DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Na każdy temat - Zamiana Ceed'a 2016 na nowego Dustera 2018

gwidon - 2018-02-25, 11:57
Temat postu: Zamiana Ceed'a 2016 na nowego Dustera 2018
Witam Wszystkich :)

Otóż proszę o poradę każdego co myśli na ten temat. Mam Ceeda 2016 rok w hatchbacku z bazowym silnikiem 1.4 100 KM zakupiony oczywiście w salonie KIA, samochód nie powiem jest okej posiada klimatronik dwustrefowy i kilka fajnych bajerów ale zamiana nie jest tutaj tylko moim wymysłem lecz spowodowana tym, że bagażnik w Ceedzie ma 380 litrów i jest za mały ponieważ urodziło mi się dziecko i stwierdziłem że niestety ale nie zmieszczę nic więcej do niego oprócz samego wózka. I kiedy pojawił się nowy duster od razu przykuł moją uwagę i tym że jest to SUV natomiast Ceed zwykły HB. I teraz nurtują mnie pytania czy nowy Duster nie będzie trochę gorzej wykonany w środku niż Ceed i czy warto brać nową Dusterkę oczywiście też mam na myśli zakupić bazowy silnik 1.6 w wersji Prestige :-o

Fruxo - 2018-02-25, 12:03
Temat postu: Re: Zamiana Ceed'a 2016 na nowego Dustera 2018
gwidon napisał/a:
czy nowy Duster nie będzie trochę gorzej wykonany w środku niż Ceed i czy warto brać nową Dusterkę

czy naprawdę nie można iść do salonu i obejrzeć zamiast pytać na forum ?

gwidon - 2018-02-25, 12:06

Fruxo byłem w salonie i oglądałem tylko chce zasięgnąć opinii forumowiczów co o tym myślą ? czy jest to dobry pomysł zamieniać Ceeda za Dustera ?
jas_pik - 2018-02-25, 12:15

Wg jednego z naszych forumowiczów "nie będzie Pan zadowolony".
Poczytaj przeżycia i odczucia forumowicza Cav-a .
Wg niego Duster to chłam w szczególności z silnikiem wolnossącym.
Sokoro byłeś w salonie - to zrób jazdę próbną oraz w szczególności przymierz bagażnik do swojego wózka- bo możesz narzekać że "lodówka" czy "wózek" Ci się nie zmieści.
A jeśli masz potrzeby dużego bagażnika to chyba lepszym wyborem będzie MCV czy tez "lodówka"
Albo wybierz podobno "niewiele" droższego Sportage który "jest" o 100 % lepszy ?

Marek1603 - 2018-02-25, 12:50

Gwidon nie przejmuj się kolegami, bo po prostu mają dosyć trolingu jednego kolegi, który kupił auto w ciemno i podczas użytkowania okazało się nie dość, że niedopasowane do oczekiwań to jeszcze awaryjne. Poziom zadowolenia/niezadowolenia z Dusterów I to tak 95/5%. Po prostu zadowolenie wynika ze świadomego wyboru do osobistych oczekiwań.

Na poważnie to najlepiej podjedź do salonu, pomacaj, przymierz wózek i co tam jeszcze chcesz, przejedź się jedną czy druga wersją i zdecyduj.
Poproś któregoś z kolegów może się spotkać i pooglądasz ale na razie Dustera I, bo II na razie jak na lekarstwo na forum. Czytaj jeden użytkownik ale bardzo zadowolony, a miał Dustera I z pierwszych lat produkcji.

Marckok - 2018-02-25, 14:28

uważam że jeśli chce się zmieniać auto z uwagi na przestronność to albo Lodgy albo Dokker - no chyba że mieszkasz "daleko od szosy" i przyda się auto o dużym prześwicie z napędem na 4 koła (zdaję sobie sprawę że to i tak nie dotyczy pewnie z 90% posiadaczy Dusterów)

nie znam dobrze Kia Ceed - ale koniecznie jazda próbna, długie przymierzanie itp. - Dacia to jednak nieco inny poziom komfortu i mówię to jako użytkownik po kolei trzech Dacii (Logan I, Lodgy, Logan II)

Marek1603 - 2018-02-25, 15:24

Marckok napisał/a:
koniecznie jazda próbna, długie przymierzanie itp. - Dacia to jednak nieco inny poziom komfortu i mówię to jako użytkownik po kolei trzech Dacii (Logan I, Lodgy, Logan II)


Dlatego prawie wszyscy na forum mówią, że wybór i zakup dacii musi być świadomy i przemyślany żeby potem nie narzekać i marudzić. ;-)

gwidon - 2018-02-25, 16:02

no właśnie dzięki Panowie za subiektywne opinie bo moja sprawa wygląda w ten sposób że podjąłem już negocjacje w salonie renault z tym że odkupią mojego rocznego Ceeda za 45 tysięcy trace na nim 12 tysięcy w tej chwili i spodobał nam się Duster dziewczynie szczególnie. Oczywiście problem polega na tym że wymacałem sobie ją w salonie jak była tyle tylko że nie można odbyć jazdy testowej bo pierwszy egzemplarz jaki będą mieli do jazd testowych przyjdzie dopiero w marcu mówię tu o salonie Renault Dacia w Rzeszowie a interesuje mnie wersja Prestige ze zwykłym silnikiem 1.6 i z napędem na przód. Dodam tylko że mój ceed ma silnik 1.4 100 KM benzyna, więc podejrzewam że Duster będzie jechał tak samo a może nawet lepiej z tym silnikiem. I moje obawy są jeszcze takie co do kultury pracy tego silnika czy jest głośny? i tak samo sprawa z różnymi trzeszczeniami czy występują w daci a jak już czy są do zniesienia :)
Marek1603 - 2018-02-25, 16:21

Może i jeździć tak samo ale porównujesz dwa różne pojazdy więc mogą różnić się spalaniem ze względu na sylwetkę.
Sporo osób ma jedynkę po lifcie z tym silnikiem w wersji 4x2 i nie narzeka. Ja też mam ale 4x4. Pomimo inaczej ze stopniowanej skrzyni biegów (6-cio biegowa) jazda nie powoduje kłopotu z prędkościami do 120. Powyżej zaczyna się głośniej robić ale akceptowalnie. Dwójka jest pod tym względem lepiej wyciszona. Spokojnie pojedzie i 160 ale stety/niestety nie do tego duster został zaprojektowany. Mnie był potrzebny na wyjazdy w góry na działkę, a i czasami się gdzieś wyskoczy w teren pojeździć i pozwiedzać.

jas_pik - 2018-02-25, 17:22

Zadzwoń do innego salonu w innym mieście i dowiedz się gdzie mają taki model do jazd próbnych - wybierz się tam w weekend ze swoją druga połówkę ( bo to chyba ona rządzi w tym związku) i weź na jazdę testową pamiętaj że dziewczyna tez ma kierować a Ty wtedy będziesz mógł ocenić pojazd z miejsca pasażera nie będąc mocno skoncentrowany na jeździe .
Ale jeśli wybór tego samochodu już został zaklepany przez "głowę" to chyba niewiele Ci zostało do gadania oprócz negocjacji cenowych u różnych sprzedawców i pochwalenia sie jej jak duzo uzyskałeś w stosunku do cennika -będzie Cię za to cenić .
Pamiętaj warto mieć w momencie zamawiania kupon "ambasadora" bo zyskasz i Ty i osoba która Ci go przekazała :)

Jan Dusigaz - 2018-02-25, 17:56

Podobny temat przerabiał mój ojciec, co prawda miał ceeda z 2007 roku, 1,6b w kombi max wersja wyposażenia, ale z racji wieku postanowił wymienić w ubiegłym roku na nowe auto, przymierzał się do mojego dustera, ale narzekał na zbyt miękkie zawieszenie + auto mu jakoś nie pasowało, próbował nowego ceeda ale cena sensownej wersji była od czapy i... namówiłem go na megane, we wrześniu ruszyły wyprzedaże i fajnie skonfigurowany model kupił ponad 8 tys taniej. Nie ma co dumać musisz iść na jazdę próbną i to z dwa razy aby emocje opadły, sam ocenisz czy pasuje. Bagażnik dustera nawet przy dwójce dzieci jest wystarczający.
Marek1603 - 2018-02-25, 19:31

No to masz jeszcze trochę o wartościach spalania różnych wersji i w różnych warunkach.
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13705

charger - 2018-02-25, 21:41

Tak na szybko. Samochód wybrałem świadomie i wiedziałem czego się spodziewać :)

Mam Dustera I Ph2 z końca 2017 roku. Silnik SCe 1.6. Spalanie wg komputera po 7700km to 8.0 na chwilę obecną. 50% miasto, 50% trasa. Miałem styczność z Pro Cee'd 2010 - taki sam plastik w środku jak Duster I. Zupełnie inne auta.

Nie łamie mnie w kościach dlatego nie narzekam na fotele :P Tydzień temu zrobiłem trasę 700km i bylem bardzo zadowolony ze spalania, samego silnika i wygody. Jedzie się najlepiej do 130km/h. Potem robi się głośno przez szum powietrza i silnik. Skrzynia do wersji 4x2 pomimo wielu narzekań wg mnie chodzi bardzo dobrze i precyzyjnie. To samo stwierdził kolega mechanik który jeździł nim testowo. Na autostradzie super sprawdza się tempomat.

W mieście na plus możliwość parkowania tam, gdzie nie wjedzie zwykle auto. Siedzisz wysoko i wygodnie. Bagażnik na moje potrzeby jest idealny i nie mam problemu z zapakowaniem się.

W trasie jest bardzo ok, robiłem już dłuższe trasy (2x650km i raz 700km) autostrada/krajówka - nie mam powodu do narzekania. Po raz kolejny dodam ze wiedziałem na co się pisze i dodatkowo przesiadałem się z auta które miało 15 lat. Po przesiadce z Lexusa pewnie odczucia były by inne. Demonem prędkości nie jest ale daje rade.

Poza trasa/miastem - pomimo napędu 4x2 spokojnie wjeżdżałem w miejsca gdzie do tej pory nie mogłem zajechać poprzednim autem. Nie mowie tu o brodzeniu w błocie albo podjazdach na stromiznę a o wypadach na ryby, do lasu i w góry. Prześwit robi swoje.

kn - 2018-02-25, 23:01

A ja troszkę od innej strony. Z pierwszego postu wnoszę, że "inicjatorem" zmiany jest dziecko i jego majątek. Ja po urodzinach dziecka kupiłem Kię Rio (325 litrów bagażnika) i nie jest źle. Pytanie tylko, jak użytkujesz samochód. Miesięczne wczasy z takim bagażnikiem odpadają. Z czasem jednak pozbywamy się wózka, choć dochodzą inne skarby młodego człowieka :). Pewnie skoro pytasz, to przemyślałeś już, że się nie mieścicie, ale... dodałem swoje 3 grosze.
Mi się Dokker bardziej podoba (w kategorii "pojemna Dacia"), ale tu już wchodzimy w kwestię gustu.

aksel - 2018-02-26, 08:45

kn napisał/a:
A ja troszkę od innej strony. Z pierwszego postu wnoszę, że "inicjatorem" zmiany jest dziecko i jego majątek. Ja po urodzinach dziecka kupiłem Kię Rio (325 litrów bagażnika) i nie jest źle. Pytanie tylko, jak użytkujesz samochód. Miesięczne wczasy z takim bagażnikiem odpadają. Z czasem jednak pozbywamy się wózka, choć dochodzą inne skarby młodego człowieka :). Pewnie skoro pytasz, to przemyślałeś już, że się nie mieścicie, ale... dodałem swoje 3 grosze.
Mi się Dokker bardziej podoba (w kategorii "pojemna Dacia"), ale tu już wchodzimy w kwestię gustu.

Ja Dusterem 1 generacji bez problemu zabierałem się na wczasy z dwójką małych dzieci, jeśli dobrze pamiętam to w czasie pierwszego wyjazdy był w wieku 1.5 i 3 lata. Drugi i kolejne wyjazdy odbywałem już innym autem.
Ogólnie kupno dużego auta "bo wózek musi się zmieścić" to głupota o której przekonałem się na własnym przykładzie. Do Dustera gondolę wkładałem może ze 3 razy... Na pierwsze wczasy brałem składaną spacerówkę do której mieściły mi się oba dzieciuchy. Na kolejne wczasy zabierałem się starą Octavią a Dustera zostawiałem w garażu.
Bagażnikowo Duster nie jest szczególnie ani duży ani praktyczny, głównie przez wysoki próg załadunkowy. Jedyny + to wygodniejsze pakowanie dzieciaków do fotelików.
Silnik 1.6 : jeśli myślisz o dalekim wyjeździe na wczasy tym silnikiem to będzie twój pierwszy i ostatni raz. Przy 80 masz ochotę zmienić bieg (ale nie ma na jaki). Przy prędkości autostradowej jeden wielki hałas w środku i wir w baku. Plusem jest to że po 2 godzinach się przyzwyczajasz a dzieciaki w tym hałasie o dziwo zasypiają.

Jeżeli chcesz zmieniać auto "bo dziecko" to w tym celu sprawdzi się jakiekolwiek kombi a tak po prawdzie z jednym dzieckiem to zapakujesz się do każdego samochodu...

Piitubski - 2018-02-26, 09:10

Ja miałem wcześniej ceeda pierwszej generacji. Zdecydowanie wyższa jakość i komfort podróżowania niż w moim Dusterze 2016. Spalanie w DD większe, gorsze wyciszenie. Na plus większy bagażnik i prześwit. Na zakrętach trzeba mocno zwalniać, bo mam wrażenie, że wylecę z drogi. Kupiłem Dustera , bo jeżdżę na ryby i potrzebuję większego prześwitu.
mojo - 2018-02-26, 09:11

Jeżeli powodem pozbycia się w sumie nowego auta jest jego mała przestrzeń załadunkowa to zastanów się nad Dokkerem. Jak wiele lat temu urodziło mi się dziecko to akurat zupełnym zbiegiem okoliczności stałem się posiadaczem Partnera 1-szej generacji. Na pierwsze wakacje (mały miał 0.5 roku) pojechały 3 dorosłe osoby + dziecko, do bagażnika wszedł cały ekwipunek + wózek bez składania! Jak w tego typu aucie masz dodatkowo pionową siatkę oddzielającą przestrzeń pasażerską od bagażowej umożliwiającą ładowanie pod dach to zabierasz praktycznie pół mieszkania.
funyo - 2018-02-26, 10:43

Po prostu dokup do ceeda bagażnik dachowy i masz problem z głowy. Takie wymagające wyjazdy zdarzają się kilka razy w roku. No chyba że zwyczajnie "zachorowałeś" na nowego Dustera, to inna sprawa...
damiaszek - 2018-02-26, 12:00
Temat postu: Re: Zamiana Ceed'a 2016 na nowego Dustera 2018
gwidon napisał/a:
Witam Wszystkich :)

Otóż proszę o poradę każdego co myśli na ten temat. Mam Ceeda 2016 rok w hatchbacku z bazowym silnikiem 1.4 100 KM zakupiony oczywiście w salonie KIA, samochód nie powiem jest okej posiada klimatronik dwustrefowy i kilka fajnych bajerów ale zamiana nie jest tutaj tylko moim wymysłem lecz spowodowana tym, że bagażnik w Ceedzie ma 380 litrów i jest za mały ponieważ urodziło mi się dziecko i stwierdziłem że niestety ale nie zmieszczę nic więcej do niego oprócz samego wózka. I kiedy pojawił się nowy duster od razu przykuł moją uwagę i tym że jest to SUV natomiast Ceed zwykły HB. I teraz nurtują mnie pytania czy nowy Duster nie będzie trochę gorzej wykonany w środku niż Ceed i czy warto brać nową Dusterkę oczywiście też mam na myśli zakupić bazowy silnik 1.6 w wersji Prestige :-o


Jeżeli brakuje Ci bagażnika, to zmiana Ceeda na Dustera nie jest dobrym pomysłem, lepiej zmień na Ceeda w kombi. Natomiast nie wiem jak się pakujesz, ale do Tico po zdjęciu kół z takiego wózka https://www.ceneo.pl/1774524 mieściłem i wózek i dwie dodatkowe torby (2x60L), a bagażnik miał 180L.

czaju - 2018-02-26, 15:27

Cytat:
I teraz nurtują mnie pytania czy nowy Duster nie będzie trochę gorzej wykonany w środku niż Ceed

Duster 4x2 ma fajny bagażnik, ale osobiście jeśli nie masz potrzeby na SUVa, a zależy Ci na dobrej jakości wykończenia, to Duster nie koniecznie spełni twoje oczekiwania. Ja w okolicach narodzin syna przesiadłem się z Dustera do Octavii, a w trakcie oczekiwania na córkę dokupiłem C4 Grand Picasso, bo najzwyczajniej jeżdżenie z boxem nie jest dla mnie (i dziadków na wycieczkę można zabrać).

aksel - 2018-02-26, 16:05

funyo napisał/a:
(...) No chyba że zwyczajnie "zachorowałeś" na nowego Dustera, to inna sprawa...

W przypadku gdy zachoruje się na jakieś auto, zawsze znajdzie się powód by je kupić i zawsze będzie on dobry :mrgreen:

Kubuch - 2018-02-27, 09:42

aksel napisał/a:
Przy 80 masz ochotę zmienić bieg (ale nie ma na jaki).


Jak to nie ma - 3 i do przodu ;)

charger - 2018-02-27, 10:13

Kubuch napisał/a:
aksel napisał/a:
Przy 80 masz ochotę zmienić bieg (ale nie ma na jaki).


Jak to nie ma - 3 i do przodu ;)


Ja proponuję wsteczny :D

pixa - 2018-02-27, 11:05

gwidon napisał/a:
w tej chwili i spodobał nam się Duster dziewczynie szczególnie. Oczywiście problem polega na tym że wymacałem sobie ją w salonie jak była


Ale perwersja ;-)

Marek1603 - 2018-02-27, 17:21

charger napisał/a:
Kubuch napisał/a:
aksel napisał/a:
Przy 80 masz ochotę zmienić bieg (ale nie ma na jaki).


Jak to nie ma - 3 i do przodu ;)


Ja proponuję wsteczny :D


Chyba rakieta. ;-) :mrgreen:

route2000 - 2018-02-28, 10:18

Ruski dowcip ze zmianą biegów w mercedesie - "1... 2... 3... 4... 5... a tieper Rakieta".
PiotrWie - 2018-02-28, 20:17

Jak potrzebujesz SUV-a - tj zjeżdżasz z dróg utwardzonych - będziesz zadowolony, jak crossovera - tj. podoba Ci się podwyższony samochód ale jeździsz po asfalcie - to ja Ci szczerze odradzam.
Prezes - 2018-02-28, 22:28

D2 wygląda super! Jeździ też bardzo fajnie. Sam zachorowałem, więc kolegę rozumiem.
Trochę wysiadanie przeszkadza, trzeba wyskakiwać by nogawek niw ubrudzić, ale reszta to radocha.
I jak na krótkiego i lekkiego hatchbacka ma SPORY bagażnik i pakowny.

gwidon - 2018-03-02, 22:51

Dzięki Panowie za wszystkie Wasze rady za i przeciw. Jutro jestem umówiony na dłuższą jazdę testową po której ma zapaść decyzja czy biorę dustera czy nie i muszę dać zadatek. Jeżeli nie to auto przepada na poczet kolejnej osoby która na niego czeka w kolejce. Jeżeli się nie zdecyduję to w tym przypadku musiałbym czekać aż do lipca bo teraz mają chwilowy zastój jeśli chodzi o zamówienia bo na nowe egzemplarze trzeba poczekać aż do lipca-sierpnia. I tak się zastanawiam już nie tylko z tego powodu że zmieniam samochód ze względu na wózek ale rozważam ogólnie że ma być to samochód "ala" rodzinny z dużym prześwitem służący do jazdy w terenie jak i na autostradzie to mam nadzieję że moje przekonania jutro się nie zmienią. I znów pytanie do Was na co najlepiej jutro zwrócić uwagę przy jeździe testowej ?
Kubuch - 2018-03-03, 00:21

gwidon napisał/a:
czy biorę dustera czy nie i muszę dać zadatek.

gwidon napisał/a:
Jeżeli nie to auto przepada na poczet kolejnej osoby

gwidon napisał/a:
Jeżeli się nie zdecyduję to w tym przypadku musiałbym czekać aż do lipca

Dobry ten sprzedawca, nieźle Cię ustawił :mrgreen:

gwidon napisał/a:
rodzinny z dużym prześwitem służący do jazdy w terenie jak i na autostradzie

Tu nie ma kompromisu albo do jazdy w terenie albo po autostradzie - i zdradzę Ci sekret Duster się na autostradę nie nadaje właśnie ze względu na swoje właściwości terenowe.

gwidon - 2018-03-03, 00:48

_________________
Kubuch napisał/a:
Tu nie ma kompromisu albo do jazdy w terenie albo po autostradzie - i zdradzę Ci sekret Duster się na autostradę nie nadaje właśnie ze względu na swoje właściwości terenowe.


dlatego nie mam parcia że jadę jutro na jazdę próbną po to aby podjąć decyzję z nożem na gardle, tylko z neutralnym przekonaniem co do właściwości jezdnych po ekspresówkach i autostradach bo jak wiadomo "każdy" z nas wie że Duster = teren ale i tak większość też jeździ nim po asfalcie z domu do pracy czy kilka razy w miesiącu wskoczy na autostradę stąd chce sprawdzić właśnie jego właściwości miejske + pozamiejskie typu autostrada. A co do sprzedawcy to nie ustawił... tylko w tym miejscu akurat zostały dwa prestige więc się nie dziwię że sprzedadzą się szybko jak na kolejne egzemplearze trzeba będzie poczekać na przełom lipca-sierpnia

funyo - 2018-03-03, 00:51

Eee tam, wczoraj jeździłem Dusterem 4x2 1.2 TCe i do 130km/h jest to normalny podwyższony kompakt. Potem robi się ciut głośniej ale też bez przesady. Spasowanie plastików, wygoda foteli, ergonomia - to wszystko na normalnym, średnim poziomie. Śmiem twierdzić, że przeciętny kierowca nie byłby w stanie z wnętrza podać marki, gdyby zakamuflować znaki szczególne i z tego też powodu wystawiłby autu wyższą ocenę.
gwidon - 2018-03-04, 15:10

Witam no więc tak po wczorajszej jeździe testowej Dusterem w wersji Prestige Orange Atacama z silnikiem 1.6 i wersją 4x2 stwierdzam co na plus: duży prześwit, wygodne fotele choć regulacja mogła by być lepsza w sensie aby dało się niżej ustawić siedlisko fotela, duże lusterka, podłokietnik wygodny, system NAVI z panelem dotykowym fajnie działa, silnik nawet żwawy (bardziej słychać silnik niż szum opon) do 140 km/h hałas w kabinie nawet akceptowalny, i czuć twarde zawieszenie ale wszystkie przeszkody w terenie fajnie gubi. Fajnie działający zestaw kamer Multiviev, 6 głośników z bluetooth fajnie nawet gra. Teraz minusy: układ kierowniczy srasznie miękki wolałem hydrauliczne wspomaganie w starszych Dusterach czuć było tą twardość kierownicy, względem Ceeda dla mnie za lekki jak na SUVa. Kolejny minus brak wybierania głosowego choć ten przycisk znajduje się na kierownicy. Nie wiem czy będzie jakaś aktualizacja oprogramowania czy tak już zostanie. Kolejna sprawa to regulacja świateł, znalazłem pokrętło do ich regulacji gdzieś pod kolumną kierownicy i ciężko on chodzi. Nie wiem dlaczego ta regulacja tak ciężko chodzi. Tak więc dałem wczoraj zadatek i myślę że się nie zawiodę. Na koniec spalanie po godzinnej jeździe miasto- autostrada -osiedlowe uliczki wyniosło 8.4
Marek1603 - 2018-03-04, 15:35

No to już jest po tobie. ;-) :mrgreen:

Gratuluję świadomej i przemyślanej decyzji.
U mnie pokrętło też ciężko chodzi ale ile razy nim kręcisz?

funyo - 2018-03-04, 18:59

Pokrętło ciężko chodzi, bo pewnie regulacja jest mechaniczna, na linkę.
@gwidon - a na jaką wersję się zdecydowałeś?

gwidon - 2018-03-04, 20:14

funyo napisał/a:
Pokrętło ciężko chodzi, bo pewnie regulacja jest mechaniczna, na linkę.
@gwidon - a na jaką wersję się zdecydowałeś?


funyo dzięki za obszernego priva miałem Ci odpisać :) ale skoro tutaj temat się rusza to napiszę. Zdecydowałem się na wersję Prestige 1.6 4x2 z pełnym wyposażeniem czyli MUltiview kamery, podgrzewane stołki i system bezkluczykowy, dlatego też że była tylko najbogatsza akurat w salonie. Na moją wersję bez tych wodotrysków musiałbym czekać aż do września. A że dali mi dobry rabat 1800 zł i dobrą cenę za odkup mojego ceeda więc już zostałem przy tym oczywiście kolor niebieski kosmos. I z tego wszystkiego tak się nadal zastanawiam czy aby dobrze robię bo do swojego ceeda nie mam jakichś zastrzeżeń no ale to dziewczynie duster się podoba i przede wszystkim chciała SUV-a więc już klamka zapadła. Co do jazdy testowej którą odbyłem to okej silnik 1.6 nawet sobie radzi ponieważ w ceedzie mam 1.4 więć różnica jeśli chodzi o dynamikę na pewno ciut lepsza w dusterze. Na autostradzie spokojnie przy 140 km/h jakoś strasznie głośno nie było - tak jak pisałeś akceptowalny poziom hałasu. Jedyne co na minus to silnik trochę głośniejszy niż w ceedzie i brakuje szóstego biegu. Spalanie po godzinnej jeździe miasto-autostrada- osiedlowe uliczki wyniosło 8,4. Co do wykonania jakoś te plastiki mnie nie przeraziły widać że ciut są gorszej jakości niż w KIA ale nie straszyły mnie swoim wykonaniem. System Media Navi działa spoko jedynie co mnie zraziło to że na kierownicy jest przycisk do wybierania głosowego ale nie działa więc nie wiem czy w ogóle będzie kompatybilny z tym systemem. Jedynie co w przyszłośći się boje to tego żeby plastiki mocno nie trzeszczały bądź nie wydawał różnych dziwnych dźwięków z kokpitu. Dlatego też ciekawy jestem jak jest w starszych dusterach? Poza tym stwierdziłem że skrzynia trochę toporniej pracuje niż w ceedzie ale idzie się do tego przyzwyczaić. Ogólnie mam nadzieję że nowy Duster będzie mimo wszystko lepiej spasowany i wykonany niż poprzednik i że mnie nie zawiedzie.

benny86 - 2018-03-04, 20:20

Nie mam nic przeciwko Dusterowi, ale jeśli chodzi o rodzinny samochód bez wahania brałbym Lodgy - wersje zrównane wyposażeniem chyba są nawet tańsze no ale SUV ma swoich zwolenników jak i sceptyków...
charger - 2018-03-04, 21:07

gwidon napisał/a:
Jedynie co w przyszłośći się boje to tego żeby plastiki mocno nie trzeszczały bądź nie wydawał różnych dziwnych dźwięków z kokpitu. Dlatego też ciekawy jestem jak jest w starszych dusterach?


Duster 1 PH2 z 2017: przy obecnych mrozach cisza. Nie słyszę żadnych plastików a jestem na to wyczulony.

Michał B24 - 2018-03-04, 21:50

benny86 napisał/a:
Nie mam nic przeciwko Dusterowi, ale jeśli chodzi o rodzinny samochód bez wahania brałbym Lodgy - wersje zrównane wyposażeniem chyba są nawet tańsze no ale SUV ma swoich zwolenników jak i sceptyków...


Przy 4 ososbowej rodzinie Lodgy nie jest potrzebna. Lepiej sie jezdzi Dusterem.

Prezes - 2018-03-04, 23:22

Michał B24 napisał/a:
Przy 4 ososbowej rodzinie Lodgy nie jest potrzebna. Lepiej sie jezdzi Dusterem.

Nie wspominając o wyglądzie i prześwicie..

funyo - 2018-03-05, 00:11

Z tym wybieraniem głosowym to spróbuj ponownie sparować telefon, może coś nie zagrało za pierwszym razem. Miałem podobnie w Kadjarze - przy pierwszym parowaniu w ogóle nie mogłem odebrać przychodzącej rozmowy, nie reagowała ani kierownica, ani ekran. Po powtórnym parowaniu wszystko jest ok. i działa po każdym wejściu do auta.
A może tam jest tylko przycisk odbierania i kończenia połączenia? Na pewno jest opcja wybierania głosowego?

Dymek - 2018-03-05, 08:50

gwidon napisał/a:
System Media Navi działa spoko jedynie co mnie zraziło to że na kierownicy jest przycisk do wybierania głosowego ale nie działa więc nie wiem czy w ogóle będzie kompatybilny z tym systemem.

A z jakim telefonem? Do wybierania głosowego sam Media Nav sugeruje SIRI a więc system tylko dla iPhonea. No i telefon musi być oczywiście połączony z netem.
Androida nie sprawdzałem, bo mam tylko telefony na Windowsie, ale raczej na pewno funkcje głosowe Androida nie zabanglają bo to inna bajka...

Piitubski - 2018-03-05, 10:14

Z androidem wybieranie głosowe nie działa?
gregorisan - 2018-03-05, 12:21

To z Siri po naszemu nie pogadasz :mrgreen:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group