|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Po sąsiedzku 0.9 Tce
peterbydzia - 2017-10-28, 14:53 Temat postu: Po sąsiedzku 0.9 Tce Witam serdecznie, jak w tytule, po sąsiedzku.
Jestem posiadaczem Clio IV, poniżej opiszę mój problem, może ktoś z Forumowiczów zetknął się z takim problemem:
Mam problem z autkiem - 3 dni temu wyjeżdżam z pracy, odpalam maleństwo a tu na wyświetlaczu choinka:
symbol klucza, zaplanuj przegląd, skontroluj układ wtrysku paliwa, skontroluj układ wydechowy itd. oprócz tego samochód zaczął mulić. Szybka zawrotka na parking firmowy i telefon do mechanika. Przyjechał na drugi dzień, odpalił furę - silnik chodziła w miarę normalnie - pojechał do siebie do warsztatu. Komputer diagnostyczny wyświetlił mu podobno błąd cewki zapłonowej na jednym z cylindrów. Podobno wymienił ją, pokasował błędy i odstawił mi samochód. Wróciłem do domu - wszystko ok., rano pojechałem do pracy - ok., wracam z pracy - zatrzymałem na zakupy, odpalam na nowo furkę - komunikat: zaplanuj przegląd, skontroluj układ wtrysku paliwa. Samochód miał moc, dojechałem na parking pod blokiem. Telefon do mechanika - powiedział, że jak auto nie straciło mocy to mogę jeździć a on w poniedziałek sprawdzi jeszcze raz. Dzisiaj w sobotę rano pojechałem Clio do pracy i wróciłem, cały czas moc jest, kontrolki się palą. Nadmienię tylko, że akumulator ma 12,4V (przy wyłączonym silniku). Nie wiem jak pojemność - ma 4 lata (tyle co samochód). Zbiornik paliwa pełny do połowy, tankuję zawsze na CIRCLE-K paliwo miles 95. Autko ma nakulane 37 tysięcy.
Czy Szanowni Forumowicze spotkali się z taką osobliwością, za wszelkie sugestie/pomysły będę wdzięczny...
goswee - 2017-10-28, 16:27
A ile V ma akumulator na wlaczonym silniku?
zwirz - 2017-10-28, 16:28
W naszych Daciach nie ma takich cudów - masz tylko kontrolkę check engine żadnych komunikatów, wyświetlaczy z napisami etc :)
RowerekCombi - 2017-10-28, 16:38
no i nadmiar elektroniki wychodzi bokami jak to we francuzach masakra
arnold - 2017-10-28, 16:54
Mechanik Ci sprawdzi co zapisał Komputer i będziesz wiedział na czym stoisz.
Fruxo - 2017-10-28, 19:10
zatankuj paliwo na innej stacji i odłącz aku przy okazji.
0,9 tce ma zwyczajny wtrysk pośredni tam nie ma co się psuć
luckyboy - 2017-10-28, 19:20
arnold napisał/a: | Mechanik Ci sprawdzi co zapisał Komputer i będziesz wiedział na czym stoisz. |
Dokładnie, bez kompa nie warto ruszać z tematem.
peterbydzia - 2017-10-28, 19:23
Napięcie jutro sprawdzę miernikiem. Poproszę mechaniora aby podał mi kody błędów i zobaczymy... Tak, czy owak serdecznie dziękuję za odzew.
Michał B24 - 2017-10-28, 20:29
Może po prostu, mechanik nie skasował Ci przeglądu, przy wymianie oleju ostatniej?
czaju - 2017-10-29, 07:55
Ibiza w podobny sposób mi wariowała (try awaryjny, ograniczenie mocy, v-max 80km/h), powód okazał się prozaiczny - luźny kabel zapłonowy. Ostatnio jest trochę wilgotno, więc może warto zacząć od posprawdzania kabli i przewodów pod maską.
shrek - 2017-10-29, 09:58
Podaj kody bledow wraz z opisami i czym byly odczytywane.
Moze byc tak jak pisze czaju, ale renowki przewaznie jak padaja kable lub uklad zaplonowy wywalaja "pollution"- zanieczyszczenie, bo sonda/y ida na bogato.
Fruxo napisał/a: |
0,9 tce ma zwyczajny wtrysk pośredni tam nie ma co się psuć |
No jak to nie?
Wystarczy ,ze:
-zawiesza sie wtrysk
-za niskie cisnienie paliwa (filtr, pompa, syf w baku)
-zlacza elektryczne( wtyczki,itp)
Fakt uklad jest nieskomplikowany,ale nalezy go poprawnie zdiagnozowac.
Sprawdzic dolot powietrza filtr, turbo (szczegolnie gruszka), czujniki.
Fruxo - 2017-10-29, 15:43
Filtra pewnie nie ma bo renult do benzyny z niego zrezygnowało (ja nie mam)
dawkowanie paliwo powinno być poprawne bo auto nie straciło na mocy
obroty nie falują więc układ pompa/regulator ciśnienia/wtryski można uznać za sprawny
Praktycznie nic więcej z fusów się nie wywróży się bo tam może być cokolwiek z układu zapłonowego , ja bym tylko paliwo dolał bo to najprostsza i najczęstsza przyczyna.
Może też być też jakiś czujnik , jak sterownik nie dostaje z niego sygnału to przyjmuje parametry uśrednione i czasem można tego nie zauważyć ale błąd będzie.
shrek - 2017-10-29, 15:52
Fruxo napisał/a: | Filtra pewnie nie ma bo renult do benzyny z niego zrezygnowało
|
Tam nie ma filtra paliwa przy baku?
Fruxo napisał/a: | Praktycznie nic więcej z fusów się nie wywróży |
Zgadza sie
Fruxo napisał/a: | bo tam może być cokolwiek z układu zapłonowego |
Raczej nie, ale nie bedze sie klucic bez diagnozy komputerowej.
Ja stawiam na dolot.
Fruxo - 2017-10-29, 16:10
http://www.catcar.info/re...9PU4xOTQwMTA%3D
shrek - 2017-10-29, 16:16
Nawet nie wiedzialem. Dzieki.
Do czego to dochodzi. Za niedlugo juz nigdzie filtrow nie bedzie, a silniki beda jak zapalniczki jednorazowe. Jak sie spindoli to wymiana. Tylko po to by mogly zyc serwisy i wymieniacze. Dla prawdziwych mechanikow nie ma juz miejsca.
No wytlumaczcie mi jak moze nie byc filtra paliwa!!!
Najmniejszy paproch zatyka wtrysk i koniec jazdy.
Nie rozumie.
Fruxo - 2017-10-29, 16:20
jest siatka na pompie paliwa pewnie trzeba ja okresowo czyścić.
laisar - 2017-10-29, 16:34
shrek napisał/a: | jak moze nie byc filtra paliwa |
Jest zintegrowany z pompą - osobny jest w krajach ze złą jakością paliwa.
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3170
Jak ktoś bardzo chce - może sobie domontować.
(Chociaż nie przypominam sobie ani jednego przypadku problemów z niedrożnym układem zasilania benzyną...).
dudu$ - 2017-10-29, 20:07
W moim MCV II 1.2 16v również nie ma filtra paliwa. Po zakupie auta od razu chciałem go wymienić, ba nawet zakupiłem taki filtr w IC który jest dedykowany do mojego samochodu, ale niestety okazało się , ze nigdzie takiego nie ma przeszukałem całą komorę silnika od dołu oraz podwozie, patrzyłem jak idą przewody paliwowe i nigdzie nie znalazłem owego filtra. Troche to dziwne ale jak wiadomo producenci na wszystkim chcą oszczędzać.
SVENSON - 2017-10-29, 20:24
dudu$ napisał/a: | W moim MCV II 1.2 16v również nie ma filtra paliwa. Po zakupie auta od razu chciałem go wymienić, ba nawet zakupiłem taki filtr w IC który jest dedykowany do mojego samochodu, ale niestety okazało się , ze nigdzie takiego nie ma przeszukałem całą komorę silnika od dołu oraz podwozie, patrzyłem jak idą przewody paliwowe i nigdzie nie znalazłem owego filtra. Troche to dziwne ale jak wiadomo producenci na wszystkim chcą oszczędzać. |
Ja tak miałem w Peugeot 406SW, Peugeot 306, Renault Thalia i szwagier w Skodzie octavia.
Zawsze kupowałem na początku zestaw filtrów i paliwowy zostaje
Fruxo - 2017-10-29, 23:04
najtańszy filtr do założenia w komorze silnika https://efiltry.pl/pl/ps-822-filtron-filtr-paliwa.html
dodatkowo 2 cybanty czas operacyjny max 10 min.
Ja używam takiego w kosiarce jest dostępny wszędzie
peterbydzia - 2017-12-08, 21:07
Problem rozwiązany - padł komputer. Nowy komputer kupiony, żeby przystosować go do mojego Clio trzeba było pociągnąć specjalne kody serwisowe aż z Francji. Całe szczęście, że mój mechanior ma znajomych w autoryzowanym serwisie Renault. Samochód póki co jeździ i mam nadzieję, że to koniec problemów.
Za pomoc dziękuję.
|
|