Więc tak.
Kraków (al. Pokoju) - Olkusz
Olkusz - Zrębice przez Ogrodzieniec, Niegową, Złoty Potok (złożone siedzenia i auto załadowane prawie po dach klamotami na zlot). Dużo górek i zakrętów.
Zrębice - Częstochowa (okolice Jasnej Góry na pusto)
Częstochowa - Zrębice (160kg Papieru do dupci)
Zrębice - Olkusz (z 70kg papieru i pozostałe klamoty ze zlotu).
Dwa razy Olkusz - Dąbrowa Górnicza i z powrotem.
Reszta po Olkuszu i bliskich okolicach.
Jechała Moja, Ja tylko Zrębice - Częstochowa, dwa razy do pracy i po mieście reszta.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-09-07, 05:06, w całości zmieniany 1 raz
Podam trochę moich statystyk:
Przejechany dystans : 8446km
sumaryczna ilość paliwa: 769,75l
Średnie spalanie: 8,58l/100km
Najniższe: 7,41l/100km (Trasa do 110km/h)
Głowinie poruszam się drogami ekspresowymi do 140km/h Sporadycznie teren zabudowany czasem jakiś korek.
Jazda do 110km/h jest dość ekonomiczna powyżej spalanie gwałtownie wzrasta. Opór czołowy robi różnicę
Marka: Dacia
Model: Duster Open 4x4
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Dołączył: 30 Maj 2016 Posty: 49 Skąd: KCH
Wysłany: 2016-09-24, 16:29
Duster SCE jest w mojej ocenie bardzo ekonomiczny. Mój samochód jeżdżąc z maksymalną prędkością 120, raczej brak dużych korków, opony AT 215/70r16 spala wyliczając z tankowań granicach 7,1-7,4 l/100km. Napęd ustawiony na auto i włączony tryb eco.
Mam za sobą jazdę 250 km po drogach lokalnych i krajówkach prędkość nie przekraczała 100km/h a w terenie zabudowanym po małych miasteczkach i wsiach spadała do 50-60km/h. Po drodze mały ruch może jedno wyprzedzanie i uwaga spalanie na koniec po zatankowaniu do pełna 6,4l/100km
Prawie jak w prospektach
Muszę się pochwalić bo pewnie długo takiego osiągnięcia nie powtórzę. Z tego wniosek Duster nie lubi dużych prędkości.
W zeszłym tygodniu mojemu stuknęło 20k km. Z własnego doświadczenia wiem tyle, że on rzeczywiście rozkręca się i budzi z fabrycznego snu dopiero po przejechaniu 10 tyś. do rezerwy przejedziesz najpierw 400 km a później nawet 500 będzie możliwe. Co tam spalanie, liczy się frajda z jazdy. Osobiście byłem napalony na montaż lpg, ale jestem pozytywnie zaskoczony spalaniem, wiec instalacja nie jest już dla mnie takim priorytetem (podobno już są w końcu homologacje).
Dlatego podaję przebieg, aby było widać jak i czy zmienia się spalanie wraz z przejechanymi kilometrami.
Frajda, no cóż. Tego nie da się przeliczyć na żadne spalanie czy pieniądze.
U mnie spalanie na trasie jest mocno zależne od wiatru. Przy 100 kmh może palić 6 lub nawet 9 litrów. Niestety aerodynamika Dustera jest kiepska. Jeżdżę cały czas z włączonym trybem eco.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-12-14, 14:43, w całości zmieniany 1 raz
Spalanie wysokie ponieważ Auto jeździ po mieście od 1,5 do 3km. Prawie za każdym razem jest odpalane jako zimne. Do tego jeszcze zima. Raz, dwa na tydzień jest trasa około 20km.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-12-14, 18:49
Przy takich trasach na zimnych silniku to i ja w hybrydzie mam takie spalanie. Myślę że jak ten typ auta to nie jest tak źle.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Spalanie bezpośrednio po zakupie, przebieg śladowy, ok 150 km, krótkie trasy po mieście, od 1 do 10 km, średnie spalanie według komputera pokładowego ok 10,7.
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
U mnie w/g kompa 8,5 - żona jeździ krótkie dystanse, prawie co week zabieram dusta na dłuższą przejażdżkę, tryb eko makabrycznie zamula mam wrażenie że spadochron ciągnę za sobą... więc nie korzystam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum