamownia.
(Owszem, przy niskich prędkościach jeszcze nie ma efektu dyszy na końcu rury, a długi dolot obniża obroty maksymalnego momentu, ale potem niemal na pewno zrobi się wielokrotnie gorzej niż w rozwiązaniu seryjnym).
jjmalin - 2017-07-25, 20:54
z góry przy uciętym leci znowu ciepłe powietrze z silnika. zobaczymy po spalaniu
shrek - 2017-07-25, 21:05
To co robisz to niczemu nie sluzy i zalatuje agrotjuningiem.tak jak pisze laisar tylko pogarszasz sytuacje i masz zludne odczucie polepszenia osiagow.
laisar - 2017-07-25, 21:46
jjmalin napisał/a: | z góry |
To powinno oznaczać "znad maski / zderzaka", nie "nad silnikiem pod maską"...
Fruxo - 2017-07-25, 21:57
http://www.daciaklub.pl/f...1637964#1637964
corrado - 2017-07-25, 22:14
Czyli w tym samym silniku, sa rozne polozenia wlotu powietrza do dolotu w phase1 i phase2 ? W phase 2 dolot biegnie na wprost sprzed grila ?
I jest dokladnie nadal ta sama moc i moment obrotowy ?
Fruxo - 2017-07-25, 22:20
Dane nominalne będą takie same bo oni je określają na hamowni silnikowej , dolot jest po to żeby zasysać powietrze o temp 20-30 C a nie z komory gdzie jest 60
przemoc84 - 2017-07-26, 10:00
no ale to chyba logiczne bo dla mnie montowanie dolotu z rur PCV to już dziwne, nie dość że szybciej się nagrzewa to jeszcze przy gorącym silniku i jego bliskości to się topić będzie
jjmalin - 2017-07-26, 13:44
blisko silnika akurat nie jest i topić się nie będzie. mata termoizolacyjna zrobi robote. niestety nie ma innego sensownego miejsca. fabryczne to jest jakaś kpina.
laisar - 2017-07-26, 18:40
jjmalin napisał/a: | fabryczne to jest jakaś kpina |
Nie jest, ale nawet gdyby tak założyć, to Twoje dzieło jest niestety jeszcze gorsze.
michele - 2017-07-26, 21:09
(Jakoś zdjęć nie widzę)...
Większa kałuża, chlap i masz wodę w silniku Zastanawiam się po co to zrobisz?
shrek - 2017-07-27, 05:59
Moc i jeszcze raz moc.
przemoc84 - 2017-07-27, 07:26
shrek napisał/a: | Moc i jeszcze raz moc. |
i lans +200 na dzielni jak pierdzi głośniej, bo domyślam się że tak jest skoro więcej powietrza niby...
jjmalin - 2017-08-02, 18:20
Zmieniłem koncepcję. Wywaliłem grill, wyciąłem plastik od strony chłodnicy z prawej strony, uciąłem blaszkę od mocowania chłodnicy, bo z rurą 50 nie mogłem się zmieścić. Włożyłem między lampę a chłodnicę ( trochę na siłę ale weszło ). Przed chłodnicą jest redukcja 75 na 50 ( szeroki lejek łapiący ), kolanko między chłodnicą a lampą 67 st. potem rurka żebrowana sanitarna biała i 50 łącząca oryginalny dolot z resztą. Trochę zabawy było. Powietrze łapie z przodu, rurki odizolowane od ciepła matą termoizolacyjną
michele - 2017-08-02, 19:29
i jak wrażenia?
jjmalin - 2017-08-02, 19:49
troszkę grill zasłania. ale wlot jest całkiem oki, dynamika też. zobaczymy po spalaniu. a co do rozwiązania poprzedniego. z przodu to niby woda nie będzie leciała ? też poleci
Uprzedzam sugestię: grill będzie poprawiony w sensie malowanie
|
|