Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Filtr paliwa - silniki benzynowe
Autor Wiadomość
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-03-17, 11:01   Filtr paliwa - silniki benzynowe

[Wydzielone z http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=223 ].



a czy to prawda że filtr paliwa w dacii jest połączony z pompa paliwa, i wymieniając filtr zmieniamy i pompę ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-19, 16:56, w całości zmieniany 3 razy  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-03-17, 11:27   

W benzynie - tak, w dieslu???
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-17, 11:43   

Beckie napisał/a:
w dieslu???

Osobno.

(W niektórych krajach w benzyniakach też).
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-03-17, 13:05   

no to ja mam razem hy hy super :-P wolałem się upewnić bo nie mogłem uwierzyć jak mi to powiedziano w serwisie :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-17, 13:30   

W benzynie przewidziany jest projektowo "na cały okres eksploatacji", więc trzeba się naprawdę BARDZO postarać, żeby go sobie zepsuć...

(Choć TSD bardzo ciekawe, ile to jest ten "cały okres"... d; 3 lata? 6? 10? <<<: ).

Całość kosztuje obecnie 776 zł brutto - niemało, ale też chyba nie szokująco dużo?

Niemniej jednak, drugą ciekawostką jest więc: czy filtr da się wyczyścić?

Albo, po trzecie, chociaż wymontować - nawet jeśli nie istnieje osobna pod-część zamienna pt "filtr" (jak się właśnie wydaje), to zawsze można by zamontować wersję zewnętrzną... (109 zł sam filtr i 212 zestaw montażowy [brutto]).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-03-17, 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-17, 18:49   

Niedorzecznie drogi filtr paliwa, do tego, jak piszą Koledzy zintegrowany z pompą paliwa, to jeden z wielu przykładów celowego psucia samochodów przez producentów. Komu, zawadzał filtr za 8-12 zł, umieszczany na przewodzie doprowadzającym paliwo do silnika, który mozna samemu wymienić w warunkach polowych, przy użyciu kombinerek, bez demontażu zbiornika paliwa? No komu? Proste, tanie, bezproblemowe rozwiązanie...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-03-17, 18:57   

czysta ekonomia, w tanim aucie trzeba na czymś zarobić, nikt nie mówił że wszystkie części będą tanie :-/ swoją drogą ja też uważam że to kosmiczna cena :-/
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-03-17, 20:10   

Filtr wymieniałem po 20tyś ale z powodu mrozu,po prostu zamarzło paliwo we filtrze i został on wymieniony profilaktycznie i wpisany do książki gwarancyjnej żeby nie wymieniali po40tyś
_________________
Pawlo
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-17, 20:12   

Jeśli jest rozwiązanie w stylu: "1 drogi filtr co 10 lat, zamiast mnóstwa tanich filtrów co pół roku" - to ja nie mam nic przeciwko.

A ponieważ mimo czytania paru innych forów jakoś nie dostrzegłem jeszcze żadnego doniesienia o padniętym filtrze w benzyniaku, więc nie wydaje mi się to być naciąganą hipotezą...

(Kol. Pawlo ma diesla - nie wiem, jakie są ceny filtrów u konkurencji, ale jakoś nie sądzę, żeby było taniej).


Inna rzecz, że jak widać powyżej ten filtr zewnętrzny do benzyniaka też wcale aż taki tani to znowu nie jest...


Wszystko zatem sprowadza się do trwałości obu rozwiązań, bo same ceny kompletnie nic nie mówią.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-03-17, 20:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-17, 20:17   

laisar napisał/a:
A ponieważ mimo czytania paru innych forów jakoś nie dostrzegłem jeszcze żadnego doniesienia o padniętym filtrze w benzyniaku


Filtr chciałem wymienić już jakiś czas temu i dowiedziałem się że w moim autku jest on elementem pompy paliwa i w zasadzie nie podlega wymianie.
Wszystko więc zależy od wersji autka. I sprawności osób odpowiadających za politykę obsługi posprzedażnej aut. (czytaj zysk z tej obsługi) Wszyscy wiemy że ostatnio zrobiła się poprostu moda na wymuszanie na kliencie pewnych zachowań nie do końca leżących w jego dobrze pojętym interesie.

Przykładem może być umieszczanie w jednym module elementów autka które się psują i tych które się nie psują nigdy.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-03-17, 20:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-03-18, 14:55   

laisar napisał/a:
(Choć TSD bardzo ciekawe, ile to jest ten "cały okres"... d; 3 lata? 6? 10? <<<: ).


Pompa paliwa powinna być dość trwałym elementem, jej awaria skutkuje unieruchomieniem pojazdu, więc fabryka chyba powinna się trochę postarać. W Astrze pompa padła po 180 000 km przebiegu ale filtr wymieniany był co jakiś czas.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-03-18, 14:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-03-18, 19:53   

Jestem ciekaw czy LPG ma jakiś wpływ na żywotność filtra w pompie paliwa, bo na samą pompę teoretycznie ma :-) ale praktyka pokaże :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-18, 20:17   

Eeee...? A dlaczegoż to gaz miałby mieć z tym cokolwiek wspólnego??? Przecież w ogóle nie przechodzi przez ten filtr...

A jeśli miałeś na myśli przerwy w przepływie benzyny przez filtr, no to wpływ może być chyba tylko pozytywny: mniej przefiltrowanego paliwa = mniejsze zużycie filtra. Same przerwy przecież też nie są długie, więc nic też na filtrze nie "zaschnie" <;
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-03-19, 07:19   

No właśnie te "przerwy" miałem na myśli chociaż nie do końca bo pompa pracuje bez przerwy, myślałem o pracy pompy na sucho gdyby kiedykolwiek się zdarzyło tfu tfu tfu, po za tym jak to bywa na LPG w baku dużo benzyny nie ma więc pompa pracuje cały czas na tej samej małej ilości paliwa przez co cały syf z baku jeśli jakiś jest jest zasysany przez co - teraz mój tok myślenia- filtr paliwa może ulec szybszemu zapchaniu niż normalnie :-)
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2010-03-19, 07:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-19, 09:26   

Wydaje mi się, że filtrowanie w kółko tego samego paliwa tym bardziej nie powinno być kłopotem...

A w baku trzeba chyba po prostu trzymać możliwie dużo benzynki - co to za problem dotankowywać za każdym razem przy okazji lania gazu? Coś za coś - po prostu kolejny szczegół do pamiętania w ramach oszczędzania.... <;
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-19, 10:10   

laisar napisał/a:
Wydaje mi się, że filtrowanie w kółko tego samego paliwa tym bardziej nie powinno być kłopotem...


Jest kłopotem (choć może niewielkim) bo wewnątrz zbiornika skrapla się woda, więc jeśli paliwo nie jest przepalane jej ilość wzrasta.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-19, 10:35   

Może i się skrapla, ale potem znowu paruje - przecież w takim układzie zbiornik jest szczelnie zamknięty...

(Tzn. nic wzrasta - normalnie filtr też nie usuwa wody z benzyny).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-03-19, 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-03-19, 10:50   

A tak filtracja tej samej cieczy zgadzam się nie zaszkodzi ale ja się skupiałem nad zanieczyszczeniami z dna baku :-) Oczywiście przy każdym tankowaniu jeśli jest potrzeba dotankowuje Pb aby nie jeździć na rezerwie, no kto jak kto ale ja dbam o dracule i może nawet jestem aż za bardzo wymagający co do jej eksploatacji , plusów i minusów :mrgreen:

Co jakiś czas dolewam środek czyszczący do PB bo swego czasu strasznie mi muliła na PB no i oczywiście strzelała, też zjawisko losowe tak jak na LPG. A że była to rada mechanika który przytoczył mi podobny problem w nowej meganie to skorzystałem z rady i pomogło tzn mulenia i strzelania na PB pozbyłem się a zostało już tylko strzelanie na LPG :-P
 
radar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-03-19, 20:20   

A mi się kiedyś przytrafiła taka przygoda (jak jeszcze miałem Megi 1.9td). Skończyło się na stracie prawie pełnego zbiornika + płukanie. Tanio nie było...

shellm.jpg
Ropa z Shell'a
Plik ściągnięto 383 raz(y) 25,98 KB

_________________
 
Domel 


Marka: Dacia
Model: LoganMCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 187
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-03-19, 22:05   

radar: a ta rope zwykla na shellu lales czy v-power? i czy tylko na shellu, czy tak okazjonalnie i syfu Ci nalali?
 
radar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-03-19, 23:30   

Już nie pamiętam. Zwykłą lałem latem, lepszą zimą i to się sprawdzało. Tylko markowe stacje, 95% Shell.
_________________
Ostatnio zmieniony przez radar 2010-03-19, 23:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-20, 10:28   

laisar napisał/a:
przecież w takim układzie zbiornik jest szczelnie zamknięty...


Gdyby był szczelny powstawało by podciśnienie. Myślę jednak że te zanieczyszczenia to pikuś.

Ja mam szczęście tankować benzynkę z którą jest chyba mniej kłopotu niż z olejem napędowym i dlatego pozwalam sobie na tankowanie na stacjach sieci Bliska. Raz czy dwa razy w roku przed tankowaniem nalewam spirytus w ilości 200ml na zbiornik i puki co to działa.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-03-20, 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
radar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-03-20, 12:54   

Benzynę to chyba łatwo oszukać dolewając po prostu wody.
_________________
 
123tomek 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V MPI + LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 24
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-09, 15:03   Filtr paliwa w 1.6 MPI

Witam!
Szukam i mam sprzeczne info na temat filtra paliwa w mojej Logance MCV 1.6 8V. W sklepie kupiłem filtr Filtrona który wg specyfikacji jak najbardziej pasuje do mojego auta a mechanik twierdzi, że nigdzie nie widać tego filtra. Na forum znalazłem kilka wątków i z niektórych faktycznie wynika, że filtr jest w pompie paliwa, ale znalazłem też, że niektóre Loganki mają jednak ten filtr osobna, mało tego, to samo potwierdził serwisant z ASO.
Moje pytanie brzmi: jakie modele z jakich roczników posiadają te filtry osobno i gdzie się powinny znajdować.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-09, 15:15   

123tomek napisał/a:
filtr jest w pompie paliwa

Tak jest.


123tomek napisał/a:
niektóre Loganki mają jednak ten filtr osobna

W ogóle - istnieją takie wersje, ale zdaje się nie były oferowane w PL, dotyczy to więc chyba wyłącznie egzemplarzy z importu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne