DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Stukanie na postoju [Dacia Logan MCV Tce 0.9]

robinet - 2020-12-22, 15:16
Temat postu: Stukanie na postoju [Dacia Logan MCV Tce 0.9]
Cześć!
Losowo, podczas postoju, np. po podjechaniu do świateł, słychać dźwięk stukania, dochodzący spod maski. W nagraniu wspominam o hamulcu, ale jego wciskanie nie zawsze ma znaczenie. Czasami to stukanie słychać zarówno przy wciśniętym hamulcu, jak i wyłączonym.

Raz udało mi się uruchomić klimatyzację i częstotliwość stuku się zwiększyła.

Istotne jest to, że to stukanie pojawia się dość rzadko. Byłem dziś u mechanika, ale nie potrafił go odtworzyć i stwierdził, że silnik pracuje prawidłowo.

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym? :-)

PS Dzieje się tak raczej przy rozgrzanym silniku. Auto ma przebieg ok. 115k

Nagranie:

https://www.dropbox.com/s.../dacia.m4a?dl=0

Pozdrawiam!

Dymek - 2020-12-22, 15:48

Jeżeli stuki są "plastikowo-gumowe" (a tak je słyszę) i może zależą jeszcze od wypoziomowania samochodu, to może sprawdź to: KLIKAĆ
arnold - 2020-12-22, 15:53

Szczerze najłatwiej jest obejść auto gdy to się dzieje. Serwo hamulcowe ma związek z pedałem hamulca i silnikiem, może jakieś podciśnienie obija się. Raczej coś do czegoś dotyka. Coś przenosi wibracje na karoserię i trzeba to zlokalizować.
robinet - 2020-12-22, 16:23

Dymek napisał/a:
Jeżeli stuki są "plastikowo-gumowe" (a tak je słyszę) i może zależą jeszcze od wypoziomowania samochodu, to może sprawdź to: KLIKAĆ


Dzięki za tę uwagę, sprawdzę; zwłaszcza tę kwestię wypoziomowania i ten element. Też mam intuicję, że to jakiś plastikowy-gumowy element się obija...

Z kolei znajomy sugerował pasek klinowy, jakieś zanieczyszczenie na nim.

robinet - 2020-12-22, 16:25

arnold napisał/a:
Szczerze najłatwiej jest obejść auto gdy to się dzieje. Serwo hamulcowe ma związek z pedałem hamulca i silnikiem, może jakieś podciśnienie obija się. Raczej coś do czegoś dotyka. Coś przenosi wibracje na karoserię i trzeba to zlokalizować.


Może. Ale jak czasami na wykończeniu podjazdu do świateł, wbijam na luz, te te stuki pojawiają się zanim dotknę hamulca. (po uprzednim hamowaniu silnikiem, oczywiście ;) ).

robinet - 2020-12-22, 20:38

Dymek napisał/a:
Jeżeli stuki są "plastikowo-gumowe" (a tak je słyszę) i może zależą jeszcze od wypoziomowania samochodu, to może sprawdź to: KLIKAĆ


Jesteś genialny! To było dokładnie to. Złapałem to pukanie, szukając miejsc, gdzie auto było bardziej pochylone. Jak dźwięk wystąpił, to wsadziłem kawałek gumki pomiędzy karoserię i ten pierścień - wówczas stukanie znikało. Powtórzyłem kilka razy procedurę i diagnoza gotowa. Owinąłem ten pierścień kawałkiem sznurka z twardą gumką w środku i podejrzewam, że mam ten hałas z głowy. :-)

Jeszcze raz - dzięki! :-)

I ja zostawiam dla potomnych:
https://youtu.be/Hab9Ao1UxY4

Dymek - 2020-12-22, 23:44

robinet napisał/a:
Jesteś genialny!
Nie jestem, bo u siebie szukałem źródła stuków wiele miesięcy... A były wyraźne w kabinie a niesłyszalne pod maską. A samochód półroczny...
Cytat:
Jeszcze raz - dzięki! :-)

Do tego służy Forum 😜

arnold - 2020-12-23, 10:31

Zastanawiam się na tym, w mojej 900 tego problemu nie było. Można gumę przykleić na czarny klej do składania silników do karoserii i dać mu wyschnąć. Operacja jest odwracalna, a silikon wypełniając puste miejsca ustali pozycję gumy w uchu karoserii.
Dymek - 2020-12-23, 13:22

Najłatwiejsze i najskuteczniejsze jest chyba to, co zrobiłem- czyli pogrubienie plastikowego trzpienia, który wchodzi w tą gumę. Nasunąć kawałek dopasowanego gumowego wężyka, rurki czy nawet izolacji ściągniętej z grubego kabla. W ostateczności owinięcie trzpienia grubo taśmą izolacyjną. Grubszy trzpień powiększa średnicę gumy i ten minimalny luz w otworze blachy znika.
A reakcja tych stuków na wciskanie hamulca, czy (jak u mnie) włączanie świateł, odbiorników prądu czy klimatyzacji związana była tylko z występującą w efekcie, zmianą obrotów silnika i jego drgań.

robinet - 2020-12-25, 00:04

Ja ten problem rozwiązałem w ten sposób:
zdjęcie

Kluczowe jest umieszczenie czegoś pomiędzy karoserią a tym pierścieniem, i zlikwidowanie luzu, który w specyficznych warunkach powodował uderzanie pierścienia o karoserię i dawał się w kabinie słyszeć jak pukanie czegoś gumowego/plastikowego pod maską.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group